X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter og realitetssans


Svar
RJKRJKSkrevet 12/06-04 13:19, rettet 12/06-04 13:21 
Jeg ved godt at mange vil tage det her ilde op, men jeg synes vi skal have det frem i lyset, så vi ved hvem der diskuterer reelt herinde og hvem der bare prøver at fremmane en dårlig stemning.

For ikke ret lang tid siden blev der kørt en hetz på Naiera (og til dels undertegnede, fordi jeg var og er relativt enig) over vurderingen 4/10 til SNES-versionen af Street Fighter II. En hetz ... Se hele indlægget


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
3of193of19Skrevet 14/06-04 10:00 
SM Allstars burde give:
"Eksemplarisk demonstration af genren. 8/10"

9 og 10/10 er reserveret for spil der er banebrydende og det kan en opsamling aldrig være, IMHO.
ChronoChronoSkrevet 14/06-04 10:05 
9 og 10 er ikke reserveret til spil der er banebrydende - de gives til spil af ekstrem høj kvalitet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 14/06-04 10:22 
P:R>
Fremragende. Eksemplarisk demonstration af genren. 8/10
Fantastisk. Nær perfekt og sætter standard for mediet. 9/10
Enestående. Perfekt og en milepæl indenfor mediet. 10/10

"Sætter standard for mediet" og "milepæl inden for mediet". Behøver jeg uddybe det?
ChronoChronoSkrevet 14/06-04 10:44 
Det gør du nok ja :)

Et spil kan sagtens være en milepæl eller sætte standard for mediet uden at være banebrydende/nyskabende/revolutionerende.

Igen er det fordi, at spillene ikke skal vurderes i forhold til deres samtid.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 14/06-04 11:22 
Måske behøver det ikke være det for at opnå 9/10. Nu har jeg ikke skrevet nær så mange vurderinger som andre (kun 2) :).
Jeg har f.eks. givet VF4E, som jo ikke er særlig nyskabende, men alligevel sætter standarden for fighter spil med sit dybe gameplay, 9/10. Når/hvis VF4 Final Tuned udkommer til konsol og rent faktisk er bedre, vil min VF4E vurdering blive justeret til 8/10 og FT får 9/10, da VF4E ikke længere er standarden som andre spil skal måles imod, men Final Tuned er.
Når jeg nærmere overvejer det, ville jeg nok stadigvæk give 8/10 til SM Allstars. Selvom SM 1 og 3 er gode spil er de IMHO overgået af både Super Mario World 1 og 2. De to spil, især SMW2-YI er for mig det bedste der findes i 2d jump'n run.
Måske har jeg en anden måde at tolke karakterbeskrivelserne på, men det er den eneste måde jeg med god samvittighed kan afgive vurderinger. :)
ChronoChronoSkrevet 14/06-04 11:38 
Det lyder fornuftigt.

Hvis du mener, at VF4E er perfekt, burde du selvfølgelig give det 10 - uanset om det er nyskabende. Men du mener vist ikke at VF4E er perfekt, når du tror at VF4FT er bedre :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 14/06-04 11:47, rettet 14/06-04 11:57 
Der er småting som forhindrer VF4E at være helt perfekt. Savesystemet bla.a.
Final Tuned har nogle nye ting. Bla.a. endnu bedre balance og mulighed at vælge forskellige moves (f.eks. Lions 6K knæ kan vælges at være hans hoppende knæangreb fra VF3 eller det stående han har i VF4). Endnu bedre A.I. osv. Så skal vi bare håbe at det kommer til konsol...

"Perfekt" betyder "perfekt" for mig. Hvis der er blot det mindste problem er det et 9/10 spil for mig.
ChronoChronoSkrevet 14/06-04 11:58 
Sådan bør det også være.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 14/06-04 12:09 
Det er jo ellers en afvigelse fra den 13-skala, vi kender fra skoler og universiteter, hvor karakteren 13 godt kan gives selvom der er (små) fejl i præstationen.

Findes der overhovedet noget (spil), hvor man ikke kan finde et par småfejl, hvis man tager de helt anale briller på?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 14/06-04 12:21 
Vi bruger jo heller ikke 13-skala :)
Det er godt nok laaaaang tid siden jeg har spillet f.eks. Chrono Trigger, som jo er en af de mest udbredte 10'ere her, men jeg kan ikke mindes noget som helst jeg synes var dårligt.
RJKRJKSkrevet 14/06-04 12:23 
Snittet holdes ;)

Er vi forresten ikke enige om, at det ER en budgetudgivelse? Jeg har det kun set det til priser omkring 100-200 kroner?

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/06-04 12:48 
Han har nok trukket ned grundet den høje pris ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/06-04 12:51 
Ja, vi kan jo ikke have, at han spolerer mit oplæg på en misforståelse ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 14/06-04 12:53 
Spilzonen.dk>
Dette vil sikkert også blive en afgørende faktor for at købe spillet, for generelt kan man til prisen ikke forvente det brede appeal. Spillet udgives ikke som en budgettitel, men derimod på fuldt prisniveau, hvilket er meget i overkanten i forhold til tilbuddene i titlen.

Jeg tror nok at prisen har spillet med i vurderingen hvis man læser det her...
WehnerWehnerSkrevet 14/06-04 13:17 
Det går over min forstand:

http://www.spilpriser.dk/listprices.asp?EDBpriserID=2661&ID=87654

Tydeligvis et fuldprisspil.

Men:

http://www.play.com/play247.asp?searchtype=PS2&searchstring=street+fighter&page=search&Go.x=14&Go.y=12

Her har det haft en oprindelig pris på kun £19.99 og er endda sat yderligere ned.

Det samme gælder hos Amazon:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0001BDOQA/ref=sr_aps_videogames_1_1/026-5862465-0861225

Fuldpris i Danmark, budget-titel i England eller hvad? Det giver ingen mening.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 14/06-04 13:34, rettet 14/06-04 13:36 
Det er især mærkeligt hvis man checker "køb" linket i spilzonen's review. Der koster det også kun ca 203 kr.
SumezSumezSkrevet 14/06-04 13:37 
Det er vel ikke første gang, at vi har set "budget-titler" til PS2, nå alt for høje priser i Danmark. Især hvis man går efter de store spilbutikker, der nægter at sælge nye spil til under 500kr.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/06-04 13:38 
Så grundig var jeg ikke. Det må altså betegnes som et lavprisspil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 14/06-04 13:56 
Wehner>
Det går over min forstand:

...

Fuldpris i Danmark, budget-titel i England eller hvad? Det giver ingen mening.

Så lån min forstand :)

Electronic Arts har Capcom i Danmark - Det forklarer den høje pris.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/06-04 14:06, rettet 14/06-04 14:06 
3of19>
SM Allstars burde give:
"Eksemplarisk demonstration af genren. 8/10"

9 og 10/10 er reserveret for spil der er banebrydende og det kan en opsamling aldrig være, IMHO.


Så misforstår du min pointe! Der bliver netop skrevet 'OUTSTANDING' i valgte eksempel og derfor burde karakteren være anderledes end 7/10 eller også burde kommentaren være anderledes. Pointen er IKKE at det er 'SM Allstars', men at karakter og kommentar generelt burde hænge bedre sammen!
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 14/06-04 14:22 
Jeg tror vi bare talte forbi hinanden.
Jeg syntes at SMA ikke er en 9 eller 10 og du syntes at hans vurdering ikke holder i forhold til teksten.
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig