X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

60 hz mode


Svar
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/04-03 11:27 
På det gamle DKF's FAQ læste jeg noget om dette. Jeg fandt dog aldrig ud af hvad der er "bedst" at køre med. Mit fjernsyn understøtter det, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er bedst....

Hvilke fordele er der ved at køre i pal 60?
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 14/04-03 11:45 
60 billeder i sekundet i stedet for 50 = Mere flydende grafik.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/04-03 11:46 
Der er ikke forskel i opløsning eller lignende?
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 14/04-03 11:48 
Det er der ved NTSC, men så vidt jeg ved ikke ved PAL60.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 14/04-03 12:04 
Jeg er ikke sikker, men er der ikke mulighed for at 'PAL' i 'PAL 60' står for farvekodningen og ikke for antallet af linier (hvistnok 720 i PAL 50).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 14/04-03 12:11 
Præcis.

Forskellen på 50 og 60Hz er at man udvidder afstanden mellem linierne, hvormed man får en lidt dårligere opløsning, mod at opdateringen kan ske hurtigere.

I sig selv kan man ikke sige definitivt at 50 eller 60Hz er bedst, men for spils vedkommende er de normalt altid lavet til at køre 60Hz og dermed vil dette være det bedste valg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 14/04-03 12:13 
Hvad skete der med den gamle FAQ, med de dejligt nørdede oplysninger som subjt.
dRxLdRxLSkrevet 14/04-03 12:15 
Hvis jeg skal komme med et kvalificeret gæt, så tror jeg at den måtte omskrives for at rense den for det som Kurt Secher Andersen (warfly) måtte have bidraget med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 14/04-03 12:19 
Mest er det nu fordi vi gerne ville udvidde den markant og det tager altså lidt tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 14/04-03 12:22 
Det var nu ikke ment som brok
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/04-03 13:16 
Tak for svarene alle sammen. Jeg må sige at jeg er en del mere afklaret m.h.t. emnet nu ;)
I win, you loose
MajorPMajorPSkrevet 14/04-03 13:36 
F.eks. når jeg sagtens kan køre Rogue Leader og SSBM (PAL) i 60 hz, behøver jeg ikke et RGB kabel til min GC?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-03 13:38 
Bare for at komme med et håndfast eksempel kan man jo f.eks. tage det latterligt langsomme Tekken 3 (PAL 50Hz) kontra det hurtigtflydende Tekken 3 (NTSC 60Hz).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MajorPMajorPSkrevet 14/04-03 13:39 
yes, og det vil sige at mit TV kan køre 60 hz. uden RGB kabel?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-03 13:39 
MajorP >
F.eks. når jeg sagtens kan køre Rogue Leader og SSBM (PAL) i 60 hz, behøver jeg ikke et RGB kabel til min GC?

Du behøver ikke, men det kan stadig anbefales for at opnå den bedste billedkvalitet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-03 13:42 
MajorP >
yes, og det vil sige at mit TV kan køre 60 hz. uden RGB kabel?

Yep.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MajorPMajorPSkrevet 14/04-03 13:43 
woho, tak for hjælpen, så sparede jeg de 200 kr ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
NaieraNaieraSkrevet 14/04-03 13:47 
Når man bruger 1500 eller mere på en konsol, og 500 pr. spil, burde der ikke være noget diskussion om, at man skal bruge 250 på et kabel, så man kan få det bedste ud af tingene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 14/04-03 13:48 
LOL
Hvad kører du nu, composite?

Jeg (og sikkert også andre herinde) ville nok mene at et RGB kabel er det forkerte sted at spare når det gælder konsoller. Men det er dine øjne og du kan ødelægge dem på præcis den måde du gerne vil :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MajorPMajorPSkrevet 14/04-03 13:52 
Slap af, jeg har haft konsollen i en uge! Og når jeg skylder 1000 kr. væk, er et RGB kabel ikke lige i første række!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-03 14:16 
MajorP >
yes, og det vil sige at mit TV kan køre 60 hz. uden RGB kabel?

Ja, vel at bemærke hvis dit tv understøtter det!!
Du kan nok godt køre 60 Hz men hvis du har et gammelt tv, så er det ikke helt sikkert at det kan klare farver/PAL i den hastighed! Men som sagt kun hvis du har et gammelt tv!
Eks. mit tv har problemer med farverne i PAL60, men lige så man propper et 60 Hz RGB signal ind, så er der ingen problemer!
Så jeg er nødsaget til at spille Zelda på et lille møg-tv som jeg har lånt! - indtil jeg får et købt et RGB kabel!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 14/04-03 17:24 
Nogle spil (eks. Jak & Daxter og Burnout 2 (PS2)), ser en anelse mindre skarpe ud i 60 hz (PAL60?) mode. Om det skyldes opløsningen ved jeg ikke.
RJKRJKSkrevet 14/04-03 21:45, rettet 14/04-03 21:46 
Sigh. Vi må vist snart have den FAQ op igen...

PAL50 = normalt PAL-format
PAL60 = NTSC-format med PAL-farvekodning

En ting er om dit fjernsyn kan køre 60Hz. Kan det ikke det, ruller det i 60Hz. Det er der ingen løsning på. Glem alt om PAL60 og NTSC.

Den anden ting er NTSC-farvekodning. Dette er relevant hvis du vil køre amerikansk/japanske spil eller amerikansk/japanske konsoller. Understøtter fjernsynet ikke det, bliver billedet i sort/hvid. Dette har IKKE relevans for ting der kører rigtig PAL60, som alle PAL-spil med 60Hz-understøttelse BURDE køre, men som ikke alle gør.

RGB-signalet er ikke farvekodet. Så kan fjernsynet ikke køre NTSC, så går det kun udover composite og S-signalet. Sæt RGB-kabel til og farverne er hjemme.

Jeg kan så ikke sige hvornår hvilket spil kører PAL60 eller NTSC, når det kører i 60Hz.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 15/04-03 01:29 
Hvilket type kabel medfølger som standard til PS2, GC og Xbox?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 15/04-03 10:15 
Composite, composite og composite.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
asmasmSkrevet 15/04-03 10:17, rettet 15/04-03 10:17 
composite (video (gul) lyd v.(hvid) lyd h.(rød)) + en scart adapter.

Edit >>> too slow =D
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig