X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Paypal??


Svar
BlossomBlossomSkrevet 12/06-04 22:42 
Er der nogen der har Paypal og kan fortælle lidt om hvad man gør og hvordan det fungerer.
Koster det noget at betale via paypal??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
NaieraNaieraSkrevet 12/06-04 22:45 
Du laver en konto og giver dem så dine kreditkort-oplysninger, hvorefter du så betaler folk ved at bruge deres e-mail adresser igennem PayPal-systemet. Om det koster noget, kommer an på hvilket type konto ham/hende du betaler har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MichmachMichmachSkrevet 12/06-04 22:57 
Blossom>
Koster det noget at betale via paypal??

Det koster aldrig noget at betale med Paypal. Det er kun saelger, som betaler et gebyr. Nogle eBay saelgere kraever at koeber betaler dette gebyr, men Paypal tager ikke ekstra fra din konto.
fumfumSkrevet 12/06-04 23:18 
Og dem der tager ekstra kan man bare lade være med at handle med.
Det kan være lidt besværligt at associere sin paypalkonto med kreditkortet, idet paypal trækker, jeg tror, 5$, for at se om kreditkortet virker. Samtidigt med at de gør dette, sender de et nummer med, som skal oplyses ved paypal for at verificeret sin konto. Det besværlige er så, at dette nummer sender pbs ikke til din konto. Du skal altså have din bank til at ringe til pbs for at få dette nummer oplyst.
I nogle banker er dette problemløst. I andre ikke. Der er et par tråde her på foraet ang. dette.
Når først alt dette er overstået, så er paypal en dejlig ting. (Og dyr :=))
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 12/06-04 23:20 
Fuldstændig uundværlig hvis man skal handle på eBay.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ZaarinZaarinSkrevet 13/06-04 02:30 
Hvis du får kontoutskrift fra din bank så skal nummeret stå der.
dRxLdRxLSkrevet 13/06-04 03:33 
Det "skal" det så ikke. PBS (mener det er dem der står for de danske kreditkort) vælger at erstatte den 4 cifrede kode med "Visa Nota US" eller lignende. Min gamle bank oplyste mig faktisk i sin tid om at tallet overhovedet ikke kunne fremskaffes fra PBS, så det er da nyt for mig at man ikke skal igennem den besværelig procedyre med at faxe kørekort og VISA til Paypal.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
msxtrdmsxtrdSkrevet 13/06-04 10:01 
Jeg har prøvet en gang med at faxe hele bunken derned, men så kom de til at klage over at det var for mørkt, så jeg måtte maile scans ind.
På mit andet kredit kort var der dog ikke problemer (Master Card) da du får koden på PBS oversigten.
happyEDhappyEDSkrevet 13/06-04 10:14 
Jeg har også haft det problem, så har ikke brugt paypal i lang tid, men jeg vil da lige prøve at ringe til min bank.
Men ellers har jeg brugt Bidpay.com, det koster godt nok et gebyr, men virker fint nok.
Paypal er nu bare lettere.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BlossomBlossomSkrevet 13/06-04 10:28 
skal man igennem det med visakortet og numrene bare for at betale??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 13/06-04 10:38 
Nej, bare for at få åbnet din Paypal-konto. Så det er en engangshændelse. Derefter er det bare at brænde penge af i lyntempo ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MarcusMarcusSkrevet 13/06-04 15:11, rettet 13/06-04 15:14 
Man kan godt bruge paypal uden den kode, men det er i en begrænset periode da man har et maxbeløb at bruge af.
SephirothSephirothSkrevet 13/06-04 15:13 
Jeg oprettede en konto for længe siden, men fik aldrig min 4 cifrede kode.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JmogJmogSkrevet 13/06-04 15:37, rettet 13/06-04 15:37 
Ja, den skal du, som tidligere nævnt, bede banken om at få fra PBS. Man får aldrig koden på kontoudskriftet, hvis man har et Visa.
BlossomBlossomSkrevet 13/06-04 16:00, rettet 13/06-04 16:00 
Sorry!
Det kan godt være jeg er lidt sløv i pæren, men inden jeg roder mig ud i noget, vil jeg meget gerne forstå det 100%.
Jeg er lidt forvirret.
Nogle siger man skal bruge koden inden man kan bruge paypal, andre siger at man ikke behøver.

Jeg har oprettet en paypal konto med min e-mail og hele halløjet igår.
Jeg har også sagt ja til det der med at trække fra mit visa og så modtage en kode.
MEN: Jeg har vundet et par auktioner på Ebay, og KAN jeg betale for dem via Paypal allerede nu uden at have koden??
I så fald, hvordan overfører jeg så penge til min Paypal konto??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
NaieraNaieraSkrevet 13/06-04 16:34, rettet 13/06-04 16:36 
Du betaler igennem PayPal. Du kan ikke, som dansker, umiddelbart overføre til kontoen. Det er dog også unødvendigt, hvis sælgeren kan modtage betaling med kreditkort. Om du kan betale nu kommer an på, om sælgeren kræver at din konto er verificeret eller ej. Du verificerer kontoen med det fire-cifrede nummer, som din bank SKAL give dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 13/06-04 20:03 
For et stykke tid siden kunne man godt oprette og bruge sin paypal uden at have opgivet det firecifferet nummer. Så var kontoen bare ikke 'verified'. Men nu idag kan man ikke hæve og indsætte på en nyoprettet paypal uden at give dette nummer. Derfor er der danskere der har forskellige erfaringer med dette. Det kommer altså an på hvornor kontoen er oprettet.
Og blossom, kommer du i tidsnød kan du bare beskede så skal vi(jeg) nok ordne betalingen for dig.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig