X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retroanmeldelse: Castlevania II


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 20/06-04 00:49 
"What A Horrible Night To Have A Curse." Jeg graver min gamle NES frem, trækker gardinerne for og overgiver mig til mørket og Castlevania.

Læs anmeldelsen...
MarcusMarcusSkrevet 20/06-04 15:03 
En fornærmende vurdering må man sige. Musikken er for det første fantastisk, selve spillet bliver man ikke træt af før man gennemfører det igen, første gang man skal gennemføre er det en stor udfordring da man ikke altid lige kan regne ud hvor de usynlige trapper er, og at man skal sætte sig ned foran bjerget for blive transporteret af en tornado til toppen. Genspilsværdien er et af de eneste svage punkter efter min mening.

Hvordan kan det iøvrigt få 5/10 og være mere tiltalende end de de fleste andre Castlevania titler?!?
SumezSumezSkrevet 20/06-04 15:08 
Jeg synes "Middelmådig" er en ganske fair karakter til CV2. Det skillede sig ud i sin samtid, da der trods alt ikke var mange platformspil på NES, der var noget værd, men det besidder også mange irritationsmomenter og andre fejl.

Jeg har selv givet det vurderingen "Godt" (6/10). Efter min mening, bliver det overgået af de fleste senere CV-spil.

Men det kan vi jo diskutere ud i en uendelighed..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/06-04 15:21 
Mysterious>
Hvordan kan det iøvrigt få 5/10 og være mere tiltalende end de de fleste andre Castlevania titler?!?

Jeg synes du burde læse teksten ordentligt, før du brokker dig på den måde. Der står bestemt ikke noget, der kan udlægges på dén måde, som du her gør.

Der står klart og tydeligt, at jeg personligt og subjektivt foretrækker eventyrstilen over actionstilen fra de andre tidlige spil. For det første har det ikke noget med "de fleste andre" at gøre og for det andet overser du forskellen mellem hvad jeg subjektivt foretrækker og hvad jeg objektivt vurderer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 20/06-04 17:07 
Ville nok selv have givet det 4-5/10 da det er et ok spil - men ikke voldsomt fantastisk (det kan overleves).
Ellers en godt artikel/anmeldelse.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Per SPer SSkrevet 20/06-04 17:24, rettet 20/06-04 17:26 
Måske var det så nu (dem der har spillet de anmeldte spil) man burde oprette sin egen vurderingskarakter. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
MarcusMarcusSkrevet 20/06-04 21:36, rettet 22/06-04 22:36 
Sumez>> Ja.

RJK>> Tjekker lige igen, så.
Desuden er det gode netop at der er udfordring i at løse mysterierne og gåderne. Og jeg forstår ikke hvordan du kan have problemer med at finde rundt.

Dog er jeg selvfølgelig også enig i nogle af punkterne:
Lineært banedesign, for let(fjender/bosser).

Min vurdering ville derimod være:
God grafik, stemningen i top, god musik, stor udfordring i gåderne, for let mht. fjender, for lav genspilsningsværdi.

Ang. stemningen så synes jeg helt at man blev opslugt i stemningen flere steder i spillet, bl.a. slottene med de hængte mænd, den grå by,Dracula's slot og helt til sidst ved gravstenen.

Per S>> Skal ske.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig