X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill 3 - scariest game ever!


Svar Sortering
SephirothSephirothSkrevet 10/04-03 22:12 
Born2Play nævnte i en anden tråd Silent Hill 3, som de jo lige har anmeldt ekslusivt i det nye nummer af Gamez.dk. Karakteren er 9/10 og de mener, at grafikken er noget af det flotteste hidtil set på PS2, og at spillet er uhyggeligere end de foregående spil i serien... scary sh!t!

Hvis det ikke var fordi, jeg er sådan en svans, når det kommer til sådan noget, havde jeg købt det uden at blinke.

I bør næsten tjekke vidoerne fra IGN ud...

OMG! Real-time eller FMV?!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Mati-GolMati-GolSkrevet 10/04-03 22:26 
Det bliver fedt når det kommer, helt sikkert er must-have spil! Så er der sikkert nogle gode gys, når jeg har gennemført Resi 1 til GameCube :)
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/04-03 22:28 
Nu kommer det igen: Hun ligner altså Iben Hjejle ;-)

IGNs sammenligning mellem Gweneth Paltrow og "Den gamle hvidhårede heks" er dog lidt tvivlsom.

Hvad siger de om gameplayet?

Ingen historie spoilers! Tak :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 10/04-03 22:33, rettet 11/04-03 07:18 
Efter min mening er SH meget mere uhyggeligt end Resi-serien: Hvor Resi spiller meget på chok-effekten, spiller SH mere på halv-psykologisk terror, der gør at du bliver semi-sindssyg, går rundt med sære tanker (watch your back) og ikke kan sove om natten. Okay, lidt overdrevet, men SH kan virkelig få svedet til at løbe koldt ned ad ryggen på dig.

Resi-serien er en smule for forudsigelig, og man ved, hvornår chokket kommer - desuden er historien lidt tam. I SH derimod er det netop historien, der skræmmer. Jeg kan dog kun udtale mig om SH1, da jeg aldrig (har turdet?) spillet 2'eren...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 10/04-03 22:35 
Nu var det jo også GR/Gamez, der i deres anmeldelse af Silent Hill 2 blandt andet sagde:

"en jammerlig, melodramatisk og patetisk sæbeopera af Ed Wood."

"Kampscener der er så kedelige, at du hellere vil se folketingets åbningsdebat i slowmotion"

"tekster skrevet af 9-årige rollespillere med pubertetsfascination i det okkulte."

"Desværre er det den slags halvrådne aktører som er blevet håndplukket til dette værk."

"stilen i skuespillet er mere utroværdig end Britney Spears’ mødom"

"Gorillas in the mist [...] det var ikke meningen, at Silent Hill II skulle være et remake af denne storslåede film."

Jeg venter vist lige på, at nogle _andre_ anmelder det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 10/04-03 22:36 
Sephiroth >
(watch your bag)

Hvorfor ?

Der er da ingen tyve i spillet ?

:)
SephirothSephirothSkrevet 10/04-03 22:37 
Gameplayet skulle være meget lig de tidligere spil. Action, gader - svære/mindre svære, but why fix it when it ain't broken =) Så længe historien og levetiden er god, er jeg tilfreds...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 10/04-03 22:38 
Nogle anmeldelser indbyder til humor, men dette er godt nok et dårligt forsøg på at være smart...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
olmeolmeSkrevet 10/04-03 22:39 
Games.msn.dk giver den 6/6, så der er lidt delte meninger. Ang. heltinden, ligner hun da lidt Iben.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/04-03 22:42 
RJK >
Nu var det jo også GR/Gamez, der i deres anmeldelse af Silent Hill 2 blandt andet sagde:

Ja, husker det udmærket. Godt nummer. Dog lidt hårdt for mit sarte rumpeskind.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 10/04-03 22:52 
olme >
Games.msn.dk giver den 6/6

3'eren? Den er da ikke online endnu?

2'eren? Tjah.. Hvad kan jeg sige...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 10/04-03 22:54 
Det er også virkeligt fedt af Gamez at anmelde et spil der først kommer om laang tid. Viser vist hvilken professionel indstilling der lægges for dagen....
KTCKTCSkrevet 10/04-03 22:58 
Det der ER da Iben Hjejle! Ligheden er slående, så hun burde da have procenter ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 10/04-03 22:59, rettet 10/04-03 22:59 
Cronoss >
Det er også virkeligt fedt af Gamez...

Det må være en smutter. Det plejer de ellers aldrig at gøre...

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 10/04-03 23:04 
Du er godt nok fyldt med sarkasme her til aften, RJK ;)

Jeg glæder mig meget til Silent Hill 3, for 2'eren har jeg voldspillet, lige da jeg købte det og ca. en måned frem, for jeg skulle jo have alle slutningerne og sådan noget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 10/04-03 23:12 
Jeg glæder mig til at få et bedre indblik i Sh serien.
Jeg har altid været rimligt nem at skræmme, så RE til GC har formået at skræmme mig sindsygt meget. Men på trods af at SH3 skulle være et ultimativt "skræmme spil", så er jeg ikke helt sikker på det vil bide på mig.
Jeg prøvede SH2 til KT5, men ummidelbart syntes jeg ikke det virkede særligt uhyggeligt.
Spiller nu: Halo 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/04-03 23:24 
Ha! Nu er du bare hård! Indrøm at du græd for dig selv, mens de andre deltagere hentede Pizza ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 10/04-03 23:25 
Uhygge er 90% hvad du selv gør det til. Spil, film eller andet medie kan kun have et potentiale. Hvis du ikke lever dig med i det, så virker det aldrig. Så en god gyser (fra et "gyseligt" synspunkt) er den, der lettere får dig til at overgive dig (suspension of disbelief). Mange ting spiller ind på den slags. Fx trækker et rum fyldt af støjende konsolfolk stort ned ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 10/04-03 23:30 
ville ellers havde gættet på at kulden havde frosset enhver følelse ud af kroppen på ham eh...hem..
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PlaykidPlaykidSkrevet 10/04-03 23:33 
Det var faktisk pænt uhyggeligt at sidde i en slags tranche over SH2 hvor man løb rundt og nakkede små "snaskere" med sin sømkæp.
Man fik godt nok en chok når stemningen var på sit ypperste og en samling PES2-spillere råbte "MÅÅÅÅÅÅÅÅÅåål"

;)
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 10/04-03 23:59 
Måske skulle du prøve det under rigtige forhold.
Du sad jo og faldt i søvn, da du skulle prøve mine spil. Jeg er dog stadig imponeret over, at det lykkedes dig at redde Spiderman fra døden i sidste øjeblik, selv om du sad med lukkede øjne og snorkede - det fatter jeg stadig ikke.
Og så var et lokale med lys og mennesker overalt nok heller ikke de optimale forhold. Især ikke, når der var så mange lyde, at man slet ikke kunne høre den fra Silent Hill 2. Lyden er nemlig mindst 60% af uhyggen!

Næste gang, Playkid, så skal vi spille det på projektor og med det store anlæg skruet op!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/04-03 00:11, rettet 11/04-03 00:11 
Playkid har altså også en høreskade at kæmpe med.

I et spil som Silent Hill, under konsoltræf forhold, kan dette have afgørende betydning.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PlaykidPlaykidSkrevet 11/04-03 00:18 
Nu jeg tænker over det, jo.
Selvfølgelig var forholdene ikke optimale for mig, og slet ikke i et spil der kræver stor koncentration og indlevendhed. Her hjemme plejer jeg jo at spille alene om aftenen, og der kommer jeg ikke meget vidre med spillet pga. døre som klapre som man ikke tør gå forbi, eller store grumme zombier som banker på ruderne som ikke lige ser ud til at være nogen trussel.


Jeg er helt med på at Prøve SH2 på projektoren næsten gang, forhåbentligt til KT6. Og forhåbentligt holden projektoren liidt længere end den foregående gang;)
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 11/04-03 00:29 
Hvis det virkelig er så uhyggeligt, glæder jeg mig. Jeg er stadig skuffet over at SH2 for det meste slet ikke var uhyggeligt. Der var mange uhyggelige steder, men det er SLET ikke på niveau med 1'eren. Men jeg har stadig store forhåbninger til 3'eren. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/04-03 00:38 
PS2 playkid >
Jeg er helt med på at Prøve SH2 på projektoren næsten gang, forhåbentligt til KT6. Og forhåbentligt holden projektoren liidt længere end den foregående gang;)

Stemningen bliver nok ikke optimal når man sidder midt i et rum med KT...
Ville vel være bedst med et dedikeret "biografrum" som til KT i jylland.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 11/04-03 07:19 
Ups My Mistake Bean-o =D Er rettet!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 11/04-03 08:03 
Nårh... det var jo heller ikk' ment på den måde :)
CronossCronossSkrevet 11/04-03 11:55 
RJK >

Det må være en smutter. Det plejer de ellers aldrig at gøre...

;p

Jeg overvejede også at nævne talrige eksempler, men det ville tangere tilsvining af et meget seriøst blad (sigh....) ;)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-03 11:04, rettet 14/04-03 23:47 
Lige for tiden synes jeg det handler mere om eksklusivitet end så meget om timing mht publiceringen op til selve udgivelsen. Det kan være både godt og ondt...

En lille kransekage til Sumez:

»Silent Hill 3 har fundet tilbage til sine rødder«
- Gamez.dk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 14/04-03 12:05 
Damn. Hvis Gamez.dk siger det, så må der være noget over det. ;) (jaah, 1'eren er vel kun få år gammel, så er der også mulighed for at de faktisk har spillet den)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 14/04-03 12:22 
Uden at have lyst til at starte en flamewar, synes jeg ikke der skal råbes for højt om Gamez, hvis alternativet er den lille pamflet der kaldes Gamers 2 Gamers.

Jeg er godt klar over hvor mange skribenter der sidder fra G2G herinde, og hvor tæt forholdet derfor generelt er mellem dette forum og G2G, men skal vi ikke lige prøve at holde os til emnet i stedet for at lade vores, i denne sammenhæng ligegyldige, meninger om publikationer komme til overfladen?
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 14/04-03 12:23 
Det er nok ikke lige dig, der skal komme med den slags...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/04-03 12:30 
Manden har jo en pointe...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 14/04-03 12:34 
Men tænk nu på hvor han kommer fra...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/04-03 12:40 
Omen >
Uden at have lyst til at starte en flamewar, synes jeg ikke der skal råbes for højt om Gamez, hvis alternativet er den lille pamflet der kaldes Gamers 2 Gamers.

For at holde mig kortfattet. Jeg har læst begge blade, og G2G giver indtrykket af et seriøst blad med gode, professionelle anmeldelser, hvor man kan fornemme at skribenterne kan deres spilhistorie. Og det er uden at tage hensyn til at jeg kender de fleste af dem herfra.
Må også lige pointere at på trods af formatet, har G2G mindst ligeså meget spilrelateret indhold som Gamez

men skal vi ikke lige prøve at holde os til emnet i stedet for at lade vores, i denne sammenhæng ligegyldige, meninger om publikationer komme til overfladen?

God idé, men du skal heller ikke regne med at komme med den slags udtalelser uden at få svar igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 14/04-03 12:47 
Naiera >
Men tænk nu på hvor han kommer fra...

Ja, jeg er en hemmelig agent fra planeten X47 =)

Seriøst:
Nej Naiera, der tager du fejl og viser DINE fordomme. Hvis du læser min tidligere post, og rent faktisk ligger mærke til hvad der står, opfordrer jeg ALLE til at holde sig til emnet, da jeg ikke mener at personlige holdninger om publikationer har noget med emnet at gøre.
Vote Ficus!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/04-03 12:54 
Sumez >
[Snip] ...hvor man kan fornemme at skribenterne kan deres spilhistorie.

Så er det man tænker på, om Kim og Benny fra 7.a sætter pris på, at anmelderen i sin 2-300 ord lange tekst bruger plads på at drage en parallel til et gammelt SEGA spil :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 14/04-03 13:01 
Tilbage til emnet, tak.

Tag G2G vs Gamez i en seperat tråd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig