X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chronicles Of Riddick


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/05-04 10:49 
Var det noget med endnu en solid FPS'er?

Ja tak.

Riddick Review
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
147 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
OmenOmenSkrevet 23/08-04 17:49, rettet 23/08-04 17:49 
...og så siger Omen at...
nå nej...

Ja, jeg har i et stykke tid nu haft det kørende i min PS2, og ja det er simpelthen ganske fantastisk, simplere kan det vist ikke siges.

Muligvis den bedste arkaderacer jeg nogensinde har spillet.
Vote Ficus!
OkottaOkottaSkrevet 23/08-04 18:12 
Du sagde lige det magiske ord - "arkaderacer".

That's it - I'm getting it :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 24/08-04 22:24 
1: Morrowind :p

Jeg synes faktisk at et spil som Morrowind overall har federe grafik end Riddick, fordi det emmer så meget af stil. Derfor er helhedsindtrykket af spil altid forskellige, da forskellige mennesker kan lide forskellige ting.

Men rent teknisk er Riddick da selv flot, bare ikke æstetisk - efter min mening.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/08-04 23:05 
Kan godt være der er nogen der synes at jeg er dum når jeg siger det her, men helt ærligt så pænt er det spil altså heller ikke. Sidder og spiller det lige nu faktisk og jeg synes ikke at det når Halo til sokkerne bare for at komme med et eksempel på et spil. Der er "tearing" og "mudder" flere steder i spillet. Nogen gange når man befinder sig i et stort (langt) lokale, så ser det nede for enden ud som noget N64 udsmørelse (man kan jo altid bare zoome ind for at det skal se pænere ud) plus at når man når en hvis længde væk fra dem der ligger døde og kigger på dem er der ikke de samme ting at se, prøv feks. at ligge mærke til at nogle af farverne på tøjet forsvinder med ét når du når et hvis stykke væk, og sådan er der flere ting i spillet der gør at jeg synes det virker som et spil der ikke har fået lov til at blive færdig :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-04 10:40 
Omen>
Ja, jeg har i et stykke tid nu haft det kørende i min PS2, og ja det er simpelthen ganske fantastisk, simplere kan det vist ikke siges.

Muligvis den bedste arkaderacer jeg nogensinde har spillet.

Det er ualmindelig længe siden, at jeg har haft lyst til at give 500,- for et bilspil, men Burnout 3 kunne godt gå hen og blive spillet. Rart at høre at det er faldet heldigt ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 12/09-04 15:12 
Nu har jeg så gennemført TCOR. Det var ikke nogen stor oplevelse for mig. Et godt fps spil med stealth elementer, men heller ikke mere end det.

Vi kan godt blive enige om, at der er tale om et af Xbox'ens flotteste spil, men så alligevel ikke, da det til tider bliver meget grynet at se på. Det ene øjeblik er det eye candy og det næste grimt og grynet. Det er ikke kun i sekvenserne, hvor man ikke selv spiller, at det forekommer.

Hvis Doom3 kan holde samme grafiske niveau( uden gryn), så glæder jeg mig til at se og spille det på Xbox.
What is the Matrix?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/02-05 20:11, rettet 11/02-05 20:13 
En af de bedste udnyttelser af en filmlicens, jeg selv har oplevet. Så har jeg respekt for, at TCOR:EFBB har en frisk indgangsvinkel til genren ift Halo 2, som jeg havde gennemført forinden.

Den visuelle atmosfære i Riddick, synes jeg er lækker konsistent, men også lidt ensidig i længden. Sidste bane var for mig et absolut højdepunkt på dét område. Halo og Halo 2 finder jeg, paradoksalt nok i modsætning til mit synspunkt i en anden tråd, mere æstetisk indbydende end Riddick. Men Riddick er mere udfordrende i mine øjne og var lige, hvad jeg havde brug for som kontrast til Halo 2-oplevelsen.

For den bedste Riddick-oplevelse generelt, spil TCOR:EFBB, se Pitch Black og slut af med den seneste film (som jeg blev sindssygt skuffet over, da jeg anser Pitch Black for at være en lille sci-fi-perle).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Bede-xBede-xSkrevet 19/05-07 00:15, rettet 19/05-07 00:19 
Visse remakes vil altid blive modtaget med kyshånd af mig. Ninja Gaiden på PS3 er en af dem. Riddick til Xbox360/PS3 er en anden:

Ask any hardcore Xbox fan to name a list of top first-person shooters and The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay will appear pretty near the top. Rumours of a next-gen remake have been doing the rounds for a few months now, but today official confirmation has come from UK industry weekly MCV.

Original developer Starbreeze is said to be at the helm of the remake, with the game itself going by the title The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena. Due on Xbox 360 and PS3, the new game will feature an extended single-player campaign, brand-new online multiplayer and a developer's commentary mode.

http://www.pro-g.co.uk/news/18-05-2007-5512.html

Jeg vil selvfølgelig godt lige høre det fra en kilde mere, men rygterne har været så vedvarende de seneste måneder, at det sikkert er rigtigt nok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 19/05-07 01:20, rettet 19/05-07 01:21 
Jeg har også hørt det tidligere, og bliver også noget bitter over deres beslutning om at lave et remake, frem for en fortsættelse. Jeg er meget begejstret for Escape From Butchers Bay, og generelt hele Riddick-universet, så en "5'er" i sagaen ville være fantastisk.

Nu lover de godt nok "extended campaign", men jeg syntes alligevel det lyder ulækkert. I stedet burde de bruge kræfterne på at få "patchet" originalen, og fyret op under endnu et kapitel. Det ligner (igen) et forsøg på at øge en indkomst uden at lægge særlig meget arbejdskraft i det.

Men mon ikke jeg ender med at anskaffe mig skidtet alligevel, og med en online-del er det allerede dømt til at blive Xbox 360-versionen ;)

Og selv om Skyblazers indlæg efterhånden er gammelt skal han da lige høre for ikke at have Dark Fury med på listen, hvilken pudsigt nok har et soundtrack indspillet af Machine Head (dem med Halo-nummeret, som egentlig ikke har noget som helst at gøre med spillet Halo, eller Riddick, eller tråden her :p).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/05-07 09:49 
Normalt er jeg heller ikke meget for remakes, men lige i det her tilfælde, er jeg glad. Chronicles of Riddick var en fantastisk oplevelse for mig og står på min liste blandt de 5 bedste spil til Xbox.

Derfor vil jeg med glæde rende det igennem en gang til, denne gang i lækker HD kvalitet og med en extended campaign. En ægte efterfølger ville naturligvis have været at foretrække, men når vi nu ikke kan få den, så er endnu en tur tilbage til Butcher Bay helt ok med mig. :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HolisticHolisticSkrevet 04/12-08 17:50, rettet 04/12-08 17:54 
Trailer til den nye The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
http://www.gametrailers.com/player/43332.html

Glæder mig allerede, da jeg også var mere end bare lidt glad for den første på xboxen
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RaGeRaGeSkrevet 07/12-08 20:50 
Grafikmæssigt ligner det det gamle, men fik aldrig spillet det, så jeg glæder mig til dette.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/12-08 23:03, rettet 07/12-08 23:04 
Aaaaahh?? (Sagt som i "Tak for i aften") Godt nok var Riddick til Xbox flot, men det er tydeligt ud fra denne trailer, at grafikken har fået det forventede løft...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 07/12-08 23:30 
Jeg kan også helt klart se at det er løftet til Next-gen. Jeg synes bare det er sært at de gør det, men det er vel fordi der er en masse nye brugere og alt det dér. Kommer det også til PS3, eller er det stadig Xbox only?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 07/12-08 23:41 
PalleJensen>
Aaaaahh?? (Sagt som i "Tak for i aften") Godt nok var Riddick til Xbox flot, men det er tydeligt ud fra denne trailer, at grafikken har fået det forventede løft...



Jeg kan da godt se forskel, men synes dog stadigvæk det ligner det gamle, selvom personerne virker en del mere detaljeret.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
enfenenfenSkrevet 08/12-08 00:20 
Herold>
Kommer det også til PS3, eller er det stadig Xbox only?

Det kommer også til PS3.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 08/12-08 08:39 
Herold>
Jeg kan også helt klart se at det er løftet til Next-gen.

Så spillet er en hel generation foran nu?... imponerende ;D
SumezSumezSkrevet 08/12-08 08:50 
Herold>
Jeg kan også helt klart se at det er løftet til Next-gen. Jeg synes bare det er sært at de gør det, men det er vel fordi der er en masse nye brugere og alt det dér.

Er det da en remake, og ikke et nyt spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/12-08 08:57 
Ja det er en remake eller opskaleret port.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/12-08 09:15 
Sumez>
Er det da en remake, og ikke et nyt spil?

Det er 1½ spil. Altså en remake (og ikke opskaleret port) af det originale Riddick plus en mindre kampagne som udspiller sig efter Riddick spillet. Jeg er klar igen!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 08/12-08 09:25, rettet 08/12-08 09:25 
Lad os nu se om det er en remake når det kommer. Ligner MEGET en port med bedre grafik. Men deres marketing folk vil sikkert gerne have det til at lyde af mere.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/12-08 10:43 
Jeps, men jeg er sikker på, at det er mere end en opskaleret port... Og de nye kapitler er nok til, at jeg lader mig lokke endnu engang... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HolisticHolisticSkrevet 17/12-08 16:47 
Spillet kommer til at bestå af et nyt kapitel med ca 12 timers gameplay, dertil kommer multiplayer + den opdaterede udgave af butcher bay.

Jeg er ihvertfald game :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/02-09 18:46 
Er der info ude om, hvor meget det oprindelige spil bliver moddet/opdateret? Altså, er der helt ny grafik/textures, ny engine eller hvordan?
HolisticHolisticSkrevet 26/02-09 21:22, rettet 26/02-09 21:23 
Komplet makeover, både engine og alt andet :) og selvf. i sin fulde længde
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
AmbyAmbySkrevet 27/02-09 11:01 
Så lige de nyeste gameplay video'er fra IGN. Det ser ret lækkert ud. Og nu fik jeg aldrig spillet det originale.

Er der ekstra med i denne?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/02-09 14:02, rettet 27/02-09 14:03 
Se ganske få indlæg oppe:

Holistic>
Spillet kommer til at bestå af et nyt kapitel med ca 12 timers gameplay, dertil kommer multiplayer + den opdaterede udgave af butcher bay.

12 timer ekstra lyder af pænt meget... jeg kan ikke helt huske hvor langt det gamle var. 10-15 timer?
BeanoBeanoSkrevet 02/03-09 10:46 
Video preview af spillets Pitch Black multiplayer-mode.

"Hands-On: Riddick Dark Athena's Multiplayer "
HolisticHolisticSkrevet 04/03-09 11:26 
Og så lige et preview fra Gametrailers også ;)
http://www.gametrailers.com/player/46244.html?type=
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
dpldplSkrevet 04/03-09 12:05 
Demo på live lige nu.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/03-09 21:52, rettet 07/03-09 21:55 
Riddick siger "Everybody bleeds the same".

Den sang har vi vist hørt før? Og kunne dét ikke afspejle, *hvor meget nyt* denne "update" egentlig lægger op til? :)

EDIT: Ikke at eventuel mangel på "nyt blod" skal forhindre mig at spille det her spil. Men "life is short" ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HolisticHolisticSkrevet 07/04-09 10:34, rettet 07/04-09 10:36 
Review fra GT
http://www.gametrailers.com/player/47698.html
Og nu hvor det kom på gaden, well... Så holdte de 12 timers ekstra gameplay ikke helt... Det er blevet til 6.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/04-09 15:02 
Og det lader til, man skal holde sig fra PC versionen og vælge 360-versionen hvis man vil have den bedste oplevelse...

Eurogamer Face-Off: The Chronicles of Riddick
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-09 15:10, rettet 22/04-09 15:16 
Demoen på PS3 er da grafisk noget af det svageste jeg længe har set. Det er så mange jaggies at det ligner den gamle xbox version i 480p med et filter hen over, og skubbet op i 1080p.
Er det, det samme på 360'eren, jeg synes ikke jeg kan se den store forskel i de screenshots på siden du linker til.

EDIT: Videoen ser godt nok noget bedre ud på 360, men ligner stadig noget der er løgn sammenlignet med "nutidens" spil IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/04-09 16:18 
Har du læst artiklen?? Hvis ikke, så prøv det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-09 16:23 
Jeg kommenterer bare på grafikken. Det mener jeg godt jeg kan når jeg har spillet demoen på PSN og det gamle spil på Xboxen.

Men tænker du på noget specielt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/04-09 19:49 
Næeh, ikke andet, at jeg synes du sammenlignede grafikken i PS3 versionen med grafikken i 360 versionen... Der skulle være en nævneværdi forskel ifølge artiklen... Men værst skulle PC-versionen være, som kræver en voldsom stor maskine, hvis man skal nærme sig konsolniveauet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 22/04-09 20:29 
PS3 versionen er godt nok grim, kontra de andre udgaver.

Mest tydeligt her:
360: http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/5/2/4/5/2/5/Riddick_360_000.jpg.jpg

PS3: http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/5/2/4/5/2/5/Riddick_PS3_000.jpg.jpg
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 22/04-09 22:09 
Jeg er i gang med spillet og har ingen klager over grafikken i 360-versionen, men jeg er heller ikke grfx whore.

Kan bemærke, at spillet er yderst brutalt og råt i tonen. Riddick slår ikke folk ihjel på nogen pæn måde, og en af bipersonerne fortæller meget eksplicit, at han vil dræbe en kvinde for dernæst at have sex med hende.

Skægt nok er det 16+ pegi, hvilket jeg personlig synes burde være øverste grænse i pegi-systemet, men når nu 18+ findes, undrer det mig, at den ikke er valgt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 22/04-09 22:16 
Wehner>
når nu 18+ findes, undrer det mig, at den ikke er valgt.

Den er reserveret til patter.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-09 22:52 
Ja, du må godt lære at slå ihjel på 452 måder, men at se et par jader er _fandme_ at gå over stregen! :/
CoreCoreSkrevet 23/04-09 08:56 
Jeg elsker cover-systemet (hvis man kan kalde det dét). Var det også sådan i det oprindelige "Butchers Bay"? Det kan jeg slet ikke huske.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/05-09 00:18 
Jeg elsker Starbreeze. Jeg var vild med det Riddick til Xbox, jeg elskede The Darkness og nu er jeg forelsket all over again med "Assault on Dark Athena"...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 02/05-09 00:26 
Jeg er også glad for det (og dem). Jeg er vild med deres måde at fortælle historien i et actionspil på, men de er ved gud ikke nogle grafiske troldmænd på Xbox 360 (endnu).

Er måden man sigter over crates på, også med i Xbox-versionen?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/05-09 15:59, rettet 31/05-09 17:40 
Der er også noget ved Riddick-universet, der gejler mig lidt op. Nu leder vi jo hver især efter forskellige ting i spil, ikke altid nyskabende ting, men formentlig *altid* ting, der underholder. Nogen ønsker måske, at spil også kommer på et højere kulturelt plan og bliver mere end "bare" underholdning. Jeg tror ikke, Riddick-spillene er udviklet for at lægge op til eftertænksomhed/dybe tanker, når man har lagt dem fra sig. De handler om rendyrket solid action, der også er fint nok, hvis man ikke forventer mere af dem.

Athena er vist også udviklet som rendyrket underholdning ved at følge samme opskrift som det første spil. Jeg fornemmer dog på folk, at det har mere action og mindre person-/historieudvikling end Butcher's Bay. Det anmeldes generelt af flere som "been there, done that" (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl). Jeg er nu helt frisk på at gå i krig med Athena efter især et nyligt gensyn med spillenes modersmål, Pitch Black (endelig på Blu-ray!).

Men jeg tror, vi let kan blive enige om, at et eventuelt tredje spil bør komme med nye idéer. Jeg håbede jo selv på, at Starbreeze (til det første spil) medregnede lidt af den eksistentielle personudvikling i Riddick, der kan glimtes i cliffhanger-momentet "Not for me?" i slutningen af Pitch Black (bare rolig, jeg spoiler intet konkret). Jeg mindes ikke, det første spil indeholder et glimt af dette fascinerende lag i Riddicks personudvikling. Det vil sikkert være "sundt" for spilserien, hvis Starbreeze vil være i stand til at indfange den atmosfære eller dybde fra første film, der handler om mere end rendyrket solid action og todimensionelle "badass"-kommentarer.

Til dem, der ønsker en mere kronologisk oplevelse af spil- og filmforløb, bør man (hvis jeg ikke tager helt fejl) udforske Riddick-universet i den her rækkefølge:

1. Spil Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay
2. Spil Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena
3. Se Johns' Chase Log (feature på Pitch Black: Unrated Director's Cut)
4. Se Pitch Black
5. Se Chronicles Of Riddick: Dark Fury
6. Se Pitch Black 2/The Chronicles Of Riddick

Johns' Chase Log giver et fint indblik i dusørjægeren Johns' jagt på Riddick, efter han er sluppet væk fra fængslet Butcher's Bay. Jeg tror faktisk, der kunne komme et interessant spil ud af Johns' Chase Log.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
CoreCoreSkrevet 31/05-09 16:40 
Du mangler "Chronicles Of Riddick: Dark Fury" mellem Pitch Black og Chronicles ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/05-09 17:39 
Ach jah - opdateret :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
147 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig