X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt SEGA arcade board på vej


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/05-04 20:00 
Klip fra GI

- - -

High end arcade board to be delivered early next year

British technology firm Imagination is preparing to deliver a new arcade system to Sega at the start of next year, according to the company's financial statements, which will be based on the firm's next-generation graphics system.

- - -

En skam at SEGA ikke bliver på Chihiro (så vi kunne få nogle flere arkade perfekte konsol konverteringer). Men OK arkade hallerne kunne godt trænge til et nyt seriøst kick-ass board, så man atter kan se forskel på et arkade spil og et konsol spil. Vi kan vel alle huske den gang vi så Power Drift i arkade hallerne og bagefter måtte cykle hjem og spille første generations Amiga spil - eller hvad med Mortal Kombat og Virtua Fighter - eller endnu længere tilbage, hvor man stod og savlede over Ghosts'n'Ghouls på "Byens Burger" eller "Area 88" på "Joye" "Damn! Alle de store, lækre sprites. Wow!". Dengang havde arkade maskinerne et seriøst imponerende forspring. Lad os håbe at SEGA, med deres nye board, kan bringe magien tilbage. De kan vel liiiige nå det, inden PS3 og XBOX2 slippes løs...

Next-generation arcade systems for Sega
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
WehnerWehnerSkrevet 25/05-04 20:04 
Eller da vi spillede Bubble Bobble på arkaden og så rendte hjem til vores Amstrad. Nøøj det var en gusten version.

Men ja, lækkert at der bliver lidt forskel. Bortset fra, selvfølgelig, at det her i Aalborg kommer til at betyde 0, eftersom der ikke er nogen ordentlige arkader tilbage. Vi kommer til at skulle rejse for at opleve det :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/05-04 20:12, rettet 25/05-04 20:14 
....eller da vi spillede Galaxian på Århus-København båden, og måtte gå hjem til vores Pong-klon (der var smukt emballeret i en rød lædder attache mappe med grønt fløjls indtræk, praktisk inddelt til spiral ledninger og det hele).

...eller den gang vi spillede Pong for første gang (også på en eller anden færge) og måtte gå hjem til et sort/hvid fjernsyn der kun viste Danmarks Radio... og bare drømme om Pong.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
WehnerWehnerSkrevet 25/05-04 20:50 
Det er rart, når man føler sig gammel, at man kan høre, at der er nogen, der er endnu ældre ;)

Men ja - i min barndom stod den også på DR og sort/hvid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/05-04 21:24 
I forhold til spil, er jeg ihvertfald lykkelig for, at jeg oplevede hvordan det var, den gang der var liv i arkade maskinerne. Og så gamle er vi da heller ikke. :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/05-04 01:49 
Ja S/H perioden kan jeg også godt huske, lidt kedeligt og se hende der damen/pigen(kan ikke lige huske hvad hun hed) og ham der lillebror dukken, men så kunne man jo en del år efter nyde skrumpen fra det ydre rum i dejlige klare farver ;-)

PS
Nogen der forresten har et link til noget med skrumpen fra det ydre rum?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkenDarkenSkrevet 26/05-04 05:01 
glemmer aldrig de år jeg tog med folkeskolen på koloni på bornholm... halvdelen af de penge man havde med til 3 uger, blev brugt på færgen derover... der var altid bubble bobble og double dragon og 3 maskine skiftede iløbet af årene (mindes stærkt et game hvor det galt om at komme op i toppen af et brændende hus/skole/ting, husker bare ikke navnet) For nogle tid siden var jeg i Palads og tog et hurtigt smut neden under for at se hvordan der så ud... *SUK* siger jeg bare... det så udtil at alle de gamle maskiner var fjernet og der var kommet store racer spil istedet som med alt det extra geil på maskinen, fylder halvdelen af lokalet =\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 26/05-04 08:36 
Det kunne være værre. De kunne have erstattet alle spillene med pachinko maskiner (udenfor vesten ville det så være enarmede tyveknægte).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 26/05-04 13:16 
Just you wait...

Staten har fjernet reglen om, at der skal være "morskabsautomater" for hver "gevistgivende automat". Hvilket var den primære grund til at førstnævnte stadig er nogle steder i landet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 26/05-04 15:04 
selv min lokale kiosk har fået en del ikke-så-enarmet maskiner =\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 26/05-04 15:06 
Den regel har jeg ikke hørt om før.
Lyder underligt, når man ser hvor mange spillehaller (altså med jackpotmaskiner og video poker og den slags) uden nogen "rigtige" arkadespil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/05-04 15:20 
RJK>
Just you wait...

Staten har fjernet reglen om, at der skal være "morskabsautomater" for hver "gevistgivende automat". Hvilket var den primære grund til at førstnævnte stadig er nogle steder i landet.

Gragh! Det kan ses på Tivoli. Hvor der før var coin-ups en massé, er der nu enarmede tyveknægte og kedelige beachhead 2001-maskiner. Det er forfærdeligt :/ Det var ellers min favoritgrund til at gå i Tivoli.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 26/05-04 15:32 
Sumez>
Den regel har jeg ikke hørt om før.

Det betyder vel næppe, at den ikke fandtes? ;p

Der var sikkert nogle størrelsesbegrænsninger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 26/05-04 15:34 
Wehner>
Men ja, lækkert at der bliver lidt forskel. Bortset fra, selvfølgelig, at det her i Aalborg kommer til at betyde 0, eftersom der ikke er nogen ordentlige arkader tilbage. Vi kommer til at skulle rejse for at opleve det :-/

Tivoli Land har lidt tilbage, men det er desværre ikke som i de gamle dage :-(

Men der ER der en arcade hal inde i midtbyen? Den ved siden af Jomfru Ane Gade? Jeg var derinde for et par år siden - masser af maskiner.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 26/05-04 16:32, rettet 26/05-04 16:33 
Jeg har lige (nu) fået at vide at den ved Jomfru Ane Gade (Fun City Aalborg, svjh) er blevet ryddet. De har kørt lastbiler de sidste to dage og tager vist sidste læs i dag. Alt sendes til Rumænien...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/05-04 17:08 
Det er forfærdeligt. Du bliver altså nødt til at åbne en filial af arkademuseet i København, så vi kan få de gode gamle arkadehaller tilbage. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 26/05-04 17:08 
Hmm, gad vide om den lov måske gjorde mere skade end gavn.
Mange spillehals operatører anså nok bare loven som en hindring og hentede nogle ligegyldige maskiner hjem bare for at have dem, da de reelle penge jo lå i de enarmede. At ingen gad spille nogle gamle lig var nok ikke så mærkeligt...
RJKRJKSkrevet 26/05-04 17:10 
Sumez>
Du bliver altså nødt til at åbne en filial af arkademuseet i København, så vi kan få de gode gamle arkadehaller tilbage. ;)

Skaf mig et gratis lokale og jeg skal overveje seriøst det ;))

I det mindste sørger jeg for (så vidt muligt) at redde de interessante af maskinerne, så de ikke alle havner i Rumænien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 26/05-04 17:10 
Nogen der har været på Bakken i år, og set om de har nogen gode maskiner der ude?
SumezSumezSkrevet 26/05-04 17:13 
RJK>
Skaf mig et gratis lokale

Haha hahaha.. ja.. Puh :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/05-04 17:21 
Jeg har været i Tivoli Friheden, hvilket var en rimelig trist oplevelse.

Der er en Alpine Racer (1...), Time Crisis (1...), House Of The Dead 2 (defekt), Vampire Night, Manx TT Twin, Indy 500 Twin og Scud Race Twin Deluxe. Sidstnævnte er det absolutte højdepunktk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 26/05-04 17:21 
RJK>
Fun City Aalborg er blevet ryddet

Nej!? Det er da trist... men jeg har også kun været der nogle få gange, så jeg kan nok ikke tillade mig at klage :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 26/05-04 17:30, rettet 26/05-04 17:31 
Chrono>
Nej!?

Ja, det er da ikke noget jeg finder på ;p

Jeg har godt nok ikke hørt ordret at det er Fun City, men eftersom vi snakkede med dem der har Fun City Århus og de fortalte, hvad jeg berettede, om deres "hal i Aalborg ved Jomfru Ane Gade", så går jeg ud fra, at det er den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 26/05-04 19:53 
Nogen der har været i Professor Olsens Spilleland fornylig, er der stadig ok maskiner?

I øvrigt er det nok den lammeste intro, jeg har set, på Scalas hjemmeside, og så virker linket derfra ikke en gang til Professor Olsens Spilleland (gys, er det mon lukket?) :)

"Scala i hjertet af København er en oplevelse for alle sanser. Her kan De opleve ægte dansk [hygge].
[hygge] er det danske ord for at "have det rart med andre". Og det er der rig mulighed for i Scala."
The DaneThe DaneSkrevet 26/05-04 20:51 
Prof. Olsens er i kælderen sidst jeg så det, men (desværre?) er det ét fast beløb og så er spillene gratis for hele dagen - eller hvor lang tid man nu er der.

Bortset fra prisen - som tager livet af spillene (sidst var et af de spil jeg spilledes control næsten dødt) - så er spillene da ok. Men noget af det sjove går væk når man ved man kan fortsætte i det uendelige.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/06-04 15:56 
Jeg har lige været en tur i Tivoli her i København.
De havde fået flere nye maskiner bl.a. Gaelco's Tokyo Cop. Alt i alt er deres arcade samling ganske god og rimelig up-to-date.

Efter den nye rutchebane, det nye flyvende tæppe og det gyldne tårn, må det i det hele taget siges at være et rigtig godt og tidssvarende Tivoli.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 14/09-04 15:40 
RJK>
Jeg har lige (nu) fået at vide at den ved Jomfru Ane Gade (Fun City Aalborg, svjh) er blevet ryddet. De har kørt lastbiler de sidste to dage og tager vist sidste læs i dag. Alt sendes til Rumænien...

Og så kan jeg gentage mig selv, blot er det denne gang Fun City Århus og dermed den sidste Fun City. Alt køres væk i denne uge og jeg skal selv ud og hjælpe med at flytte noget torsdag.

Så hvis man vil redde nogle Scud Races, Spike Outs, Star Wars Arcade og hvad der nu ellers var, fra at ryge til Rumænien, så er det op med bidragene :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 14/09-04 16:36 
Damn blev helt nedtrykt af at læse at de ryger til rumænien :( er stadig i shock!...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
Michael_Michael_Skrevet 14/09-04 16:45 
RJK>
Så hvis man vil redde nogle Scud Races, Spike Outs, Star Wars Arcade og hvad der nu ellers var, fra at ryge til Rumænien, så er det op med bidragene :)

Hvad tror du man skal hoste op med for SCUD RACE el. SW ARCADE? Det kan vel ikke være meget de får for dem i Rumænien.
Jeg er delvist interesseret.

--Michael
RJKRJKSkrevet 14/09-04 16:56, rettet 14/09-04 16:57 
Scud Race (x4) er røget. Det samme er Tokyo Wars (x2), Operation Wolf 3 og House Of The Dead.

Jeg vil skyde på at de står i måske 10.000 (for en løs), samme for Star Wars. Selvfølgelig afhængig af stand etc. Jeg kan godt prøve at spørge på det i morgen.

Det er et halvt års tid siden jeg var der sidst, og der havde de ikke de to sidstnævnte, så jeg ved ikke om min hukommelse holder, men jeg mener de (udover nævnte) havde:

Spike Out x2
Tekken Tag
Daytona x4
Cruisin' USA x4
Point Blank 3
Ferrari (deluxe)
Sega Rally x2
Area 51
Star Wars Arcade
Time Crisis II x2
Prop Cycle
Virtua Striker 2-3
Alpine Racer 2-3
Real Puncher 2
(Namco motorcykelspil) x2
(Alien-agtigt lyspistolspil)
(Sega tæsk-muldvarpe-spil)

I øvrigt bliver de ikke direkte solgt til Rumænien - samme firma har en relateret afdeling dernede. Men de kommer med garanti ikke hjem igen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 14/09-04 17:00, rettet 14/09-04 17:00 
Arcademaskiner er sku ved at være sjældne nu! Jeg kan huske at jeg var i paradis den gang jeg besøgte London som 12 årig og var inde i SEGA-LAND! 5 etager med spillemaskiner WOW!!! Hold kæft en dejlig larm! Nu hedder det så vist FUN-LAND. Men er stadig hver at besøge. Skal forresten snart derover.
Bashful Neophyte
Michael_Michael_Skrevet 14/09-04 17:05 
RJK>
Jeg kan godt prøve at spørge på det i morgen.


Du må meget gerne spørge om pris og stand på STAR WARS ARCADE for mig.

--Michael
RJKRJKSkrevet 14/09-04 17:10 
My bad, det er ikke en Star Wars Arcade (som jeg slet ikke kender), men http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=9777&letter=S]Star Wars Trilogy Arcade[/LINK]" target="">Star Wars Trilogy Arcade - deluxe-modellen. Den første ville formentligt være noget billigere.

Jeg kan huske at skærmen er meget brændt. Men det er bagprojektionsarcadeskærme næsten altid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 14/09-04 21:50 
Det er helt fint. Jeg troede egentlig også, du mente SW Trilogy Arcade, så du må meget gerne høre pris alligevel.
SW ARCADE fra (1983?)er vel næppe at finde rundt om i landet mere.

--Michael
RJKRJKSkrevet 14/09-04 22:08 
Star Wars Arcade er et Sega-spil fra 1993. Det originale hedder bare Star Wars.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 14/09-04 22:11 
Nerosretro>
Arcademaskiner er sku ved at være sjældne nu! Jeg kan huske at jeg var i paradis den gang jeg besøgte London som 12 årig og var inde i SEGA-LAND! 5 etager med spillemaskiner WOW!!! Hold kæft en dejlig larm! Nu hedder det så vist FUN-LAND. Men er stadig hver at besøge. Skal forresten snart derover.

Jeg har lige været der.
Bedste sted i London! Der er en lille krog med fighter spil med de japanske "back-to-back" maskiner med Virtua Fighter 4 Evolution, Street Fighter 3 3rd Strike, Tekken Tag, en eller anden Guilty Gear og Marvel vs Capcom 2 (eller SNK Capcom 2).
Der er sku' nogle hårde spillere at udfordre!
WehnerWehnerSkrevet 14/09-04 22:17 
Jeg elsker London, og jeg elsker Funland - er meget misundelig.

Funland lå i øvrigt også i the Pepsi Trocadero samtidig med SEGA World, i den periode min kæreste og jeg boede derovre. Der var det godt nok et stort kompleks alt i alt.

Men det fedeste var, at Troc'en tydeligt var (og er) et sted, hvor man går ud fredag aften, hvor folk her går i Jomfru Ane Gade, eller hvad nu. På den måde har det aldrig været med spillehaller i Danmark svjv. Desværre, for det er sjovere at spille Air Hockey og DDR, end at sidde passivt på en beværtning og drikke, mens musikken er så kraftig, at man ikke kan tale sammen :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/09-04 09:30 
Ahh ja - Funland. Også stedet hvor jeg i foråret fik prøvet kræfter med OutRun 2. Fantastisk sted.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 18/09-04 19:12 
RJK>
Og så kan jeg gentage mig selv, blot er det denne gang Fun City Århus og dermed den sidste Fun City. Alt køres væk i denne uge og jeg skal selv ud og hjælpe med at flytte noget torsdag.

Det var i øvrigt en ganske deprimerende oplevelse, at være med til at lukke det ned. At lokalerne fremover skal bruges til bingo-hal gjorde det ikke ligefrem bedre... Trist.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig