X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad hedder filmen?


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-04 21:24, rettet 16/06-04 21:26 
Jeg prøver at finde navnet på en film jeg så engang for mange år siden.

Den er nok lavet i midt 80´erne højt sandsynlig til tv. Den handler om mand der får et job hvor han skal hjælpe folk, som lider af mareridt. Ved hjælp af en avanceret maskine kan han trænge ind i deres drømme og ændre dem. Han finder senere ud af at han kan gå ind i andres drømme uden brug af maskinen.
<... Se hele indlægget
99 emne(r).
« < 1 2

Svar
nerosnerosSkrevet 06/07-10 19:33 
Sjovt nok skete det ikke for mig ;-)

Det er her med noteret!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/07-10 20:24 


Hmmmm
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/07-10 20:36, rettet 06/07-10 21:27 
Tjah måske jeg havde noget så enkelt som en stavefejl. Det beklager jeg..

Har folk set den og er den god?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 06/07-10 21:41 
neros>
Tjah måske jeg havde noget så enkelt som en stavefejl.

Der skal meget til for at ramme ved siden af :D

Klik!
nerosnerosSkrevet 06/07-10 22:11 
LOL hahaha jamen jeg ved heller ikke hvad der skete, men kan godt forstå hvis folk ikke tror på mig. Jeg tænkte bare med det samme P:R folket kan hjælpe mig når alt fejler ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 06/07-10 22:37 
Din næse vokser...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 06/07-10 23:19, rettet 06/10-10 17:22 
Og dine ben sover..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/10-10 17:29, rettet 06/10-10 17:46 
Jeg leder efter en film som jeg ikke kan huske navnet på? Det er en 80er Sci-fi B-film, som så vidt jeg husker foregår ude på landet i noget der kunne minde om en ørken i af en slags i United States Of America ;-)

Handlingen er noget med at gården eller det hus hvor hovedpersonerne bor og lever bliver hjemsøgt af en anden dimension af en slags. Underlige væsner og robotter dukker op og jeg kan også huske noget med at de på et tidspunkt ser et sted i ørkenen hvor end masse NASA og forskellige rumfartøjer er strandet! Den er ret cheesy lavet med cool stopmotion og sjove effeckter. Der er vist også noget med at to væsner bekriger hinanden og kæmper ude i deres lade?

Jeg vil skyde på den er lavet mellem 1985-89, men er ikke helt sikker.

Kan nogen hjælpe mig med navnet på denne film så vil jeg blive over glad :D
Bashful Neophyte
WikzoWikzoSkrevet 12/06-11 17:24, rettet 12/06-11 17:51 
*Evt. spoilers i nedenstående *

Jeg leder også efter en film, hvis navn jeg ikke kan huske.

Det er en relativ ny action-film, som handler om en gruppe agenter, der bliver sendt ud på en ø. Her har de et begrænset stykke tid (24 timer tror jeg) til at løse en række (tal)gåder. Der begynder dog at ske mystiske ting, hvor medlemmer fra gruppen én efter én forsvinder og bliver slået ihjel.

Plottets tema handler meget om forræderi, og hvem stikker hvem i ryggen. Der er konstant overvågenhed, og alle begynder at mistænke hinanden for at være moderen.

Jeg kan ikke helt huske, hvem der i sidste ende viser sig at være gerningsmanden, men jeg tror nok, at der er en slags overgeneral (vist nok ham som har sat gang i hele set-uppet i begyndelsen). Jeg husker en slutscene, hvor helten og modstanderen kæmper udenfor i nærheden af en swimmingpool af en art.

Nogen som kan genkende denne film? Jeg så den på TV2 for nogle år siden (omkring udgivelsen af det første Assassin's Creed-spil, så vidt jeg husker), og var ret fascineret af "alle-mistænker-alle" konceptet. Dette kunne uden tvivl benyttes i flere videospil, lidt ligesom Kane & Lynch 2 gjorde med Fragile Alliance.
jaesjaesSkrevet 12/06-11 17:36 
Husk spoiler-advarsel (læste bevidst videre, men for andres skyld) ;)
RJKRJKSkrevet 12/06-11 17:42, rettet 12/06-11 17:43 
Mindhunters, måske? For dårlig til at jeg kan huske slutningen, men setuppet er det samme.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 12/06-11 17:50 
Ja, det er Mindhunters! Tak skal du have! :)

Kan nu godt huske, at der var stort fokus på ure og tid i den film. Noget med at et ur bliver stillet en time tilbage, således at folkene tror, at de "nu" bliver slået ihjel, men reelt har de en time mere til at løse gåden i.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/06-11 22:32 
Jeg husker en film jeg engang så i midt/start 90'erne på en dekodet Kanal2 hvor filmen handlede om en "testpilot?" blev suget ind i en tidsorkan/vortex og tilbage i tiden (om hvor langt tilbage kan jeg ikke huske)

men den slutter hvis med at han kommer tilbage igen til nutiden hvor man så ser marinefolk på et hangarskib der er blevet smeltet sammen med skibet pga. de ikke rigtigt kom igennem tidsvortexen...

jeg kan simpelhen ikke huske mere mere fra den film.
men det kunne være skægt at se den igen.
(Selvfølgelig en amerikansk film og det er ikke uss nimitz lost in sea eller tilbage til fremtiden...)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Per SPer SSkrevet 12/06-11 22:43, rettet 12/06-11 23:14 
Det kunne være The Philadelphia Experiment (1984).

YouTube trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/06-11 22:58 
Jaaa det var det den hed.... ;) nice
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DarkenDarkenSkrevet 12/06-11 23:57, rettet 12/06-11 23:57 
Under en dialog omkring film, kom jeg i tanke kan huske slutningen på en ældre krigsfilm-type, hvor de to hovede roller står i en grøft/udtørret vandløb med ryggen mod i hinanden, omringet af fjender og så slutter filmen, men jeg kan bare ikke huske en disse mere, hverken navn, skuespillere eller noget som helst andet fra denne film og nu 2 dage efter irritere det mig stadig. Any takers?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 13/06-11 15:27 
hvis det er med sean connery... og krigerne er zulukrigere så kan det være filmen Zulu
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Per SPer SSkrevet 13/06-11 18:42, rettet 13/06-11 18:48 
Kunne være Jernkorset (Cross of Iron, 1976) med James Coburn og Maximillian Schell, som i sidste scene foretager sig noget, der minder om det du beskriver.

Klip fra YouTube (SPOILER)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkenDarkenSkrevet 13/06-11 21:00 
Desværre ingen af dem. Jeg er ikke sikker men det kunne være kinesere som er fjenden? og jeg tror måske 1. verdenskrig og jeg er bare 100 på at det er i en decideret udtørret vandløb/grøft, lyst/rødligt jord/ler type.

Ved godt det er sygeligt lidt at gå efter, ved ikke hvad der lige er ved den scene der har gjort den bare har brændt sig fast. Det kan være jeg har været så ung og det måske var første gang jeg så en film, hvor heltene ikke "vandt"? dunno ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KeenKeenSkrevet 12/07-11 15:10, rettet 12/07-11 18:15 
Leder efter en anime, den foregår i en dinosaurtid, hvor der er en dreng som min mor mener hed rei(er ikke sikker dog) som bliver jagtet af, eller jager en stor t-rex lign. dino som er den "onde", som vist nok dræbte drengens forældre. filmen er fra 80'erne vil jeg tro, måske starten af 90'erne.

håber i kan hjælpe!
WonderboyWonderboySkrevet 14/01-12 14:19 
Hej leder efter en gammel tegnefilm, er nok over 20 år gammel, men handler om nogle dyr på en gård, det gør oprør, akn ikke huske så meget mere, men ville være meget glad hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at finde titlen på den?.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 14/01-12 14:45 
George Orwell's Animal Farm ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/01-12 14:59 
Helt sikkert Animal Farm. Burde være pensum i enhver folkeskole :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 14/01-12 15:12 
Yes. Fantastisk bog.. På top tre over de bedste bøger jeg nogensinde har læst.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WonderboyWonderboySkrevet 14/01-12 15:45 
Præcis det er lige den :-), nogle der ved hvor man kan købe den henne på dvd?.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 14/01-12 15:53 
Det er nok 1954-udgaven, du er ude efter. De har den bla. på laserdisken.dk, men sikkert også mange andre steder i udlandet. Amazon? Ebay?

Animal Farm (1954) hos laserdisken.dk
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 14/01-12 16:09, rettet 14/01-12 16:09 
Sumez>
Helt sikkert Animal Farm. Burde være pensum i enhver folkeskole :)

Så vidt jeg husker så jeg den i min folkeskole og gymnasiet som en del af engelsk undervisningen :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/01-12 20:48 
Det er der også mange der har, og jeg er oprigtigt skuffet over mine skoler at jeg ikke har :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 14/01-12 21:13 
Spørgsmålet er måske også hvornår man er modtagelig overfor bogen. Hvis den var blevet præsenteret for mig i folkeskolen, havde jeg næppe haft det syn på den, som jeg har i dag.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/01-12 21:20, rettet 14/01-12 21:21 
Hæ, jeg sad og tænkte: "Det lyder godt nok meget som 'Kammerat Napoleon'" Vidste ikke, at det bare var den danske titel til den samme udgivelse (jeg kan aldrig huske navne):D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/01-12 21:24 
Ja det var den gang oversættelser var lidt mere "fri"...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/01-12 21:36 
Og det er derfra citatet "alle spil er lige, men nogle spil er mere lige end andre," kommer fra.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/01-12 21:58, rettet 14/01-12 21:58 
Animal Farm er faktisk en analogi til Play:Rights årlige spilafstemning
Orwell så det komme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/01-12 23:00 


Amazon.co.uk "Animal Farm" til en halvtredser-agtigt...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-12 22:01 
Jeg er kommet til at tænke på en film, jeg så da jeg var lille. Jeg kan ikke huske så meget af den, men jeg syntes, den var vanvittigt uhyggelig. Så vidt jeg husker, handlede den om en kvinde, som blev seksuelt misbrugt/forulempet af et spøgelse (eller måske bare en usynlig mand?). Og så var der noget med, at gerningsmanden til sidst bliver fanget/stoppet ved at han/den bliver overhældt med flydende kvælstof. Hvad er det for en film, jeg tænker på?
AV Intelligent Terminal
KamekKamekSkrevet 18/04-12 22:02 
Det må vist være The Entity :-)

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 22:05 
Også mit bud. Jævnt uhyggelig film dengang.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-12 22:11 
Cool, den skal jeg lige have fat i så :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/04-12 22:20 
Ja den er pænt klam...! God film.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 17/11-12 16:43, rettet 17/11-12 16:43 
Muligvis var det herinde, at jeg læste om en B-fantasy-film, jeg bliver nødt til at se, efter at have set lidt fra den på Youtube.

Måske er det to forskellige klip/film, men i én sekvens ser man en ridder med lys, halvlang, dårlig paryk, eller meget grimt hår, kæmpe i en grotte mod en drage, der ligner de papmaché-dyr man kan præstere i de små folkeskoleklasser. Bl.a. skærer han dens arm(e) af. I den anden sekvens jagtes en eller flere mennesker i en grotte af en siamesisk robo-ting med sværd, som ender med at sidde fast i en (dør)åbning.

Nogen der kender titlen?
nerosnerosSkrevet 18/11-12 00:45, rettet 18/11-12 00:50 
Jeg kender den godt det kunne være en af følgende titler:

Ator, the Fighting Eagle (1982)
The Archer And The Sorceress (1981)
Conquest (1983)

Hvis ikke er jeg sikker på den er blevet tilføjet til min fortrukne på min Youtube Profil ;-) Skal nok finde den.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 18/11-12 17:26 
Tak. Det er ikke dem du nævner, så du må meget gerne tjekke. Håret er lysere og mere glat end Ators :)
nerosnerosSkrevet 18/11-12 20:41, rettet 18/11-12 20:42 
Haha!

Ok jeg er sikker på vi befinder os ovre i den rigtige boldgade.

Hvad med disse så:
The Throne of Fire (1983)
Yor (Il Mondo di Yor, 1983)
Eller måske en af Deathstalker filmene I,II,III,IV

Det er svært for mig at finde det rigtige klip jeg skal sådan set lede igennem 2000 yt vids..! :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 20/11-12 22:25 
Det er ingen af dem, men tak for forsøget.
nerosnerosSkrevet 22/11-12 16:24 
Det var da irreterende ;-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 11/01-13 22:53 
Har en her.. Min far og jeg har søgt længe efter denne film. Det ikke nogen stor film og kunne være en direkte til TV film.
Amerikansk film som handler om en der finder et parallel univers og tager to venner med over.
Den ene har mistet sin kone og en er tyk men ikke nogen særlig.
I den anden verden er der kun hvide biler, man tager en hvis man skal bruge den.
Ham som har mistet konen er selv død i den verden men hans kone leve, dog har hun fået det hvide snit.
Den tykke finde ud af det forbudt at være tyk(derfor lever Elvis endnu) og bliver bortvist fra samfundet, og joiner nogen andre udstøtte.
Alt er dog ikke lutter idyl og selv om der ingen vold er så for folket afledt deres vrede via et TV event hvor en tilfældig borger bliver valgt som offer og dem som har lyst får lov til at jagte og tæve velkommende til døde.
Plus folk som ikke "passer" ind.. Er deprimeret eller trodsige, de får det hvide snit.

Kan nogen genkende denne film. Den har været vist på dansk TV.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-13 02:56, rettet 12/01-13 03:01 
Ja. Jeg mener også den har været spurgt efter før her på forummet. Jeg har desværre ingen anelse om hvad filmen hedder :(

EDIT: Jeg tror det er denne her:
http://www.imdb.com/title/tt0137156/

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 12/01-13 12:25 
Konsolkongen>
Ja. Jeg mener også den har været spurgt efter før her på forummet. Jeg har desværre ingen anelse om hvad filmen hedder :(

EDIT: Jeg tror det er denne her:
http://www.imdb.com/title/tt0137156/

:)

Tror faktisk det denne her.
Tak mester :)
millenniummillenniumSkrevet 12/02-19 08:29, rettet 12/02-19 08:29 
Den er nok svær den her....

Jeg leder efter en amerikansk dokumentarfilm som jeg engang tilfældigvis så på DR. (Har søgt på deres website uden held). Den handlede om almindelige mennesker som snyder, og hvilke faktorer der skal til for at man snyder. Dokumentaren krydsklippede mellem tre forløb: 1) Sociologiske eksperimenter hvor man undersøges hvilke triggere der gjorde at nogle studerende eksempelvis snød til eksamensprøver. 2) Foredrag med universitetsprofessor som fortalte om alle deres learnings fra eksperimenterne. 3) cases fra virkeligheden hvor almindelige borgere fortalte hvorfor og hvordan de gradvist begik eksempelvis bedrageri på arbejdet.

Er der nogen som kan genkende noget af dette...?
The medium is the message.
99 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig