X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Don Rosa kom til byen!


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/06-04 22:59 
Ville lige vise, at jeg var i TV idag :P

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/tv-avisen/index.jhtml;jsessionid=W1CVAKWIJT52XLASFANCFEQ?_requestid=935620 ved "70 år i rap" længere nede på siden.
Jeg er til sidst i indslaget ved "Anders, 14 år" :D

Andre der var inde og møde Mesteren Don Rosa idag?
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/06-04 23:48 
Pieyanthikos>
...Mesteren Don Rosa...

Gamle Carl roterer i sin grav, hver gang nogen kalder Don Rosa det. Faktum er at Don Rosa, mens Carl Barks stadig levede, var en utålelig fanboy, der aldrig kunne lade den gamle mester være i fred.

Efter min mening minder Don Rosas tegnestil, mest af alt, om en parodi der er gået galt. Og hans evner som fortæller er temmelig svage.

Der er kun én mester, og han er desværre død.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/06-04 23:55 
Selvfølgelig er Mester Mesteren Carl Barks, men nu er den bedste efter min mening Don Rosa. Hans tegninger er utrolig detaljerede, og historierne han tegner til er meget spændende ifh. til andre populære tegneres lige nu.
En anden god syntes jeg er Vicar, men han er aldrig blevet lige så kendt som Don Rosa.
SumezSumezSkrevet 06/06-04 22:35 
Jeg er til dels enig med King Chaos, men det forholder sig nu også sådan at Don Rosa lavede flere afsindigt fede Anders And-historier i en tid hvor Barks var gået på pension og alt hvad der viste sig i Anders And-bladet var noget lort, selv for en lille purk som mig.
Men han gik temmelig langt med Barks' figurer med hans Her-er-dit-liv-Joakim-serie, og efter hans åndsvage stamtræ-projekt, begyndte han at bruge det som udgangspunkt til alle senere historier, der for det meste var ret svage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcKMarcKSkrevet 06/06-04 23:10, rettet 10/06-04 01:47 
Jeg er fuldkommen uenig i, at Don Rosa's historier er, eller har været, svage. I mine øjne er Don Rosa, på alle planer, den dygtigste Andetegner. At Carl Barks så har været den tegner, som har betydet mest for serien, både historie- og tegnemæssigt, skal der ikke herske tvivl om. Derfor er han mesteren over dem alle.

Opfattelsen af forholdet mellem Don Rosa og Carl Barks, og idéen om, at Don Rosa har været "utålelig" over for Carl Barks er desuden Don Rosa's egen udlægning. I mine øjne er det Carl Barks, som har været utålelig og arrogant overfor en tegner, som så op til ham.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig