X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal det sidste år...


Svar
CoreCoreSkrevet 30/05-04 21:37 
Jeg sidder lige og tænker det sidste års metal-ugivelser igennem, og frydes over hvor mange fede skiver der er udkommet siden sidste sommer. Korn er kommet tilbage i den rigtig tunge ende, Soulfly har lige lavet deres karrieres måske bedste album, Fear Factory slipper (ifølge anmelderne) rigtig heldigt fra tabet Dino Cazares, Static X ændrer stil uden at tabe status, og Deftones er stadig mærkelige på den fede måde. Derudover er der blomstret en masse fede sideprojekter op som f.eks. Devildriver, Stone Sour & Damageplan. Selvfølgelig er der også nogle få der skuffer grumt som Limp Bizkits "Results May Vary" og opløsningen af Pantera.

Nye albums der roder bod på forgængernes fadæse, eller generelt bare er enten bedre eller kører stilen videre uden at tabe gnisten:

Korn - Take A Look In The Mirror,
Soulfly - Prophecy,
Static X - Shadow Zone,
Ill Niño - Confessions,
Mudvayne - The End Of All Things to come,
Disturbed - Believe,
Machine Head - Through The Ashes of Empires,
Clawfinger - Zeroes & Heroes,
Deftones - Deftones,
Sepultura - Roorback + Revolusongs

Desuden er Papa Roach jo i studiet, og jeg nægter at tro på at det ikke også bliver godt.

Vær nørd med mig, og sving en mening eller nogle tilføjelser til listen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DizzyDizzySkrevet 30/05-04 23:05 
Tysklands fedeste band EVER

Destruction: Metal Discharge

Nå jeg må løbe skal hen til anlægget og smækker denne fede skive på....

Destruction
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/05-04 23:30 
Jeg må da sige at det Fear Factory jeg har hørt ikke var voldsomt imponerende, for ikke at sige halv skidt, i forhold til noget af deres tidligere materiale :-/

Når du nu skriver metal i overskriften, så undrer det mig at du overhovedet nævner Limp Bizkit!?!??
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 30/05-04 23:35 
Hørt! ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/05-04 23:39 
...for ikke at nævne Papa Roach (bl.a.) hvad har de med metal at gøre?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 30/05-04 23:57 
Azalon>
Jeg må da sige at det Fear Factory jeg har hørt ikke var voldsomt imponerende

Jeg er heller ikke selv videre imponeret over Archetype, det var også derfor at jeg skrev "ifølge anmelderne", men jeg har afterhånden snakket med en del der syntes at det er et ret godt album, om ikke andet, så bedre end Digimortal...

Azalon>
så undrer det mig at du overhovedet nævner Limp Bizkit!?!??

Fordi at Limp startede med at være metal, og hvilken kategori skulle man ellers placere Papa Roach i ?
Ville i have haft det bedre hvis jeg havde brugt ordet "heavy" ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 31/05-04 00:40, rettet 31/05-04 00:41 
Dizzy>
Tysklands fedeste band EVER

Destruction: Metal Discharge

Heaven Shall Burn og Caliban er nu heller ikke helt ueffne tyske metalbands :)

Har dog aldrig hørt om Destruction...
(...)
DizzyDizzySkrevet 31/05-04 10:27, rettet 31/05-04 10:27 
Destruction har overtaget tronen som Verdens Bedste Thrashband, og var hovednavn på sidste års Thrash Attack Tour.
Tjek dem ud ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/05-04 11:15 
Core>
Fordi at Limp startede med at være metal, og hvilken kategori skulle man ellers placere Papa Roach i ?
Ville i have haft det bedre hvis jeg havde brugt ordet "heavy" ?

Ja, Heavy ville i hvert fald være misvisende. Men nu har vi jo haft diskussionen før mht alt. metal og nu-metal, så det vil jeg ikke til at diskutere igen, men nu-metal er i mine øjne end bedre betegnelse for bands som Papa Roach og Limp Bizkit. Også selvom de startede som noget andet, vi kalder jo heller ikke Metallica for speed/trash metal længere ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 31/05-04 12:54 
nemlig....nu-METAL

En eller anden fællesbetegnelse er man da nødt til at bruge, desuden er der en noget større tidsinterval mellem Metallicas stilskift end der er i Limp Bizkits tilfælde, og Papa Roach har jo egentlig ikke skiftet stil, og egentlig så jo, jeg kalder Metallica for Trash-metal (St. Anger)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 03/06-04 23:17 
Du har glemt et af DK's størte navne:

Mnemic - Mechanical Spin Phenomena

Jeg ved ikke rigtig hvilken genre det helt præcist er men det er metal, der er en beskrivelse her:

"People described it as a kind of Thrash and Progressive Metal up to Nu Metal; so they decided to describe their sound as Fusion Future Metal."

www.mnemic.dk <--- Man kan høre 3 af deres sange inde på deres side, ellers prøv at høre sange som "Bloodstained", "Liquid" og "The Naked and the Dead" (min yndlings ;)

Det er simpelthen toppen af dansk metal IMO!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig