X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor køber I DVD?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/06-04 22:04, rettet 03/06-04 22:05 
Edit: Hvor køber I DVD?

Hvilke udenlandske sites er bedst til køb af DVD film?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SquareSquareSkrevet 03/06-04 22:10 
Jeg har netop bestilt to dvd-film fra Play.com

Jeg har ikke modtaget dem endnu, men har hørt fra mange at der ofte går 5 dage.
It's only a state of mind.
RJKRJKSkrevet 03/06-04 22:15 
Loaded247 (FutureEnt)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 03/06-04 22:17 
Ikke for at være en sur ost, men dette emne har vist været oppe for ganske nyligt, tjek lige et par dage tilbage :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
OkottaOkottaSkrevet 03/06-04 22:22 
Laserdisken.

Er det bl.a Region 1 DVD'ere, så er det hos Movie World - også via. Laserdisken.

Har handlet hos Axel Music også, og de kan også anbefales.

Laserdisken
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/06-04 22:27 
Jeg bruger også Play.com

De har det meste af det, som jeg kunne tænke mig
MarcusMarcusSkrevet 03/06-04 22:34, rettet 03/06-04 22:35 
Http://www.play.com
Http://www.dvdboxoffice.com
Http://www.dvdcrave.com
Http://www.cd-wow.com

<EDIT>
Har også lige bestilt en dvd fra Play.com, Zen Dvd'en :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/06-04 22:45 
Video Retrospective? :)
The DaneThe DaneSkrevet 03/06-04 22:56 
Køber sædvanligvis hos Dvdboxoffice (eller amazon UK). Ellers når det er danske steder Laserdisken - og så i fysiske butikker.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ComradeComradeSkrevet 03/06-04 23:11 
Bruger efterhånden kun CD Wow og DVD Box Office.

Nogle gange sender en kammerat mig et specielt link til CD Wow så man kan spare et par pund ;-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
dpldplSkrevet 04/06-04 00:16, rettet 04/06-04 00:16 
jeg køber fra axelmusic eller sendit (førhen kendt under navnet blackstar)

www.axelmusic.dk
www.sendit.com

her meget gode erfaringer med begge sidder
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/06-04 00:22 
CD-WOW og Axel ;) Begge kan anbefales...
MarcusMarcusSkrevet 04/06-04 11:12 
KidCaffeine>
Video Retrospective? :)

Jep :), er det den samme du har købt?
(koster kun ca. 110 inkl. forsendelse)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/06-04 15:38 
Square>
Jeg har netop bestilt to dvd-film fra Play.com

Jeg har ikke modtaget dem endnu, men har hørt fra mange at der ofte går 5 dage.

Der gik lidt længere tid for mig, men så måtte 2 af pakkerne også en tur forbi toldkontoret :(

Hvis man er ligeglad med at film er reg1, så er tjek:
www.dv-depot.com
www.dvdsoon.com
..de er begge canadiske sites og meget billige.
Der skulle ikke være nogen problemer mht told og lign. fra dv-depot, men mht. dvdsoon er jeg ikke sikker, kommer vist nok an på hvilken form for transport man vælger.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-04 15:54 
Mysterious>
Jep :), er det den samme du har købt?

Jeg var faktisk ikke klar over, at de havde den, så jeg har ikke købt den.. Endnu :)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/06-04 21:03 
Azalon>
...dvd-film fra Play.com
...
Der gik lidt længere tid for mig, men så måtte 2 af pakkerne også en tur forbi toldkontoret :(

??? Told ??? - Play.com sender fra england ...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 04/06-04 21:07 
Jersey...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SquareSquareSkrevet 04/06-04 21:15 
Åh nej, jeg håber ikke mine to dvd film skal igennem tolden.

Hvad sker der, hvis de gør det ?
It's only a state of mind.
enfenenfenSkrevet 04/06-04 21:34 
Så kommer du sikkert til at betale ca. 30% oven i prisen.
What is the Matrix?
HulleHulleSkrevet 04/06-04 21:58 
Damn, skyndte mig lige at afbestille et spil fra play.com.. Så kunne jeg lige så godt bestille det fra dvd.co.uk, de sender også fra Jersey hvilket var derfor jeg afbestilte derfra første gang..

Ikke for at bitche, men så vidt jeg læser dit indlæg i linket skriver du intet om dette her Niera, blot at man betaler det der står..

Link
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 04/06-04 22:15, rettet 04/06-04 22:17 
Jeg købte ellers en dvd derfra for ikke så længe siden. Der kom ingen told oveni... Nu er der jo også noget der hedder Jersey i UK :)

EDIT: Fra FAQ'en: "At the moment we do not supply to Portugal or any Country outside of the EU." - virker det så ikke lidt underligt, at de skulle være placeret udenfor EU?
元気ですか。
SquareSquareSkrevet 04/06-04 22:26 
Var inde og kigge på Play.com, for at se om jeg kunne finde noget der lignede en adresse.

Det ser ud til at de er fra England, det er i hvert fald der de angiver deres adresse til at være.

Play.com
PO Box 192
Jersey
JE4 8RP

Spurgte en englænder, han sagde det var et engelsk postnummer.
It's only a state of mind.
NaieraNaieraSkrevet 04/06-04 22:33 
Når tingene kommer fra Jersey, så skal man faktisk betale Told/Skat. Hvorfor tror I, at Play.com i lang tid ikke ville sende til Danmark?

Enfen>
Så kommer du sikkert til at betale ca. 30% oven i prisen.

38%...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SquareSquareSkrevet 04/06-04 22:42 
Eh, hvor stor er sandsynligheden for at ens pakke bliver taget i tolden?

Hvornår og hvordan får man at vide, at den er det?
It's only a state of mind.
millenniummillenniumSkrevet 04/06-04 22:56 
50% indkøb på CD-wow. Resten i Fona og TP, som også kan bryste sig med gode tilbud i ny og næ. Når man kan få Blade 2 eller City of God for 49kr/stk, så er der jo ikke grund til at bruge nettet. :)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 04/06-04 23:08 
Naiera>
38%...

My bad. Mente faktisk den var på 35%, men kom så i tvivl og ændrede det til ca. 30%. Håbede på en helgardering :)
What is the Matrix?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/06-04 01:14, rettet 05/06-04 01:14 
flottenheimer>
??? Told ??? - Play.com sender fra england ...

Ja, det var også nærmest min reaktion. Virker latterligt, for pakken havde ikke været åbnet, men nr. 2 havde (tape: "lukket efter toldkontrol") og den fik jeg ingen regning for.
På den toldkvittering jeg fik, står der told = 0 kr., men importmoms 25% = 50 kr., og så plus deres gebyr, så ryger den op på 110 kr.

Naiera>
Når tingene kommer fra Jersey, så skal man faktisk betale Told/Skat. Hvorfor tror I, at Play.com i lang tid ikke ville sende til Danmark?

Ja, hvor skulle man vide det fra, det stod jo ikke på deres side.
Men så er det jo også bare åhh så dejligt at told&skat's hjemmeside er så fantastisk informativ! :-[
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/06-04 01:21 
Square>
Eh, hvor stor er sandsynligheden for at ens pakke bliver taget i tolden?

Hvornår og hvordan får man at vide, at den er det?

Svært at sige... jeg har været uheldig 2 gange indenfor en kort periode. Så vidt jeg er informeret tager de stikprøver, for de kan ikke nå at fortolde ALLE pakker der kommer ind og ud af landet.
Hvis der står på pakken hvad den indeholder og værdien af det, får man bare besked om en postopkrævning. Men hvis der ikke står noget, vil de have en kopi af kvittering/faktura/bekræftelses-email for en kunne bestemme hvor meget man skal betale.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 15/06-04 09:28 
Jvf. Play.com. Hvor tilfredse har andre været med at købe varer derfra?

Jeg fik mine tre første spil derfra i dag. Det første var i orden. Det andet var ikke shrink wrapped, skiven var faldet af holderen og blevet mindre ridset (hvilket selvfølgelig kan ske, men det er jo derfor spillet normalt ligger i en lille papirlomme, når det er nyt...) og manualen var i mindre grad revet i stykker. Det sidste var en Platinum-udgave, selvom det intet sted på sitet fremgik, at det var en Platinum-version (og jeg gider generelt ikke disse "opsamlingsudgivelser" fordi de simpelthen er for grimme).

Var jeg bare uheldig eller er det standarden? Jeg har til sammenligning altid været 100% tilfreds med Future Entertainment/Loaded247.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/06-04 10:19 
Jeg har været rigtig godt tilfreds med www.dv-depot.com og www.sendit.com.

www.dvdboxoffice.com har jeg valgt at boycotte.
Pga afstanden mellem Canada og DK har de en venteperiode på 8 uger, før de gider undersøge forsvundne pakker.
Det er et standardsvar de giver når noget ikke kommer frem, og før tiden er gået gør de ingenting.
Det vil sige at man skal passe på med at bestille ting, der er i begrænset oplag eller lignende.

I går fik jeg et svar fra www.mx2.com om at de ikke vil sende til DK af 2 grunde:
1) De kan ikke få køberens adresse fra danske banker til verificering.
2) Der forsvinder for mange pakker på vej til DK.

Det sidste er ikke ligefrem godt nyt - men på den anden side kan det ikke undre nogen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 15/06-04 10:47 
Sendit sender jo fra Jersey, så der kommer told og alt muligt skidt på, når pakkerne ender i Danmark.

Jeg brugte dem meget - da de var BlackStar - men i dag har jeg helt droppet dem, pga. Jersey halløjet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MarcusMarcusSkrevet 15/06-04 20:40, rettet 15/06-04 20:50 
RJK>
(og jeg gider generelt ikke disse "opsamlingsudgivelser" fordi de simpelthen er for grimme).

Hehe, det må komme fra en der har pengene i orden (:

Jeg modtog en dvd fra play.com, den var i fin stand og der blev heldigvis ikke opkrævet told.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/06-04 18:31 
Okotta>
Sendit sender jo fra Jersey, så der kommer told og alt muligt skidt på, når pakkerne ender i Danmark.

Ikke told, ikke afgift, men 25% importmoms. Plus gebyr og moms af gebyr : 48 + 12 = 60,-
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 17/06-04 18:34 
Det er 37,5%........
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/06-04 18:36 
RJK>
... Var jeg bare uheldig eller er det standarden?

Jeg har kun ét classics-spil, og der var det samme problem, at manualen var/er flosset flere steder i kanten, og selve plastic-casetten er i tydelig dårligere kvalitet end normale xbox-spil. Om det er normalt for classics-spil, skal jeg ikke kunne sige, men spillet var dog i folie.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/06-04 18:38 
Naiera>
Det er 37,5%........

Hvad er? Indholdet af sukker i en cola? ;-)

Men ikke ifølge den toldkvittering jeg har. Der står MEGET tydeligt 25%!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/07-05 14:09 
Naiera>
Når tingene kommer fra Jersey, så skal man faktisk betale Told/Skat.

Jeg genopliver lige denne tråd igen, da jeg har lidt spørgsmål mht. play.com

Naiera skriver ovenstående quote. Og som faktuel oplysning må jeg godtage det. Men jeg kunne godt tænke mig at høre den reelle begrundelse. Hvorfor kommer der told på, når det kommer fra Jersey? Hvad gør Jersey speciel? Når Jersey er i England, og England er i EU, forstår jeg ikke det med tolden. En parallel ville være, at man i Tyskland skulle betale ekstra for ting sendt fra Himmerland, men ikke resten af Danmark... eller hvad?

Er praksis ændret siden trådens sidste aktivitet? På mine play.com-pakker står der på adresse-labelen "Import VAT pre-paid. Authorization No 109". Men det har måske ikke noget med den danske told at gøre?

Desuden har jeg på det sidste fået 10-12 "heldige" pakker fra play.com, så måske kan det godt betale sig i længden, selv med den for mig uforståelige told. Varerne er jo pænt billige i forvejen, så selvom man skal betale i ny og næ er det stadig en god forretning.
Michael_Michael_Skrevet 28/07-05 14:23 
Jersey er IKKE en del af England. Det er en misforståelse.
De er det man kalder et biland, og har egne toldregler.

Lidt om Jersey
NaieraNaieraSkrevet 28/07-05 15:07 
Sjovt at dette emne skulle tages op lige nu. Jeg håber bestemt også, at jeg er "heldig" med Play.com her for tiden, da jeg bestilte Star Trek: Next Generation Sæson 5 i søndags...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/07-05 16:44 
Tusind tak, Palmer! Det var lige præcis den slags info jeg efterlyste. Det giver jo en hel del mere mening nu :-)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/12-08 11:37 
Jeg har hørt DVDPacific nævnt et par gange, og vil lige høre dem, der køber derfra: told/moms? Det ser ud til at man kan vælge Swedish Post som postfirma, og så ser det jo lyst ud mht. told/moms. Er der nogen, der har fået deres ting taget selvom det kommer fra Sverige?
NaieraNaieraSkrevet 18/12-08 12:38 
Jeg bruger ikke svenskerpost fordi det er for langsomt, men jeg har hørt om enkelte der har fået taget ting, selvom de kom over Sverige.

Jeg er dog stadig kun blevet taget to ud af over 100 gange jeg har bestilt derfra, så det er sgu nok ikk' så farligt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig