X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVD-udgivelser


Svar
MarcKMarcKSkrevet 09/04-03 22:22, rettet 09/04-03 22:41 
Hej,

Mit spørgsmål er simpelt: hænder det at en film bliver encoded i mere end én udgave? Jeg tænker her på nogle spaghettiwesterns fra 70'erne, som er så ringe encoded, at det til tider er synligt. Jeg spekulerer så på, om der findes bedre encodede - og dermed dyrere - kopier.
RJKRJKSkrevet 09/04-03 22:48 
Ja (hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt).

Se fx nærmere på Superbit-udgivelserne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 09/04-03 23:05, rettet 09/04-03 23:06 
Okay, tak for svaret. Det er altså ikke almindeligt forekommende? Det undrer mig, at de reviews jeg har læst på nettet, generelt roser kvaliteten af de omtalte film.
RJKRJKSkrevet 09/04-03 23:13 
Jeg tror kun der er nogle hundrede Superbits.

Men mange af de gamle DVD-film der først kom i fullscreen eller ikke-anamorphic widescreen genudgives og så gør de vel også noget ved komprimeringen.

For egen regning er det kun tidligere DVD'ere, nogle danske titler og nogle "små" film, der har haft dårlig komprimering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 09/04-03 23:34 
RJK >
Men mange af de gamle DVD-film der først kom i fullscreen eller ikke-anamorphic widescreen genudgives og så gør de vel også noget ved komprimeringen.

Okay. Så er der håb forude.

Endnu engang tak for svaret.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig