X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

lær mig at lave en ollie


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/06-04 17:42 
jeg har sat mig for at lære at stå på skateboard. bær over med mig! kønt ser det ikke ud endnu, men jeg håber da på det bliver bedre!
nogen der kender til nogle gode sider med tips og tricks etc.? har søgt lidt, men har ikke rigtig fundet noget.

tak!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
DommergaardDommergaardSkrevet 09/06-04 17:45 
Tror ikke dette er et sted at spørge, det er bare massere af træning!! Stå så langt tilbage på boardet som overhovedet muligt med den ene fod og den anden med den forreste del af foden midt på boardet...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/06-04 17:50 
måske er det ikke det rette sted at spørge, vidste bare ikke lige hvor jeg ellers skulle gøre det... ;)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KakarotKakarotSkrevet 09/06-04 19:48, rettet 09/06-04 19:49 
With both your feet on the board, lift up the heel of your back foot so your weight is on the ball of your foot and your toes. That part of your foot should be centered at the tip of the tail. Your front foot should be about 2/3 of the way up the board, angled slightly forward. Your toes should be near the toe edge of the board and, depending on shoe size, your heel may be hanging off of the heel edge. Smack the tail to the ground with your back foot and jump off of that back foot--getting the timing down is probably the hardest part. As you jump, your front foot slides up to your nose, pulling the board into the air. At the peak of your ollie, level out your board, then wait for the landing. Always land with your knees bent. When ollieing a gap, try not to think about clearing it; instead, think about popping a nice big ollie. The hardest part about ollieing most gaps is getting in the committed mindset. When you're in the air, spot your landing and keep those shoes on that grip tape until you roll away.

Skater også, men det er sådan set kun én ting at gøre, som Sonic.dk siger, og det er træning,træning og endnu mere træning! :)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
LingobarLingobarSkrevet 09/06-04 20:09 
God guide dér. Hvis du har Tony Hawk Underground, så se reklamefilmen fra GIRL. Der ser man godt nok et kickflip, men det er i slowmotion og man kan se, hvordan han smækker boardets bagende ned i jorden.
Dine dage er salte...
RitesRitesSkrevet 10/06-04 07:06 
Øvelse, megen øvelse, og så sidder den der på et tidspunkt.
» a winner is you «
YamadaYamadaSkrevet 10/06-04 10:04, rettet 10/06-04 10:08 
Har også selv skatet i 2 års-tid, men jeg er en mand der hurtigt skifter interesser ^_^ Hvis du har MSN, kan jeg sende nogle små film jeg har (har vist et par stykker)
Der ud over er der nedenstående link

Skateboard Site
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
nerosnerosSkrevet 10/06-04 13:50, rettet 10/06-04 15:32 
Jeg har skatet i 8 år! Du skal simpelthen bare skate hver eneste dag. Balance er en god ting at lære først og så kommer ollien som faktisk "næsten" er grundtricket til alle tricks. Man behøver ikke stå så langt tilbage som overhovdet muligt bare sørg for at have den foreste fod ca midt på boardet! Men det aller vigtigste er at have venner at skate med det lære man mest ved!

Yoda!
Bashful Neophyte
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/06-04 15:05 
tak for hjælpen alle! konklusionen må vel være, at jeg bare skal klø på! så var det åbenbart det rigtige sted at spørge... :)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig