X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Online med boxen


Svar
CoreCoreSkrevet 02/06-04 10:02 
Hej!
Jeg har lige brug for en hånd, hvis ellers der er nogen der har tid og lyst. Jeg overvejer at komme online med min box, jeg er i forvejen online med min PS2, som kører gennem min pc ved hjælp af en delt internetforbindelse, og et ekstra net-kort. Spørgsmålet er så:

Kan jeg gøre det samme med X-boxen ?
Altså erhverve mig endnu et netkort og køre begge maskiner via pc'en ? Og hvis ja, hvad skal jeg bruge som ikke følger med i en Live-starter kit ? (I PS2'erens tilfælde skulle jeg skifte det medfølgende kabel ud med et "krydset")...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 02/06-04 10:23 
Hvorfor ikke bare købe en router?
quaNquaNSkrevet 02/06-04 10:47 
Jeg ville nok gætte på du kan gøre det samme med Xboxen, du skal bruge et pci slot(der hvor netkortet skal sidde)
et krydset kabel pga. det er fra comp til xbox og så netkortet.

Men jeg synes også du burde overveje en router. Men ok, hvis din comp ikke larmer lige så meget som min, så irritere det dig måske ik når den er tændt så lang tid. :)
CoreCoreSkrevet 02/06-04 10:50 
Min computer står slet ikke i samme rum som alle de andre maskiner, så larmen er ikke et issue, desuden er den tændt hele tiden alligevel, så en router er bare mere (overflødig) bras til rottereden bag mit tower...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
quaNquaNSkrevet 02/06-04 11:49 
Core>
Min computer står slet ikke i samme rum som alle de andre maskiner, så larmen er ikke et issue, desuden er den tændt hele tiden alligevel, så en router er bare mere (overflødig) bras til rottereden bag mit tower...

Hehe jamen du kan jo egentlig også bare skifte kablet fra ps2 hen til xbox'en hver gang du vil spille online, medmindre du er super doven.
Ellers er den bedste løsning nok det med et nyt netkort og krydskabel.
CoreCoreSkrevet 02/06-04 11:51 
Jeg gider ikke rigtig al det der kabel-skifteri, hvis den anden løsning kan føres ud i livet så er det helt klart den foretrukne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 02/06-04 12:14 
Løsningen er en hub eller switche mellem PC og konstoller. Til det behov du nævner kan du sagtens nøjes med at købe så billigt som muligt.

Du anbringer så switchen for enden af den ledning du normalt forbinder til PS2'en og fører 2 korte ledninger til de 2 konsoller fra den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 03/06-04 19:57 
OK, har du en idé om hvad jeg kan finde en switch til, i en fysisk butik (ikke på nettet). For hvis den er dyrere end de 90 kr. et net-kort koster så gør det jo ikke nogen forskel om det er den ene eller den anden løsning. Under ale omstændigheder skal jeg jo ud og have et "krydset" kabel.

En anden ting:
De her 2 måneders prøvetid, man får sammen med nogle spil, kan man bare smide boxen online og så køre med dem uden videre, eller skal man under alle omstændigheder have et Live-starter kit, og hvis man ikke behøver kittet, hvad er det så et sådan indeholder der gør at det skal koste 400 ?

Idéen med det sidste spørgsmål, er at jeg har tænkt på at unplugge PS2'eren, i et par måneder og så lige bruge prøve-tiden til at hente opdateringer & "downloadable content" til de spil jeg har, så de er opdateret, så kan jeg jo altid fortsætte mine LIVE-overvejelser lidt endnu...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 03/06-04 20:03 
Du finder nok ikke en switch til 90kr, nej...

De 2 måneders prøvetid fungerer ligesom et "rigtigt" Live-kit, men du har bare ikke mulighed for at bruge voicefunktionen uden headsettet (giver jo sig selv).
Yderligere skal du have et kreditkort (VISA), som du registrerer dig med. Dette gør, så Microsoft straks kan begynde at suge din konto tør så snart de 2 måneder ophører. Derfor skal du huske at melde dig fra FØR de 2 måneder, da du ellers bliver bonnet...
Kittet koster hvad det koster fordi det indeholder et års abonnement til Live og indeholder headsettet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 03/06-04 20:17, rettet 03/06-04 20:17 
Nå! Skal man have VISA for at kunne bruge LIVE ?
Jeg syntes at Microsoft bliver ved med at stramme den mht. det her online-sjov. Jeg nærmere mig mere og mere en protest-sindsstemning der kunne finde på at medføre at jeg helt boykotter både live og spil med "content download".

Bange for at spørge, men prisen er 400 om året ikke ?
Eller kommer der gebyrer på for at eje en dvd-rom med et MS-logo på, og brugerbetaling for hver "content download" ?

Det er ikke for at lyde negativ, men....øøhh...det er jeg...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 03/06-04 20:28 
Rolig nu ;) Det er en grund til at MS er M$. De brug sikkert live til at få lidt penge i kassen, der jo ellers er et ekstremt underskud i. Men jo, det er "ret" dyrt. De har 2-4 mand konstant siddende i USA og styre det hele, og de skal betale for servere rundt i hele verden, men alligevel...
soon the world will be one big computer
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig