X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter og realitetssans


Svar
RJKRJKSkrevet 12/06-04 13:19, rettet 12/06-04 13:21 
Jeg ved godt at mange vil tage det her ilde op, men jeg synes vi skal have det frem i lyset, så vi ved hvem der diskuterer reelt herinde og hvem der bare prøver at fremmane en dårlig stemning.

For ikke ret lang tid siden blev der kørt en hetz på Naiera (og til dels undertegnede, fordi jeg var og er relativt enig) over vurderingen 4/10 til SNES-versionen af Street Fighter II. En hetz ... Se hele indlægget


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
71 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 12/06-04 13:19, rettet 12/06-04 13:21 
Jeg ved godt at mange vil tage det her ilde op, men jeg synes vi skal have det frem i lyset, så vi ved hvem der diskuterer reelt herinde og hvem der bare prøver at fremmane en dårlig stemning.

For ikke ret lang tid siden blev der kørt en hetz på Naiera (og til dels undertegnede, fordi jeg var og er relativt enig) over vurderingen 4/10 til SNES-versionen af Street Fighter II. En hetz der især blev kørt af nogle enkeltpersoner fra Aalborg. Jeg kan ikke huske alt der blev sagt, men det var noget i retning af, at "vi stod helt alene", "det var helt ude af trit med industrien", "alle var enige om at det var et af historiens bedste spil", "det var kun et spørgsmål hvilket af SF2-spillene der skulle have 10/10", "det anfægtede moderatorernes integritet", "det var tydeligvis andre regler for os end brugere" når så "ekstreme vurderinger" kunne tillades. Vores argumenter om at spillet i nutidig sammenligning (som vurderinger altid har skullet skrives i) højest var "godt", blev fejet af bordet som ignorance.

Jeg skal her lige skyde ind, at jeg tror alle er enige om, at SNES-versionen langt fra er en perfekt konvertering af arcadespillet, at det går for langsomt (især i PAL) og at det er besværligt at spille på standardcontrolleren. Ting som jeg ved både Naiera og jeg tog hensyn til i vores udtalelser om spillets kvalitet.

Men til sagen: Der er udkommet en ny opsamling til PS2 kaldet Hyper Street Fighter II: The Anniversary Edition. Så vidt jeg lige ved og forstår er det en pakke af en lang række af de mange SF2-spil. Jeg går ud fra at der er tale om noget der ligner arcadeperfekte konverteringer, for i modsætning til SNES er der ikke længere tekniske begrænsninger.

GameSector han anmeldt spillet i dag og givet det karakteren... Trommehvirvel...

4/10

På det her tidspunkt skal jeg så lige minde om, at GameSector jo har en lidt mere skæv/høj karakterskala end den vi bruger på Vurder. "4/10" beskrives i anmeldelsen som "ringe", hvilket vel svarer til 2/10 eller 3/10 på vores skala.

Nu er det interessante jo så, at nævnte Aalborg-gruppe direkte eller indirekte er tilknyttet GameSector. Flere af dem der har sagt ovennævnte ting er således en del af (eller var, i hvert fald) den redaktion, som nu har blåstemplet en anmeldelse som denne, der slår fast, af SF2 bare ikke holder i nutidig sammenligning (selvom det som udgangspunkt var et godt spil). Ikke at jeg kritiserer anmeldelsen eller redaktionen, for som nævnt er jeg jo relativt enig.

Det jeg gerne ville vide er... Når I nu har mere eller mindre tilsvinet og anklaget Naiera og undertegnede i offentligheden for disse såkaldte ekstreme synspunkter - har I så gjort det samme overfor jeres medskribent og redaktør i denne sammenhæng? Det ville være interessant at se en lignende tråd inde på GameSectors forum, hvor I kører en ligeså aggressiv stil overfor pågældende anmeldelse. Eftersom flere af jer har slået fast, at det var absurd at antyde, at I var konfliktskabende herinde, så må man jo gå ud fra, at I står ved, hvad I har sagt og har gjort eller vil gøre dette? Immervæk er det vel noget værre, når et af de store magasiner gør disse "forbrydelser" mod et af historiens bedste spil end når én person skriver en negativ vurdering herinde?

Det her ville selvfølgelig også være en fantastisk lejlighed til at krybe til korset og sige "Okay, vi tager det hele i os - SF2 er ikke så godt et spil. Vi trækker alle anklager om magtmisbrug og des lige tilbage." Det tror jeg ikke på at nogen af jer tør, så jeg ser frem til hvilke forklaringer af problematikken I denne gang kan fremstille.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 12/06-04 13:34 
Som tidligere ejer af SNES-versionen af SF2 (Kan ikke huske om det var PAL eller NTSC), må jeg sige at mit 13-14 årige barnesind dengang uden tvivl ville vurdere spillet højere end 4/10. Når det så er sagt, må jeg også indrømme at jeg aldrig nogensinde har brugt penge på coin-up-versionen, eller gået supermeget op i forskellene på versionerne de forskellige platforme imellem, så det er udelukkende en vurdering baseret ud fra oplevelsen dengang.

I dag tror jeg at min vurdering af spillet ville ligge noget lavere. Heldigvis kan jeg leve på nostalgien om Street Fighter 2 som datidens bedste fighter, så jeg holder mig på afstand af nutidige versioner.

Jeg havde egentlig en pointe et eller andet sted, men den gik tabt. :/

Det var det. Move along.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
quaNquaNSkrevet 12/06-04 13:52 
Nu kender jeg så ikke til jeres diskution.. Men jeg synes ikke du kan tage den nye SF2 special edition karakter med den gamle. Da det nye jo skal sammenlignes med nyere spil og ikke hvad der kom for flere år siden.

Jeg husker at jeg sad i min fars restaurant hver dag med 2kr's mønter og spillede street fighter2. Og jeg ville næppe have givet det under 5/10... Havde det også til snes senere. Og der var det skam heller ik kedeligt.

no hard feelings herfra
ChronoChronoSkrevet 12/06-04 14:01, rettet 12/06-04 14:06 
Jeg synes ikke min vurdering af SNES-versionen fejler noget - spillet er fantastisk, også i dag. Men jeg er selvfølgelig også fra Aalborg, og vi har ingen realitetssans her :)

Det der med helt præcist at fylde tillægsord på en bestemt karakter kan du ikke tage så højtideligt - "ringe" kan hæftes på flere karakterer. Den skala jeg anmelder efter på GameSector adskiller sig ikke synderligt fra den jeg vurderer efter her - måske var det anderledes før jeg kom til GameSector, men skalaen lige nu er så lige som den bliver. Jeg er ret sikker på at Søren Vestergaard mener 4/10, og ikke 2/10 eller 3/10.

Måske er Naiera inden i Søren Vestergaard!? :D

Den kritik jeg bed mærke i, var at han skriver at Capcom har samlet alle spillene i ét spil - og altså ikke bare lagt alle spillene på én dvd. Når man gør sådan noget så skal det da gå helt galt - balancen må da gå helt i stykker.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 12/06-04 14:06 
Rune:

1. Hverken Johan eller jeg selv skriver længere for GameSector, men for bladet Software.

2. Jeg diskuterer ikke mit forhold til hverken nuværende eller tidligere arbejdsgivere offentligt.

3. Det fremgik ikke af faq'en, at spil skulle vurderes i forhold til nutiden. Ganske som så mange andre (selv moderatorer) gik jeg ud fra, at et spils samtid også skal tages i betragtning ved en vurdering.

4. 4/10 lyder alt for lavt til en lovende compilation, som også Edge gav 8/10. Jeg kender ikke GS's nye anmeldere, og jeg har ikke prøvet den nye samling, men jeg ved, hvad Edge står for.

5. Jeg kommer ikke på GameSectors fora - kun her. Længere er mit liv altså heller ikke.

6. Jeg tilsviner ikke nogen. Derimod har Naiera selv tit svært ved at finde kammertonen, og hele præmissen for dit indlæg her er vel at yppe kiv?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 12/06-04 14:09, rettet 12/06-04 14:10 
Chrono>
Når man gør sådan noget så skal det da gå helt galt - balancen må da gå helt i stykker.

Nej, balancen går ikke i stykker, læs Sørens anmeldelse igen... (eller, du kan som sådan nøjes med afslutningen)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 12/06-04 14:18 
Det er lidt uklart skrevet kan jeg godt se. Jeg er ikke helt med på hvad de har lavet om - men det lyder da til at noget er ændret.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 12/06-04 14:21 
Jeg synes ikke det var uklart skrevet. Du vælger hvad for en SF2 du vil spille når du putter discen i din PS2. Så der er altså ingen balance der ryger, ever.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 12/06-04 14:26, rettet 12/06-04 14:27 
SF2 Anniversary edition er SF2. Når man vælger sin character vælger man også hvilken version (SF2:WW, SF2T, SSF2, SSF2X:GMC/SSF2T) af figuren man vil spille. Jeg har ikke spillet det så jeg ved ikke hvor fordelagtigt det er at vælge WW udgaverne. Generelt er de senere versioner nok bedre end de tidligere (super moves, flere specials, ect).
WehnerWehnerSkrevet 12/06-04 14:29, rettet 12/06-04 14:29 
Edit: Til Naieras indlæg:

Det er så vidt jeg er informeret ikke korrekt.

Hele scoopet er, at alle karakterer er blandet i en stor bunke. Man kan så spille SF2T Chun-Li mod den anderledes SSF2 Chun-Li for lige at se, hvem der egentlig er bedst. Den helt originale Ryu mod Fei-long osv. osv. Det er klart, at ikke alle kombinationer er balancerede - men det var de jo heller ikke i forvejen ;) Og det lyder som en sjov mulighed for lige at tjekke, hvem der holder mod hvem. Man bliver jo heller ikke tvunget til at vælge figurer fra forskellige spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 12/06-04 14:33, rettet 12/06-04 14:33 
Så kan jeg vel lære at læse, men såfremt denne balance er røget fløjten, som vel er det eneste argument Chrono kan komme på for den lavere karakter til denne nye version, er det så grund nok til at give spillet 4/10 i stedet for 8/10 (som Chrono har givet det her), eller 10/10 (som alt for mange har givet det her)? Nej vel...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 12/06-04 14:34 
quaN>
Nu kender jeg så ikke til jeres diskution.. Men jeg synes ikke du kan tage den nye SF2 special edition karakter med den gamle. Da det nye jo skal sammenlignes med nyere spil og ikke hvad der kom for flere år siden.

GameSector sammenligner selvfølgelig med nye spil, når de skriver en ny anmeldelse. Og da vores Vurder-sektion er baseret på nutidige vurderinger, så er det i sidste ende det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/06-04 14:40, rettet 12/06-04 14:41 
Wehner>
3. Det fremgik ikke af faq'en, at spil skulle vurderes i forhold til nutiden. Ganske som så mange andre (selv moderatorer) gik jeg ud fra, at et spils samtid også skal tages i betragtning ved en vurdering.

Men selvom det kunne misforståes, så blev det i hvert fald fastlagt lang tid inden mange af ovennævnte ting blev sagt.

Og jeg har ALDRIG hørt nogen af jer sige: "Okay, jeg havde ikke forstået det var nutidige vurderinger - så kan jeg godt forstå jeres vurderinger."

Så det argument holder ikke.

4. 4/10 lyder alt for lavt til en lovende compilation, som også Edge gav 8/10. Jeg kender ikke GS's nye anmeldere, og jeg har ikke prøvet den nye samling, men jeg ved, hvad Edge står for.

Jamen så forventer jeg, at pågældende har fået en tilsvarende kritik fra din hånd, jvf. hvad jeg skrev i første indlæg. At du ikke ønsker at fortælle om det her, må jeg jo bare acceptere.

6. Jeg tilsviner ikke nogen.

Det kan være svært at undgå, at skære folk over én kam, når de lader til at være helt enige. Det går udover Aalborg-gruppen, ligesom det ofte går ud over jeg selv med flere. Jeg kan reelt ikke huske, hvem af jer der har sagt hvad. Men meningen var efter min opfattelse klar nok.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/06-04 14:53, rettet 12/06-04 14:54 
Chrono>
Jeg synes ikke min vurdering af SNES-versionen fejler noget - spillet er fantastisk, også i dag.

Jamen, det er man da også i sin gode ret til at mene. Jeg er ikke enig, men derfor begynder jeg jo ikke at tale om magtmisbrug, fordi du har den holdning.

Det her handlede sådan set ikke om, hvor godt SF2 er, men om at mange af de påstande der i sin tid kom frem, nu tydeligvis er faldet til jorden.

Men det kan da godt være at Søren Vestergaard + redaktør så også står (nu kun næsten) helt alene i verden.

Det skal blive spændende at se, hvordan andre danske medier anmelder spillet. Især hvis de har fulgt med i denne og lignende tråde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 12/06-04 14:58 
RJK>

4. 4/10 lyder alt for lavt til en lovende compilation, som også Edge gav 8/10. Jeg kender ikke GS's nye anmeldere, og jeg har ikke prøvet den nye samling, men jeg ved, hvad Edge står for.

Jamen så forventer jeg, at pågældende har fået en tilsvarende kritik fra din hånd, jvf. hvad jeg skrev i første indlæg. At du ikke ønsker at fortælle om det her, må jeg jo bare acceptere.


Ja, en dag jeg keder mig må jeg hellere gå hele GameSectors arkiv igennem og revse alle dem jeg er uenige med. Og de andre danske spilsites jeg heller ikke skriver for med, nu jeg er i gang. Og hvorfor egentlig stoppe ved de danske? Jesus.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 12/06-04 15:27 
Sagens kerne:

Hvorfor er det så, at lige netop vi skal "revses"?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GakuGakuSkrevet 12/06-04 15:36 
Kære Rune

Er jeg en del af Gamesector ? Jeg ved godt, at jeg skrev 3 anmeldelser for 2 år siden (sidste anmeldelse var 1. juli 2002), men ellers har jeg ingenting at gøre med det sted.

Da jeg var lille var med også medlem af UFF, men hvad Amdi Petersen går og laver kan jeg altså bare ikke tage ansvar for.

Så hvad er det præcis, du vil have mig til?
RJKRJKSkrevet 12/06-04 15:52, rettet 12/06-04 15:53 
Erkende at man ikke er idiot, fordi man seriøst og ærligt mener at SF2 i nutidig sammenligning ligger omkring en middelværdi på vores karakterskala, hvormed du bliver tvunget til at trække nogle af dine tidligere udtalelser tilbage. Og ellers sige de samme ting om GameSector, som du har sagt her udelukkende på basis af samme karakter til "samme" spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 12/06-04 16:22 
Wehner>
1. Hverken Johan eller jeg selv skriver længere for GameSector, men for bladet Software.

Men Software er jo GameSector.

http://www.gamesector.dk/nyhed.asp?ID=1973
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
GakuGakuSkrevet 12/06-04 16:25, rettet 12/06-04 17:53 
Du kan bande på at jeg tror at "4/10" til "Hyper Street Fighter 2: The Anniversary Edition" er for lidt, men jeg har ikke spillet det, og jeg kommer ikke til at spille det, for jeg har ingen PS2. Og om Edge er et lidt mere seriøst magazin om spil? Hertil vil jeg sige ”yes” eller nærmere: ”(ord slettet), yes!”.

Og lad os lige få på det rene, at jeg kun tog udgangspunkt i Naieras vurdering af Street Figther II, og at det ikke var min egen vurdering, men en anden moderaters vurdering, som jeg sammenholdt den med. Samt at mine spørgsmål mere handlede om problemer ved reglerne for vurderinger end en af Naieras vurderinger.

And just for the record: Jeg har på intet tidspunkt kaldt nogle for idiot eller lignende
WehnerWehnerSkrevet 12/06-04 16:27 
Software og Gamesector har to forskellige redaktioner. Det kan ikke udelukkes, at vi kommer til at hjælpe hinanden fra tid til anden, men undertegnede skriver pt. ikke på GameSector. Men på Software. Lige som jeg skrev.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 12/06-04 16:54 
Det er altså pænt tydeligt, at Gamesector og Software er de samme folk - hvilket der heller ikke lægges skjul på, når man læser nyheden om Software.

"GameSector.dk skal stå for den redaktionelle side af Software. GameSector.dk er et modent spilsite på det danske marked, hvis skribenter alle har betragtelig erfaring med spilmediet. GameSector.dk´s skribenter har siden 1997 arbejdet med spilbranchen, blandt andet med computerbladet PC Gaming World, og har derfor oparbejdet en betydelig ekspertise. En ekspertise, der nu skal anvendes i Software til at afdække nyt territorium på det danske marked."
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 12/06-04 16:59, rettet 12/06-04 17:02 
Jeg ville personligt ikke blinke med at give Street Fighter II: TWW (arcade) et solidt 5-tal.
Le Roof og jeg spillede til arcademuseums åbningen, og det er simpelthen for langsomt i forhold til mere moderne fightere til at kunne holde interessen fangen. Da vi syntes at jeg havde tævet ham nok* lod vi maskinen stå og tælle ned.
Hvis SNES versionen er dårligere, skal den selvfølgelig have en dårligere karakter.
Ikke at spillet er dårligt, det er bare for langsomt, og f.eks. Super Street Fighter 2X til Dreamcast, med stort set identisk gameplay, er stadig en fin og fornøjelig multiplayer oplevelse.

Kan det passe at :TWW kører på CPS1 mens :Turbo og andre senere versioner kører CPS2? Det virkede i hvert fald som om langsomheden i :TWW skyldtes hardwaren, og vi ved jo at det senere blev væsentligt hurtigere.


*jeg hoverer stadig over dette, men sandheden er at vi normalt er rimeligt jævnbyrdige, han må have haft en dårlig dag.

Edit:
SSF2X er et stort 7/10 (7.8) efter den måde jeg har forstået playright skalaen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/06-04 17:37 
RJK>
Jeg ved godt at mange vil tage det her ilde op, men jeg synes vi skal have det frem i lyset, så vi ved hvem der diskuterer reelt herinde og hvem der bare prøver at fremmane en dårlig stemning.

Og når vi er færdig med SFII, så tager vi Metroid Prime - Vi skal nok få dig ned med nakken, din onde Rune person, you! ;-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarkenDarkenSkrevet 12/06-04 17:43 
dRxL>
Hvis SNES versionen er dårligere, skal den selvfølgelig have en dårligere karakter.

okies jeg havde ikke tænkt mig at blande mig i denne tråd, MEN....
(dRxL bare din sætning der sad i øjet, dette er bredt ment og ikke noget rettet mod dig :P )
Hvor i, i reglerne står der at en version, hvis "dårligere" end en anden, skal have dårligere karakter???
(hvor definationen af "dårligere" er efter godt befindende)

I diskutionen om den nye "Vurder", satte jeg netop tvivl ved at en person, gav samme spil til 2 forskellige konsoler 10, samtidig med at skrive at den ene ikke kunne måle sig med den anden.

Jeg er så kommet til at se anmelderens synspunkt(nej har stadig ikke spillet SOTN :P ), fordi spillene er til forskellige konsoler, og man kan godt vurdere dem nutidigt, samtidigt med at vurdere dem mod konsolen's andre spil. Det er ens eget valgt alt efter hvordan man har det med det, ligesom at en person kan vurdere et spil (og vurdere det ordenligt) uden at have spillet samtlige versioner til alverdens konsoler.

...Men ok, hvis man sætter tvivl ved andre folks karakter givning, må man vel finde sig i det samme.
(hæhæ mener stadig Azurik er 7/10, vi er jo alle så forskellige ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 12/06-04 17:47 
Dårligere i den forstand jeg beskrev: for langsomt gameplay.

Det kan ikke kaldes en subjektiv vurdering, da arcadeversionen allerede er rigeligt langsom til at folk der kun er vandte til "Tai-Chi" kamp spil kan nå at tage hurtige beslutninger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 12/06-04 20:10 
Gaku>
Du kan bande på at jeg tror at "4/10" til "Hyper Street Fighter 2: The Anniversary Edition" er for lidt

Men alligevel ser vi ingen angreb mod GameSector, vel?

And just for the record: Jeg har på intet tidspunkt kaldt nogle for idiot eller lignende

Til gengæld har du sagt, at der tydeligvis foregik forskelsbehandling på moderatorer og brugere, når en karakter som 4/10 til SF2 ikke var blevet slettet, bare fordi den kom fra en moderator. Forstået: at det var så tåbelig en karakter, at alle kunne se, at det var helt ud i skoven.

Hvilket måske ikke er helt det samme som at kalde folk for idioter, men i hvert fald er i samme retning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 12/06-04 23:47 
Jeg skal nok krybe til korset, når tiden er til det, men det er det ikke i det her tilfælde....

Jeg spillede MEGET SF2 da det kom til SNES. - Meget! Jeg var ikke påvirket af kollektivt gruppepres eller hypnotisk markedsføring, og faktum ligger stadig; jeg spillede det hvér dag, meget meget længe, ofte til meget sent på natten, og når jeg havde dueller med min 'ligesindende' rival, var der kun enighed om spillets strategiske kvaliteter.

.... Svaret er endnu; jeg holder på at det er et suverænt spil.

Så må korset komme krybende til mig, hvis det vil noget...
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 12/06-04 23:55 
dRxL -> Hehe som sagt det var bare den sætning der der stak i øjet, det havde ikke noget at gøre med din/e vurderinger, da jeg mener at så længe at man kan forsvare sin holdning, kan man med rette give et spil hvilken som helst karakter.

RJK -> Tror bare der er ment er at hos moderators imellem bliver der (tilsyneladende) ikke rejst spørgsmål vedrørende en karakter, hvor imod at der hyppigt gør når der er tale om en alm bruger.

Det er ikke helt uden grundlag jeg siger dette, da der feks er blevet sagt af en Mod at personen ikke ville blande sig i en anden Mod's karakter givning, fordi Mod'en med rette, kun ville forsvare egne handlinger...
(fair skal være fair)

Det behøver ikke at handle om at kalde hinanden stygge navne, bare fordi man er af den mening at der er sker forskelsbehandling, for det synes jeg blandt andet også der i visse sammenhæng gør.
Hvis han skriver han ikke har kaldt nogen for idiot over det, så må det jo dig der har misfortolket det og hans senere kommentar burde således være nok til rede trådene ud, om at det ikke var det der var ment... ik?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/06-04 00:32 
Jeg må indrømme at jeg er noget overrasket over at en tråd som denne overhovedet optræder hér. Hvis dette er stilen og niveauet fremover må der være mere begavede og underholdende steder jeg kan spilde tiden. I det hele taget har den sidste tids debat om vurderinger være temmelig trist at følge med i. Det skal naturligvis på ingen måde afholde jer fra at fortsætte, men det kan få mig til at stå helt af.
RJKRJKSkrevet 13/06-04 00:34, rettet 13/06-04 00:35 
Darken:

Nej, det mener jeg faktisk ikke at det gør. Man kan ikke bare sige "det har jeg aldrig sagt" og så annullerer det alt, man har sagt før. Der var ikke noget at fejlfortolke, som det blev fremlagt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/06-04 01:36 
King Chaos>
Jeg må indrømme at jeg er noget overrasket over at en tråd som denne overhovedet optræder hér. Hvis dette er stilen og niveauet fremover må der være mere begavede og underholdende steder jeg kan spilde tiden. I det hele taget har den sidste tids debat om vurderinger være temmelig trist at følge med i. Det skal naturligvis på ingen måde afholde jer fra at fortsætte, men det kan få mig til at stå helt af.

Enig!

Men for at knytte en kommentar til emnet. Når man vurderer et spil, kan man umuligt undgå at sammenligne det med andre titler af samme genre/stilart. Mine personlige vurderinger har intet med TID at gøre, udelukkende kvalitet. Så skulle jeg vurdere SF2 (snes) kunne jeg umuligt give det en høj karakter, da der er titler som KOF'98 på markedet.

Som dRxL siger, hvis det samme spil findes til to forskellige platforme, men det ene er langsommere/dårligere end det andet, er det 100% logisk at give det ene spil højere karakter end det andet. For hvordan skulle man ellers vurdere?
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 13/06-04 09:33 
Søgaard>
Som dRxL siger, hvis det samme spil findes til to forskellige platforme, men det ene er langsommere/dårligere end det andet, er det 100% logisk at give det ene spil højere karakter end det andet. For hvordan skulle man ellers vurdere?

Fordi det er en glidebane at vurdere på den måde. Især ved fortsættelser og konverteringer er der altid nogle versioner der er bedre end andre. Hvis man bliver ved med den argumentation, ender man med at give 10/10 til spil der snarere er en 7 eller 8 bare fordi del 2 til konsol X er bedre end konsol Y versionen, som er bedre end sidste års udgave som man gav 8.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/06-04 12:29 
Okotta>
Det er altså pænt tydeligt, at Gamesector og Software er de samme folk - hvilket der heller ikke lægges skjul på, når man læser nyheden om Software.

"GameSector.dk skal stå for den redaktionelle side af Software. GameSector.dk er et modent spilsite på det danske marked, hvis skribenter alle har betragtelig erfaring med spilmediet. GameSector.dk´s skribenter har siden 1997 arbejdet med spilbranchen, blandt andet med computerbladet PC Gaming World, og har derfor oparbejdet en betydelig ekspertise. En ekspertise, der nu skal anvendes i Software til at afdække nyt territorium på det danske marked."

Tidligere GameSector.dk
-----------------------
Henrik Schou
Maiken Skovsen
Lasse Winther Wehner
Johan T. Kensler
Kasper Christiansen
Kenneth Madsen
Bo Raun Nielsen
bunch of others

Nuværende GameSector.dk
-----------------------
Henrik Schou - Ansvarshavende redaktør
Palle Jensen - Indholdsredaktør
Jacob Honoré - Anmelder
Jimmy Marcus Larsen - Anmelder
Kasper Nesager-Hansen - Anmelder
Kenneth Madsen - Anmelder
Lasse Buhl - Anmelder
Natasja Broström - Anmelder
Ole Steiness - Anmelder
Seth Troensegaard Jensen - Anmelder
Søren Vestergaard - Anmelder
Troels Lau Mattisson - Anmelder

Nuværende Software
------------------
Henrik Schou
Maiken Skovsen
Jens Peter Thomsen
Lasse Winther Wehner
Kasper Christiansen
Johan T. Kensler



Der er sørme ikke mange gengangere, hva'? Derfor: GameSector.dk og Software er i samarbejde, men er to forskellige redaktioner.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/06-04 12:39 
RJK>
Wehner>
4. 4/10 lyder alt for lavt til en lovende compilation, som også Edge gav 8/10. Jeg kender ikke GS's nye anmeldere, og jeg har ikke prøvet den nye samling, men jeg ved, hvad Edge står for.

Jamen så forventer jeg, at pågældende har fået en tilsvarende kritik fra din hånd, jvf. hvad jeg skrev i første indlæg. At du ikke ønsker at fortælle om det her, må jeg jo bare acceptere.

Wehner kan ikke kritisere 4/10-GS-karakteren af EN simpel grund:

Wehner>
...og jeg har ikke prøvet den nye samling...

Han kan højst gisne om vurderingen er reel:

Wehner>
...4/10 lyder alt for lavt til en lovende compilation...
Per SPer SSkrevet 13/06-04 12:40, rettet 13/06-04 12:41 
Det her er ikke en debat om GameSector og Software, men en debat om kritik af en vurderingskarakter. Tilbage til emnet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 13/06-04 12:50 
3of19>
Hvis man bliver ved med den argumentation, ender man med at give 10/10 til spil der snarere er en 7 eller 8 bare fordi del 2 til konsol X er bedre end konsol Y versionen, som er bedre end sidste års udgave som man gav 8.

Nu er du talfikseret Hauke. Man kan jo godt give den samme karakter og så påpege at version x er bedre end version y. Hver karakter på playright "stigen" dækker jo over et forholdsvist stort kvalitetsområde (på nær måske den af nogle så helligholdte 10/10).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GakuGakuSkrevet 13/06-04 13:06 
RJK>
Nej, det mener jeg faktisk ikke at det gør. Man kan ikke bare sige "det har jeg aldrig sagt" og så annullerer det alt, man har sagt før. Der var ikke noget at fejlfortolke, som det blev fremlagt.

Jeg har lavet 52 indlæg indtil videre, så det skulle være til at overkomme at læse dem igennem og finde en quote, hvor jeg direkte eller indirekte kalder nogle for idioter eller lignende. Det er meget billigt at bruge flg.:

RJK>
Jeg kan ikke huske alt der blev sagt, men det var noget i retning af,

når ALT er på skrift, og da det endda ikke er særlig meget tekst. Så Rune, hvis du vil noget seriøst, må du tilbage og læse. Ellers betragter jeg denne diskussion som afsluttet.
WehnerWehnerSkrevet 13/06-04 13:24, rettet 13/06-04 13:25 
RJK>
Sagens kerne:

Hvorfor er det så, at lige netop vi skal "revses"?

Kan se, at jeg lige glemte at få svaret på den her, så lige så kort som muligt:

Det er på P:R, jeg færdes, og jeg har ikke nogen interesse i diverse andre netfora. Derfor er det på P:R, jeg debatterer, og derfor er det selvfølgelig emner, der er relevante for stedet her, der bliver debatteret. Det er der intet hverken unaturligt eller personligt i.

Debatten om vurder-sektionen kom op lige i takt med, at jeg selv var begyndt at bruge den og havde fået et par pm's fra sektionens moderator, fordi han ikke kunne godkende enkelte af mine vurderinger. Set i lyset af det fandt jeg emnet interessant at diskutere specielt på baggrund af eksisterende vurderinger - der efter min mening var (meget) længere ude end mine. No more. No less. Og selvom jeg stadig ikke er enig i sektionens regler, så har jeg været i gang med at ændre mine vurderinger, så de følger reglerne. Selvfølgelig - ellers skulle jeg jo holde mig fra sektionen.

Med mindre noget nyt og meget spændende kommer op, så betragter jeg denne diskussion som uddebatteret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 13/06-04 13:35 
Hyper Street Fighter 2 - The Anniversary Edition
har på Console.dk fået et overall på 6.

For højt efter min mening, men tror det har noget
med Mortens næstkærlighed til lige netop dét spil at
gøre :)

Havde jeg anmeldt det havde det fået ét 3-tal.
Vil ikke yderligere blande mig i debatten.

http://www.console.dk/review/127
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 13/06-04 13:47 
dRxL>

Nu er du talfikseret Hauke. Man kan jo godt give den samme karakter og så påpege at version x er bedre end version y. Hver karakter på playright "stigen" dækker jo over et forholdsvist stort kvalitetsområde (på nær måske den af nogle så helligholdte 10/10).

Søgård talte specifikt om karakterer. Det var denne problematik jeg påpegede. Jeg er enig med dig i at man skal nævne eventuelle konverteringsproblemer i vurderingen.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/06-04 18:02 
3of19>
dRxL>

Nu er du talfikseret Hauke. Man kan jo godt give den samme karakter og så påpege at version x er bedre end version y. Hver karakter på playright "stigen" dækker jo over et forholdsvist stort kvalitetsområde (på nær måske den af nogle så helligholdte 10/10).

Søgård talte specifikt om karakterer. Det var denne problematik jeg påpegede. Jeg er enig med dig i at man skal nævne eventuelle konverteringsproblemer i vurderingen.

Jeg mener stadigvæk at spillets/konverteringens mangler og bagdele skal afspejles i karakteren!
Home is where the hardware is..
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/06-04 20:01 
Det kommer vel an på om konverteringens mangler rent faktisk er så store, at man kan retfærdiggøre, at gå ned i karakter? Som dRxL siger, så dækker hver karakter jo over et rimlig stort kvalitetsområde, så i nogle tilfælde skal man måske bare nøjes med, at lade det fremgå i teksten.
(...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/06-04 20:45 
Selvfølgelig, men nu er forskellen jo rimlig markant i nævnte eksempel!
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 13/06-04 22:56, rettet 13/06-04 22:57 
Gaku>
Jeg har lavet 52 indlæg indtil videre, så det skulle være til at overkomme at læse dem igennem og finde en quote, hvor jeg direkte eller indirekte kalder nogle for idioter eller lignende.

Det synes jeg, at jeg har gjort.

Nu er det selvfølgelig lidt mere kompliceret end som så. Hvis jeg kunne tage et enkelt citat ud, der direkte sagde det, så ville det aldrig have eksisteret, fordi så ville det være blevet slettet med det samme jævnfør vores regelsæt.

Det korte af det lange af alt det her er, at du, med flere, meget tydeligt meldte ud, hvor tåbeligt langt ude det var at give spillet pågældende karakter. Hvilket efterlader mulighederne at sige, at enten 1) GameSector er lige så langt ude eller 2) at vi slet ikke var langt ude i første omgang. Sidstnævnte ville så medføre at andre påstande skulle trækkes tilbage.

Jeg kan godt se, at det er nemmest bare at snakke udenom og hænge sig i alle mulige andre detaljer. Det har I allesammen valgt at gøre og så lad fred være med det. Så ved man da, hvor meget man skal tage jeres holdninger for. Det var egentligt bare dét, jeg ville vide.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/06-04 23:16 
Rune, min ven, plejer det ikke at være mig af os to der udviser den slags aggressivt temperament?

Hvor vigtigt er det her for dig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 13/06-04 23:20 
Det er vigtigt at man står ved, hvad man har sagt eller erkender man har taget fejl. Hvis alle bare kan slynge alt muligt pjat ud, uden at blive stillet til ansvar for det, så ender det hele i det samme anarki, som der ses de fleste andre steder på nettet. Derfor er det vigtigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 13/06-04 23:22 
Jeg har ikke snakket udenom, men svaret så direkte jeg kan uden at være illoyal overfor en arbejdsplads. Det burde give dig meget mere respekt for mig og mine holdninger, end hvis jeg hypotetisk set havde brudt den loyalitet blot for at 'vinde' en efterhånden tåbelig internet-diskussion, der havde været død et stykke tid, da du synes den skulle hives frem igen med dette emne.

Det lader så ikke til at være tilfældet, men fred være med det også.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/06-04 00:01 
Jeg tror også jeg har fået sagt hvad jeg mener, så lad mig bare stoppe her.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/06-04 02:10 
Nu er det ikke for at træde nogen over tæerne, men sad og kiggede vurderinger igennem, da jeg bl.a. fandt Nuller's vurdering af 'Super Mario Allstars': "SÅ mange fede spil på en gang. Det er outstanding. PLATFORM PLATFORM PLATFORM. Det kan tages frem igen og igen. Mario holder 100%."

Det er såmænd også fint nok, mit problem ligger blot i at han giver spillet 7/10! Med sådan en fremragende kommentar til spillet, burde han nærmere give det 9/10.

Min pointe er, at karakter og kommentar burde hænge bedre sammen! Nuller's vurdering er ikke det eneste eksempel jeg har set, hvor dette ikke finder sted!
Home is where the hardware is..
71 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig