X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billig surround


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 20/06-04 23:46 
Jeg søger et billigt 5.1 surround-anlæg. Er fuldstændig ligeglad hvilket mærke det er og det behøves heller ikke at kunne spille helt vildt højt, da det kun skal spille et lille værelse op.

Ved i hvor de har noget på tilbud, eller kan i anbefale jeres eget surround? Fortæl fortæl...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 20/06-04 23:52 
Hvad er Max-prisen? Bilka havde på et tidspunkt et United til 799,- inkl. højtalere og 5.1-Dekoder.

Ellers sælger Elgiganten imorgen en DVD-afspiller alene til 97,-. Ved ikke specifikationerne på den, men har den 5.1-dekoder kan det nok bedst betale sig at købe den + et par højtalere. Har set en højtalersæt til 400,- fra Denver, også i Bilka.
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 00:15 
Vi skulle gerne blive omkring de 1000,- recieveren skal bare have DTS og Dolby Pro Logic II...
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 01:09 
Pieyanthikos>
Ellers sælger Elgiganten imorgen en DVD-afspiller alene til 97,-

Sikker på det??
fumfumSkrevet 21/06-04 09:05 
De har et 5.1 sæt i alta til 1000,-
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 21/06-04 10:20 
Pieyanthikos>
Ellers sælger Elgiganten imorgen en DVD-afspiller alene til 97,-. Ved ikke specifikationerne på den, men har den 5.1-dekoder kan det nok bedst betale sig at købe den + et par højtalere. Har set en højtalersæt til 400,- fra Denver, også i Bilka.

Det er jo ikke nok at den har indbygget 5.1 dekoder - højttalerne skal jo også have lidt power fra en forstærker.
CrishakeCrishakeSkrevet 21/06-04 10:33 
Jeg har dem her, er rigtig glade for dem spiller SÅ godt:D
Så er de jo billige;P

Link...
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 10:50 
Kan jeg oxo godt bruge højtalerne der til DVD-film?
CrishakeCrishakeSkrevet 21/06-04 10:58 
Ja det skulle jeg da mene:) jeg bruger da mit til DVD på PCen.
MrCaseMrCaseSkrevet 21/06-04 12:34 
det er lige før denne her tråd for mig til at tude....

...tag da lyd lidt seriøst!

De højtalere i præsenterer er lidt ligesom at sige at et 14" sort-hvid tv er fremragende til gaming...

...det handler jo alt sammen om penge og prioritering, men lyd er virkelig et område hvor man får noget for pengene...

:-)
Have you considered sucking less?
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 12:41, rettet 21/06-04 12:48 
Jeg lavede tråden fordi jeg bare skal have et lille anlæg som skal holde indtil jeg flytter hjemmefra om et par år. Derfor vil jeg ikke ofre forfærdelig mange penge på et lækkert anlæg. Jeg vil købe noget billig skrammel som skal kunne blæse et lille værelse op med OK surround!

Intet mindre... :)

EDIT: Det skal IKKE være til PC'en... det er til TV'et!
JmogJmogSkrevet 21/06-04 13:35 
"Billigt skrammel" og "ok surround" er altså svært at få til at passe sammen.

Med et budget på 1000 kroner vil jeg næsten mene at det er ligegyldigt hvad du køber.
fumfumSkrevet 21/06-04 13:37 
Kassen var ihvertfald stor til de 1000,- i alta.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 21/06-04 13:45, rettet 21/06-04 13:50 
Sonic.dk>
Jeg vil købe noget billig skrammel som skal kunne blæse et lille værelse op med OK surround!

Ikke for at være negativ, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre for 1.000 kr.

Du kan muligvis få et lille billigt anlæg hvor du kan få en lille fornemmelse for surround-lyd, men på ingen måde "blæse" et værelse op med OK surround-lyd.

Hvis det skal være et lille anlæg med lidt gods i kunne man evt. gå efter sådan et her http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=2139

Du kan evt. læse mere om det her http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=3748&taxonomy_id=428-438
MrCaseMrCaseSkrevet 21/06-04 14:15 
men okay... godt ord igen... man kan godt få 6 højtalere og en forstærker for 1000 kroner. Og de kan da også lave 5.1 surround... men der slutter det også...

..men jeg har da fuld forståelse situation... hellere lidt end ingenting..
Have you considered sucking less?
D.B.M.D.B.M.Skrevet 21/06-04 14:35 
Et alternativ kunne være hvis du købte en billig surroundreceiver som f.eks. denne her fra Sony til 1.397 kr. http://www.electronicworld.dk/moduler/catalog/getPicture.asp?id=1585&xmax=760

og et sæt surround højttalere som dem her til 1.299 kr. http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=VzjQuZzZHyjQiNwPg54TWJb8LfwvHF58L9k=?ProductID=NZfD4QjoVJMAAADypbAVsQOi&CatalogCategoryID=7PjD4Qjo4IUAAADva36BfvW4&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text

og så bare bruger din Xbox som DVD/CD-afspiller.

Det vil du med sikkerhed få meget mere glæde af end et af de andre samlede surroundanlæg til 1.000 kr. og så har du da heller ikke brugt en formue på det.
fumfumSkrevet 21/06-04 14:45 
Og så kan du også flytte hjemmefra med det, og har ikke spildt 1000,-
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 16:59 
Det er faktisk sjovt, jeg havde set på præcis det samme anlæg. Højtalerne kunne godt være aktuelle at se på. Så har jeg faktisk en helt fint anlæg til knap 3000 kroner!

Det er da en helt OK, reciever er det ikke? Dolby Pro Logic II, DTS, Dolby Digital osv. 5x80W ydelse..

Kunne det være aktuelt?
MrCaseMrCaseSkrevet 21/06-04 17:11 
Det ser betydeligt meget fornuftigt ud. Så har du et anlæg, som et småt men godt. Forstået på den måde at det er et lille RIGTIGT anlæg. Så kan man mene om mærkerne hvad man vil, men det er helt klart er bud på et lyd-system der ville yde noget mere retfærdighed overfor dine spil.

Sådan en løsning ville være en god løsning for pengene. En løsning til 1000,- ville være spild af 1000,-
Have you considered sucking less?
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 17:21 
Jeg smutter over i Electronic World og køber den reciever her i aften... så er det bare et godt sæt højtalere jeg vil lede efter. Nu hvor vi har taget hul på bylden/pengepungen.

Jeg synes at højtalersættet som der blev linket til: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=VzjQuZzZHyjQiNwPg54TWJb8LfwvHF58L9k=?ProductID=NZfD4QjoVJMAAADypbAVsQOi&CatalogCategoryID=7PjD4Qjo4IUAAADva36BfvW4&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text# - ser helt fint ud og kan NEMT blæse liv i mit lille værelse ;)

Tror sq det er det jeg gør... Right?
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 17:23 
MrCase>
Det ser betydeligt meget fornuftigt ud. Så har du et anlæg, som et småt men godt. Forstået på den måde at det er et lille RIGTIGT anlæg. Så kan man mene om mærkerne hvad man vil, men det er helt klart er bud på et lyd-system der ville yde noget mere retfærdighed overfor dine spil.

Sådan en løsning ville være en god løsning for pengene. En løsning til 1000,- ville være spild af 1000,-

Yep, jeg tror det er det jeg gør. Recieveren er jo heller ikke dårlig, og den kan jeg nemt tage med mig i en kommende lejlighed, ikke sandt?
jaesjaesSkrevet 21/06-04 17:30, rettet 21/06-04 17:32 
sonic.dk>
Jeg synes at højtalersættet som der blev linket til...

1295,- er ikke meget for fem satelitter samt en sub-woofer. Så sørg for at høre sættet først (hvilket sikkert ikke kan lade sig gøre i EG(?)).

Skal du bruge sættet til musik også, eller er det kun til surround? Til musik, skal man nok være meget lidt kræsen, for at kunne holde det ud...
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 17:33 
Hovedsageligt til surround, men der må da godt kunne spilles musik på dem også. Men jeg kan jo altid købe nogle større højtalere en gang... dem her er mere end rigeligt til mit værelse som er 7-8 m2 ;)

PS: Har to af disse værelser nu... et til at sove på og lave lektier og det andet til Gaming, TV osv :)
jaesjaesSkrevet 21/06-04 17:39, rettet 21/06-04 17:40 
Du taler hele tiden om, at tingene er kraftige nok til værelsets størrelse, men det skal du ikke bekymre dig så meget om :)

Det du ikke får meget af for 1300 kr. er _lydkvalitet_. Alle sæt på markedet er med garanti kraftige nok til min. 10-12 m2.

Men hvad er du vant til at høre musik på nu (mærke/type/modelnr.)?
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 17:49 
For tiden har jeg brugt min PC til at høre musik på... 4.1 PC højtalere, ved egentlig ikke hvor mange W osv... men de hedder "Cambridge Soundworks" og dem har jeg haft i snart 3 år... jeg er vældig tilfreds med dem og de spiller skam godt. Så tror ikke jeg bliver skuffet nu hvor jeg går op til en bedre model. Mine nuværende højtalere kostede 500 kr i sin tid :)
jaesjaesSkrevet 21/06-04 18:02 
Ok, hvis du kan leve med et 4.1-sæt, som for 3 år siden kostede 500 kr., så bliver du nok ikke skuffet - Du er vel bare en af de heldige typer, som kan leve med halv-dårlig lydkvalitet :)

Lucky bastard :/ ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 19:44 
Har købt recieveren + højtalere nu ;) Jeg fik det sidste sæt højtalere og den sidste reciever :D

Wohoo... ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 20:35 
For ikke at starte et nyt emne, så vil jeg her spørge hvordan jeg får surround-sound på min Xbox?

Skal jeg købe nogle bestemte kabler eller hvordan? Please help... :)
LingobarLingobarSkrevet 21/06-04 20:47 
Køb et Advanced A/V kabel. Det fleste uofficielle er udemærkede. Du skal bare sikre dig at der er OPTISK udgang på kablet.

Mens du er på udkig, så kan du ligeså godt købe et hvor Scartstikket ikke kan "tages af". Så får du bedre billedkvalitet. -Især ved DVD-film.
Dine dage er salte...
JmogJmogSkrevet 21/06-04 22:12 
Udover advanced kablet skal du også have selve det optiske kabel, som skal kobles til det. Brinck Elektronik sælger sådan nogen for under 100 kroner (medmindre det skal være meget langt).
DommergaardDommergaardSkrevet 21/06-04 22:29 
og det er så det samme med Gamecube?
JmogJmogSkrevet 21/06-04 23:34, rettet 21/06-04 23:42 
Nej, Gamecube har ikke digital surround og derfor ikke nogen optisk udgang. Lyden kører enten gennem scartstikket (som giver det bedste billede da det er RGB) eller gennem et A/V kabel der kun kører composite. Har dit TV lydudgange (rød/hvid phono) skal du bare bruge scartkablet for at få billedet til TV'et og så et rød/hvid phono-kabel for at få lyden fra Tv'et og over i anlægget. Hvis du kører med et AV-kabel fra Gamecuben (rød, hvid, gul) skal du bare tilslutte de røde og hvide til anlægget.

Hvis du vil bruge RGB-scartkablet og ikke har lydudgange på Tv'et skal du have fat i en scartfordelerboks der understøtter RGB og har lydudgange. De kan købes hos Brinck til ca. 250 eller hos Fona og lignende for 100 kroner mere. Den er også ret praktisk, hvis du har flere apparater med RGB-udgange end du har indgange på Tv'et.
MrCaseMrCaseSkrevet 22/06-04 08:30 
Mange gange tillykke med dit surround-sæt. Det der er meget meget vigtigt det er at du får sat din xbox til med et digitalt kabel, og at du så får en ven over så i kan spille noget f.eks. Halo co-op. Det gør en kæmpe forskel i mange spil at der er surround i god kvalitet til at støtte oplevelsen!
Have you considered sucking less?
D.B.M.D.B.M.Skrevet 22/06-04 09:19, rettet 22/06-04 09:22 
Tillykke med det nye anlæg. Det er et noget mere fornuftigt bud på et surround-anlæg end det du startede med til 1.000 kr. Med det her kan du evt. også opgradere til nogen lidt bedre højttalere til noget musik senere hen og det kan du også have glæde af når du engang flytter hjemmefra.
DommergaardDommergaardSkrevet 22/06-04 11:27 
Mange tak begge to, og i skal alle sammen have mange tak for en god vejledningen. Jeg er sikker på at dette oxo er meget bedre og jeg tror virkelig jeg bliver glad for anlægget. Kan huske jeg startede med at kigge på et komplet surround-anlæg fra diverse producenter til 1000,- kr og højtalerne havde så 5x15W - Så jeg er glad for mit/vores valg ;)

Man kan forresten få et "Optisk Fiber Kabel 2m" nedsat fra 99,- til 39,- på www.gamebits.dk - Er det ikke bare det jeg skal have? 2 meter er rigeligt, da Xbox og Recieveren står lige over/under hinanden. De har også et "Xbox Advanced RGB Scart Kabel" til 129,- men det har de ikke på lager. Kender i et andet sted hvor man kan finde det til denne pris?

Mange tak for hjælpen i hvert fald ;)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 22/06-04 11:55 
Det var godt vi fik dig på rette kurs ;o)

Jeg tror ikke du får et optisk kabel billigere andre steder, så bare køb det.

Ang. RGB Scart kablet kunne du måske kigge ind forbi din lokale EB Games, Merlin, Fona eller lign. hvis du ikke kan vente på at de får det hjem hos GameBits.

Skriv lige i tråden når du har fået det hele sat op, så vi ved om du er tilfreds med resultatet.
DommergaardDommergaardSkrevet 22/06-04 12:07 
Det skal jeg nok :)
ComradeComradeSkrevet 22/06-04 13:47 
Har sjovt nok lige været i samme situation, hvor jeg startede med at kigge på de helt billige anlæg og endte med et Pioneer DCS 313 (tak for linket til tilbudet D.B.M) :)

Har også bestilt et optisk kabel fra Gamebits samt et Xbox Advanced RGB Scart Kabel.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
DommergaardDommergaardSkrevet 22/06-04 15:06 
Jeg har nu sat det hele op, og sidder i skrivende stund og hører god musik. Jeg er fuld tilfreds med det og har prøvet at spille med DPL II til Gamecube og det lyder skam også helt godt ;) Mangler bare lige at få mine kabler til Xboxen så kører vi.

Har forresten sat min bærbare til recieveren og sidder nu og høre musik med DTS lyd ;) Det er rigtig lækkert! Mange tak for hjælpen alle sammen!
DommergaardDommergaardSkrevet 22/06-04 15:39 
Comrade>
Har også bestilt et optisk kabel fra Gamebits samt et Xbox Advanced RGB Scart Kabel.

Hvor købte du Advanced RGB Scart Kabel henne? De har det ikke på lager på gamebits.dk så man kan ikke bestille det :/
ComradeComradeSkrevet 22/06-04 20:38 
Hmm jeg har bestilt det ved Gamebits, nu håber jeg da bare det kommer ! :-/
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/06-04 22:01 
Sonic.dk>
Har forresten sat min bærbare til recieveren og sidder nu og høre musik med DTS lyd ;) Det er rigtig lækkert! Mange tak for hjælpen alle sammen!

Ja ok, det kan jo så ikke lade sig gøre, medmindre du har digitaludgang på din bærbare, og har musik optaget i DTS, hvilket ikke er set før. Det bli'r kun brugt til 5.1-lyd til film.
Mente du DPLII?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
D.B.M.D.B.M.Skrevet 22/06-04 23:17 
Azalon>
Ja ok, det kan jo så ikke lade sig gøre, medmindre du har digitaludgang på din bærbare, og har musik optaget i DTS, hvilket ikke er set før. Det bli'r kun brugt til 5.1-lyd til film.

Passer ikke helt - se f.eks. denne her http://www.futureent.com/audiodvd/details.php?id=138

Det med digitaludgangen skal dog nok være rigtigt. Jeg ved heller ikke lige hvordan man ellers skulle få overført det digitale lydsignal.
DommergaardDommergaardSkrevet 22/06-04 23:25 
Jeg mente selvf. DPLII... undskyld :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/06-04 23:39, rettet 22/06-04 23:39 
D.B.M.>
Passer ikke helt - se f.eks. denne her http://www.futureent.com/audiodvd/details.php?id=138

Hmmm... ikke dårligt :-)
Det er sgu ikke tit man ser det.

Man ser jo efterhånden gamle plader dukke op som DVD Audio og SACD. Og i den forbindelse kan jeg ikke lade være med at tænke på, at i sin tid da pladen bliv mixet og masteret, var det sandsyneligt i alm. cd-kvalitet. Så medmindre de har fundet gamle analoge master-bånd frem og lavet nye høj-opløst masteringer, så vinder man ikke en dadel ved at købe f.eks. Metallica - Metallica som DVD Audio. :-/
Så lad os håbe de gør det på den rigtige måde :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig