X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Def. Gamecube


Svar
StarmanStarmanSkrevet 22/06-04 07:44 
Er der nogle der kender lidt til indmaden i en gamecube, eller et site måske. Har en GC US det ikke vil starte op. Der er power på kortet. Der er også strøm til blæseren, men den starter ikke, hvis blæseren er def. kan maskinen så ikke starte? Evt nogle der har pinouts mellem de forskellige kort?
RJKRJKSkrevet 22/06-04 10:31 
Nogle (alle?) Dreamcast-modeller vil ikke tænde, hvis blæseren ikke kører. Så, ja, det kan sikkert sagtens bare være din blæser, som er død.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StarmanStarmanSkrevet 23/06-04 08:43 
Ok, nogle ideer om hvor man billigst får en ny blæser?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 23/06-04 13:00 
det kunne jo også være at den er gået død.

ang. det med blæseren..
så kan du lige teste den terori ved at selv at dreje blæseren rundt mens du tænder for din GC. evt. med trykluft.

for den funktion som han skriver om med blæseren, virker med en kontakt som holder øje om der går spænding i gennem blæseren.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RJKRJKSkrevet 23/06-04 13:07, rettet 23/06-04 13:08 
Det er jeg ret sikker på ikke holder. Det kommer an på om blæseren bruger strøm. Og det gør den selvsagt ikke, selvom du puster på den...

Blæseren burde i øvrigt (formoder jeg) køre uanset om boardet virker eller ej. Den skal bare have strøm.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 23/06-04 21:12 
det med trykket tror jeg virker.. de fleste lavvolts følere er for dyre hvis de virker som voltmeter eller ohmmeter, så det er nok enten en magnetisk sensor eller en octokobler. Så sæt støvsugeren på blæseren og prøv!
By the power of Grayskull!
StarmanStarmanSkrevet 24/06-04 07:54 
Der kommer 12v ned til blæseren, så den burde køre rundt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig