X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime PAL - pillet ved?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 28/05-04 01:16 
Sad og læste i nedenstående tråd.

Indlægget jeg studsede over:

"It's not harder, it's just that things like the Sheegoths take more damage. For example, a fully-charged power beam shot at the right area could blow a Baby Sheegoth's shell of totally (watch the rolling demos on the title screen). You need 2-and-a-bit fully charged shots in the PAL version, which simply isn't as fun. They basically threw out a lot of the very careful statistical balancing which had gone into making Prime so great."

Har Retro Studios virkeligt pillet så meget ved PAL udgaven, at balancen i spillet er blevet ødelagt?

Det eksempel skribenten nævner, ang. Sheegoths, kan jeg nikke genkendende til; Jeg kan huske hvor godt det så ud, i filmene, at man ku' pille deres skjold af, med ÈT charged skud, men da jeg endelig selv skulle prøve det i spillet, så var det en ganske anderledes og noget mere knapt-så-interessant affære. Elegancen ved at gøre det med et velplaceret, og charged skud, var simpelthen pist væk - man kunne ikke.

Hvorfor var det lige at der egentligt skulle pilles så meget ved PAL udgaven af det spil? Lyder som om balancen i NTSC versionen var spot on, men det blev ødelagt i PAL versionen.

Men hvorfor? Jeg kan dårligt forestille mig at spillet var alt for nemt, i NTSC versionen, således det var nødvendigt at pumpe sværhedsgraden op, i PAL versionen - vel?

Metroid Prime tråd
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 23/08-04 14:16 
Jeg forstår ikke helt. Hvad er det for et område i spillet, der skulle være så problematisk?
Det fremgår af tråden, at det er forholdsvist tidligt i spillet, men hvad er det for nogle miner, de snakker om?
Jeg forstår det som om det er vejen op til Sheegoth-bossen, der indtil videre er det eneste sted i spillet, jeg er død. Men vejen fra Tallon Overworld (hvor jeg havde savet), gennem Magmoor Caverns til Prendrena, er da ikke videre svær, og jeg havde da også alle energitanke i fuld behold, da jeg nåede tilbage til bossen (altså de indledende kampe mod dens unger) i andet og tredje forsøg (hvor man burde have styr nok på bossen til at dræbe den næsten uden at blive ramt - det virker bare lidt usikkert om man faktisk skader den).

Jeg syntes også det var irriterende at baby sheegoths er så hårdhudede. Ok når man er oppe mod en, men det er mere besvær end det er værd, når man kæmper mod to.
Når man har gjort det af med en del af dem, er de dog temmelig nemme at nedlægge, så jeg synes ikke det går ud over spillet på nogen måder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BobbeBobbeSkrevet 23/08-04 14:43 
Jeg har også læst at der var en dør, som man skulle gøre noget for at komme igennem. Og i NTSC versionen kunne man bare gå lige igennem.
Men jeg har aldrig spillet MP, så jeg skal nok ikke udtale mig for meget :)
Spiller nu: Wii
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig