X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox component


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 10/06-04 18:16 
Jeg skal bruge en be- eller af-kræftning:

Kan en Pal-xbox sende et component signal ud?

(hvis man køber et component-kabel og sætter i)

(jeg ved godt det kræver et specielt kabel, og man ikke kan smide et component i et normalt tv og alt det der)
Have you considered sucking less?
dRxLdRxLSkrevet 10/06-04 18:54 
Jeg har et component kabel til xbox du kan prøve med, jeg kører gerne forbi med det, og så kunne du ved samme anledning få dit Blade Runner spil tilbage ;-)

Mit umiddelbare, og ikke 100% kvalificerede, svar på dit spørgsmål er at konsollen skal være moddet for at kunne give et progressive component signal. Kablet vil så vidt jeg har erfaret stadig virke med en umodificeret PAL maskine, men så får du ikke progressive, bare bedre farver end S-video. Det er dog et stykke tid siden jeg har rodet med alt det der, så det er nok bedst du selv prøver.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 10/06-04 21:32 
MrCase>
Jeg skal bruge en be- eller af-kræftning:
Kan en Pal-xbox sende et component signal ud?

Ja, det kan den godt.

Jeg kørte med componentkabel fra min Pal-Xbox længe inden jeg fik den chippet. Du får ikke progressive medmindre du chipper den, men du kan sagtens få et almindeligt component signal ud af en uchippet maskine.
PlaykidPlaykidSkrevet 10/06-04 21:41 
Når du så får den chippet, og har kabel og det hele.
Vælges progressive så i video menuen i ms dashboard, eller er det der bare automatisk?
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 11/06-04 02:18 
Når den er chippet (og sat til NTSC) kommer der automatisk nogle ekstra options i videomenuen, hvis man har et componentkabel i. Fjerner man kablet forsvinder de options.

Det er bare et spørgsmål om at sige om ens display kan klare 420p, 720p og 1080i. Dash'et kører ikke højere end 420p, men når der er lukket op for de andre bliver de tilgængelige i de programmer/spil der understøtter dem.
MrCaseMrCaseSkrevet 11/06-04 06:19 
relateret spørgsmål:
Kan man så køre et PAL-spil på en maskine der er sat i ntsc?
Have you considered sucking less?
PlaykidPlaykidSkrevet 11/06-04 06:23 
Det for svaret Jmog, det oplyste mig en del.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 11/06-04 14:10 
MrCase>
relateret spørgsmål:
Kan man så køre et PAL-spil på en maskine der er sat i ntsc?

Det kan man.

Min maskine er altid sat til NTSC. Når den er sat til NTSC kan man også køre PAL-spillene i 420p, dvs. progressive. De højere opøsninger (720p og 1080i) er ikke tilgængelige i PAL-spil, men det er jo heller ikke så underligt, da spillene jo skal være lavet til det.
dRxLdRxLSkrevet 11/06-04 14:18 
Jeg troede ikke selve dashet kørte progressive på noget tidspunkt, medmindre man patchede det?

Er du forresten lykkedes med at patche MS-DVD afspilleren til at køre progressive?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MrCaseMrCaseSkrevet 12/06-04 11:05 
Det vil altså sige at jeg skal have chippet min xbox så jeg kan køre ntsc så jeg kan køre 480p .
Men hvad så med LIVE?
Findes der en måde at kombinere de to ting?
Have you considered sucking less?
PlaykidPlaykidSkrevet 12/06-04 11:27 
Amrikansk Xbox :)
Spiller nu: Halo 3
MrCaseMrCaseSkrevet 13/06-04 11:22 
Men hvis jeg nu godt kan lide den xbox jeg har???

Dvs. Hvordan er det gået med udviklingen inden for mod-chips? Kan jeg få en model der kan switche over til ntsc så jeg kan få 480p og som samtidig kan slåes fra så jeg kan spille live?
Have you considered sucking less?
3of193of19Skrevet 13/06-04 12:29 
Man kunne spørge MS om de ikke gider smide et bios update ud til PAL maskiner via Live så man kan bruge 480p...
JmogJmogSkrevet 13/06-04 14:36 
dRxL>
Jeg troede ikke selve dashet kørte progressive på noget tidspunkt, medmindre man patchede det?

Kan faktisk ikke huske om det kører progressive eller om det kun er spillene. Det skal nok passe at det ikke gør. EvoX menuen gør.

Er du forresten lykkedes med at patche MS-DVD afspilleren til at køre progressive?

Har ikke prøvet, da jeg ikke har DVDkittet. Selv på en chippet maskine er kittet nødvendigt for at kunne afspille film. Det kan dog lade sig gøre uden større beværligheder har jeg ladet mig fortælle.

Det vil altså sige at jeg skal have chippet min xbox så jeg kan køre ntsc så jeg kan køre 480p.
Men hvad så med LIVE?
Findes der en måde at kombinere de to ting?

Ja, 480p virker kun på maskiner, der er født NTSC eller sat til NTSC. Mener de fleste nyere chips/bioses automatisk slukker for chippen når man prøver at gå på Live. Det skulle min i hvert fald kunne. Har faktisk slet ikke været på Live i den tid jeg har haft chip. Prøver lige i aften så i kan høre hvordan det foregår.

Dvs. Hvordan er det gået med udviklingen inden for mod-chips? Kan jeg få en model der kan switche over til ntsc så jeg kan få 480p og som samtidig kan slåes fra så jeg kan spille live?

Om man kan køre 480p mens man er på Live er et godt spørgsmål. Prøver at finde ud af det i aften. Et andet godt sprøgsmål er om man kan køre amerikanske udgivelser over Live på en chippet maskine. Har desværre ikke haft mulighed for at tjekke det. Det ville dog være ganske interessant da flere af de amerikanske titler kan køre 720p og 1080i.
3of193of19Skrevet 13/06-04 15:43 
Jmog>
dRxL>
Jeg troede ikke selve dashet kørte progressive på noget tidspunkt, medmindre man patchede det?

Kan faktisk ikke huske om det kører progressive eller om det kun er spillene. Det skal nok passe at det ikke gør. EvoX menuen gør.

Siden det sidste Live update kan man køre Dashboardet progressive på NTSC maskiner. Så det på Alwaysgame for et stykke tid siden.
JmogJmogSkrevet 14/06-04 19:08 
Tilbagemeldingen om Live + progressive bliver lidt forsinket, da jeg er i fuld gang med at male et areal til min projektors billede. Flere af apparaterne er midlertidigt flyttet, så det må vente til jeg er færdig med at fyre op under Xboxen.
JmogJmogSkrevet 15/06-04 03:19 
Satans, jeg kan ikke få maskinen til at connecte til Live. Svært at sige hvad grunden er, da jeg både har fået den chippet og ny internetudbyder siden jeg sidst var på.

Nogen der er på Live med en Cybercity-konto?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/06-04 09:59 
Har du en router?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 15/06-04 10:19 
Er billedkvaliteten egentlig bedre via component på en ikke chippet Pal Xbox end med et RGB scart-kabel?

Vil nemlig gerne have den bedst mulige billedkvalitet til min projektor.

Dette spørgsmål gælder egentlig også til en PS2.
JmogJmogSkrevet 15/06-04 11:51 
Ja, jeg har en router. Det er ikke kabelmæssigt at fejlen skal findes. Måske er det min chip der bare forhindrer mig i at gå på Live. Måske er min forbindelse inkompatibel med Live. Håber det er førstnævnte, for så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg slår chippen fra.

Mht. Billedkvalitet, så kan jeg desværre ikke besvare spørgsmålet. Min projektor har ikke scart-indgang, så det kan jeg ikke teste. De er vist ca. lige gode, hvis kablerne vel at mærke er derefter. Ved ikke hvor lange kabler du skal bruge, men det er nemmere at finde et langt componentkabel i ordentlig kvalitet end et tilsvarende scart.

Hov, glemte helt at konsoller ikke kan outputte progressive via scart. Mener det kun er nogle enkelte DVD-afspillere der er i stand til at gøre det. Det betyder jo ikke meget for din PAL-Xbox, da den ikke kan køre progressive, men din PS2 kan i nogle spil. Det samme gælder forøvrigt Gamecube, hvis du får sådan en.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 15/06-04 13:03, rettet 15/06-04 13:03 
Tak for svaret.

Min projektor (Panasonic PT-AE500) har både DVI, RGB scart, component og S-VHS indgang. Lige pt. bruger jeg et 10 m langt RGB scart kabel til at overføre billedet fra min DVD-optager, Xbox, GameCube og PS2, men billedet er en smule sløret og jeg har derfor prøvet med et S-VHS kabel i stedet for og synes faktisk (er selv lidt forbavset!) at billedet er en smule skarpere end via RGB-scart. Nogen der kan sige mig hvorfor det er tilfældet?

Min DVD-afspiller (Pioneer DV-668) kører i øjeblikket via component, men køber snart et HDMI->DVI kabel og så kunne jeg evt. benytte mit component kabel via min receiver (Pioneer VSX-D2011) til min PS2 og GameCube og så køre min Xbox via S-VHS. Så kunne jeg udnytte progressive scan i de spil der understøtter det på min PS2 og GameCube. Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe sådanne kabler? www.gamebits.dk har kun component kabler til PS2 og Xbox - ikke til GameCube! Nogen der har prøvet det component kabel til PS2 de har hos Gamebits til 100 kr.?
RJKRJKSkrevet 15/06-04 13:22 
D.B.M.>
Nogen der kan sige mig hvorfor det er tilfældet?

Det burde i praksis kun kunne være et dårligt RGB-kabel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 15/06-04 14:49 
D.B.M.>
www.gamebits.dk har kun component kabler til PS2 og Xbox - ikke til GameCube!

Jeg købte de officielle Gamecube og Xbox componentkabler hos lik-sang.com. Det var vist ikke engang særligt dyrt.
JmogJmogSkrevet 23/06-04 01:21, rettet 23/06-04 01:22 
Okey, nu kører jeg igen. Min hub har nogle problemer der gør det møgbesværligt at komme på Live, men jeg fandt da ud af det til sidst.

Når chippen er slået fra kan det godt stadig lade sig gøre at køre progressive i PAL-spil og dermed også progressive på Live. Dashboardet er dog stadig interlaced.

At køre amerikanske spil over Live vil ikke være muligt (ikke med min Xbit chip i hvert fald), da chippen skal være tændt før man kan køre importspil. Når chippen er tændt kan man ikke komme på live, da man så ville blive banned.

Glæder mig til at spille Halo2 over live i progressive :-)
JmogJmogSkrevet 30/06-04 00:31, rettet 30/06-04 11:33 
dRxL>
Er du forresten lykkedes med at patche MS-DVD afspilleren til at køre progressive?

Opdagede lige at Media Center, ligesom med alt andet, også kører progressive når man afspiller en DVD-film. Det ser ikke nær så godt ud som på min dvdafspiller, tror deinterlacingen er lidt dårligere (jaggies etc.), men skarpheden er i nærheden og farverne rigtig fine.

Den er lysår foran DVDX2.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig