X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rouge Leader Vs. Rebel Strike


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 14/06-04 21:54 
Jeg havde engang Rouge Leader. Men jeg solgte det, af en eller anden uforklarlig grund. Så nu vil jeg høre. Hvis man IKKE har nogle starwars spil, og man syntes at rouge leader var fedt. Skal man så købe Rebel Strike? Eller bare købe rouge leader igen, som man jo ved er godt...

Og én ting til. I rouge leader var der en hemmelig bane hvor man sad inde i tusindårsfalken og plaffede "waves" af tiefightere, uden tvivl den fedeste bane nogensinde.. er den med i Rebel Strike??? OG, er der bag cameraet på rebel strike???

Jeg vil blive glad hvis i kan svare på det (og jeg er ligeglad med spoilere, bare kom med dem)... Hvad er jeres mening om de 2 spil?
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 14/06-04 22:04 
Rogue Leader er det bedre spil, af de to - ingen tvivl om det.

Rebel Strike er ganske underholdende, og har også missioner man kan unlocke - li'som den med Tusindårsfalken i Rogue Leader.

Men on foot missionerne er desværre ikke helt så spændende som de ku' ha' været, i Rebel Strike - det er et kikset kamera man er underlagt, i de missioner.

Rogue Leader skal man ha', og da det er billigt, så bør man købe det.

Rebel Strike - jeg synes ikke det er 500,- værd, men til 250,- så er det værd at invistere i.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
tastasSkrevet 14/06-04 22:12 
Jeg hælder også til Rogue Leader af de 2.

On-foot missionerne er O.K et par gange, men da man ofte skal genspille mange af missionerne i rebel strike / rogue leader for at få Gold Medals til at unlocke med, bliver det ret "belastende" med on-foot sekvenserne. En skam - mange af banerne luft missionerne og tildels og vehicles banerne er egentlig meget gode.

Dog vil jeg sige, at hvis du har en kammi at spille med, er Co-op delen i Rebel Strike helt klar værd at overveje.

Så vidt jeg ved, er alt fra Rogue Leader med i Rebel Strike, så banen med Milenium Falcon burde også være. Men kun i Co-op så.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 14/06-04 22:19, rettet 14/06-04 22:22 
det er den vist, da hele rouge leader spillet er med som multiplayer del. så hvis man har mulighed for denne del så er det værd at købe bare for at spille banerne i 2 players mode, har spillet lidt i de andre modes som er forskellige vs modes mod le roof, der var ikke rigtig nogen af dem der rigtig fængede mig, tror heller ikke le roof blev fænget af dem, men 2 mennesker med den rette iver skal nok få noget ud af dem

hvis du bare forbereder dig på at at on foot misionerne er meget ringe(evt tænk på c64 spillet who dares win, så er forventningsnirvauet ikke for højt) så er flight delene gode,

jeg har nok spillet Rl mere, men RS har mere varieret misioner. men ingen af rs missioner har givet mig samme holdbarhed som rl banerne, hvor nogle af dem kan jeg spille igen og igen(men det kan ændre sig når gc bliver tilsluttet igen, da jeg ikke er færdig med dette spil- se din besked for nærmere detailjer)

***lige en rettelse, så holder jeg mig også til som okotta skriver at 250 kr er rimeligt for dette spil, det er ikke værd at give fuld pris for***
Mortal Kombat the mother of all fighting games
DommergaardDommergaardSkrevet 15/06-04 00:11 
Har også haft begge spil og jeg vil klart anbefale dig at købe Rouge Leader fremfor Rebel Strike. De er begge to rigtig fede spil, men de har valgt at blande flere forskellige genrer i Rebel Strike og jeg synes at det er blevet lidt mislykket, desværre.

De er begge 2 grafisk imponerende og lydmæssigt ligeså, så det skal ikke være det der skal afgøre hvilket spil du vil have. Jeg vil klart anbefale dig at købe Rouge Leader... som også vil være nede i en fabelagtig pris... og det ville ikke vøre umuligt at finde det til 100,- på nettet!
AsseAsseSkrevet 15/06-04 01:33 
Jeg vil nok også sige Rogue leader. Rebel strike er også et utroligt godt spil, men on-foot missionerne ødelægger det bare lidt. Synd for et ellers rigtig godt spil.
Michael_Michael_Skrevet 15/06-04 08:45 
Balancen er klart bedst i Rogue Leader, men hvis det er et spørgsmål om hvilket er det bedste køb er svaret:
Rebel Strike, uden tvivl.
Folk har en tendens til at fokusere lidt for meget på de (ganske vist) lidt svage on-foot missioner, og glemmer ofte de gode ting.

HELE Rogue Leader er med på disc´en (co-op mode).
De 3 første arcademaskiner (Star Wars, The Empire Strikes Back og RotJ) er gemt derinde. P.t. er kun de første 2 tilgængelige, men rygterne siger, at RotJ bliver tilgængelig med kode til efteråret.

Speeder-bike missionen er, efter min mening, fantastisk.
Mindst ligeså meget ekstramateriale som RL, og sidst men ikke mindst:

Man får endelig lov til at ride på en Tauntaun:)

Jeg har begge, men har ikke rørt RL siden jeg købte RS.

--Michael
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-04 09:13 
ok... Altså hvis hele rouge leader er der som co-op. hvorfor så i det hele taget overveje rouge leader?

Den bane jeg snakkede om tidligere hvor man plykker tiefightere fra falken. Den må jo være med i 2player co-op.. Men er den også som single player?`I need to know...

Og hvilket spil har flest tiefightere? :-)
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 15/06-04 09:22 
Palmer Eldritch>
Man får endelig lov til at ride på en Tauntaun:)

Ja, i ca. ét minuts tid, og så er det slut.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 15/06-04 09:30 
Darknon>
ok... Altså hvis hele rouge leader er der som co-op. hvorfor så i det hele taget overveje rouge leader?

Fordi Rogue Leader kun kan spilles i coop, i Rebel Strike - man kan ikke spille det i singleplayer, via. Rebel Strike. Hvis man kunne det, så behøvede man ikke gå ud og købe Rogue Leader.

Og hvilket spil har flest tiefightere? :-)

Rogue Leader har Battle Of Endor banen, og jeg vil tro der er flest Tie's på den bane.

RS har også en bane med masser af Tie's, men den er temmelig kort, så man får ikke rigtigt lavet noget på den bane.

Det er iøvrigt en anden ting som trækker meget ned, ved RS - man får aldrig rigtigt lov at spille i særligt lang tid, på banerne; Det hele er altid hurtigt overstået.

Rogue Leader er altså klart det bedste spil, og EB ta'r kun 200,- for det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-04 09:40 
okotta: godt argument... Så nu er jeg rigtigt i tvivl :-D
For The Love Of The Game
Michael_Michael_Skrevet 15/06-04 11:12 
Bottom Line:

Rogue leader er nok den bedste shooter, hvorimod Rebel Strike giver den bedste fornemmelse for at være i de nøglescener fra filmene, man ønskede sig brændende, første gang man så dem; Speederbikes på Endor, Kampen over Sarlaccens pit på Tatooine, Flugten fra Bespin, Slaget på Hoth, Flugten på dødsstjernen.
Desuden giver RS dig muligheden for at flyve i Jedifighteren fra Attack of the Clones, og bruge de famøse Jango Fett-bomber (og ja - de lyder som i filmen).

--Michael
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-04 11:16, rettet 15/06-04 11:16 
Men hvad med banen, i falken med tiefighterne I rebel strike???
someone must know.
For The Love Of The Game
Michael_Michael_Skrevet 15/06-04 11:24 
Jeg kan prøve at undersøge det i aften, men jeg tror HELE RL er der i co-op mode, så man sidder vel bare 2 og skyder på samme tid (split-screen). Lidt ligesom Han og Luke:)

--Michael
AsseAsseSkrevet 15/06-04 17:22 
Jeg tror at battle of hoth (Rebel strike) har flest tie's. Der er i hvert fald mange ;)
Michael_Michael_Skrevet 15/06-04 21:22 
Darknon>
Men hvad med banen, i falken med tiefighterne I rebel strike???
someone must know.

Den er der. Skal dog åbnes med code. Kan let findes på nettet, ellers giv lyd fra dig.

--Michael
Michael_Michael_Skrevet 15/06-04 21:31 
Okotta>
Det er iøvrigt en anden ting som trækker meget ned, ved RS - man får aldrig rigtigt lov at spille i særligt lang tid, på banerne; Det hele er altid hurtigt overstået.

RS har til gengæld 20 missioner mod RL´s 17 samt selvfølgelig de 17 i co-op mode oveni hatten.

--Michael
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-04 22:38, rettet 15/06-04 22:39 
Palmer: Super tak for hjælpen... Jeg tror at det afgjorde det.. Den bane holder 100%

Forresten: hvordan virker det co-op? er det noget gnidret noget man ikke kan se noget på, og kan man spotte sin medspiller eller forsvinder han i grafikken???
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 15/06-04 22:50 
Det kommer an på hvor stort dit fjernsyn er ;D
CoreCoreSkrevet 15/06-04 23:18, rettet 15/06-04 23:21 
Nu vil jeg også lige droppe et par ord, i håb om at de er til hjælp. Jeg lagde faktisk ud med Rebel Strike, og syntes at det er et fantastisk spil, netop fordi at man (som tidligere nævnt) får lov at spille med i næsten alle miljøer fra Episode 5 & 6. Og jeg er HELT enig i at speederbike-banerne er for vilde, jeg tror aldrig jeg har prøvet noget der er gået så hurtigt (nej, jeg har ikke prøvet F-Zero GX som også siges at gå meget hurtigt). Rigtigt nok er det at on-foot-missionerne kan være noget irriterende, men det er også via disse man bl.a. får mulighed for at nakke storm troopers fra et "gun-tower", så det redder da lidt op på det. Jeg har så sidenhen anskaffet mig Rogue Leader, men (her er så grunden til at jeg har holdt mig udenfor indtil nu) jeg er endnu ikke kommet igang med det. Men min opfattelse af RL er at det foregår meget ude i rummet, hvorimod RS også kommer omkring landjorden, i dagslys, og op imod firbenede walkers, jeg ta'r muligvis fejl, men nu fik jeg da nævnt et par af RS's højdepunkter :)
Måske er jeg lidt utilregnelig lige i dette tilfælde da jeg er håbløst forgabt i Star Wars-konceptet, men endnu et plus er at Core Jr. på 5 også får sig et kick af Rebel Strike, han har faktisk formået at klare første bane adskillige gange. SÅ! fik jeg lige kastet mine tanker "out-in-the-open" :)

Og ja, co-op-missionerne fungerer rigtig godt, dog er deathmatch-banerne nogle gange for store, så det sker at man bare flyver rundt i ti minutter og leder efter hinanden...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarklynoonDarklynoonSkrevet 16/06-04 00:28 
mener også at enkelte misioner fra rs er tilgengængelig i co-op,

mener at have læst der kan være slowdown på enkelte baner i co-op
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KalicolaKalicolaSkrevet 16/06-04 09:34 
Mange tak for jeres meninger. Jeg vælger Rebel strike, pga. multiplayer. Og der må da være baner som er værd at spille igennem flere gange, de baner havde jeg svært ved at finde i rouge leader. 2-player i banen med falken er da for vildt, og der bliver sagt at den også kan spilles i single player.. Jeg er solgt. Og så er det altså det mindste problem at nogle af banerne stinker. so what, hvis resten er fedt.

:-)
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 16/06-04 12:54 
Men de der bomber man smider i det der asteriode bælte lyder da overhovedet ikke så fedt som i filmen IMO... jeg synes i hvert fald det lød temmelig tamt...
CoreCoreSkrevet 16/06-04 12:59 
Så kan det være at du skulle prøve at hooke din cube op med en ordentlig forstærker...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 16/06-04 13:12 
Darknon>
Mange tak for jeres meninger. Jeg vælger Rebel strike, pga. multiplayer.

Jeg føler jeg må komme med en lille advarsel her.

Coop i Rogue Leader, via Rebel Strike, er alt for svært - det grænser til at være unfair, pga. at antallet af fjender er mange doblet, samt frameraten er sat ned, hvilket gør det sværere at styre. Men det er antallet af fjender som er det største problem - man får Game Over pronto, hvis man bare er et kort øjeblik på det forkerte sted, og f.eks de skibe man skal beskytte bliver skudt ned. Flowet i Rogue Leader (i singleplayer) er nærmest ødelagt med coop delen, synes jeg - den irriterer mere end den gavner.

Det er slet slet ikke værd at bruge 500,- på Rebel Strike, hvis man primært går efter coop delen - man bliver skuffet.

Men prøv det selv, og hvis du ikke kan li' Rebel Strike, så kan du jo bare returnere det - hvis du f.eks køber det i EB.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 16/06-04 13:29 
hmm... måske jeg bare burde vente med at købe RS til prisen er halveret... Eller købe det brugt i eb.
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 16/06-04 15:17 
Core>
Så kan det være at du skulle prøve at hooke din cube op med en ordentlig forstærker...

Hvis min Harmon Kardon forstærker ikke er nok så ved jeg sgu ikke hvad der så er nok :/

Desuden er det jo "kun" pro logic 2, og kan derfor umuligt nå op på filmens niveau...
CoreCoreSkrevet 16/06-04 15:21 
RuneSP>
Desuden er det jo "kun" pro logic 2, og kan derfor umuligt nå op på filmens niveau...

WOW det siger du ikke. Det er der heller ikke nogen der påstår, men hvis det lyder "temmelig tamt" så nej, så er din "karton"-forstærker ikke nok... :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 16/06-04 15:26 
Core>
RuneSP>
Desuden er det jo "kun" pro logic 2, og kan derfor umuligt nå op på filmens niveau...

WOW det siger du ikke. Det er der heller ikke nogen der påstår, men hvis det lyder "temmelig tamt" så nej, så er din "karton"-forstærker ikke nok... :)

Tjoo, tidligere i tråden står der da at det lyder som i filmen?? hvilket er stærkt uenig i...
CoreCoreSkrevet 16/06-04 15:30 
Ja, LYDEN på selve eksplosionen er den samme som i filmen, altså de siger som de gør i filmen, og ikke en eller anden alternativ BUM-lyd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CanonCanonSkrevet 16/06-04 15:56 
Okotta>
Det er slet slet ikke værd at bruge 500,- på Rebel Strike, hvis man primært går efter coop delen - man bliver skuffet.

Så dyrt er det altså heller ikke:

Rebel Strike:

http://www.spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=46147
Bah...
solid snakesolid snakeSkrevet 25/06-04 03:04, rettet 12/07-04 03:25 
Star Wars Rebel Strike
Bare lige for at høre hvor gode i andre er til spillet
Jeg er har kun spillet de nævnte baner

The Sarlac Pit guld + titel
Trials of Jedi guld + titel
Battlefield af a Hoth sølv
Extraction from Ralltir guld + titel
Defenders of Ralltir guld
Difiance on Dantooine guld + titel

Fondor shipyard assault bronze
Triumph of the Rebellion guld
Speeder bike Pursuit guld + titel
Revenge of the Empire sølv

Guns of Dubrillion guld
Deception at Destrillion guld
flight from basain bronze
Relics of Geonosis guld
Raid at bukura sølv

Hvem er bedre end mig?
Total 10 guld 5 titler 3 sølv 2 bronze
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 12/07-04 00:59, rettet 12/07-04 03:25 
Jeg har lige lavet 2 guld medalje mere og 2 bronze
Er der ikke nogen der tager udfordringen op?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
AsseAsseSkrevet 12/07-04 13:07 
Jeg vil gerne forsøge, men jeg har ikke en chance. Indtil videre har jeg kun 1 guld, og 5 sølv eller sådan noget ;)
solid snakesolid snakeSkrevet 13/07-04 00:37 
Jo da du har en chance, jeg har bare spillet mange timer.
Nogen af banerne kan man nemt få guld i
efter bare 3-5 forsøg.
Andre kræver det helt op til 40 forsøg men det er muligt.
Øvelse gør mester
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig