X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo vs Metroid: The final battle...


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/04-03 23:41 
Så er det tid mine drenge og piger(og tvekønnede)...

IGN: Halo(9,7) Metroid(9,8)
Gamespot: Halo(9,7) Metroid(9,7)
Edge: Halo(10/10) Metroid(9/10)

Det er tid til at argumentere for hvilket spil i synes det er bedst af disse... Ja vist de forskellige men de er stadig begge FPS som forgår i fremtiden:)

Og en lille film.....
Well crucify the insincere tonight...
GatmanGatmanSkrevet 10/04-03 23:44 
Hvorfor denne sammenligning? Kan det egentlig ikke være lige meget?
I bund og grund er det jo bare fanatisme og faboyisme.
Kan du lide Halo - Spil det.
Kan du lide Metroid Prime - Spil det.
Kan du lide dem begge - spil dem begge.
RJKRJKSkrevet 10/04-03 23:45, rettet 10/04-03 23:45 
Jeg er mest til Metroid Prime. Det overlegne art design gør spiloplevelsen mere interessant og afvekslingen er meget større. Det kan godt overtrumfe Halos bedre styring.

Det er meningsløst at drage multiplayeraspektet ind i sammenligningen.

(Og selvfølgelig kan man diskutere MP/Halo uden at drage konsollerne ind i det)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 11/04-03 00:01 
Denne sammenligning vil jeg ikke deltage i heller. Det er forskellige spil, der kan nydes til forskellige situationer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 11/04-03 00:07 
Public EnemY >
Det er tid til at argumentere for hvilket spil i synes det er bedst af disse... Ja vist de forskellige men de er stadig begge FPS som forgår i fremtiden:)

Metroid er IKKE et FPS, så du kan ikke sammenligne.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 11/04-03 00:09 
Spil behøves jo ikke at være helt ens, før man har tilladelse til at sammenligne. Ingen grund til at drukne dette i genredefinitioner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/04-03 00:28 
Okotta >
Metroid er IKKE et FPS, så du kan ikke sammenligne.

Enig. På et vist plan. Man kan selvfølgelig sammenligne, som man også kan sammenligne Final Fantasy og Sonic. Men ja, Metroid er ikke et FPS. Det har et noget anderledes gameplay end Halo. Metroid er slet ikke GC's svar på Halo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 11/04-03 06:54 
Umiddelbart foretrækker jeg Halo, da Metroid ikke er så revolutionerende "som lovet" og slet ikke har det gamle Metroid-feel.
Der slår Fusion Prime.

Leveldesignet i Prime er dog ret fedt.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/04-03 07:36 
Jeg kan bedre li' Mr.Driller
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/04-03 10:56 
Jeg synes også Mr. Driller er noget mere sej end både Masterchief og ham den anden jeg ikke kan huske hvad hedder fra MP..... ;)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RonaldoRonaldoSkrevet 11/04-03 11:01 
Det er en kvinde, og hun hedder Samus
SideshowSideshowSkrevet 11/04-03 11:46 
Kvinde? Er det ikke lidt for humant? }8) Men jo.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/04-03 14:33 
Folkens....... Det skulle jo tage med et smil i øjet....;)

Se filmen og grin, over fanboysne, der går og argumentere for hvad der er bedst.

Men uanset hvordan du vender og drejer det er Metroid prime da et FPS. Jeg kan ikke se at fordi du kan rulle dig til en bold bliver det til et monkey island adventure spil ellerhvad folk siger:)
Well crucify the insincere tonight...
tastasSkrevet 11/04-03 14:49 
Nu kan det man kalder FPA jo godt være anderledes end et normalt Adventure ik?

Kan vel også diskuteres hvor meget et Action Adventure som Starfox: Adventures har med Monkey Island og Full Throttle at gøre?

I Metroid er der jo fjernet fokuset fra normale FPS spil kampe pga af lock-on.
Dette gør jo, at kampene i spillet, spiller end langt mindre rolle end i fx Halo. Desuden er kampene i Metroid ofte baseret mere på at lære fjernerne at kende - i modsætning til i fx almindelige FPS spil (som Halo), hvor "Aim" udgør en stor faktor i kampene.
Så er der jo også lidt mere Fokus på Udforskning, opdagelse o.l. i Metroid, end der er i regulære FPS spil.
Hvor meget der skal til for at man kan kalde det en ny genre, ja det vi diskutere.
Men Metroid spilles i hvert fald ikke på samme måde som et normalt FPS spil.
Om det er godt eller skidt - personlig mening, selv kan jeg godt lide det.
Er nogle interessante kampe, lidt platform, lidt udforskning, og til tider skal der lige frem også bruges et par små grå.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RaGeRaGeSkrevet 11/04-03 14:56, rettet 11/04-03 16:33 
Public EnemY >
Folkens....... Det skulle jo tage med et smil i øjet....;)

Se filmen og grin, over fanboysne, der går og argumentere for hvad der er bedst.

Men uanset hvordan du vender og drejer det er Metroid prime da et FPS. Jeg kan ikke se at fordi du kan rulle dig til en bold bliver det til et monkey island adventure spil ellerhvad folk siger:)

Øhhh... Metroid Prime indeholder faktisk en ret stor adventure del i selve spillet, så derfor er det ikke decideret et FPS men derimod et 'First Person Adventure'. Jeg kan i hvert fald konkluderer, at du ikke har spillet Metroid Prime og er der for ikke i stand til at bedømme om det er et FPS eller ej. Nintendo har selv defineret MP til at være et FPA, så det går jeg udfra det er.

Du skal jo tænke over, at største delen i MP består af at forske og løse opgaver i stedet for at skyde på alt hvad der bevæger sig som i HALO, derfor betegnelsen FPA.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
majjohamajjohaSkrevet 11/04-03 15:42 
Metriod Prime prøvede jeg i Merlin og fandt ud af med det samme at det var kedeligt men Halo til XBOX spillede mig og en ven i en halvtime i Merlin og det var skæg ;-) så... Halo
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/04-03 15:49 
Du kan jo også køre i en jeep i Halo, men det bliver ikke mere et bilspil af det.

Fakta er at det ses fra et first person view og sjovt nok skyder du også i real time.... Så er det da fuldstændig ligemeget hvor emget auto aim, om det er taktisk eller kaotisk eller man spiller som barbie.......

Jeg har prøvet metroid prime og fordi du skal løse opgaver ændre ikke det fact at DU SKYDER I REAL TIME OG DET SES FRA ET FP View:)
Well crucify the insincere tonight...
tastasSkrevet 11/04-03 15:50 
Må jeg le .. ?
Samme som at sige Pink Floyd stinker efter at have hørt 2 mins af Dark Side of the Moon? :(
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 11/04-03 16:07, rettet 11/04-03 16:07 
Public EnemY >
Du kan jo også køre i en jeep i Halo, men det bliver ikke mere et bilspil af det.

Nix, men fokus for Halo er heller ikke at kører i bil.
Faktisk kan du vende den om.
At kører i Bil i Halo er som at skyde i Metroid.

Fakta er at det ses fra et first person view og sjovt nok skyder du også i real time.... Så er det da fuldstændig ligemeget hvor emget auto aim, om det er taktisk eller kaotisk eller man spiller som barbie.......

(((Forresten! Fakta er jo at du ser dig kører i bil i Halo, FUCK det er jo et bilspil?! Du siger det selv jo...)))

Derfor kaldes det også First-Person.

Måske skulle det kaldes First-Person-Shooter-Adventure-Platformer.
Gider du udtale alt det Neeej vel, så lad os forkorte det, så det rummer essence af spillet.
Er det vigtigste at skyde rundt til højre og venstre på alt der bevæger sig? Næææeh...Hoppe rundt? Neeej, heller ikke. Hvad er målet med spillet så? Tjoh, at spilleren skal løbe lidt rundt omkring, udforske lidt, klare nogle gåde.
Ok, lad os da koge det ned til FPA så.
Go' idé.
Sagde så et par folk fra Nintendo.

Man kalder jo ikke halo FPSRFS (First-Person-Shooter-RallyRacing-FlySim). For selv om der er visse ting med, koger man jo betegnelsen ned til det, som betegner og dækker spillets egentlig oplevelse og koncept.

Blot fordi Jar-Jar Binx var lidt komisk (På den ringe måde :I) kalder vi jo heller ikke Starwars for Komedie? :(
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HulleHulleSkrevet 11/04-03 16:26 
tas >
Må jeg le .. ?
Samme som at sige Pink Floyd stinker efter at have hørt 2 mins af Dark Side of the Moon? :(

Det mener jeg nu at Matt er i sin fulde ret til at sige. Jeg kan da også mærke om jeg bryder mig om et spil efter jeg har spillet det i en halv time. Endda efter 10 minutter.

Metroid gør det personligt simpelthen ikke for mig, det er en smags sag. Jeg bryder mig ikke om at løse gåder på den måde det er sadt op på i Metroid. Det havde jeg heller ikke regnet med da jeg heller ikke bryder mig specielt meget om de gamle spil.
Det betyder ikke at jeg ikke kan se kvaliteten i Metroid, så absolut. Jeg gav det en chance, spillede det i halvanden time, men måtte opgive det.

Halo derimod vandt mit hjerte straks jeg stod med controleren. Det var grunden til min xbox.
Spillene kan dog slet ikke sammenlignes IMO!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RitesRitesSkrevet 11/04-03 16:36 
Hold da kæft hvor I tuder nu.

Metroid er First Person og du skyder mere end du løser puzzles -dermed FPS.
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/04-03 16:38 
LOL... Tas du kan ikke gå ind på IGN og bare søge på First person action adventure platformer........
Det er ingen genere i sig selv....

Så vidt jeg har læst er da massere af steder i metroid prime som gælder om at skyde. Så kan man vel også klare spillet uden t skyde overhovdet ikke?? Det er vel delt op sådan 95% søg efter gåder og 5% skydning.... Som et slags mini game..... Det er jo sådan du sætter det op i mine øjne, og lad dog vær med at flame andre folks meninger! Matt har da ligeså meget ret som du har!

Jeg synes virkelig det er for dårligt at folk ikke kan have deres meninger i fred uden, at skulle blive flamet:(
Well crucify the insincere tonight...
HulleHulleSkrevet 11/04-03 16:52, rettet 11/04-03 16:53 
Det kan godt være man skyder mere end at løse puzzles i Metroid. Men der er ikke udfordring i kampene. De angriber, du skyder. Så går du ud, kommer tilbage, og så starter det forfra. Ingen større intelligens at spore hos fjenderne.
Auto lock-on spolerer den sidste udfordring der skulle være i kampene.
De angriber, du skyder. Du skyder, de angriber. (sætning blot for at pointere monotomien, hvis ikke eventyret lige lokker)

Hvis eventyr delen ikke gør det, så er der intet at komme efter. Jo, måske en Boss kamp eller flere. Bosserne er dog rimeligt godt skruet sammen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RitesRitesSkrevet 11/04-03 17:08 
Jeg syntes personligt at Boss kampene er for kedelige.
Kampene er utoligt kedelige og faktisk bedre lavet i de gamle Metroid spil(og Fusion).

Generelt ville jeg til hver en tid anbefale Metroid Fusion over Prime.
» a winner is you «
majjohamajjohaSkrevet 11/04-03 19:24 
Jeg syndes at folk skal have sin mening f.eks. Ikke gå karasat over at ns yndlings spil ikke er en andens favorit vi er heldigvis ikke alle ens og vi skal have lov til at have vores meninger.

Metriod Prime har ikke intresseret mig rigtigt men Halo har jeg da tit lyst til spille men da jeg ikke har Xbox som jeg måske skal have snart kan jeg ikke spille det så tit
JoachimMAJoachimMASkrevet 11/04-03 20:35 
Det her fører jo aldrig til noget som helst. Kald MP et FPS eller et FPAS, det er jo fuldstændig LIGEMEGET! Spørgsmålet er om spillet er interessant at spille, eller det modsatte, ikke om man kalder det FPS eller et andet latterligt navn.

Endvidere, hvorfor skal man absolut opdele spil i genrer? Er det ikke ligemeget?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
majjohamajjohaSkrevet 11/04-03 20:41 
Selvfølig er det lige meget med navne men jeg tror ikke folk vil kunne blive enig vi har jo vær sin smag
RJKRJKSkrevet 11/04-03 20:51 
Formålet med at diskutere er jo ikke (nødvendigvis) at blive enige, men at se flere synspunkter og dermed forstå modparten bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
majjohamajjohaSkrevet 11/04-03 21:03 
Ja det er rigtigt nok men indtil videre har der kun været diskutioner
RitesRitesSkrevet 11/04-03 21:08 
Matt >
Ja det er rigtigt nok men indtil videre har der kun været diskutioner

Uhmm... Ja.
» a winner is you «
tastasSkrevet 12/04-03 15:31 
Public EnemY >
LOL... Tas du kan ikke gå ind på IGN og bare søge på First person action adventure platformer........
Det er ingen genere i sig selv....

Så søg på First Person Adventure og se hvilket spil der blandt andet dukker op :)

Og ja, folk må meget gerne have deres menig - skal de da helst!
Det jeg stejlede ved, og lød sur over, var nok mere, at bedømme et spil ud fra et par minutters spil.
Det mener jeg ikke man kan. Og jeg vil aldrig selv bedømme et spil ud fra det. I hvert fald ikke hvis jeg skulle udtale mig om det - som her.

Jeg kan godt lide Halo, og jeg kan godt lide Metroid. Det er blot 2 vidt forskellige spil i mine øjne. De spilles på 2 vidt forskellige måder - sådan tror jeg også de flestes opfattelse er.
Hvad man bedst kan lide - op til den enkelte - personlig er det Metroid for mig, da jeg finder det mest originalt og anderledes. Dette skyldes nok, at som den FPS nørd jeg har været (Har spillet ret mange efterhånden :), føltes Halo's spilkoncept måske lidt mere slidt - uden dog, at det skal forstås negativ, men blot, at man jo kender "genren". Der er selvfølgelig en række ny ting i halo - størrelsen, AI, køretøjer, og dette adskiller selvfølgelig spillet fra konkurrenterne.
Bevares, Halo har mange goder sider - det jeg bedst kan lide ved det, er den episke og storladenhed der er over spillet.
Når man første gang lander på planeten, og ser de safe-pods styrte ned i Halo - episk og stort :).
Personlig syntes jeg dog Halo er lidt overratet, men ser i stedet meget frem til 2'eren - alle de ting jeg nemlig ikke er så vild med i Halo, ser ud til at blive rettet/komme med i 2'eren.

Anyway - Som før, vil jeg stadig holde på at der er markant forskel i måde de 2 spil spilles på, om det er FPS eller ej.
Derfor holder jeg stadig på, at Metroid sagtens kunne kaldes et FPA. Om dette er én god eller skidt ting, er vel hvad man er til.

Jeg har det lidt med Metroid som med Splinter Cell - forventer man, at skulle skyde en masse, bliver man skuffet i de 2 spil. Begge disse spil rummer de elementer, men fokus er langt fra placeret på dette - skidt eller dårligt, personlig smag.
Hvis folk forventer et regulært FPS når de køber Metroid, tror jeg de bliver skuffet. Simpelthen :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 12/04-03 15:44 
Siden hvornår han man ikke skullet skyde en masse i Metroid Prime? Man skyder FOR MEGET, med al den backtracking...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/04-03 16:14 
Skal jeg vælge, falder valget på Halo.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
GreaseballGreaseballSkrevet 12/04-03 23:08 
Og her er lidt Metroid, som man gerne må grine af:)

Metroid, det kunne havde været slemt
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig