X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Launchers i SMB 2


Svar
OkottaOkottaSkrevet 12/04-03 22:39 
Nogen som har klaret Launchers banen i Super Monkey Ball 2?

Jeg synes Sega har rodet lidt for meget rundt i det, mht. leveldesignet i SMB 2; SMB 1 havde mere sublimt leveldesign.

Men den forbandede Launchers bane....grr....hjælp !
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 12/04-03 22:49 
Nu kan jeg ikke huske det helt, men...

Er det den hvor man skal rulle hen foran en platform der skubber hurtigt frem og tilbage, hvor man så bliver skudt op (launchet) af en lang og stejl rampe, hvor man skal ramme igennem et mål, der kører rundt om "tårnet"?

Den bane betragter jeg som umulig. Utallige forsøg er endt i at jeg desperat har slukket maskinen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 12/04-03 22:52 
ja, det er den bane.

Så du har ikke gennemført den endnu?

Jeg har kigget på Gamefaqs, og læst hvordan folk har gjort det, men det er ikke lykkedes at gøre det endnu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 12/04-03 23:08 
Jeg har ikke klaret den - endsige været tæt på. Jeg har dog heller ikke læst FAQs.

Jeg kan ellers generelt meget bedre lide SMB2 end den første, men netop den bane er bare for langt ude. Det føles nogle gange (også i andre) som om man bare skal være heldig for at gennemføre.

Så jeg er enig i din vurdering af, at man har sjusket lidt for meget på det punkt. Sværhedsgraden svinger enormt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 12/04-03 23:25, rettet 13/04-03 00:01 
Launchers er en svær bane, men det drejer sig om lige at få indøvet teknikken.
Jeg gjorde,og kan på et par forsøg nu klare den hver gang, så det er bare med at klø på :)

Løb ud over rampen, fald ned, skrå over til den venstre "affyre".
Stil kortet på det midterste.
Løb hen til launcheren, og placer dig cirka i midten af den (knap så vigtig).
I det øjeblik den rammer dig, pres så hårdt tilbage på controlleren (Væk fra selve rampen - her det bedst hvis du har fået placeret dig så du kigger mod ramepen - så slipper du for at skulle korrigere retningen i luften).
Når du når toppunktet af din stigning, skulle du være steget nogenlunde lodret (hvis du har holdt godt tilbage på controlleren :). Herefter, er det blot at styre "monkey hovedet" (Nok letter sagt end gjodt - jeg ved det ;p) på kortet, så du rammer toppen af af platformen.
Når du er landet her, skifter du til det kort som tættest, og følger mål linien som bevæger sig langsomt rundt.
Time herefter dit løb (ikke det store problem), og løb ud over kanten så du falder ned i mål linien.

Men indrømmet, det er møg svær banen, og det tager virkelig tid, at klare den.
Men når man først lige har fundet teknikken, volder den ikke de store problemer (men kan tage den på et par forsøg eller 50+ ô_Ô).
Men, det vigtige er faktisk bare at holde "tilbage (væk fra "rampen/platformen") når man bliver skudt afsted - så er chancen ok :)

Good luck med den - og glæd jer til Arthropod der kommer kort efter ^^ ;)

Håber det hjalp lidt, er self lidt svær at forklare hvordan man gør, men håber det var til lidt hjælp. Det er virkelig én af de få frusterende baner i Monkey Ball 2! :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
OkottaOkottaSkrevet 13/04-03 03:00 
Så fik jeg klaret Launchers og osse Arthropod :-)

Dammit det spil er fantastisk vanedannende, for ikke at tale om fuldstændigt fantastisk i multiplayer.

Great stuff.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
tastasSkrevet 13/04-03 10:17, rettet 13/04-03 10:17 
Tillykke!
Lad mig garentere dig, at du har har flere "godter" i vente senere, som er mindst lige så "morsomme" ;p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig