X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med billedoverførsel til TV


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 03/06-04 23:02 
Ja, kort og godt. Så har jeg problemer med at få et billed frem på mit TV via grafikkortet (og til de sjove har det selvf. TV-OUT). Det har virket tidligere hvor jeg har prøvet, men virker ikke på nuværende tidspunkt.
Lyden kommer fint igennem når scartstikket står på Input (istedet for output).

Nu er det så to forskellige kabler til lyd og billed, så der kan jo godt være noget galt med TV-OUT delen (scartstikket virker jo, da lyden kommer igennem). Eller måske bare selve S-Video ledningen der på mystisk vis har givet op (TVet står på den rigtige kanal til at se det).

Men til konklusion er der noget jeg kan prøve af for at se hvad der er galt, eller skal det gå så langt at jeg skal have et nyt S-VIDEO kabel for at teste den del?

På forhånd tak.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 04/06-04 00:46 
har du ikke composite?? du kunne jo altid afprøve det så!
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
The DaneThe DaneSkrevet 04/06-04 01:03, rettet 04/06-04 01:08 
Det eneste jeg har i den stil er til mine konsoller (vil jeg tro) - og det kan jo ikke helt gå til den ledning der går i grafikkortet, og for at få min terminologi klar, så er composite det type kabel der går i "det gule" stik?

ok, jeg kan teste scartstikket, men ikke om ledningen er i stykker (scartstikket virker helt).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 04/06-04 01:23 
yep det såkaldte "gule stik" = composite..
står dit tv langt fra computeren??
for så kan du jo ta' en normalt audio kabel (det hvor der er et rødt og hvidt stik i og bare bruge det ene af dem!) det scarstik du har er det et hvor der er både ind & ud i??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
The DaneThe DaneSkrevet 04/06-04 01:38, rettet 04/06-04 01:44 
Nej - fjernsynet står næsten lige opad computeren (nok mindre end en halv meter derfra eller noget i den stil).

Scartstikket (som jeg kalder det - altså det der sættes i, ikke dem der sidder i fjernsynet) har de sædvanlige tre rød/hvid/gul stik og så et S-VHS stik. Derudover en knap til Input og output.
Men hvad mener du? At jeg kan sætte det hvide/røde stik i istedet for det gule? For lyden kan som sagt fint komme igennem fra computeren til fjernsynet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 04/06-04 01:55, rettet 04/06-04 01:56 
husk at den skal stå på input! :D så tar du bare det kabel og bruger f.eks. det røde stik sætter det ene i computeren og det andet i scarstikket!

du har husket at slå det til inde i dine instillinger på computeren ik??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
The DaneThe DaneSkrevet 04/06-04 02:10, rettet 04/06-04 16:21 
Sidste gang jeg brugte det (hvor det virkede) skulle der ikke slåes noget til på computeren. Eller måske har den stået på noget og så vidste jeg det ikke. Men der er ganske vist en funktion i de nuværende drivere med Monitor+TV.

Det virker ihvertfald ikke helt på den måde - men det er jo altid muligt jeg gør noget galt :) 8og den har stået på Input hele tiden).

Nå, det virkede ved at bruge klon af skærmen ved Monitor+TV. Så der må have været lignende drivere på dengang. Det kan så bare ikke stå i 1600x1200 på et 28" fjernsyn :D.
Den ser desuden heller ikke ud til at kunne vise ikoner ved en dual-screen, eller Dvdfilm overhovedet på fjernsynet (gennem computeren) - den viser programmet, men ikke det der kommer fra filmen.

Jeg fandt ud af at det var grundet noget med Macrovision problemer ved Nvidia driveren som gjorde der ikke kom noget billede gennem Interactual Player (den kunne godt spille gennem andre DVD programmer).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig