X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

.Hack


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/05-04 14:39, rettet 23/05-04 14:39 
Har I prøvet pal version af første del? Er anime ekstra materialet noget værd?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
TweelTweelSkrevet 23/05-04 17:30 
Ja, det er virkelig godt vævet sammen med historien i spillet. Bortset fra det er det ikke bare ekstra-materiale: Det er en del af en større oplevelse. Men mig bekendt følger animen da ikke kun med pal-versionen.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/05-04 21:01 
Der følger 45min. af animen med.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
TweelTweelSkrevet 23/05-04 23:05 
Der følger den 1. del af .hack//Liminality med, som er en ud af fire anime film som er lavet specielt som supplement til de fire dele af spillet. Den anime der kører som serie heder .hack//SIGN, og har meget lidt med spillet og Liminality at gøre, bortset fra at de foregår i samme verden.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
CronossCronossSkrevet 23/05-04 23:37 
Alle fire (spil, film til spil, tv-serie og tegneserie) ting er forskellige i historie, men har The World som tema.

Historien i spillet er faktisk rigtigt fed, og gider man bruge den tid det tager at sætte sig ind i det hele, så er .hack faktisk en af de fedeste rpg-oplevelser i lang tid.
SumezSumezSkrevet 23/05-04 23:49 
Problemet er bare at de har produceret så meget (tre anime-serier, fire spil og sikkert ligeså meget manga) på så kort tid, og det er ikke til at finde ud af hvor man skal starte. Fire seperate PS2-spil, er temmelig meget i sig selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/05-04 14:19 
Lidt off-topic - men snakker vi gode RPG'er, så har det nye Arc the lad et fedt kampsystem og en lækker historie.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/07-04 22:26, rettet 08/07-04 22:28 
Project .hack-universet må da siges at være et af de mere gennemtænkte "anime > spil > manga > anime-produkter", der nogensinde er lavet. Efter at have noteret producenten bag FMV-sekvenserne i Xenogears, manuskriptforfatteren fra Ghost in the Shell og Mobile Police Patlabor samt figurdesigneren fra Neon Evangelion Genesis, FLCL og Gunbuster, så jeg mig nødsaget til gå i gang med dette store måltid af et MMORPG-univers (med offline-gameplay i selve spillene!).

Sumez>
Problemet er bare at de har produceret så meget (tre anime-serier, fire spil og sikkert ligeså meget manga) på så kort tid, og det er ikke til at finde ud af hvor man skal starte. Fire seperate PS2-spil, er temmelig meget i sig selv.

Uden at kende nærmere til spilserien, fik jeg selv lige lagt ud med anime-tv-serien, som også skulle være det rette sted at starte iflg. www.dothack.com 's "TV_SERIES_vs_OVA_vs_PS2":

The story of .hack//SIGN, the 26 episode TV series, takes place before .hack//INFECTION (PS2) and the .hack//LIMINALITY series. They introduce "The World" and the events leading up to the game's beginning. .hack//SIGN takes place almost entirely online and follows the adventures of Mimiru, Bear, and the other player characters as they try to unravel the mystery of Tsukasa. The .hack//LIMINALITY series and .hack//INFECTION begin at roughly the same time after .hack//SIGN, paralleling each other in separate worlds. The .hack//LIMINALITY series takes place offline, telling Mai Minase's story after she becomes involved through her friend Tomonari Kasumi, who falls into a coma after playing the game. .hack//INFECTION, the PS2 game, returns to the online world through Kite, a young player and friend of Orca of the Azure Sea, a character mentioned in .hack//SIGN.

Men noget research gjorde tingene lidt mere komplicerede, så hvis jeg ikke er kommet frem til en nogenlunde korrekt kronologisk gengivelse herunder, må kendere af serien lige hæve en finger:

1. .hack//SIGN (anime tv-serie)
- Afsnit: 26
- Plot: Forhistorie.

2. .hack//Intermezzo (OVA/Original Video Animation)
- Afsnit: 1 (opfattes som " afsnit 27" i .hack//SIGN)
- Plot: Fortsættelse.

3. PS2-spillene + .hack//LIMINALITY (OVA)

- Del 1: .hack//INFECTION (ude i PAL) + vedlagt DVD, .hack//LIMINALITY (første afsnit)
- Del 2: .hack//IMUTATION (ude i PAL) + vedlagt DVD, .hack//LIMINALITY (andet afsnit)
- Del 3: .hack//OUTBREAK + vedlagt DVD, .hack//LIMINALITY (tredje afsnit)
- Del 4: .hack//Quarantine + vedlagt DVD, .hack//LIMINALITY (fjerde afsnit)

- Plot: Spil og anime foregår seks måneder efter .hack//Sign.

4. .hack//Unison (OVA)
- Afsnit: 1 (også kendt som det uofficielle FANSUB-afsnit "28" i .hack//SIGN-serien)
- Plot: Fortsættelse ("epilog") til .hack//SIGN og PS2-spillene.

5. .hack//Legend of the Twilight Bracelet (anime tv-serie)
- Afsnit: 12
- Plot: Foregår fire år efter historien i PS2-spillene.

Meld endelig ud hvis nogle af jer har rettelser til ovenstående.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkenDarkenSkrevet 09/07-04 08:04 
synes også det er en fed serie, glæder mig til at spille spillene, men kan ihvertfald anbefalde animerne
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/07-04 20:02 
Så skulle der være lavet en komplet oprettelse af denne action/RPG-spilserie i systemet.

Project .hack
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/07-04 22:04, rettet 14/07-04 22:08 
• Dual Voiceover: Choose either English or Japanese for a totally immersive experience.

Virkelig flot at man skal gennemføre spillet først, før denne option bliver tilgængelig :/

EDIT: Havde der dog bare været en "tryk ned, R1, R2, R3" ligesom i Arc the Lad: Twilight of the Spirits.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 14/07-04 22:35 
hmmmm det spiller lyder jo til at være ok...

Kun være jeg skulle prøve det. .hack//sign er sgu ellers 1en ok anime serie inden til videre (har kun set til episode 10, men de sidste 4 dvd´er er på vej).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MarcusMarcusSkrevet 15/07-04 13:53 
Er der nogle bestemte spil som det minder om? På nogle punkter?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/07-04 16:08, rettet 15/07-04 16:09 
Fx Phantasy Star Online om end .hack simulerer en online-verden (det spilles kun offline).

Der er lidt action/RPG-elementer fra Dark Chronicle, og sikkert en masse andre RPG-spil, men jeg har kun lige rørt en smule af overfladen i .hack//Infection indtil videre.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 04/08-04 19:49, rettet 08/08-04 10:06 
Efter at ha' spillet Hack. Infection i ca. 5 timer vil jeg lige komme med nogle kommentarer:

Selve idéen bag spillet er ret fed og åbner op for mange muligheder. Jeg var selv meget positiv og glædede mig til at afprøve det jeg troede var et meget frit univers.
I starten er spillet også fedt da man ikke kender mange af mulighederne endnu, hurtigt finder man dog ud af at det ikke er så valgfrit igen.

Ting der irriterer mig:

I) Når man skal skrive ting på boardet gøres det automatisk.

II) Når man skal svare på e-mails får man kun 2 valgmuligheder.

III) Folk siger meget tit det samme. F.eks. et rygte der afgører hvordan man bliver behandlet ville være fedt.

IV) Et hold kan ikke rumme mere end 3 personer.

V) Folk på ens hold gør ikke meget automatisk, bl.a. burde
de efter min mening tage ting fra kister og måske give gaver og efterspørge en handel etc.

VI) Man må generelt nøjes med meget enkle og ensformige kampe med mulighed for enten at bruge en spell eller bruge sit standard angreb.

VII) Man kan bestemme hvad de andre skal ha' på af rustninger og hvilke ting de skal gøre. Det virker lidt til urealistisk hvis man skal antage at de er faktiske personer selv.

VIII) Man kan ikke blive "gode venner" og få member addresses af folk i byen via et rygte system etc. Alle dem jeg har fået på holdet indtil nu er nærmest tvungne via historien.

IX) Man møder ikke andre spillere i dungeons.

X) Ens hold bliver ikke irriteret på en og nægter at være på ens hold længere. Det kunne f.eks. ske hvis man tog alle skatte selv, eller man svarede negativt til dem.

XI) Efter hvad jeg ved så kan man ikke hjælpe forskellige NPC's ved f.eks. at gå ind i byen og søge arbejde. Handlingen foregår næsten kun hvis man følger historien.

Er der ting der er blevet bedre i de efterfølgende spil?
Fortsætter man med samme karakter, lvl's etc. i de senere spil?
The DaneThe DaneSkrevet 05/08-04 08:37 
Hvad havde du tænkt dig at folk skulle skrive tilbage til dig på forumet? Det samme med mails. Det er selvf. baseret på at følge historien, eller for at give dig forskellige ledetråde til andre kort i spillet.

At man ikke kan have flere med er vel bare for ikke at fylde skærmen med stats, og så ville det være endnu mere kedeligt hvis man bare kunne smadre de sidste nye store monstre (hvilket man næsten alligevel kan).

Ja, man kan overføre sin "gamle" figur til næste spil når man er kommet igennem.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 05/08-04 09:04, rettet 08/08-04 10:00 
De kunne lave en ting der skulle lede efter nøgle ord som giver forskellige reaktioner, ellers svarer folk bare ikke. Eller hvis man bare kunne skrive til andre end de få personer så ville det være fedt nok også, så man selv kan bestemme nogle af ens "venner".

Der kunne sagtens frigøres plads til flere personers stats i bunden af skærmen. Ang. fjender så hæver de jo bare sværhedsgraden. Omkring 6 personer ville være fedt. Disse personer skulle så også helst ha' bestemte førindkodede forhold til hinanden, f.eks. nogen der konkurrerer mht. kills.

En anden ting der er trist er at man ikke oplever at de andre f.eks. er online men sammen med en anden gruppe så de ikke har tid. Det sker heller ikke at man render rundt i et eller andet dungeon og så skal folk nå et eller andet pga. tidspunktet. Efter min mening ville det være godt hvis der var inkluderet et fast ur som NPC's er styret af. Tidspunktet de har tid på kan så variere en anelse. Dog ville det være bedst at personer man skal bruge i en mission altid er ledige.
The DaneThe DaneSkrevet 07/08-04 21:26 
Men ellers hvis man er i tvivl om hvorvidt man vil købe dette (for min mening) lettere geniale spil. Så kan man jo låne det på biblioteket - lokalt eller over bíbliotek.dk.
Så kan man altid købe det senere.

Låner selv Infection igen, og har sat mig op til Mutation da jeg så det kom til mit "lokale" (Randers) bibliotek - og de har trodsalt også filmene med, så man får to ting i ét.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 08/08-04 10:03 
Ja, det er en god idé. Jeg tror også at det kunne være et spil jeg vil bruge alt for meget tid på hvis det var lidt mere frit og nogle af de ting jeg nævner blev inkluderet.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/08-04 15:48 
Jeg vil næsten påstå, at det er et must at få set tv-serien .hack/Sign for at være 100% motiveret til gå igennem spillene. Spiller det selv udelukkende for plottets udvikling og ikke gameplayet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig