X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilhistoriens sværeste spil


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/06-04 10:56 
Topic siger alt. Hvad er det mest hardcore krævende spil nogensinde? Og det letteste?

Findes dér en officiel chart eller noget?

Det er et lidt svært spørgsmål, for dårlig programmering og spilmekanik kan sagtens have en del at sige.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
79 emne(r).
1 2 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/06-04 10:56 
Topic siger alt. Hvad er det mest hardcore krævende spil nogensinde? Og det letteste?

Findes dér en officiel chart eller noget?

Det er et lidt svært spørgsmål, for dårlig programmering og spilmekanik kan sagtens have en del at sige.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 23/06-04 11:10 
Det var virkeligt krævende at gennemføre Gnotterne - Den magiske verden. Men nok mest på grund af spillets totale elendighed.
Per SPer SSkrevet 23/06-04 11:12 
Ghouls'n Ghosts fra Capcom.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KilroyKilroySkrevet 23/06-04 11:25 
Damnit! Per S var hurtigts med Ghost n' Goblins:P
Kilroy Was Here
OkottaOkottaSkrevet 23/06-04 11:27 
Gun Valkyrie er sgu udfordrende.

Naglfars Pit - Grrrrrrrr.

Men et stort "woo hoo" da jeg havde gennemført banen - åh det var en glædens time den sommer dag, sidste år.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 23/06-04 12:09 
Naglfars Pit er ikke så svær hvis man spiller med Saratouga (sp?). Hans specialangreb tillader at flyve opad, så man kan næsten flyve helt op til bossen uden det store problem IIRC.
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/06-04 12:16 
Super Starwars til SNES....

%&#€"#/"%....

Letteste - ? Halo på easy efter man har gennemført på Legendary(kæmper stadig:()

-Val
Well crucify the insincere tonight...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/06-04 17:34, rettet 23/06-04 18:15 
Utvivlsomt Super Star Wars: Empire Strikes Back. Det er den titel, der til dato har drillet mig mest. Det tog mig ti år at komme igennem den horisontale snowspeeder-bane ;/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkenDarkenSkrevet 23/06-04 18:09 
aliens versus predator 1, simpelthen fordi det tog mig under en milliard million år at klare "human" pga mine sarte nerver =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/06-04 18:58 
Kilroy>
Damnit! Per S var hurtigts med Ghost n' Goblins:P

Ghouls'n'Ghosts og Ghost'n'Goblins er jo ikke det samme... :-)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/06-04 19:44 
SkyblazeR>
Utvivlsomt Super Star Wars: Empire Strikes Back. Det er den titel, der til dato har drillet mig mest. Det tog mig ti år at komme igennem den horisontale snowspeeder-bane ;/

Prøvede det som ung knøs på en Nintendo bus/messe ting. Jeg græd!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The DaneThe DaneSkrevet 23/06-04 19:44 
Indtil videre vil jeg holde mig enig med Super Star Wars - jeg er endnu ikke kommet forbi det sidste monster på første bane, men jeg er ved at være der :D.
Men Ghouls n' Ghosts kan også give sine problemer.

Det letteste må så på den anden side være Timeline - ca. 30 min. med at komme igennem ved første spil (ok, der var lidt minimale forståelses problemer midt inde i spillet men ellers smertefrit).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 23/06-04 21:15 
det der splatter spil til sega megadrive "house of...?" man er "Jason" og rneder rundt og skal tæve gylp... jeg lejede det engang og på de 3 dage tror jeg ikke engang jeg kom forbi første boss...

Shinobi var 100 gange lettere!
By the power of Grayskull!
DizzyDizzySkrevet 23/06-04 21:46, rettet 23/06-04 21:46 
Til tider vil jeg sige det sværeste spil er at få celofanen af æsken uden at ødelægge den (æsken)...

Men ellers må jeg også sige Ghouls n' ghosts
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Wired NickyWired NickySkrevet 23/06-04 22:12, rettet 23/06-04 23:35 
Per S>
Ghouls'n Ghosts fra Capcom.

Nu må indrømme at jeg kun har fordybet mig i MS versionen af G&G [jeg kan høre at der grines...], men jeg husker det faktisk som et relativt nemt spil at gennemføre (infinite continues?). Men dermed skal det jo nok siges at MS version sikkert er en smule amputeret i forhold til originalen.
Lunch is for wimps.
NaieraNaieraSkrevet 23/06-04 22:31, rettet 23/06-04 22:31 
ThunderBitch>
det der splatter spil til sega megadrive "house of...?" (...)

"Splatterhouse"
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CrishakeCrishakeSkrevet 23/06-04 23:53 
Kan ikke lige komme på det sværeste spil lige nu, men det letteste må nok være Medal of Honor: Rising Sun til PS2.
millenniummillenniumSkrevet 23/06-04 23:56, rettet 23/06-04 23:57 
Bart's Nightmare til SNES. Jeg spillede det i meget lang tid, og kunne ærligt ikke fornemme nogen positiv udvikling hvad angår indlæringskurven.
Ellers er jeg også med på Ghouls'n'Ghost. Selv med evige credits kunne jeg aldrig klare sidste bane.
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/06-04 03:29 
Mht. Bart's Nightmare havde jeg det mildest talt på samme måde. Måske var der en mening med spillet, men i så fald kunne jeg ikke finde den på daværende tidspunkt. Jeg mistede nogle timer af mit liv, som jeg ville ønske, jeg kunne tage tilbage. Mit livs værste weekend med en SNES-lejekonsol :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 24/06-04 06:57 
Naiera>


"Splatterhouse"

netop.. og tak... sov dårligt med tanken om at jeg ikke kunne huske hvad det var det hed! ;)
By the power of Grayskull!
solid snakesolid snakeSkrevet 24/06-04 08:22, rettet 25/06-04 01:17 
Det er Captajn Silver til Sega Master
som er svært at gennemføre
Der er 0 continue, dør du må du starte forfra med at samle våben op. Jeg har været i sidste bane det er f.......
svært.
Alle 3 Star Wars spil er vand ved siden af. Da man kan finde ekstra liv i banerne og der er vist nok continues i de spil.

Nemmeste spil er Pac Man det kan alle finde ud af
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 24/06-04 10:54 
Er der nogen der har gennemført pacman...? :-P
The medium is the message.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 24/06-04 11:29 
millennium>
Er der nogen der har gennemført pacman...? :-P

så vidt jeg ved.. så er der kun en som offentligt har gennemført Pacman.
men historien siger noget med da han nåede til 2-3 sidste bane døde spillet..
for et år siden satte han en konkurrance i gang om hvem der kunne fortælle hvad der så skete på de sidste baner.

så det må jo kaldes for det sværreste spil overall
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
majjohamajjohaSkrevet 24/06-04 11:37 
Ja, okay ikke fordi spillet er specielt svært med.. Sonic The Hedgehog 2, jeg var lige kommet til sidste (anden sidste?) bane, og havde brugt alle credits - pokkers også så dør jeg.
millenniummillenniumSkrevet 24/06-04 11:44 
Jeg troede egentlig ikke Pac Man havde nogen slutning, men bare gradvist ville stige i tempo.
Men de små varierende 'cut scenes' tyder dog måske på noget andet. Der er måske noget at 'nå frem til'.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 24/06-04 11:47 
Min bror og jeg har gennemført splatterhouse 2 til Megadrive (1'eren er kun til PC-engine). Piece of Cake ;-)

Pacman "gennemføres" når der går "buffer-overflow" i bane-tælleren ved 255. Der er så én der har lavet den gennemførsel med den ultimative score (alle frugter samlet op, alle spøgelser spist) 3333360. Jeg sidder sjovt nok i en t-shirt der forestiller hvordan det ser ud lige nu =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SolaegSolaegSkrevet 25/06-04 00:43, rettet 25/06-04 01:03 
The Dane>
Indtil videre vil jeg holde mig enig med Super Star Wars - jeg er endnu ikke kommet forbi det sidste monster på første bane, men jeg er ved at være der :D.

Er det det i ørkenen, hvor man starter med at blive angrebet af skorpioner? Og man skal bekæmpe en enorm skorpion til sidst i banen?

Min fætter og jeg kom til en bane (nok den sidste?), hvor man flyver rundt om en slags planet og og skyder andre flyvere, men det blev ved i en evighed, så vi opgav. Det var vel en fem år siden, men jeg husker det ikke som helt vildt svært.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/06-04 00:52, rettet 25/06-04 00:53 
Jeg insisterer stadig på Duck Tales til Amiga.
Evt. Snoopy til C64.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 25/06-04 01:25 
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=8418&start=0
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 25/06-04 01:27 
DeluxScan>
Jeg insisterer stadig på Duck Tales til Amiga.
Evt. Snoopy til C64.

Snoopy husker jeg også som overdrevet svært, døde for det meste inden for det første minut.
The DaneThe DaneSkrevet 25/06-04 01:37 
Pacman org. går bare død på et tidspunkt, derefter kan man ikke se hvad man laver på skærmen.

Griberg - ja, det er første bane. Men jeg mener nu ikke det er en kæmpeskorpion man kæmper imod (det er dem der er hele banen igennem).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 25/06-04 01:46 
Jeg synes ikke Super Star Wars er særlig svært, og kom da temmelig langt ind i det til sidste konsoltræf uden de store problemer.
Efterfølgeren over Empire Strikes Back er en helt anden sag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-04 02:22 
Jeg har gennemført Super Empire Strikes Back. :)
Men jeg ville være årets lyvesvin hvis jeg sagde at det var 'piece of cake'.
The medium is the message.
JoachimMAJoachimMASkrevet 25/06-04 02:53 
SkyblazeR>
Mht. Bart's Nightmare havde jeg det mildest talt på samme måde. Måske var der en mening med spillet, men i så fald kunne jeg ikke finde den på daværende tidspunkt. Jeg mistede nogle timer af mit liv, som jeg ville ønske, jeg kunne tage tilbage. Mit livs værste weekend med en SNES-lejekonsol :/


Hehe, Jeg har Barts Nightmare, og selvom jeg efterhånden kom længere i spillet, fandt jeg aldrig ud af hvordan man kunne gennemføre det. Det var hvertfald svært.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 25/06-04 06:32 
DeluxScan>
Jeg insisterer stadig på Duck Tales til Amiga.
Evt. Snoopy til C64.

gennemførte duck tales engang.. det var bare lige at finde en rytme... Så så svært kan det ikke være
By the power of Grayskull!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/06-04 11:46, rettet 25/06-04 11:46 
Wagner>
Snoopy husker jeg også som overdrevet svært, døde for det meste inden for det første minut.

Også her. Og så den irriterende lalle-musik, der bare gjorde det hele værre! Grrr!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/06-04 11:47 
ThunderBitch>
gennemførte duck tales engang.. det var bare lige at finde en rytme... Så så svært kan det ikke være

Jeg har også gennemført det, men det tog min fætter og jeg lang, lang tid!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
John DoeJohn DoeSkrevet 25/06-04 15:14 
Joachim M Andersen>

Hehe, Jeg har Barts Nightmare, og selvom jeg efterhånden kom længere i spillet, fandt jeg aldrig ud af hvordan man kunne gennemføre det. Det var hvertfald svært.


Du skal samle alle sidderne, jeg tror heller aldrig det er lykkedes mig at samle mere end 2 ad gangen.

ellers synes jeg også Captajn Silver er møg svært
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
SumezSumezSkrevet 25/06-04 16:00 
Jeg kan ikke forstå hvorfor Ducktales til Amiga skulle være så svært? Vi taler da om det spil, hvor man rejser rundt omkring på jorden og opsamler penge for at man kan blive rigere end Guldiver Flintesten, right?
Det har jeg gennemført et utal af gange. Jeg tror bare der er tale om at folk spillede spillet da de var børn og ikke fattede hvad det gik ud på. Og i stedet for at finde ud af det, lagde de det fra sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TKTKSkrevet 25/06-04 16:09 
Det nemmeste må helt klart være Paperboy (N64 udgaven) som 8-9 årig gennemførte jeg det på 30-45 min. (byttede det derfefter igen:P) -det glemmer jeg aldrig! :d

Det sværeste, enten Wipeout 2097, eller Commandos 2, dem havde jeg sQ pænt svært v at klare;)!
la0sla0sSkrevet 25/06-04 22:44 
af en eller anden grund blev mit bud slettet... men det sværeste jeg umiddelbart husker at have spillet er Image Fight fra Irem til PCE. Den er virkelig virkelig tuff... men ok gradius 2 er heller ikk nem.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 25/06-04 22:45 
Gradius 3 arkade (på normal sværhedsgrad)

Daaaaamn....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XBLRXBLRSkrevet 25/06-04 23:48 
synes ninja gaiden er sindsygt svært
HankyHankySkrevet 25/06-04 23:50, rettet 25/06-04 23:52 
Joachim M Andersen>
Hehe, Jeg har Barts Nightmare, og selvom jeg efterhånden kom længere i spillet, fandt jeg aldrig ud af hvordan man kunne gennemføre det. Det var hvertfald svært.

Ha.. det spil er ligeså meningsløst som den gamle GB
udgave 'Escape from Camp Deadly'.
Det er faktisk også temmeligt svært O_o

.. og mindst ligeså meningsløst.

Synes så også at NES-versionen af Double Dragon er svært at komme langt i.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 26/06-04 00:06 
XBLR>
synes ninja gaiden er sindsygt svært

Det er besværligt i starten, fordi man ikke har vænnet sig til styringen, men derefter bliver det temmelig overkommeligt, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 26/06-04 00:44 
ThomasS>
Det nemmeste må helt klart være Paperboy (N64 udgaven) som 8-9 årig gennemførte jeg det på 30-45 min. (byttede det derfefter igen:P) -det glemmer jeg aldrig! :d

Det sværeste, enten Wipeout 2097, eller Commandos 2, dem havde jeg sQ pænt svært v at klare;)!

Beruset og styret af minder fra Paperboy til arkade, lavede jeg præcist samme nummer. Fandt det på tilbud i Kvickly, gik hjem og gennemførte det på en halv times tid -Og gik ned og byttede det igen... Sjældent er sådan én titel blevet besudlet i samme grad..
NaieraNaieraSkrevet 26/06-04 00:58 
la0s>
af en eller anden grund blev mit bud slettet...

Nææh:

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 26/06-04 01:17 
Nååh
Hvad sker der?
KalicolaKalicolaSkrevet 26/06-04 12:14, rettet 26/06-04 14:00 
Turtles til nes... jeg kom aldrig igennem det, hvor var det dog svært.
Og perfect dark på hard
For The Love Of The Game
XBLRXBLRSkrevet 26/06-04 13:42 
Sumez>
XBLR>
synes ninja gaiden er sindsygt svært

Det er besværligt i starten, fordi man ikke har vænnet sig til styringen, men derefter bliver det temmelig overkommeligt, synes jeg.

har du fået det gennemført for det synes jeg er umuligt, måske bare for meget trial & error synes jeg!!
79 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig