X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vurderinger?


Svar
LingobarLingobarSkrevet 21/06-04 01:34 
Hvordan kan det være at Crimson Skies får den samlede vurdering 78,1% når karaktererne er 7,7,8,9,9. Det matematik jeg har lært siger at gennemsnittet er 8 - altså 80%. Hvad sker der med de 1,9%?

Se: http://www.playright.dk/vurdertitel.php?id=14463&area=1
Dine dage er salte...
RJKRJKSkrevet 21/06-04 01:57 
Det er et vejet gennemsnit, ikke matematisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LingobarLingobarSkrevet 21/06-04 02:02 
Med fare for at skulle betale mine skolepenge tilbage; Vejet mod hvad?

Jeg er ikke helt med...
Dine dage er salte...
RJKRJKSkrevet 21/06-04 02:04 
Antallet af vurderinger på pågældende titel. Dvs. at to 8-taller tæller mere end ét 8-tal fx.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LingobarLingobarSkrevet 21/06-04 02:09 
Ok. Nu forstår jeg systemet. Med i Crimson Skies-tilfældet er der to 7-taller og to 9-taller. Burde disse stadig ikke gå lige ud med hinanden?

...Måske forstår jeg det ikke alligevel.
Dine dage er salte...
RJKRJKSkrevet 21/06-04 02:15 
Nej, du forstår det ikke ;p

Det fungerer sådan her:

Jo flere vurderinger der er for hver titel, jo længere trækkes den samlede score mod det matematisk gennemsnit (i dette tilfælde 80%). Jo færre vurderinger der er, jo længere trækkes der mod det generelle gennemsnit (50%).

Jeg kan lettere forklare det med 10/10. Groft eksempel:

1 x 10 => 80%
2 x 10 => 90%
3 x 10 => 95%
4 x 10 => 98%
5 x 10 => 99%
n x 10 => 100%
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LingobarLingobarSkrevet 21/06-04 02:26 
Meget god forklaring! Hep, hvor er det her bare et gennemtænkt og godt forum.

Det er fedt med et seriøst spilsite, der virkelig tager spil alvorligt.

Vejet gennemsnit. -Very Ladida.
Dine dage er salte...
GakuGakuSkrevet 21/06-04 02:36 
Et muligt måde at finde et vejret gennemsnit :

Lad x være det "matematisk" gennemsnit. Så er et vejret gennemsnit (kaldet y)

y = [(x - 50 %) gange f(n)] + 50 %

hvor n er antal af vurderinger af pågældende title. Og funktionen f(n) ligger mellem 0 og 1, Sådan at f(0) = 0, f er stigende og f(n) går mod 1 for n gående mod uendeligt.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/12-12 01:18, rettet 23/12-12 01:18 
Jeg spiller for tiden GTA III til Android, men kan kun vælge at det skal være til iPhone jeg spiller det. Skal jeg så også bare vurderer det som iPhone udgaven, når jeg har gennemført?
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 23/12-12 12:02 
Det ville være fint indtil videre, ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/12-12 13:23 
OkaY.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 09:35, rettet 30/07-13 10:22 
Jeg har i et stykke tid tænkt over hvad definitionen på "tid" når man vurderer? Er det den samlede tid man har brugt på spillet, eller skal det fungere som en indikation af hvor lang tid en gennemspilning tager?

Jeg kunne ikke finde noget i FAQen om dette punkt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/07-13 09:50, rettet 30/07-13 09:50 
Jeg opfatter det som den tid man har brugt på spillet - i hvert fald mest relevant for ens vurdering :)
RJKRJKSkrevet 30/07-13 09:50 
Samlet. Det fremgår da helt tydeligt af hjælpeteksten, når man er på feltet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 09:54 
Jeg er åbenbart ved at blive gammel: "Hvis det ikke står i FAQ'en, står det ikke andre steder, basta!"
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 25/02-14 15:47 
Man kan ikke længere se hvorvidt vurderingerne er baseret på en gennemførelse, for det fremgår ikke af vurder-listen om det er gennemført eller ej.

Var der en god grund til det blev fjernet...? For man kan stadig klikke "gennemført" til når man vurderer et spil.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/02-14 16:00 
Hvis tallet står med kursiv, er det markeret som genneført
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/03-14 10:42 
Fin tråd.
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 16/03-14 11:18 
:D
Spiller nu: Animal Soccer World
HankyHankySkrevet 16/03-14 11:44 
Gode spil.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
XiwanaXiwanaSkrevet 16/03-14 11:49 
Underholdende indlæg.
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 16/03-14 11:56 
Tilbage til emnet
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 16/03-14 12:15 
For mit vedkommende, var det et headsup til de seneste mange vurderinger som er blevet oprettet. Måske moderatorene skulle bruge deres tid dér, i stedet for at bede os herinde om at vende tilbage til emnet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 16/03-14 12:52 
Nå du mener de her vurderinger: http://www.playright.dk/vurder/profil/daneren

Man kan uden at være flabet sige at følgeteksterne er "lidt" korte.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 16/03-14 12:55 
Ja, det havde jeg ikke lige bemærket, og henvisningerne her var tydeligvis for subtile :) Jeg har underrettet den ansvarlige moderator.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-15 23:14 
Hvis man nu gerne vil vurdere nogen af de her nyere episode inddelte adventure spil, er det så i orden at oprette dem sæsonvis som en samlet helhed i databasen, selv om de ikke er udgivet således ednnu? Eller bør man hellere vurdere hver episode med samme tekst, hvis det nu er helheden man snakker om?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 04/11-15 18:45 
Jeg foreslår at man vurderer sidste episode eller alle episoder. Hvis serien ikke er udgivet samlet, skal den ikke oprettes samlet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-15 23:31 
Super. Det vil jeg gøre. Tak for vejledning :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/11-15 10:08 
Jeg tænker at hvis spillet ikke er udgivet som samlet pakke (men det er de vist næsten allesammen?) giver det heller ingen mening at vurdere én episode ud fra hvad den samlede pakke byder på. Vurderingssystemets formål er vel at kvalitetsstemple hver enkelt udgivelse.

Der er selvfølgelig stadig et forum hvor man kan diskutere hvad man synes om det osv., men i forhold til vurderingssystemet giver det vel mere mening hvis man vurderer hver enkelt episode ud fra hvad man synes om den? Selvfølgelig er det et af det tilfælde hvor det giver meget mening at tage forbehold for at man har spillet de tidligere episoder, hvis det er et historiedrevet spil. Igen er det selvfølgelig også værd at minde om at et spils længde, pris, osv. ikke burde være faktor for en vurderingsscore.

Findes der eksempler på episodiske spil der er mere end "the sum of its parts"? Altså hvor hver enkelt afsnit ikke skiller sig ud, men spillet er fantastisk som samlet pakke? Eller måske omvendt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/11-15 10:37, rettet 05/11-15 10:38 
Sumez>men i forhold til vurderingssystemet giver det vel mere mening hvis man vurderer hver enkelt episode ud fra hvad man synes om den?

Bestemt, men ift. spillet giver det mere mening at vurdere helheden. Jeg kan så se, at Life is Strange som jeg tænkte på, faktisk har fået en hel sæson udgivelse på Steam og PSN (sikkert også XO). Da jeg købte det, erindrer jeg at man kunne købe afsnit et alene og to-fem i pakke, men det har de så ændret. Så er der jo slet ikke behov for at spørge ind til det. Beklager :)

Sumez>Findes der eksempler på episodiske spil der er mere end "the sum of its parts"? Altså hvor hver enkelt afsnit ikke skiller sig ud, men spillet er fantastisk som samlet pakke? Eller måske omvendt?

Det gør der da i hvert fald med tv serier, så mon ikke også det samme gælder spil eller kommer til det i takt med episodiske udgivelser vokser?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/01-16 22:24 
Er der en eller anden der kan gøre så Azure Striker Gunvolt og Mighty Gunvolt også findes i Steam udgave, så jeg kan vurder dem? Lige nu er de kun i 3DS version her inde :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/01-16 18:55 
Træls der ingen er vil oprette for mig, har også skrevet til 2 andre ud over her og ventet nogle dage, men intet svar. Holder mig frem over til vurderinger på Steam.........
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 27/01-16 18:57, rettet 27/01-16 18:57 
Har du prøvet at skrive til Rune/RJK?.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 27/01-16 18:57 
Nu er det jo også muligt selv at oprette titler...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig