X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ninja Gaiden patch


Svar
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 11:26 
Jeg er i tvivl her - ved ikke med sikkerhed om jeg skal løbe rundt i stuen, med armene højt over hovedet, og stråle af glæde, eller om jeg skal sidde og ta' mig til hovedet, imens jeg råber "nej nej nej".

Så - og man tør næsten ikke sige det - Ninja Gaiden var altså ikke helt færdigt, da det blev udgivet, og Itagaki kan godt finde ting nu, som han vil ha' rettet i spillet?

Og det "intelligente kamera", som var SÅ smart - det er slet ikke så smart alligevel?

Var det det her som samme Itagaki sagde, var en "revolutionerende" Xbox Live feature i Ninja Gaiden - at Tecmo kan patche spillet, hvis de mener der er behov for det?

Jeg ved ikke...
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 24/06-04 11:34 
Det lyder da som ren bonus. Spillet, som det er i dag, er meget rost og bliver jo ikke ringere, fordi der kommer en patch.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 11:57 
Patchen retter fejl.

Itagaki har nægtet at udgive spillet, førend det var perfekt.

Det var det så åbenbart ikke alligevel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 24/06-04 12:03 
man har et standpunkt til man tager et nyt
For The Love Of The Game
3of193of19Skrevet 24/06-04 13:08 
This just in:
Okotta is whining about Xbox Live upgrades.
In related news, the Earth is still round.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 24/06-04 13:14 
hehe.. den var sjov.
mange gange undrer jeg mig over hvorfor okotta så har en xbox..?? men det skal man nok ikke tænke over.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/06-04 13:18 
Jeg synes sgu det er fedt. Altså ikke at Okotta piver, men at Itagaki gør et "perfekt" spil...øh ...mere perfekt. Så længe muligheden for at patche ikke er en sovepude, er det vel okay. Og man kan jo dårligt anklage manden for at have udsendt et dårligt spil i første omgang.
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 13:38 
3of19>
This just in:
Okotta is whining about Xbox Live upgrades.
In related news, the Earth is still round.

A ha - at f.eks at radikalt ændre kameraet i et spil, er altså bare en "upgrade" - en "feature" vi skal være glade for at få nu?

I forsvarer altså de ændringer, som Tecmo foretager i Ninja Gaiden? Der er intet som helst galt i det, i følge jer?

Hvorfor er det at spillet skal ændres? Hvorfor er det en god idé?

Det der er sket er, at Itagaki har bøjet sig for en flok dumme amerikanere, som ikke kan finde ud af at spille et 3rd person spil, uden partout at ha' mulighed for at styre kameraet selv. Det har aldrig været meningen, at man skulle styre kameraet med den højre analog pind - det har ikke været en del af spillets design. Jeg frygter ovenikøbet, at det kan gøre spillet kluntet at spille; At kunne bevæge kameraet rundt manuelt, imens man er i kamp - det er jo fuldstændigt fjollet. Så skal man slippe knapperne, og gi sig til at panorere sit view rundt, imens man står der og blokerer? Ja - det er sgu et intelligent tiltag. HVORFOR skal man kunne panorere sit view rundt, imens man er i kamp? Det giver ingen mening. Hvis man skal se hvad der foregår omkring én, så går man i 1st person, når der IKKE er kamp. Man bruger 1st person til puzzels, og til at orientere sig, når man er igang med en puzzel, og/eller til f.eks at lede efter scarabs + skydning med buen.

Det er synd og skam, at I kun ser det som en Xbox Live upgrade, men Ninja Gaiden's status som spil, er gået fra "færdigt og som det skal være", til "ufærdigt - stadig under udvikling".

Og I forsvarer det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 13:42 
grillbiller>
mange gange undrer jeg mig over hvorfor okotta så har en xbox..?? men det skal man nok ikke tænke over.

Hvorfor har du en Xbox? Eller er det noget man ikke skal tænke for meget over?

Er det blevet et kriterie for at ha' en Xbox, at man skal modtage "upgrades" og patches med kyshånd?

Her gik jeg og troede, at man skulle bruge den til at spille færdige spil på, men okay..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/06-04 13:46 
Ah, så du mener at du har mere forstand på hvordan Ninja Gaiden skal være end manden der har lavet det? Der kan man bare se...
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 13:54 
Prøv at fatte det her ordentligt; Itagaki har flere gange sagt, at han først udgiver Ninja Gaiden når det er perfekt og færdigt. Han har ikke engang villet lade nogen spille spillet, inden han selv syntes det var færdigt.

Spillet har været i udvikling i 5-6 år; Vil du bilde mig ind, at man nu pludseligt, efter udgivelsen, har fundet ud af at bl.a kameraet, altså ikke er som det skal være?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/06-04 13:54 
I følge HrRalds nyhed er der tale om følgende:

"..Patchen kommer til at indeholde nye fjender, nye bosses, tre nye våben, forbedret AI, hurtigere motor og sidst, men ikke mindst, en bedre kamerastyring, der ikke bare tilpasser sig selv efter dit spil, men også lader dig styre det selv, hvis du ikke er tilfreds...."

Lige her skriver den gode bornholmske Jacob Kofoed Herold Nielsen
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/06-04 13:57 
Okotta>
Prøv at fatte det her ordentligt


...prøv at tale pænt til gamle mennesker som mig

Okotta>

Spillet har været i udvikling i 5-6 år; Vil du bilde mig ind, at man nu pludseligt, efter udgivelsen, har fundet ud af at bl.a kameraet, altså ikke er som det skal være?


...måske blev han presset til at udgive det tidligere end han ønskede. Eller måske blev han klogere med tiden. Det gør de fleste mennesker jo...
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 13:58 
Alt det står der i det oprindelige link til IGN, jeg linkede til.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/06-04 14:03 
...sikkert, men måske er der nogen som ikke læser så godt engelsk eller som ikke læser IGN. Du valgte jo også kun at omtale kameraet og ikke de andre ting. Jeg tænkte du måske ikke helt havde fået fat i det hele...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/06-04 14:04 
King Chaos>
"..Patchen kommer til at indeholde nye fjender, nye bosses, tre nye våben, forbedret AI, hurtigere motor og sidst, men ikke mindst, en bedre kamerastyring, der ikke bare tilpasser sig selv efter dit spil, men også lader dig styre det selv, hvis du ikke er tilfreds...."

Det lyder da ikke som en panik lappeløsning, men mere som en sexy bonus...Eller er det bare mig?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 24/06-04 14:20 
som jeg læser det med kameraføringen..
så er det ikke en låst kamera føring som man selv skal dreje heletiden.
men hvis vinklen ikke lige passer på et givent tidspunkt så kan man selv lige rette den til.
noget ligene som det er nu.
jeg kan kun gætte mig til at de har lavet om på højer thomstick så når man drejer rundt at man ikke ser det i FPS men drejer kamera vinklen i stedet.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 24/06-04 15:59 
King Chaos>
Eller måske blev han klogere med tiden. Det gør de fleste mennesker jo...

Av... LOL
jaesjaesSkrevet 24/06-04 17:14 
Den patch er en skandale.

Jeg håber faktisk, at den kommer til at koste penge, for så føler folk uden Live sig ikke lige så snydt...
WehnerWehnerSkrevet 24/06-04 17:23 
Hvordan kan det være en skandale at et allerede marathon-rost spil får ekstra funktionalitet gratis/billigt?

De, der vælger Live fra har jo stadig fået fuld valuta for deres penge, det har man da hidtil været enige om. Man får bare endnu mere ove i hatten, hvis man har Live, og det vil være spild af tid at brokke sig over, for udviklingen går uvægerligt i den retning. Vi kommer kun til at opleve mere af den slags - ikke mindre. Microsoft havde altså en plan, da de satte HD i Xboxen. Det er først nu vi begynder at se dens (lovlige) potentiale.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 24/06-04 17:28 
Jeg har faktisk savnet et frit kamera, så for mig er det en kærkommen feature.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 24/06-04 17:36, rettet 24/06-04 17:41 
Wehner>
Hvordan kan det være en skandale at et allerede marathon-rost spil får ekstra funktionalitet gratis/billigt?

Paster lige et par svar jeg gav et andet sted:

"Jeg er ikke enig med jer. Forbedret AI og kamera er lappeløsninger, som ikke bør finde vej til konsol - det er bl.a. derfor mange netop vælger konsoller frem for computere. Og så for at slippe for opgraderingshelvedet :)"

"Pointen er jo, at patches efter min, og mange andres overbevisning, ikke hører hjemme på konsoller - specielt ikke når de kun kan hentes via en service som koster penge. Konsolspil koster mere end pc-spil. Dels pga. royalties, men i høj grad også fordi de skal finpudses mere for fejl end pc-spil.

At det er spilbart ændre ikke på, at "...forbedret AI, hurtigere motor og sidst, men ikke mindst, en bedre kamerastyring...", mere lugter af fejlrettelser end content.

Jeg ville godt nok føle mig snydt hvis jeg havde betalt 500 kr., og bagefter læste om en patch, som jeg kun kunne hente over en service, der koster penge."
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 17:36, rettet 24/06-04 17:36 
Wehner >

"Ekstra funktionalitet"? Er det et nyt ord for "fejl rettelser"?

Patchen "retter" kameraet - men hov - hvorfor skal det rettes?

Det er da glimrende, at de putter "ny" AI, monstre osv osv, ind i spillet, men det får bare det hele til at lugte af et ufærdigt spil - en slags falsk Director's Cut om man vil.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor Team Ninja vil lave om på spillet - det er DET som bekymrer mig. Hvorfor kan de pludseligt ikke længere li' deres eget spil, som det er i dag? Hvad er der galt med spillet - ifølge Team Ninja?

Ninja Gaiden var sat op som det perfekte action spil - 6 år under udvikling - et flagskib for Microsoft; Et spil hvis lige ikke var set før. Et spil som ikke måtte røres af andre, endsige spilles af nogen, førend det var helt og aldeles færdigt og perfekt (Team Ninja's ord - ikke mine).

Og så kommer der en patch, en måned efter udgivelsen, som bl.a retter kameraet. Men så var kameraet ikke perfekt, da spillet blev udgivet?

Osv osv osv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 17:44 
jaes>
Paster lige et par svar jeg gav et andet sted:

"Jeg er ikke enig med jer. Forbedret AI og kamera er lappeløsninger, som ikke bør finde vej til konsol - det er bl.a. derfor mange netop vælger konsoller frem for computere. Og så for at slippe for opgraderingshelvedet :)"

"Pointen er jo, at patches efter min, og mange andres overbevisning, ikke hører hjemme på konsoller - specielt ikke når de kun kan hentes via en service som koster penge. Konsolspil koster mere end pc-spil. Dels pga. royalties, men i høj grad også fordi de skal finpudes mere for fejl end pc-spil.

At det er spilbart ændre ikke på, at "...forbedret AI, hurtigere motor og sidst, men ikke mindst, en bedre kamerastyring...", mere lugter af fejlrettelser end content.

Jeg ville godt nok føle mig snydt hvis jeg havde betalt 500 kr., og bagefter læste om en patch, som jeg kun kunne hente over en service, der koster penge."

Jeg er SÅ enig i ovenstående, Jaes.

Underligt nok, så kommer jeg nu til at tænke på hvad Nintendo sagde om Microsoft, under deres E 3 pressekonference.

Som MS ville sige det: "We don't care what people do and what they play, just as long as they do it on our system".
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 24/06-04 17:59 
Okotta og jaes,

Hvis vi havde diskuteret et dårligt/halvfærdigt/whatever spil, der i hast var smidt på gaden, og man så forsøgte at lappe det via DL, så havde jeg været enig (om end det stadig ville være bedre at de rettede end bare at lade stå til - den mindste af to onder blah blah blah).

Men det er ikke tilfældet her. Her får man noget ekstra føjet til noget i forvejen kompetent. Sammenligningen med Director's Cut er god. Jeg elsker Director's Cuts.

Som sagt, så er det også nyttesløst at diskutere, for det er fremtiden, hvad enten man kan lide det eller ej. Og man kunne set i bakspejlet have regnet det ud, allerede da man så at Xbox ville få HD.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 24/06-04 18:07 
IMO er det en contentpatch, der tilføjer en masse nyt til spillet. At de så vælger at rette lidt i spillet mens de gør det, kan jeg kun bifalde. De kunne have ladet være, og så havde I ikke brokket jer, men det gjorde det.

Utak er verdens løn :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 18:12, rettet 24/06-04 18:12 
Wehner >

Jeg skrev godtnok "falsk Director's Cut" - som i "bastardiseret director's cut"

Men selvom det er en idiotisk idé at lave de har patch løsninger, så synes du at det er fino at gøre det, fordi du har accepteret og/eller konkluderet, at fordi man selv kunne regne ud, at det var det som ville ske, da det blev afsløret af Xbox ville få en HD, så er det både uundgåeligt og også helt iorden?

Du har jo ædt den hook, line and sinker så - "We don't care what people do, as long as they do it on our system" :-/
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 24/06-04 18:19 
Wehner>
Og man kunne set i bakspejlet have regnet det ud, allerede da man så at Xbox ville få HD.

Ha ha - det sagde jeg faktisk for mere end 2 år siden, til bl.a Bede-X.

Men nej sagde han, og andre - det kom aldrig til at ske, at Xbox spil skulle patches; Xbox kommer aldrig til at ligne en PC...ikke det mindste. Harddisken skal bruges til store spil, som kun kan lade sig gøre på Xbox.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 24/06-04 18:23 
Æder det råt? Damn straight, jeg æder det råt! For jeg har Live, og vil ikke klage over flere gratis/billige muligheder i mine spil. Det er jo ikke nogen bug-fixer det her.

Husk, der er ingen, der tvinger dig til at hente noget, hvis du ikke vil have et bastardiseret DC. Og selv hvis du henter det, er der ingen, der tvinger dig til at styre kameraet manuelt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 24/06-04 19:25 
Wehner>
Som sagt, så er det også nyttesløst at diskutere, for det er fremtiden, hvad enten man kan lide det eller ej. Og man kunne set i bakspejlet have regnet det ud, allerede da man så at Xbox ville få HD.


Præcis. Og min kommentar var bare et udbrud, og en tilkendegivelse af, at jeg er modstander af _alle_ former for patching af konsolspil, bortset fra dem som giver nyt content til Live-delen af et spil. Emnet handler meget om subjektivitet, og er kun interessant at diskutere, for at høre andre folks meninger.

Den klassiske konsolstil er død. Trist mener jeg, fedt mener andre ;)
enfenenfenSkrevet 24/06-04 19:37, rettet 24/06-04 19:38 
Hvis folk er utilfredse med diverse opdateringer, så skal de da bare lade være med at hente dem. Så er deres spil, som det var tiltænkt, da det udkom på markedet :)

Hvorfor folk farer sådan op er mig en gåde. Hvis det var fordi spillene var fyldt med fejl, så kunne jeg være enig. Ninja Gaiden var færdigt da det udkom og i den udgave, som det var tiltænkt af skaberen. Når Techmo vælger at opdatere spillet, så det jo på baggrund af gamernes erfaringer og meninger. Det kan jeg ikke se noget forkert i. Det giver bare spillet en større replay værdi.

Det er som altid bare min mening.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 24/06-04 19:45 
Som sagt, det er umuligt at diskutere på en ordentlig måde: Klassisk konsolgamer vs. moderne konsolgamer vs. "pc-agtig-konsolgamer" ;)

Det er et spørgsmål om, hvordan man synes konsolmediet grundlæggende bør være.
XBLRXBLRSkrevet 24/06-04 20:07, rettet 25/06-04 12:42 
Okkota jeg ved godt alle har ret til en mening!! men du er sku skør, dine meninger virker så langt ude at jeg griner hver gang jeg læser dine tekster hihi, du skriver faktisk i bund og grund (PT) at fordi en mand engang har sagt at han først udgiver et spil når det er 100% færdigt, så må han ikke ændre mening om en måned eller whatever, og løse noget han måske anså som perfekt i første omgang men alligevel kan se en mulighed i at gøre bedre, det er det samme som hvis du blev forelsket og så hende som perfekt, men 1 måned efter med morgenhår og det månedlige indså at naboen var bedre, så ville du alligevel sige NEJ jeg havde en mening før, også må det være det HÆHÆ siger jeg bare.Men ok nu snakker i også om at konsolspil bliver skyndt på pga af muligheden af at kunne redde et spil via patches, men er det bare lige mig eller har der altid været konsolspil som har haft bugs eller hvad ved jeg, så er det da kun kærkommen at vi som konsolbruger også har muligheden for at redde et spil som måske uden en patch ville dø hen, og nej det er kun fordi vi har muligheden for at patche at de rusher spil, fordi det har de altid gjort!!!BARE LIGE MIN MENING!!
KilroyKilroySkrevet 25/06-04 10:02 
Dude, punktummer. Prøv dem!
Kilroy Was Here
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/06-04 15:16, rettet 25/06-04 15:17 
Nu har jeg ikke fulgt med i denne tråd af indlysende årsager - men der kan ikke være nogen tvivl om, at upgraden til Ninja Gaiden, som er på vej, har været planlagt hele tiden i forbindelse med Master Ninja Tournament.

At Tecmo så bruger lejligheden til, at forbedre spillet så det passer til målgruppens ønsker, kan vel kun betegnes som positivt - noget som andre firmaer kunne lære noget af.

Ninja Gaiden 1.1 screens og detaljer
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-04 12:46, rettet 19/07-04 12:46 
Okotta>
Men nej sagde han, og andre - det kom aldrig til at ske, at Xbox spil skulle patches

Hvad jeg sagde var, at vi kunne begynde at brokke os når patchene begynder at komme. Ikke at de aldrig ville komme.

Nu som dengang rådede jeg dig til at brokke dig med omtanke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 19/07-04 13:22, rettet 19/07-04 13:34 
Glimrende - jamen så brokker jeg mig jo netop nu, når patchene er kommet; Vi ved jo allerede hvad Ninja Gaiden patchen indeholder.

Prøv iøvrigt at læse interviewet med Itagaki på IGN - et helt nyt af slagsen; Jeg kan ikke helt finde ud af, om han bare ER arrogant og irriterende, eller han forsøger at spille cool, men ender med at være som en tumpe at høre på.

Min respekt for Team Ninja *er* mere eller mindre røget ud af vinduet.

EDIT: Og når jeg siger tumpet og irriterende, så mener jeg med det, at JEG bl.a føler mig irriteret over, at skal lægge øre til hans gas, nu her flere måneder efter NG's udgivelse; Det er så tydeligt, at spillet ikke var færdigt, da de udgav det, og nu skal vi trækkes, ikke med én, men snart to "hurricane-upgrade-whatever-packs". Kald dem patches, dit tåbelige fjols (Itagaki).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-04 13:31 
Okotta>
Glimrende - jamen så brokker jeg mig jo netop nu, når patchene er kommet; Vi ved jo allerede hvad Ninja Gaiden patchen indeholder.

Jamen tag endelig ikke fejl af, at jeg som udgangspunkt er imod patches. Nyt content har jeg ikke noget imod, så længe at der ikke er tale om "tilbageholdt" content.

Min respekt for Team Ninja *er* mere eller mindre røget ud af vinduet.

Jeg vurderer dem på deres spil, mere end deres udtalelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 19/07-04 13:41 
Jeg vurderer dem ligeledes på deres spil - derfor gider jeg ikke bruge mere tid på dem; Jeg har siddet og spillet et ufærdigt spil fra dem - den fejltagelse begår jeg ikke igen.

Nyt content tager jeg altid imod, med åbne arme, men rettelser i spil - det gider jeg ikke.

Ninga Gaiden "upgraden", er rettelser, som de så lige har krydret med lidt bonus gejl, i form af nye monstre, bedre AI (jamen var AI'en ikke allerede revolutionerende, Itagaki - det sagde du jo allerede flere gange, for laaang tid siden).

Der er ikke så meget mere at diskutere, mht. NG patchen - den er hvad den er, og vi ved allesammen hvad den indeholder, så vi sidder her og diskuterer personlige holdninger til den nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-04 13:51 
Okotta>
Jeg vurderer dem ligeledes på deres spil - derfor gider jeg ikke bruge mere tid på dem; Jeg har siddet og spillet et ufærdigt spil fra dem - den fejltagelse begår jeg ikke igen.

Det er selvfølgelig dit valg, men når du nu var fuldt ud tilfreds med det spil, der kom til at starte med...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 19/07-04 14:04 
Jeg synes det blev lidt omstændigt omkring Chapter 12, så der mistede jeg lysten til at fortsætte.

Derudover, så lå det hele tiden i baghovedet, at spillet ikke var færdigt, og så...tjaa...så gad jeg ikke mere.

Apropos omkring at spillet ikke er færdigt - hvis man ikke spiller NG i lang tid, og spiller en bunke andre spil istedetfor, så sletter NG sin cache fil på harddisken. Det medfører utallige crashes og dirty disc errors, når man starter spillet op igen. Jeg var personligt ved at smadre spil disc'en, for et par dage siden, da spillet konsekvent blev ved med at crashe. Dårlig programmering? Ja, mon ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 19/07-04 14:53 
Jeg synes nu ikke at spillet virker ufærdigt. Skulle det afholde mig fra at spille spil, ville jeg sidde med Bejeweled hele tiden, og ikke spille andet.

Det med at den sletter cachefilen lyder dog sært. Tror du ikke nærmere det er Xbox selv der gør det? Ninja Gaiden sletter vel ikke noget, når spillet ikke er aktivt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/07-04 15:03, rettet 19/07-04 15:17 
Darknon>
man har et standpunkt til man tager et nyt

Sandt nok, men giver det nogen mening, øhh det tror jeg ikke det gør, jeg har "4 xbox spil indtil jeg køber 1 mere" what crap. Dette citat holder ikke en meter hverken i politik eller i spil industri. Hmmm mit standpunkt er at halo 2 bør udgives med alle disse fejl... en måned senere ahhh, nu er mit standpunkt at det var forkert, kom lad os udgive en patch :/ Et flyfirma sætter heller ikke et halvfærdigt fly på markedet vel, og 2 måneder ahhh vi har taget en nyt standpunkt. man har et standpunkt til man tager et nyt, kan i ikke selv se det sjove i det, DET INGEN MENING :)

Edit: Jo det giver mening, bare ikke en ophøjet klogere eller "Sådan er det altid mening" for jo, nogen gange er det jo godt at tage et ny standpunkt, men citatet er mere bare en konstateting af noget, ligesom "Jeg har 2 kartofler indtil jeg har 3"
soon the world will be one big computer
3of193of19Skrevet 19/07-04 15:08 
Man kan jo altid blive ved med at finpudse spil. På et eller andet tidspunkt er man nødt til at udgive det. Ninja Gaiden var færdigt. At Tecmo så synes det er sjovt at lave en arrange mode og samtidigt tweake kameraet, så er det da bare fedt at der er mulighed for at give kunderne sådan en bonus takket være Xbox Live og harddisk.
OkottaOkottaSkrevet 19/07-04 16:19 
Herold>
Det med at den sletter cachefilen lyder dog sært. Tror du ikke nærmere det er Xbox selv der gør det? Ninja Gaiden sletter vel ikke noget, når spillet ikke er aktivt?

Det kan sagtens være at det er Xbox'en der sletter cache filen, men jeg har aldrig nogensinde oplevet andre spil, som går helt i spåner efter man ikke har brugt dem i et stykke tid, og crasher osv, som Ninja Gaiden har gjort det.

F.eks PGR 2 sletter også cache filen; Hvis man ikke har brugt spillet i et stykke tid, og man starter det op, så kan man ikke skippe credits i starten, pga. harddisken henter data. Men PGR 2 er aldrig gået ned, pga. dette.

Ninja Gaiden går helt amok - menuerne bliver langsomme, musik og lyd hakker, underlige pauser forekommer i alt man laver, loadetiderne bliver pludseligt enorme, og så enten fryser spillet, eller dirty disc error fremkommer. Det ser rigtig weird ud, og jeg har kun oplevet det i det ene spil - heldigvis.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 19/07-04 18:28 
Det med cachen har jeg kun oplevet ved en lang loadetid før man starter en bane. Det er da også logisk nok, at det tager ekstra tid for at få skidtet ind på harddisken igen...
Med hensyn til crashes og hakkende lyd, så har jeg ikke oplevet noget overhovedet, og spillet er blevet gennemført flere gange nu.
Har du kilder til andre med samme problem?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 19/07-04 20:20 
Jeg kender ikke personligt andre, som har oplevet det.

Kører du spillet på en Xbox med større harddisk, og har du haft andre spil i brug, som bruger harddisken til cache? Jeg kunne forestille mig, at f.eks med en chipped maskine m. stor harddisk, at problemet ville være mindre, da sådan en maskine måske ville cache mere data fra flere spil(?)

Jeg har læst - hvor kan jeg ikke huske - at Xbox'en kun cacher data fra 2-3 spil ad gangen, og putter man det fjerde spil i maskinen, så sletter den cache fra et af de andre spil. Det passer nu meget godt, for f.eks Halo skal også loade en pæn chunk, hvis man har brugt andre spil, imens man holdte en pause fra det. Men Halo er tilgengæld aldrig crashed.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 09/06-06 16:57, rettet 09/06-06 18:13 
Lidt i denne tråds ånd.

Nu er der en Oblivion-patch ude til både pc og 360, som primært har til formål at rette fejl, så vidt jeg kan se. Det kan man så være glad for eller ej, jeg synes som nævnt tidligere i tråden, at det er en kedelig tendens. Men hvad værre så er, så skaber patchen tilsyneladende flere nye problemer. Fortsætter denne trend, bliver det IMO svært for udgiverne at forsvare merprisen for konsolspil.
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3151340

Håber jeg har overset et eller andet ;)

EDIT: Jaja, merprisen _udover_ royalties :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig