X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Live via switch


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-04 13:52, rettet 30/05-04 13:53 
Min opsætning:

Wedspeed-->Switch==>PC/Xbox

Xbox'en kan ikke komme på nettet, men jeg fatter ikke hvorfor? Skal jeg have en ekstra IP hos TDC, eller er problemet et andet?

På min gamle Tiscali-forbindelse virkede denne opsætning fint!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 30/05-04 14:04 
Har du prøvet at sætte den direkte i webspeeden?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 30/05-04 14:37 
Webspeed==TDC?

Hvis ja, så tillader de svjv kun 1 MAC adresse (altså maskine/netkort) tilsluttet deres modem. Prøv at slukke modemet i et lille minuts tid og tilslut så xboxen alene, så skulle den gerne kunne fungere.

Hvis problemet er det jeg tror, så er løsningen at købe en router til at sidde imellem modem og switch.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-04 14:57 
Oprindeligt var det også en router, jeg ville ha', men fyren i Zitech mente, at det var en switch jeg manglede.
Jeg tror desuden du har ret i det med MAC adresserne. Men hvis jeg får en ekstra IP og får min Xbox's MAC registreret hos TDC, så burde der vel ikke være nogen problemer?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/05-04 14:57 
Du kan ikke bruge en switch til at dele 1 ip adresse på samme tid.

med webspeed kan du betale 10kr ekstra om måneden for en ekstra dynamisk ip adresse.
eller du kan købe dig en Router (fås nu fra 350kr) og så kan du smide alle de enheder på som du løster.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-04 14:59 
Herold>
Har du prøvet at sætte den direkte i webspeeden?

Nej, men det vil ikke virke, da min PC allerede er registret hos TDC, som kun tillader én maskine, at kunne gå på.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-04 15:01 
grillbiller>
Du kan ikke bruge en switch til at dele 1 ip adresse på samme tid.

Jeg tænkte det nok! Den wanker hos Zitech blev ved med at sige, at en router ikke ville virke, selvom det er, hvad TDC anbefaler.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/05-04 15:34 
hehe.. så kan man lære at aldrig at tro en profil ansat sælger.. hehe
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-04 18:45, rettet 30/05-04 18:46 
Jaeh, joeh... Switchen var faktisk 150 kr. billigere end routeren...

Burde jeg kunne være på med Xbox'en alene med en switch, eller...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 30/05-04 18:50 
Jeg vil sige nej, da et modem så vidt jeg ved ikke kan route.

Jeg kender selvfølgelig ikke detaljerne omkring TDC's webspeed, så det kan jo være at det ikke er et modem du har, men mon?

Ring og spørg TDC?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 30/05-04 18:57 
Jeg ved ikke lige om du har fået en særlig mac-adresse godkendt i den anden ende, men det burde du kunne... På den anden side mener jeg at der ligger logininformationer på din pc, som skal bruges ved forbindelse til internettet, og er det tilfældet, så har du problemer. En router vil dog kunne fixe det, da den holder styr på det for dig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 30/05-04 19:42 
Nu er det muligt at indtaste login oplysninger i Xbox Live, samt indtaste en ønsket MAC adresse, hvis ISP'en kræver det. TDC's ADSL forbindelser - i hvert fald deres Bredbånd - kræver login oplysninger, da der er tale om en PPPOE forbindelse.

Jeg vil dog anbefale dig at købe en router med indbygget switch. Jeg benytter selv en trådløs Linksys router/switch. Den gav jeg vist ca. 700,- for.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig