X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken harddisk?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 13/04-03 14:01 
Jeg har nu installeret linux på min xbox (den kan "compile" dRxLaX kilden og uploade den til DC'en =)) og har derved indset at jeg har brug for en del mere harddiskplads.

Jeg ved at der er andre herinde der har skiftet harddisk i deres maskine. Hvilken model bør jeg vælge og hvor kan jeg læse mere om fremgangsmåden?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 13/04-03 14:27 
Alle jeg kender har brugt SeaGate.
» a winner is you «
KTCKTCSkrevet 13/04-03 14:27, rettet 13/04-03 15:13 
Du bør vælge Seagate eller Western Digital.
Maxtor og IBM bliver ret varme, og kan derfor ikke anbefales.

Du kan sagtens bruge 7200RPM, og tag så en 2MB cache model, for større kan ikke betale sig her. 120GB er den største anbefalelsesværdige disk, da Xboxens IDE-controller kun understøtter op til 128GB.

Fremgangsmåder er der flere af. Man kan smide harddisken over i en PC, og så low-level editere nogle sektorer på den. Derefter kan den findes af Xboxen, men skal stadig formatteres med alle sine partitioner fra f.eks. Evolution X. Dette kan foregå fra en cd, og så kan man ellers få "nøgler" fra Xboxen, som så skal bruges til formatteringen.
Du skal også have styresystemet installeret igen, så det er en lidt større operation.

Jeg har dog lavet et system, hvor det er lidt lettere...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 13/04-03 14:59 
Tak.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/06-03 15:18 
Hvorfor er det lige at det ikke kan betale sig at have 8MB cache i stedet for 2MB?

Hvis du (KTC) skulle vælge den bedste xbox harddisk lige nu hvilken ville det så være og hvorfor?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 12/06-03 21:32 
8MB cache giver ikke noget væsentligt, og så er det dyrere at købe sådan en HD. Derudover har jeg kunne læse mig til at de bliver noget varmere.

Jeg bruger selv Seagate Barracuda 7200.7 for tiden, selv om jeg foretrak Barracuda V, men disse er ikke til at opdrive mere.

Der har været kritik over at de har fjernet SeaShield, men da disken har lavere søgetid og høj læsehastighed, er det stadig mit foretrukne valg.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-03 21:36 
det en en western der sidder i min ikke KTC?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 12/06-03 21:52, rettet 12/06-03 22:02 
Det var en WD, jo.

EDIT: Resultat...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 12/06-03 23:32 
Tak skal du have, sådan en 7200.7 koster jo kun 930 med forsendelse. Et fund til de penge =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 13/06-03 01:23 
Hvor stor er den HD? Jeg skal nemlig have en nz til min PC, der er simpelthen ikke mere plads...
dRxLdRxLSkrevet 13/06-03 10:29 
120GB

Brug evt. www.edbpriser.dk, i deres harddisk sektion sammenligner de harddiskene på pris per gigabyte. Det er faktisk billigere at købe harddiskplads end CD-R :-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig