X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime 2 .. Skuffende?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-04 12:58, rettet 19/06-04 13:01 
Jeg har lige set e3 demoen på ign.com (i høj opløsning, deres uha, Must-See video clip), og jeg må indrømme at jeg er meget skuffet.

Spillet ligner fuldstændigt det forrige spil, det er det samme musik, og de samme lyde, Banerne er selvfølgelig anderledes, men ligner stadig også de gamle baner. Ja, samus har fået et nyt visir, 2 nye våben, og kan nu hoppe på nogle vægge. Men jeg havde ærligt talt forventet mig noget mere. Der er intet i den demo som giver mig lyst til at spille det.

Jeg var vild med det forrige prime spil, det var helt suverænt. men prime 2 virker bare som en dårlig expansion, som de har skyndt sig at lave, så de kan score nogle flere penge.. Selvfølgelig kan man ikke bedømme et spil som man ikke selv har brugt lidt mere tid på. Men førstehånds indtrykket af prime 2 er meget ringe...

Og en ting til, så syntes jeg generelt at våbene i prime spillene virker enormt tamme, og har ikke den rigtige impact effect på fjenderne, hvis i forstår.

Er jeg den eneste som er meget skuffet?
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 19/06-04 13:34 
Døm aldrig et spil før du selv har stået og spillet det.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-04 13:37, rettet 19/06-04 13:37 
ja det bliver spillet præsist som det forrige... kan vi lige komme uden om denne type bemærkninger?
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 19/06-04 13:43 
Alle efterfølgere spiller jo næsten som deres forgængere - det gør dem da bestemt ikke dårlige, bare knap så originale.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 19/06-04 13:59 
Det ville heller ikke være så fedt, hvis man lige pludselig skulle styre på en fuldstændig anderledes måde. Når det nu engang er det samme.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RuneSPRuneSPSkrevet 19/06-04 15:45 
Ehm... er multiplayer delen ikke også *lidt* nyt??

Desuden så ca. alle som har prøvet det er helt vilde med det, så jeg tror nok at der er en del anderledes end man umiddelbart skal tro... det du skriver med "impact" på fjenderne synes jeg da netop er gjort noget ved i 2'eren... Før e3 så jeg ikke specielt meget frem til det, men nu ligger det da oppe hos RE4 og Zelda..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/06-04 15:57 
Jeg har haft svært ved at komme igang med 1'eren, men er lige begyndt igen. Det er en helt anden oplevelse denne gang (man behøver ikke skanne alt!).

Tror det bliver godt :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-04 18:48 
ja, jeg tror også at det bliver godt. For det første var jo super fedt, og 2'eren er jo bare mere af det samme.

Håber at de laver flere ting man skal finde og ikke bare et par våben og visir. Hvorfor laver de ikke et par specielle håndgranater, eller sådan noget, noget melee våben af en eller anden art. I det store hele, hvorfor laver de ikke nogle federe våben upgrades? Wow, dark beam til at dræbe light fjender, og light beam til at dræbe dark fjender. Come on, var det det bedste de kunne komme på?

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det som en rigtig 2'er
For The Love Of The Game
RonaldoRonaldoSkrevet 19/06-04 19:02 
Metroid Prime 2 er en fortsættelse af 1'eren, og ikke et helt nyt Metroid spil.

Spillet er ikke ude endnu, så at dømme det på forhånd og udfra en simpel trailer, er selvfølgelig ren idioti.
The DaneThe DaneSkrevet 19/06-04 19:25 
Jeg synes nu det så fedt ud i den film - men det kan så også være pga. jeg er lidt tabt i den musik.
Det virkede dog lidt underligt med den "dark samus", men det må jeg vel vente også hvad det er om.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
3of193of19Skrevet 19/06-04 19:36 
Der var en del info om MP2:Echoes på Gamefront for nylig, og det lyder ret nice.
Et pift Silhuette Mirage/Ikaruga (dark/light fjender der skal skydes med tilsvarende våben), Zelda: aLttP med skyggeverdenen osv...
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-04 21:51 
ronaldo: Jeg dømmer ikke spillet, for jeg har ikke spillet det endnu. Jeg kommer bare med min mening ud fra hvad jeg har set af det indtil videre. Er det ikke hvad et forum er til for? så man kan udveksle meninger?

Og hvis du syntes at det er idiotisk, så lad vær med at blande dig i debatterne, sværere er det ikke...
For The Love Of The Game
Per SPer SSkrevet 19/06-04 22:13 
Skriv i et ordentligt sprog uden mudderkastning. Debat eller børnehave? I bestemmer selv og inkasserer derefter.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RonaldoRonaldoSkrevet 20/06-04 04:54 
Darknon>
ronaldo: Jeg dømmer ikke spillet, for jeg har ikke spillet det endnu. Jeg kommer bare med min mening ud fra hvad jeg har set af det indtil videre. Er det ikke hvad et forum er til for? så man kan udveksle meninger?

Du kommer med nogle ret store konklusioner baseret på meget lidt information. Det stykke medie kunne være instrueret på så mange forskellige måder. Dit første indlæg er ikke til åben debat, det er bare din utilfredshed over for nogle ting, som ikke er i sammenhæng.

Darknon>
Og hvis du syntes at det er idiotisk, så lad vær med at blande dig i debatterne, sværere er det ikke...

Bare fordi jeg ikke er enig med dig, så betyder det ikke, at det fratager mig retten til at besvare dine indlæg. Du behøver heller ikke at proppe min mening i munden på mig. Jeg har ikke skrevet at du var dum.
tastasSkrevet 20/06-04 10:03, rettet 20/06-04 10:09 
Selv synes jeg nu at det ser lovende ud. I MP var der 4 Visors, i Echoes kommer der 6 (Ja der er én som bliver holdt hemmelig) - det er da en fin %-stigning.
Det samme er gældende ved våbene.
Så kommer der de forskellige upgrades, hvor der sikkert er flere som heller ikke er offentliggjorte - lidt godt skal der jo også være at opdage selv :)

For mit eget vedkommende var min reaktion, efter at have set forskellige klip fra spillet, ren salv (!) - så håb du nu bare på, at dem som lavede det første spil du er så vild med, stadig har det i sig :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
FanboyFanboySkrevet 20/06-04 10:23 
Jeg fandt life flg. på teamxbox:

Then I tell you why MP2 will be different from MP1:

+being hunted by Dark Samus
+travel between light and dark worlds
+screw attack
+walljump
+new visors
+new planet
+dark and light beams
+multiplayer
+better AI
+more open areas
+seeker missiles
+no track limit on spider ball
+dual analog?

De +'er er nu nok for at jeg vil investere i spillet (hvis de altså passer).
OmenOmenSkrevet 20/06-04 10:58 
Metroid Prime 2 ER indtil videre lækkert, og multiplayeren fungerer skræmmende godt.
Flottere grafik (hvilket vi var mange der ikke troede muligt på GC'en), en efter sigende større spilleverden, og en af de bedste ideer løftet fra Zelda serien.
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 20/06-04 11:54 
Fanboy>
+screw attack

Så hvis den mørke Samus også er pige, så er vi ude noget kinky lesbisk afstraffelse, eller?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 20/06-04 12:16 
lol!!! Tja, måske er jeg bare skuffet over at det ligner 1'eren så meget rent grafisk. Lige en anden ting

Det der wall jump... Det ser ud til fra ign's videoer at man kun kan bruge walljump på bestemte steder, hvilket jeg syntes er noget hø ... Man har det nok ikke til at starte med, og så ser man en masse steder hvor man ikke kan komme op- Og når man så får walljump, så kan man godt komme derop. Det er det samme som den der phazon-dragt, den kan KUN bruges til at komme steder hen man ikke kunne komme før. Jeg vil kunne bruge mine skills og items til andet end adgang til nye områder.... Walljump burde kunne bruges overalt, og så måtte det være op til spilleren at udforske hvor hvor man kan komme op og hvor man ikke kan, i stedet for en tydelig mur, hvor alle kan se at det er DER man skal bruge walljump....

Hmm.. måske er jeg bare alt for kritisk...
For The Love Of The Game
FanboyFanboySkrevet 20/06-04 12:53 
dRxL>
Fanboy>
+screw attack

Så hvis den mørke Samus også er pige, så er vi ude noget kinky lesbisk afstraffelse, eller?

Tre ord:

Copy and paste ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/06-04 15:17 
Fanboy>
Jeg fandt life flg. på teamxbox:

Then I tell you why MP2 will be different from MP1:

+being hunted by Dark Samus
+travel between light and dark worlds
+screw attack
+walljump
+new visors
+new planet
+dark and light beams
+multiplayer
+better AI
+more open areas
+seeker missiles
+no track limit on spider ball
+dual analog?

De +'er er nu nok for at jeg vil investere i spillet (hvis de altså passer).



Tja, men det er jo stadig kun upgrade til eksisterende koncept.

Jeg synes at Darknon har en god pointe når han siger at det skuffer. Jeg kunne ikke selv lide MP! Indrømmet jeg kun har brugt en time på det eller noget i den stil, men jeg ved at mange har samme holdning. Af nogen ses MP vel som det bedste overhovdet, og et frisk pust til FPS generen, som det ikke engang var - Men i princippet, ville jeg kalde det, et FPS - Da du skyder i fra et første persons view i real time. Jeg er godt klar over spillets mange andre gameplay styles, men f.eks. bliver Halo ikke til en racer fordi du har adgang til køretøjer;) Men det er en anden diskution.


Jeg synes bare at Retro skulle tage den kritik til sig som, de fik af mange folk. Backtracking, ingen cut scenes som fortæller historien, respawns og auto aiming.

Jeg er da sikker på at der er en masse andre +er der kan sættes på den liste som

+Enhanced grapichs
+Engine tweaks
+better interface
+better control
+more enemies

etc... Men det er jo stadig det samme.

Jeg synes at OOT til Marjoas Mask, i Zelda serien, og såvel også Wind waker medtaget er et fantastisk eksempel på hvordan en sequel skal laves.

Alle 3 spil var ens på mange måder, men alligevel forskellige og fantastiske på vær sin måde. OOTs - Tid system, MM - Maske systemet og forskellige links - Wind Waker - Vinden og hele temaet på vandet.

Hvis nu MP2 havde været ekstremt story driven, med en meget dyb historie, kunne brug af samme engine måske have været mere "Justified", men det er MP2 jo ikke.

Når man spiller et spil der sætter nye standarder grafisk og gameplay mæssigt, så er standarden sat. Derfor forventer man vel naturlige opgraderinger, der kan imponere en på ny, og det virker ikke som om MP2 gør det.

Med det sagt, så har jeg aldrig brudt mig om metroid, så måske er det lettere at forstå alt den hype og genialitet der måske ligger bag MP, hvis man har spillet de gamle spil. Og som sagt har jeg kun spillet MP1 i en time, eller der omkring, så jeg har vel ikke ret til at udtale mig, men det er vel bare sådan at jeg føler det er.

-Val
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 20/06-04 15:42 
Valkyrie >

Du brokker dig over spillets fundementale opbygning baseret på én times leg? Styringen virker på alle de måder, som den skal virke. Spilleren skal bare vænde sig til den. Den måde du udnytter dine våben, og dræber dine fjender, er designet efter den styremåde.

Der er mange der kritisere Metroid Prime ud fra det grundlag, at det ikke er Halo med et Metroid theme. Hvis de havde brugt mere tid og været mere åbne, så ville de have oplevet et af denne generations bedste spil.

Jeg fatter stadig ikke hvordan folk kan konkludere at de nye egenskaber i Metroid Prime er dårlige. Det kræver at spille spillet før, at man oplever, og forstår hvordan mekanikken, og alt andet hænger sammen.

Hvis i skal diskuttere det, så prøv at vurder hvordan de nye egenskaber vil passe ind i det gamle miljø. Det er da for langt ude, at diskuttere hvordan spillet burde være efter jeres personlige mening.
FanboyFanboySkrevet 20/06-04 15:54, rettet 20/06-04 15:55 
Valkyrie>
Tja, men det er jo stadig kun upgrade til eksisterende koncept.

Jeg synes at Darknon har en god pointe når han siger at det skuffer. Jeg kunne ikke selv lide MP! Indrømmet jeg kun har brugt en time på det eller noget i den stil, men jeg ved at mange har samme holdning. Af nogen ses MP vel som det bedste overhovdet, og et frisk pust til FPS generen, som det ikke engang var - Men i princippet, ville jeg kalde det, et FPS - Da du skyder i fra et første persons view i real time.

Allerede her syntes jeg at du er galt på den. Fordi at du ikke har gidet at spille spillet mere end en time, og fordi at du bedømmer spillet ud fra FPS synspunkt er det da klart at du ikke kan lide spillet.

Jeg er godt klar over spillets mange andre gameplay styles, men f.eks. bliver Halo ikke til en racer fordi du har adgang til køretøjer;) Men det er en anden diskution.

....

Jeg synes bare at Retro skulle tage den kritik til sig som, de fik af mange folk. Backtracking, ingen cut scenes som fortæller historien, respawns og auto aiming.

Jeg er da sikker på at der er en masse andre +er der kan sættes på den liste som

+Enhanced grapichs
+Engine tweaks
+better interface
+better control
+more enemies

etc... Men det er jo stadig det samme.

Jeg er sikker på at Retro tager kritik til sig, men de hænger også i en tynd tråd, da millioner af Metroid tilhængere forventer spillet til at have det samme "Metroid feel" som de ældre spil, derfor kan de ikke bare ændre helt vildt i det og kaste en masse smukke cutscenes ind som eks. det er i MGS serien. Og så har jeg svært at se hvad Retro skulle forbedre særligt ved grafik, controls og interface, jeg syntes at det er ret perfekt i MP1, og der er trods alt grænser for hvad man kan gøre med GC controlleren og hardwaren.


Jeg synes at OOT til Marjoas Mask, i Zelda serien, og såvel også Wind waker medtaget er et fantastisk eksempel på hvordan en sequel skal laves.

Alle 3 spil var ens på mange måder, men alligevel forskellige og fantastiske på vær sin måde. OOTs - Tid system, MM - Maske systemet og forskellige links - Wind Waker - Vinden og hele temaet på vandet.


Dark Samus er da også en slags nyt tema, hvor vil du hen med det?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/06-04 16:01 
dRxL>
Fanboy>
+screw attack

Så hvis den mørke Samus også er pige, så er vi ude noget kinky lesbisk afstraffelse, eller?

John Woo har købt film rettighederne.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/06-04 16:33 
Ronaldo>
Valkyrie >

Du brokker dig over spillets fundementale opbygning baseret på én times leg? Styringen virker på alle de måder, som den skal virke. Spilleren skal bare vænde sig til den. Den måde du udnytter dine våben, og dræber dine fjender, er designet efter den styremåde.

øh... Ja det gør jeg vel når jeg siger det:/ jeg siger min mening baseret på den erfaring jeg har med det, og jeg ved nok til at jeg ikke gider at spille et spil der er så simpelt, med auto aim! Tager alt taktik fra det - Når man hopper rundt som en mongol!

Der er mange der kritisere Metroid Prime ud fra det grundlag, at det ikke er Halo med et Metroid theme. Hvis de havde brugt mere tid og været mere åbne, så ville de have oplevet et af denne generations bedste spil.

Nej de kritisere det fordi at historien er lavet cheap - Med at man skal scanne og læse historien, istedet for at få noget meget mere cinematic agtigt, som IMO næsten burde være standard for den type spil! Også er der igen backtracking... Og enemy respawn! Har hørt mange sige at det er enormt kedeligt i længden!

Jeg fatter stadig ikke hvordan folk kan konkludere at de nye egenskaber i Metroid Prime er dårlige. Det kræver at spille spillet før, at man oplever, og forstår hvordan mekanikken, og alt andet hænger sammen.

... Dårlig undskyldning! Mange folk kan tydeligvis ikke lide hvad de ser når de kigger på MP! Jeg gider ikke stå og skrige 1337 d00dz game.. deserve teh goty!!!!!1111 Fordi at MP har en ny slags HUD eller whatever.

Hvis i skal diskuttere det, så prøv at vurder hvordan de nye egenskaber vil passe ind i det gamle miljø. Det er da for langt ude, at diskuttere hvordan spillet burde være efter jeres personlige mening.

Hvorfor? En diskution er vel baseret på personlige holdninger... Lad dog vær med at fortæl folk, hvad de skal diskutere!


Allerede her syntes jeg at du er galt på den. Fordi at du ikke har gidet at spille spillet mere end en time, og fordi at du bedømmer spillet ud fra FPS synspunkt er det da klart at du ikke kan lide spillet.

Gidet? Jeg har aldrig ejet spillet! Jeg bedømmer det ikke ud fra et FPS synspunkt - Jeg bedømmer det som et spil! Det er vel ligegyldigt hvordan jeg bedømmer det, så længe jeg føler at spillet er en bunke time sink, hvor de samme kedelige enemies spawner og man render rundt frem og tilbage i store miljøer uden noget særlig udfordrende action!


Jeg er sikker på at Retro tager kritik til sig, men de hænger også i en tynd tråd, da millioner af Metroid tilhængere forventer spillet til at have det samme "Metroid feel" som de ældre spil, derfor kan de ikke bare ændre helt vildt i det og kaste en masse smukke cutscenes ind som eks. det er i MGS serien. Og så har jeg svært at se hvad Retro skulle forbedre særligt ved grafik, controls og interface, jeg syntes at det er ret perfekt i MP1, og der er trods alt grænser for hvad man kan gøre med GC controlleren og hardwaren.

.... Ninja Gaiden og Price of Persia er udemærkede eksempler på old school spil, der i deres nye form har fået attraktive cut scenes og anderledes gameplay styles, mens de stadig holder fast i deres francies. Du har en virkelig fanboy attitude!

Of course... Hvorfor lave en ny engine til halo 2?? Det var jo så "perfekt" I 1eren.. Lad dog Bungie og andre udviklere lade være med at give sig selv nye udfordringer og lave forbedringer, fordi der er grænser...

Dark Samus er da også en slags nyt tema, hvor vil du hen med det

Hvor jeg vil hen med det? At de små tweaks... som nye visors og planeter - Ligeså godt kunne have gjort det til en expansion! For mange sequels bliver der lavet stærkt forbedret engines, eller helt nye!


En af mine venner som har genneført har fortalt mig meget om hvor low replay value spillet har. Der er ingen ting der er randomized... Så det er de samme fjender de samme steder... Og ifølge min ven gør det spillet meget kedeligere end f.eks. Halo, hvor AIen tænker meget mere "Random" Og giver mange forskellige udfald!

Og ærlig talt synes jeg er backtrapping er waste of time... Fuldstændig latterligt at rende rundt i sådan nogen sterile miljøer, som mange af Shingys spil ikke har!

Og historien er bare dårlig. Jeg synes ikke det er en undskyldning at der ikke er en ordentlig baghistorie bare fordi det er et action adventure spil. Det er ikke fordi at jeg vil kræve lange cut scenes - Men spil som Morrowind og System Shock serien vidste jo også at cut scenes ikke er nødvendigt for et story-driven spil!

Igen så er det min mening! Lad dog vær med at gå amok fordi jeg ikke er en all loving fanboy mod Metroid! Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg ikke bryder mig særlig meget om Metroid, og er meget mere vild med Zelda og Mario f.eks.!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
The DaneThe DaneSkrevet 20/06-04 16:54, rettet 20/06-04 16:57 
At sige spillet absolut skulle have film, eller flere film lyder mere som om der er nogen som er dovne. Selv synes jeg det var fedt at man skulle scanne - ikke kun pga. at man fik noget af historien derigennem men også fordi det var godt lavet. Jeg vil nok gå så langt at sige, at med film gør man det for nemt for spilleren mens man ved en mere "skjult" historie både kan have et godt spil men også få spilleren til at sætte sig ind i historien ved måske at udforske lidt mere.
Ja, folk kan have forskellig smag men jeg mener ikke denne historie var dårlig.

Det er noget lignende at man siger eks. Doom ikke har nogen historie. Men gad man sætte sig lidt ind i hvad der sker, så ville man også kunne se en historie (og i Dooms tilfælde fik man den trodsalt foræret hele spillet igennem).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FanboyFanboySkrevet 20/06-04 17:07, rettet 20/06-04 17:08 
Val: Jeg syntes man kan koge din skepsis overfor Metroid ned til at du er en Halo/ FPS fanboy som er alt for forgabt i Halo 2s lyksageligheder, og som ikke kan se udover sin snævre horisont.

Gennemfør spillet først, så vil jeg gerne diskutere med dig.

Og ja jeg ved godt at jeg er en Nintendo fanboy, men jeg kan idet mindste argumentere nogenlunde.
RonaldoRonaldoSkrevet 20/06-04 17:13 
Valkyrie>
øh... Ja det gør jeg vel når jeg siger det:/ jeg siger min mening baseret på den erfaring jeg har med det, og jeg ved nok til at jeg ikke gider at spille et spil der er så simpelt, med auto aim! Tager alt taktik fra det - Når man hopper rundt som en mongol!

Dit skriveri er en direkte skandale. Hvordan tør du? Jeg kan ikke engang finde motivation til at jorde dig, fordi dit svar er så barnligt.

Valkyrie>
Nej de kritisere det fordi at historien er lavet cheap - Med at man skal scanne og læse historien, istedet for at få noget meget mere cinematic agtigt, som IMO næsten burde være standard for den type spil! Også er der igen backtracking... Og enemy respawn! Har hørt mange sige at det er enormt kedeligt i længden!

Hvordan kommer du frem til den konklusion, at backtracking nødvændigvist er dårligt? Backtracking er en stor grundsten i Metroid serien, så det er ikke udelukket et designvalg Retro har gjort sig. Det er også flot gennemført i Metroid Prime, men det ville du jo ikke vide noget om.

Valkyrie>
... Dårlig undskyldning! Mange folk kan tydeligvis ikke lide hvad de ser når de kigger på MP! Jeg gider ikke stå og skrige 1337 d00dz game.. deserve teh goty!!!!!1111 Fordi at MP har en ny slags HUD eller whatever.

Hvem er alle de folk du snakker om? Det skulle vel ikke være de mange prof. anmeldere der har rost Metroid Prime?

Valkyrie>
Hvorfor? En diskution er vel baseret på personlige holdninger... Lad dog vær med at fortæl folk, hvad de skal diskutere!

Det er vel rigtigt nok. Jeg ser det bare, som to blinde der sidder, og diskuterer hvilke farver der er pænest.
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/06-04 19:10, rettet 20/06-04 19:14 
EDIT: Hov... jeg prøver ikke at piske en ond flamer debat op:) Det er vel bare ment i en lettere forstand! Fanboy og Ronaldo, meget flinke, så kram til dem:-)

Val: Jeg syntes man kan koge din skepsis overfor Metroid ned til at du er en Halo/ FPS fanboy som er alt for forgabt i Halo 2s lyksageligheder, og som ikke kan se udover sin snævre horisont.

Ok, men jeg er uenig. Ikke fordi det vil ændre dit udsagn(Sikkert...)!

Gennemfør spillet først, så vil jeg gerne diskutere med dig.

Gider jeg da ikke...:) Jeg har spillet det nok til at forstå designet bag. En psykopatisk Sidste boss eller en eller anden vild fed bane, vil ikke få mig til at ændre mening omkring de ting som Metroid Prime fokusere på.


Og ja jeg ved godt at jeg er en Nintendo fanboy, men jeg kan idet mindste argumentere nogenlunde.

Nej, det kan du ikke.


Dit skriveri er en direkte skandale. Hvordan tør du? Jeg kan ikke engang finde motivation til at jorde dig, fordi dit svar er så barnligt.

Du bliver nød til at få dig nogen sociale interesser og venner istedet for at gøre nar af 10 årige inbred som mig, på internettet. Du kan ikke jorde nogen mate! Du gør dig selv til grin ved bare at prøve... "Please... Kom ikke efter mig med dit keyboard!!! Du må ikke smadre mig!!!:)"

Jeg synes ikke mit svar er barnligt, men er ked af at du ser det sådan! Jeg hader at gøre folk kede af det:(

Hvordan kommer du frem til den konklusion, at backtracking nødvændigvist er dårligt? Backtracking er en stor grundsten i Metroid serien, så det er ikke udelukket et designvalg Retro har gjort sig. Det er også flot gennemført i Metroid Prime, men det ville du jo ikke vide noget om.

Jeg finder backtracking kedeligt. Jeg var heller ikke vild med det i Halo, men der ændrede genbrug af elementer i div. Baner sig i det mindste. Det er for meget det samme, efter min mening.


Hvem er alle de folk du snakker om? Det skulle vel ikke være de mange prof. anmeldere der har rost Metroid Prime?

En bunke internet sider og blade, kan ikke fortælle mig om hvad jeg kan lide eller ej. Jeg har intet til overs for hvad IGN og Gamespot siger:) Jeg syntes ikke at Metroid serien er god, og kan godt forstå seriens upopularitet i Japan!


Det er vel rigtigt nok. Jeg ser det bare, som to blinde der sidder, og diskuterer hvilke farver der er pænest.

Det er det ja. Men jeg går egentlig ikke op i debat med mit liv... Det er vel også lidt pointless at sidde og diskuter noget så ligegyldigt som computerspil.

Det er mig en gåde at du overhovdet vil bruge tid på at diskutere med mig, når jeg siger - "Jeg kan bare ikke lide Metroid"!

Er det ikke ok, at jeg ikke kan det? Jeg kan ikke lide backtracking, auto-aim og enemies der respawner. Jeg bryder mig ikke om en dårlig historie, hvor man skal scanne! Det kunne have været så meget federe, hvis Retro havde sat sig ned og virkelig gået i dybden med detaljer om tellos, samus og pirater, såvel som hele universet. Det er så uinspirerende og kedeligt, jeg personligt slet ikke gider at scanne. I skulle virkelig prøve at spille System Shock 2 - Og se hvor hamrende godt sådanne features er "Included" der.

Hav en god dag:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 20/06-04 22:57 
Valkyrie >

Du må virkelig være tilfreds med dig selv. Den måde du bare sætter os andre på plads med din dybdegående forståelse for spildesign. Du argumenter også hæftigt for, hvorfor Retro er en gang amatørere, vel gået! Jeg håber virkelig, at du udnytter dine evner, og en skønne dag udvikler et spil, som er så overlegent, at gamere bare falder om og dør.

Jeg bliver nød til at stoppe her, fordi jeg kan ikke tage dig seriøst.
RuneSPRuneSPSkrevet 21/06-04 01:16 
Val, bare det at du ser det som et FPS og er vel egentlig et tegn på uvidenhed. Ja, det er så sandelig First Person view, men jeg vil i hvert fald ikke mene at det er et gennemgående FPS, derimod snarere et FPA (First Person Adventure, hvilket mange spilsider også skriver). I Metroid Prime er det jo netop IKKE det at SKYDE fjenderne der er det essentielle - nærmere det at UDFORSKE og løse de forskellige "puzzles".

Også det at de ikke har implenteret særlig mange forskellige våben taler vel egentlig også for min sag.

Også det at de har implenteret auto-aim taler vel også får at det ikke er det vigtige at skyde på samme måde som i Halo fx.
RuneSPRuneSPSkrevet 21/06-04 01:35 
... men husk nu også på den gyldne sætning:


You cant fix something that isnt broken
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/06-04 10:02 
Ronaldo - Ja!


Rune - Du tager fejl. jeg har allerede skrevet at der er ligeså meget explortion som der er shooting - Men det gør det ikke mindre til et FPS. "Uhh..... Ghost Recon fokusere på taktik... Det er et first person strategi spil, da man ikke kan vinde ved at skyde alt og alle som rambo" - Andre play styles ændre jo ikke det fact, at det er også et FPS.

First Person Shooter - Du skyder fra første persons view!

Fordi der ikke er våben eller auto aim, har vel bare noget at gøre med at de vil bevare metroid magien. - Bare Zelda "lock on" og dodge, fjenderne.

Og det er vel også sjovt nok!

Igen så er det bare min mening, og sådan jeg ser det. Ja, Metroid Prime gør sikkert et fantastisk arbejde med at ligne sine forgængere, og det skal spillet da også have enorm respekt og ros for, efter alt den tvivl der var omkring spillets gode sider. Men Metroid 2 til Gameboy var jeg ikke vild med, og det var det samme med Super Metroid til SNES og Metroid Fusion!

Men jeg bryder mig bare ikke om serien. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk benægter hvor meget shooting der er, nu når fjenderne respawner og man skal kæmpe mod dem igen og igen... Hvis det nu var mere lvl baseret eller havde stærke RPG elementer som f.eks. Deus Ex eller Morrowind kunne vi nok ikke tale Metroid Prime, for en shooter, men det synes jeg Metroid Prime også er, selvom det har mange andre ting.

-Val
Well crucify the insincere tonight...
HankyHankySkrevet 21/06-04 11:46 
Fint at du har gjort udtryk for dine meninger x4,
men hvad skal vi bruge dem til?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RuneSPRuneSPSkrevet 21/06-04 15:08 
Hanky>
Fint at du har gjort udtryk for dine meninger x4,
men hvad skal vi bruge dem til?



Ja, hvad skal man egentlig bruge et forum til... :/
HankyHankySkrevet 21/06-04 16:23 
Til at udvæksle meninger, men ikke x4 O_o
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RuneSPRuneSPSkrevet 21/06-04 19:01 
hvad mener du med x4?
HankyHankySkrevet 21/06-04 19:19 
Val har stort set skrevet det samme i hans 4 indlæg.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig