X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grønt er rødt på min Xbox?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/06-04 09:33 
For nylig er min Xbox begyndt at opføre sig meget underligt.

Jeg lagde for alvor mærke til det, den anden dag da jeg spillede Ghost Recon.
GR har rigtig mange grønne overflader, men pludselig så de røde ud.

I går spillede jeg Midtown Madness og der var træerne i Paris nærmest hvide at se på.

Jeg har observeret problemer med farverne igennem noget tid, men indtil videre troet at det var et stik, der sad løst, for det "blinker" lidt en gang imellem.

Jeg har dog prøvet at rykke i alle stikkene mellem min Xbox, scart fordeleren og fjernsynet, og der var ikke nogen reaktion - alle stik sad ordentlig fast.


Er der nogen der kan genkende det problem / de symptomer?


Det kunne være rart at vide om det er Xboxen, fjernsynet eller scart fordeleren der er i stykker :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 16/06-04 09:36 
Er det ikke bare noget med at prøve sig frem ?
F.eks. starte med at sætte Boxen direkte til TV'et, så får du da udelukket scart-fordeleren...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 16/06-04 09:36, rettet 16/06-04 09:37 
Var det ikke en idé at prøve uden scartfordeleren?

Edit: skulle have været lidt hurtigere.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/06-04 11:26 
Jo - det bliver jo også mit næste skridt.

Jeg tænkte bare, at når de andre farver ikke fejler noget, at der så var nogen der med det samme kunne regne noget ud.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/06-04 12:07 
Du har ikke RGB kabel?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-04 12:13 
Hvis mit RGB kabel ikke sidder ordentligt i, glemmer den nogle gange at vise røde farver.

Men jeg mener bestemt ikke det har blinket på den måde før. (undtagen når jeg får fejl kode 21 ;))
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/06-04 13:09 
Born2Play>
Du har ikke RGB kabel?

Jo
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/06-04 18:26 
Det har højst sandsyneligt ikke noget med kabelforbindelsen at gøre. Hvis én af benforbindelserne i RGB-kablet ikke er der vil den samlede lysstyrke altid blive mindre. Og det forklarer ikke hvorfor træerne i MM3 er blevet hvide i stedet for grønne.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 17/06-04 18:32 
Netop. Der burde nemlig ikke være noget hvidt i billedet overhovedet hvis en af årerne i RGB forbindelsen er beskadiget.
RJKRJKSkrevet 17/06-04 18:36 
Nogle folk (ingen nævnt... ;)) har deres lysstyrke og kontrast stående sådan, at man ikke altid med et halvt øje kan se, om den hvide farve egentligt bare er blågrøn. Det oplevede jeg så sent som i går.

Men teoretisk har I selvfølgelig ret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 17/06-04 18:45 
dRxL linkede fornyligt dette smarte billede:
Grønt er rødt på min Xbox?...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/06-04 18:51 
Azalon har tidligere gjort mig opmærksom på at hvis indstillingerne kontrast o.l. er for overdrevne, kan det skabe misfarvninger.

På det tidspunkt var det det blå overflader i Animal Crossing, der blev lilla i pletter.

Så jeg checkede de indstillinger i går som det første.
Min kontrast var på 90 - hvor 100 er max.

Indtil videre ser både Ghost Recon og MM3 normale ud igen.
[flovt]
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/06-04 18:54 
Dvs. at træerne er grønne igen?

Og kunne du ligefrem se farven komme tilbage mens du skruede kontrasten ned?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig