X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Noget for anime-fans....


Svar
millenniummillenniumSkrevet 15/06-04 11:46 
Ghost in the shell 2: innocense


http://www.gofishpictures.com/GITS2/gits_tease.html
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 15/06-04 12:59 
har bare svært ved at forstille mig en GITS film uden Kusanagi Motoko ... =\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 13/07-04 15:52 
Cool sådan! Håber den bliver god og kan leve op til originalen!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/07-04 16:09, rettet 13/07-04 16:35 
Synes godt nok originalen var kedelig. Flot, men kedelig.
JmogJmogSkrevet 13/07-04 17:07, rettet 13/07-04 17:08 
Darken>
har bare svært ved at forstille mig en GITS film uden Kusanagi Motoko ... =\

Hun er skam med. Samme voice actor som i både serien og den første film.
DarkenDarkenSkrevet 13/07-04 17:51 
Mente som aktiv hovedeperson, at hun er med næsten som gæste optræden (som jeg har forstået det) er jeg ikke helt vild med. Batou er ok sej, bare ikke lige så cool.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/07-04 19:09, rettet 13/07-04 19:11 
Jeg kunne ikke ret godt lide GITS første gang jeg så den, men efter et par år så jeg den igen, og var meget mere "med" på historien og baggrunden (ganske givet fordi jeg havde set Matrix, samt et utal af asiatiske film, som gav basis for at følge mere med i den nogle gange lidt underlige logik).

Jeg har kun set 3 afsnit af den nye serie (Stand-Alone Complex), men skal helt sikkert have den på DVD. Den holder stilen flot, og har nogle spændende små historier at fortælle.

Jeg har også store forventninger til efterfølgeren Innocence, men håber virkelig ikke på at blive skuffet.
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 19:10 
Og så en temmelig stor og lang historie ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/07-04 19:11 
Ah, ja, se, den store hovedhistorie har jeg jo kun snuet til med de første episoder, men den har jeg så til gode til jeg har set det hele :-)
happyEDhappyEDSkrevet 13/07-04 19:31 
Er der andre anime-film/serie der er nogen der kan anbefale.?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 13/07-04 19:56 
Har vi ikke været gennem den dur før?

Jeg vil primært anbefale Naruto og Berserk. Har man ikke set Berserk, har man ikke set noget.

FLCL, Ninja Scroll, Evangelion, Twin Spica og Mononoke Hime er et par andre gode jeg lige umiddelbart kan komme i tanker om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 20:01 
Hvis man ikke har set Evangelion, har man ikke set noget som helst :D

Problemet er bare, at det kun kan blive dårligere, når man er færdig... Men så er der jo altid His & Her Circumstances :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 13/07-04 20:14 
Sumez ->
jeg har hørt noget om at berserk historien forsætter i bladene.. ved du noget om det? Det sidste afsnit pissede mig seriøst af... mere end hysteriske kvinder der fucker up i hollywood film (tror det er pga 1. afsnit)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 13/07-04 21:37 
Ja, Berserk-anime'en fortsætter op til volume 13. Mangaen er vist i volume 28 nu, og kører stadig i Japan.

Evangelion er god, men overvurderet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 21:59 
Men det er du ca. den eneste i verden, der mener :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 13/07-04 22:10, rettet 16/07-04 13:54 
Andre gode serier:
Midori no hibi, Kono Minikuku Mo Utsukushii Sekai(Gainax' nye), Full Metal Alchemist, Excel Saga & Puni Puni Poemi(Must-see!) Peace Maker Kurogane, Chrno Crusade.
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 13/07-04 22:22, rettet 13/07-04 22:22 
jeg nød.... hvad hedder den nu.... Den hvor ulve gemmer sig i menneskekroppe! Den er blank.

Men gunsmith cats var ret charmernede da den var ny!


Og UUUUUH "helsing" den er fed!
By the power of Grayskull!
3of193of19Skrevet 13/07-04 22:23, rettet 13/07-04 22:23 
Pompoko? Gibli film med vaskebjørne? I så fald var det ræve...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-04 22:30 
Hyakotake>
Jeg kunne ikke ret godt lide GITS første gang jeg så den,

Samme her men sandsynligvis fordi jeg holdt en pause med anime efter Robotech og *HOST*Wendy*HOST*, så ens hjerne blev godt stegt med GITS. Flere år senere så jeg den med helt nye øjne, og så sagde jeg til mig selv "Det her er jo faktisk ikke SÅ tosset...".

toAt>
Er der andre anime-film/serie der er nogen der kan anbefale.?

Et godt sted at starte er i http://www.playright.dk/forumemne.php?id=7651&sort=0&start=0]Værdige Anime titler...[/LINK]" target="">Værdige Anime titler...-tråden. Jeg er i øvrigt fuldt ud enig, hvad angår Berserk-serien. Den er et must.

Er man til Ninja Scroll og Samurai X/Rurouni Kenshin (de fire afsnit på OVA er jeg specielt vild med), er Samurai Deeper Kyo et bekendtskab værd.

Hellsing (13 afsnit) må være sagen, hvis man er til Vampire Hunter D-filmene.

Senest blev jeg ret overvældet af .hack//Sign-serien, der fortsættes gennem PS2-spillene. Det har vi haft oppe at vende http://www.playright.dk/forumemne.php?id=10839#139858]i denne tråd[/LINK]" target="">i denne tråd.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 13/07-04 22:33 
Jeg syntes at Geekculture.dk har lavet en del velskrevne reviews, for nybegyndere, så kan det anbefales at gå ind under Anime og sorterer after karakter, alt hvad der har fået 6 er for det meste et must (smag og behag selvfølgelig), de sidste 2 Animes jeg så, valgte jeg faktisk derfra (Cat Soup og Spring and Chaos), begge "ukendte" film som normalt ville være overset, de var det rene GULD.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-04 22:48, rettet 13/07-04 22:48 
Tilhængere af Evangelion må endelig ikke gå udenom http://www.animetric.com/def/dual.html]Dual! Parallel Trouble Adventures[/LINK]" target="">Dual! Parallel Trouble Adventures og Genocyber.

Mht. Mamoru Oshii (Ghost in the Shell) ser jeg mig nødsaget til at henvise til hans live-film http://www.imdb.com/title/tt0267287]Avalon[/LINK]" target="">Avalon. Den oser af stemning.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 13/07-04 22:48 
Naiera>
Men det er du ca. den eneste i verden, der mener :p

Jeg tvivler. Den lider af et typisk anime-problem med at den prøver at være mere end den er. De roder rundt i historien, og den falder lidt over sine egne ben. Det er vigtigt ikke at tage den seriøst, når man ser den. Meget ligesom FLCL, faktisk. Det kan ikke være sundt at forsøge at analysere historien i DEN serie (i det mindste er der da lidt sammenhæng i NGE)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 23:01 
Der er vist noget du helt har misforstået.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 13/07-04 23:05 
FLCL = pubertets parabel, ne?
SumezSumezSkrevet 13/07-04 23:27 
Nu var det ikke så meget betydningen, som historien, jeg snakker om.

Og hvis jeg har misforstået historien i NGE, vil jeg meget gerne høre dig uddybe den. Men ikke her, orker ikke den diskussion igen, jeg har bare aldrig været ude for nogen der har været i stand til at overbevise mig om at NGE har mere at byde på end jeg har kunnet udrede.
Faktisk foretrækker jeg seriens slutning fremfor End of Evangelion, da førstnævnte får en til at tænke, hvor sidstnævnte virker som om den prøver at binde hale på en historie, der i forvejen har trådt sig selv over tærerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/07-04 23:47 
ThunderBitch>
jeg nød.... hvad hedder den nu.... Den hvor ulve gemmer sig i menneskekroppe! Den er blank.

Det må være Wolf's Rain. Den er ganske rigtigt suveræn.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/07-04 00:09 
Jeg mangler at få fat i den sidste DVD i "Witch Hunter Robin"-serien. Den er samlet på 6 skiver, og starter virkelig godt ud. Desværre synes jeg den taber charme på DVD 3 og 4, men den kommer lidt igen på 5'eren. Den kan ende med et brag (hvilket jeg lige må vente en måneds tid med at finde ud af).

(Kortfilmen "Blood - the Last Vampire" er helt klart også værd at få fat i).
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 14/07-04 02:51 
Spirited Away (eller Chihiro og heksene) kan også anbefales herfra :)
nerosnerosSkrevet 14/07-04 09:20 
FIST OF THE NORTDSTAR! The Guyver og hvad med Akira har i glemt dem? Ja! Ninjascroll er et must!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 11:05 
Fist Of The North Star huskes vist kun, fordi den er ret blodig. Den er da værd at se, men at kalde den en klassiker ville være forkert. Akira skal man selvfølgelig også se, men Ninja Scroll er, hvis du spørger mig, kun interessant fordi den kan fås billigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/07-04 12:26, rettet 14/07-04 12:31 
http://www.axelmusic.dk/productDetails/9322225050013]Det kan den også[/LINK]" target="">Det kan den også
Selvom det er en simpel volds-anime, synes jeg alligevel den brillierer med en strålende originalitet. Det er genial underholdning hele vejen igennem.
Men nogen Berserk er den selvsagt ikke..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 12:44 
Ja, nu skrev jeg jo ikke "hvis" den kan fås billigt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/07-04 12:48 
Jeg læste forkert, så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 14/07-04 14:15 
det er da en blodig film, Ninja Scroll, men at afvise den er da tåbeligt. Rent visuelt synes jeg den er fremragende skåret.. med mange interessante indstillinger, og iøvrigt vil jeg også mene at den har en række interessante karakterer.

der er mere end blot volden vil jeg mene...
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 14:25 
Men hvis jeg stod og skulle betale fuld pris for enten GITS, Akira, et par skiver med Evangelion eller Ninja Scroll, ville jeg nok ikke starte med sidstnævnte...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/07-04 14:42 
Jeg ville nu godt nok vælge Ninja Scroll over GitS, selv hvis de kostede det samme. GitS er god, men overvurderet, og temmelig mangelfuld. Læs mangaen i stedet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
D.B.M.D.B.M.Skrevet 14/07-04 14:43, rettet 14/07-04 14:46 
Har selv kun set en håndfuld anime film bl.a. Akira, Fist of the North Star, Venus Wars og den ret så underholdende Ultimate Teacher.

Så har jeg jo også set Animatrix (hvis det kan betragtes som anime).

Ghost in the Shell står også på listen over film jeg skal have set på et tidspunkt.

Måske var dette en god box at starte med?

Anime Classics
SumezSumezSkrevet 14/07-04 14:47, rettet 14/07-04 16:00 
Bestemt ikke nogen dårlig blanding, hvis man ikke har set nogen af de nævnte film før.
Det kan også anbefales at tage med på http://www.j-popcon.dk/]J-Popcon[/LINK]" target="">J-Popcon og få set nogle serier. Det kan bare godt betale sig at finde ud af hvad der er værd at se i forvejen, for som med så meget andet, er der en masse skidt imellem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/07-04 15:37 
D.B.M.>
Har selv kun set en håndfuld anime film bl.a. Venus Wars

Venus Wars (feature-anime fra 1989) er absolut en gang klassisk sci-fi-krig-action, der er værd at huske.

Må lige nævne http://www.animenfo.com/animetitle,65,neulwy,battle_angel.html]Battle Angel Alita[/LINK]" target="">Battle Angel Alita (to episoders OVA fra 1993) - rørende post-apokalyptisk historie og et karakterdesign med dybde. Havde gerne set en tv-serie, der ville udvide dette univers (men der er jo mangaen).

Hvad angår Ninja Scroll... nogen der har set den 13 episoders tv-serie (2003)? Hvis man synes som selve filmen (klassisk stilistisk action i mine øjne) bør man tage et kig på de 2 OVA-episoder http://www.animenfo.com/review.php?id=452&n=okydmm&t=ninja_resurrect&type=anime]Ninja Resurrection: The Revenge Of Jubei + Hell's Spawn[/LINK]" target="">Ninja Resurrection: The Revenge Of Jubei + Hell's Spawn. Selvom den desværre er fuld af huller pga. manglende slutning (Hell's Spawn er ikke særlig godt lavet), er første episode rimelig interessant om end noget mere usmageligt voldelig ift. Ninja Scroll.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
la0sla0sSkrevet 14/07-04 16:58 
hvad der måske er værd at tænke over her er, at det stadig er de samme titler folk snakker om.. gits, akira, ninja scroll, evangelion...

de er jo mere eller mindre ancient... stadig gode og fremragende eksempler på anime, men der er jo meget andet og nyt der er værd at nævne... såsom star soldiers bud... og wolfs rain der også nævnes...
Hvad sker der?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/07-04 19:09, rettet 14/07-04 19:09 
Heh, sjovt nok har jeg lige set 'Samurai Reincarnation' (1981) af Kinji Fukasaku, som er synonym med 'Ninja Resurrection' (kært barn mange navne). Den japanske titel er 'Makai Tensho', og den har indtil flere inkarnationer, både som 'rigtig' film og anime.

Er 'Bubblegum Crisis 2040' forbudt at nævne her i tråden? :-) (afventer buh-råb og piften)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/07-04 19:17, rettet 14/07-04 19:21 
la0s>
hvad der måske er værd at tænke over her er, at det stadig er de samme titler folk snakker om.. gits, akira, ninja scroll, evangelion...

Og lidt til vil jeg mene. Der er i øvrigt et link til en tidligere tråd længere oppe med et langt mere varieret udvalg af nævnte titler. Hvor meget nyt der diskuteres her, kan jeg ikke huske. Men det må af og til være på sin plads at nævne noget "old-school-anime", så nye anime-tilhængere også kan følge med og ikke bare, uvidende om mediet/diverse genrer, løber ud og mæsker sig i alle de nye ting. Samme er vel til en vis grad tilfældet med nye spillere, der, uvidende om spilhistorie, løber ud og køber alle de nye 3d-spil.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/07-04 19:19 
Hyakotake>
Er 'Bubblegum Crisis 2040' forbudt at nævne her i tråden? :-) (afventer buh-råb og piften)

Nej selvfølgelig ikke... jeg nævnte Wendy (kan ikke huske om det er den rigtige titel). Får dog lyst lyst til at lave en EDIT ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
la0sla0sSkrevet 15/07-04 02:55 
SkyblazeR>

Og lidt til vil jeg mene. Der er i øvrigt et link til en tidligere tråd længere oppe med et langt mere varieret udvalg af nævnte titler. Hvor meget nyt der diskuteres her, kan jeg ikke huske. Men det må af og til være på sin plads at nævne noget "old-school-anime", så nye anime-tilhængere også kan følge med og ikke bare, uvidende om mediet/diverse genrer, løber ud og mæsker sig i alle de nye ting. Samme er vel til en vis grad tilfældet med nye spillere, der, uvidende om spilhistorie, løber ud og køber alle de nye 3d-spil.

Jeg synes slet ikke det er det jeg siger... og heller ikke at de "uinviede" (så smart som det lyder) skal holdes ude. Mere at det altid er de samme titler der tages op og diskuteres... der er sket meget siden.. men det er altid Akira, Gits... jeg nyder dem da også... men der er så meget nyt og spændende der sker på anime fronten som også burde "hypes"/hjælpes på vej.

jeg mener også at have bidraget til det link du nævner... men husket er det åbenbart ikke. ;) rent generelt... heller ikk linket/tråden

jeg vil ikke komme ind på din analogi om spilhistorie... jeg synes bare at det tit virker som om de nye og interessante animéer forbigåes, mens direkte redundante diskussioner om gamle animéer tages op. det er som om akira og gits for at nævne et par... er så meget kanon eller danner kanon (ikke kanon som i BOOM!) at de er OG SKAL være referenceramme altid. animéen generelt synes jeg ikke er så fattig at den stadig kan fremvise de samme støvede eksemplarer hver gang... den er mangfoldig og mere end de film :)

og så er der jo diskussionen om deres værdi... og om de måske ikke peger mod overvurdering i forhold til deres datidige status som værende pioneerer... man kan finde lige så interessante bud på nogle af deres "artsfæller"... selv i dag...

den mest u-ældede vil jeg mene er akira som jo er en ægte klassiker, måske animéens første brede.. eller nok den første brede, men altså heller ikke GUD.. hvis det gi'r mening ;)


om batou... hmm det er et modigt valg. han er jo en knyt fyr... og tung i karakteren... det kan nemt gå galt... han har jo kun fungeret mere eller mindre som tung og hård arnold klon (med modifikationer self :) der skal i hvert fald noget opfindsomt skriveri på hans karakter... men selvfølgelig kan hans tunge personlighed måske vendes til noget interessant i forhold til man-machine temaet :)
Hvad sker der?
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 15/07-04 07:08 
JEg syntes heller ikke Cowboy bebop er blevet nævnt. Det re ellers en glimragende serie, som kan fås fra ende til anden. Der er bare noget over de serier, man ved bliver lavet færdig. Men det er ellers en samling af fed humor og massere af action. Værd at se... efter min mening.

MEn hvis du kikker på udvalget af anime med spil titler, så kan jeg kun sige, at du skal være forsigtig! Tekken,Garou(Fatal Fury),Mortal combat er alle film som vil få dig til at ønske at du kunne få tiden mistet igen. StreetFighter serienrne (bedst er alpha) og filmen er faktisk udemærket, dog uden for meget plot. altså hjernedødt action.
By the power of Grayskull!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/07-04 15:54, rettet 15/07-04 15:56 
Cowboy Bebop nævnes også i http://www.playright.dk/forumemne.php?id=7651&subid=97003#97003]Værdige Anime titler...[/LINK]" target="">Værdige Anime titler..., andre tråde er http://www.playright.dk/forumemne.php?id=5322&sort=0&start=0]Videospils-film[/LINK]" target="">Videospils-film og http://www.playright.dk/forumemne.php?id=4434&subid=56242#56242]Overgearede Manga-film![/LINK]" target="">Overgearede Manga-film!.

Men nu hvor det betones, at der diskuteres for mange ældre anime-produktioner, så jeg da gerne, at "en eller anden" tog initiativ til at oprette et separat (eller i nuværende) emne hvor nye seværdige udgivelser nævnes.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 15/07-04 18:51 
hmmmm..... folk nævner dem nok fordi det generelt er favoriter hos de flest?

Men det er da rigtig, folk glemmer tit at nævne de nye (og der er mange gode imellem...)

men hey, jeg kan da godt lave et indlæg til det vis det skulle være :P (mangler selv lidt ide´er til hvad der skal købes næste gang jeg får løn)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 16/07-04 13:20 
Jamen her er så en lidt mindre hyppig anbefaling: Grave of the Fireflies.
En megt sørgelig og grotesk fortælling om to søskendes kamp for at overleve i Japan under anden verdenskrig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 16/07-04 18:11 
Den anbefaling kan jeg kun tilslutte mig. En atypisk anime som virkelig rører én.
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig