X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjemmeside?


Svar
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 09:19 
Jeg har brug for et par gode råd / lidt hjælp.

Der er med garanti flere herinde der ved en hel masse om at lave en hjemmeside.

Jeg ved nul og niks, men står og skal have lavet en.

Det jeg skal lave er bare en ganske enkel firmaprofil, med nogle billeder og beskrivelser af hvad det er vi laver.
Ingen køb/salg eller andre specielle finesser.

Jeg har ikke en dyt forstand på pc'ere og programmer ud over alm. brug, så jeg er temmelig meget på herrens mark.

Jeg har talt med et par webdesignere, men de forlanger ca. 4-500 i timen og mener det vil tage dem ca. 10 - 12 timer, og det har vi ganske enkelt ikke råd til...

Hvad skal jeg gøre???
Bide i det sure æble og betale???
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 18/06-04 10:36 
Anskaf dig et WYSIWYG-program (står for What you see is what you get og Dreamweaver kan anbefales). Så er det bare at prøve dig frem, hvilket nok skal kunne lade sig gøre, da programmet jo laver koden for dig.

Hold dig til et minimalistisk design med få farver (ala P:R) da det skal se professionelt ud. Når du så har et design du er bare lidt tilfreds med, så vis os det herinde. Mon så ikke du får en masse gode råd fra dem, der har styr på den slags.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JimPPJimPPSkrevet 18/06-04 11:47 
send mig en mail på jim@gamepad.dk

Og fortæl kort hvad I skal have, jeg kan med garanti gøre det for langt mindre i timen. Og garenteret også hurtigere end 10-12 timer ;)

Jeg har erfaring med ASP, PHP og ColdFusion...

Dreamweaver er fint, hvis siden skal være statisk, selv om programmet har et par generede ASP/PHP/CFM sider så er det svært at få lige netop det man skal bruge ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
majjohamajjohaSkrevet 18/06-04 12:02 
Skriv en besked her på P:R
Har erfaring inden for følgende områder: HTML, CSS, PHP og lidt Javascript.
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 12:11, rettet 18/06-04 12:11 
Hvordan ser det ud med hensyn til Frontpage??

Jeg har fået at vide af en kammerat at hvis jeg bare skal have en ganske enkel firmaprofil med lidt tekst og billeder, så kan jeg sagtens lave den selv derinde..

Nogen kommentarer til dette??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/06-04 12:47 
Har ikke de store erfaringer indenfor hjemmesider, men har prøvet Frontpage, og det fungerer meget ligesom Microsoft Word gør, som du sikkert kender :)
LingobarLingobarSkrevet 18/06-04 12:51 
Blossom>
Hvordan ser det ud med hensyn til Frontpage??

Jeg har fået at vide af en kammerat at hvis jeg bare skal have en ganske enkel firmaprofil med lidt tekst og billeder, så kan jeg sagtens lave den selv derinde..

Nogen kommentarer til dette??


Hvis du vil spare penge kan du sagtens lave det selv i frontpage, men hvis du vil udnytte en hjemmeside bedst, skal du have fat en designer der kan tage højde for målgruppe, brugervenlighed, lætlæselighed, osv.

Hvad er jeres budget til siden?
Dine dage er salte...
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 20:06 
Hmmm.. Jeg vil nok sige at vi egentlig havde håbet på at vi selv kunne lave den så budgettet kun gik på udgiften til webhotel + domæne...

Et andet spørgsmål..
Nu har jeg rodet lidt med frontpage og lavet en lille side til mig selv bare for at prøve..
Kan jeg oploade den på det domænenavn som jeg har købt til vores firma, og derefter pille den ned igen og sætte firmaets på, når den er færdig??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SquareSquareSkrevet 18/06-04 20:28 
Ja, det kan du sagtens. Hvis du har problemer med noget, er jeg sikker på at jeg eller nogle af de andre herinde meget gerne vil hjælpe dig - helt gratis :)
It's only a state of mind.
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 21:27 
Hmm...
Hvor lang tid går der fra man har købt et domænenavn og betalt med dankort, til man kan uploade siden??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/06-04 21:49 
Har du ikke fået ftp adresse & password & login når du betalte?
happyEDhappyEDSkrevet 18/06-04 21:50 
De mailer nogle oplysninger til dig, som du skal bruge til at aktivere siden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 21:59 
jo, jeg har fået ftp adresse og login + password, men når jeg indtaster domænenavnet inde i frontpage, skriver den at den ikke kan finde serveren..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
majjohamajjohaSkrevet 18/06-04 22:31 
Det er nok en god ide at få fat i en "rigtig" ftp klient, der er et bredt godt marked at kigge på ;)
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 22:43 
Nu er jeg lidt bange for at jeg har lavet bæ i den...

Min frontpage skrev at den godt kunne oprette den via en ftp adresse, så jeg skrev den ftpadresse jeg har fået fra webhotellet, og den uploadede siden og det hele, men den kan stadig ikke finde domænenavnet, og hvis jeg indtaster den side jeg har fået at vide at min uploadede side skulle ligge på indtil domænet virkede, så kommer der bare en reklameside fra webhotellet..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 18/06-04 22:46, rettet 23/06-04 22:50 
her er den adresse jeg har fået oplyst at siden skulle ligge på :
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 11:48, rettet 23/06-04 11:49 
Hmmmm..

Nu har jeg for sjov siddet og rodet lidt med at lave en side om mig selv.

Husk: Ikke gøre nar..

Det er første gang jeg overhovedet rører ved sådan noget.

Kreativ / konstruktiv kritik og hjælp ønskes.

Jeg synes det er svært at se, når man selv sidder med det.
Og den kreative evne til lige at se hvor der skal være en prik, streg eller billede kan også blive bedre.

Og en hel anden ting er: Hvad skriver man på sin hjemmeside??
Jeg føler mig lidt latterlig ved at skrive om mig selv. Synes det lyder dumt.. ;-)

Men her er den:

Blossom
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 11:51 
Lige et spørgsmål..

Hvorfor tager det så lang tid før billederne kommer frem??

Hvordan ændrer jeg det??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 23/06-04 11:53 
Regel nummer et for webdesign: Hvis du understreger ord, tror folk at der er tale om links.

Fortsat god arbejdslyst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 11:54 
ok. Havde jeg ikke lige tænkt på.
Takker
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
jaesjaesSkrevet 23/06-04 17:06, rettet 23/06-04 17:20 
Blossom>
Det er første gang jeg overhovedet rører ved sådan noget.

Kreativ / konstruktiv kritik og hjælp ønskes.

Hvis du har lavet alt selv, synes jeg det er rigtig nydeligt arbejde (specielt for et første forsøg). Har du brugt en skabelon, er det selvfølgelig mindre imponerende, men det ser stadig fint ud :)

Jeg ville nok ekeperimentere lidt med selve indholdet, så det får mere balance i forhold til logoet/logoets placering - prøv at skubbe noget af indholdet til en af siderne, ændrer tekststørrelsen nogle steder, sæt noget indholdet i bokse osv. Hvad der præcis skal til, er svært at sige. Men leg lidt med det.
AmbyAmbySkrevet 23/06-04 17:10, rettet 23/06-04 17:12 
Blossom>
Lige et spørgsmål..

Hvorfor tager det så lang tid før billederne kommer frem??

Hvordan ændrer jeg det??

Billederne bliver ikke vist i deres rigtige størrelse. Du har skaleret dem ned via HTML-kode, og det tager lidt tid. Få fat i en billeredigeringsprogram og skalér dem ned til de dimension du bruger på siden.

Generelt til siden synes jeg personligt at Bloom-billederne er malplaceret. Desuden burde du overveje at skrive at siden er under udvikling. Det er ikke noget man har lyst til at se.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 20:52 
Dark-Light>
Desuden burde du overveje at skrive at siden er under udvikling. Det er ikke noget man har lyst til at se.

Det står på forsiden

Dark-Light>

Generelt til siden synes jeg personligt at Bloom-billederne er malplaceret.

Kan du godt have ret i, men jeg synes der manglede noget, derfor proppede jeg de billeder på af ham.



Nu gi'r jeg sq snart op....

Har siddet og knoklet med det hele aftenen.

Jeg kan ikke fjerne det billede af Bloom som står midt på startsiden.
Jeg kan godt flytte det over til det andet, men så står det begge steder når jeg oploader siden.

Derudover kan jeg ikke få den til at vise billederne af min søn..

Hvilke fejl-muligheder er der??

Blossom
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 20:53 
Glem det med Bloom....
Han er pludselig forsvundet ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
AmbyAmbySkrevet 23/06-04 22:19 
Jeg mente at du skulle fjerne teksten der fortæller at siden er under udvikling. Det er bare med til at forstyrre indtrykket.

Jeg ved ikke hvad fejlen var med at fjerne Mr. Bloom, men nogle gange cacher browseren siden. Ctrl + F5 er derfor et godt trick. (Cache-fri refresh)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 22:38 
ok.. Det kan du også godt have ret i (det med under udvikling) ;-)

Jeg kan godt se set med billederne af Bloom, men har du et forslag til hvad jeg ellers skulle placere på forsiden for at den ikke ser alt for kedelig ud??

Jeg tror jeg r ved at have set mig træt i den kreative tankegang efter de sidste par.

;-) ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 23/06-04 22:49 
Problemet med de manglende billeder har Søgaard været så flink at løse for mig..

Jeg havde givet billedfilerne navne med ø og å og det kunne serveren ikke finde ud af...

Det havde jeg aldrig selv regnet ud..
Tak til Søgaard
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 24/06-04 12:22 
Hvordan får man lagt en sang ud som baggrundsmusik???
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 24/06-04 12:40 
Det lader man være med at gøre, fordi det er uendelig amatøragtigt (sorry, men det er det).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
majjohamajjohaSkrevet 24/06-04 12:47 
Enig, det vil også skræmme folk væk som tit hører musik på deres computer. Og det er ret irretende med baggrunds musik på websites synes jeg.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/06-04 13:46, rettet 24/06-04 13:47 
Et godt tip er altid at bede browseren om ikke at cache ens sider, hvis de ikke kræver noget af serveren - som f.eks. ASP eller PHP gør.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BlossomBlossomSkrevet 24/06-04 14:23 
Jeg er ikke helt med... hvad skal jeg bruge det til ? Hvad gør det af forskel??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/06-04 14:42 
Bloom er hot og Søren sparker numse ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig