X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fjernsyn, noget værd?


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 18:58 
Thomson 52" 100 hz Projektion TV

Elgiganten>
Meget elegant 52" widescreen bagprojektions tv. 100 hz. JIPIX. Virtual Dolby på hele 2 * 20 + 40 Watt. 5 stk. højtalere. 1500 siders Tekst-tv hukommelse. PIP/PAP/PAT -funktion. 3 scartstik og component ind.
Incl. multifjernbetjening. (Før 19.999,-)

17999,-

Det skal selvfølgelig været godt til gamening, som er første prioritet. Derudover vil det også være meget rart at man kunne se TV på det.
Jeg har ikke megen forstand på TV, så derfor spørger jeg.

Ville det evt. være bedre at købe et HDTV og hvad ligger de på i pris ca.?
Spiller nu: Halo 3
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 19:21 
Mit råd er køb det ikke.....
Spar i stedet lidt mere op og købe en fladskærm i stedet for.

Bagpojektion er i anden generation blevet meget bedre , i kontrast forhold, og ikke mindst bedre billede også selvom man ikke sidder helt lige for det.

Men der er stadig LANGT fra den kvalitet du kan få med en plasmaskærm, levetiden på et bagprojektion er heller ikke så god som Plasma/LCD skærme.

Også fylder fladskærmen jo INTET i forhold til et Thomson 52" , tro mig det fylder meget... :(
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 22/05-04 19:44 
Kan billedet ikke også brænde sig "fast" på et bagprojekitons tv?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
DommergaardDommergaardSkrevet 22/05-04 19:58 
De havde et i Bruun's Galleri på et tidspunkt og det er da fedt at have en GIGA stort TV, men personligt synes jeg ikke at det var særlig godt! Når man stod lige foran det var billedet flot, men gik man 2-3 skridt til siden så blev farverne dårligere. Såh, hvis man sidder skråt for det er det sq ikke særlig godt at se på!

:/
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 19:59 
Men plasmaskærme i 42" ligger da og runder omkring de 40000 kr. ikke?
Jeg ville nemlig helst have et stort fjernsyn til nogle rimlige penge, men det kan så være at det Thomson ikke er det værd.

Nu blev der snakket i den anden tråd, om man kunne koble sin fladskærm til Xbox'en. Hvordan er billedkvaliteten der i forhold til en alm. 28" philips f.eks.?
Spiller nu: Halo 3
JloweJloweSkrevet 22/05-04 20:08 
Et andet forslag kunne være en projektor?
Jeg har selv en Epson med 80" lærred.
Den nye generations projektorer har virkelig godt billede og kontrast - og hvis du trækker gardinerne for, kan du spille hele døgnet uden problemer overhovedet. Jeg har en til omkring 10.000 og kan spille i fuldt solskin uden problemer.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 20:13, rettet 22/05-04 20:21 
Det er som sagt meget bedre i anden generation, hvad billede angår fra siden , og oppe fra.

Men der er stadig forskel hvis man kigger skråt på det.

40.000,- for en plasma skærm, er vist lidt overdrevet er det ikke.
Du skriver selv du vil give 18.000,- for det andet, jeg har da set plasma skærme til 25-30.000,- , så der er et stykkke op til de priser du selv nævner.
Mener endda Elgiganten havde et 42" , for et stykke tid siden til 22.995,- så mon ikke man kan finde det igen til den pris.

Så det er godt 5000,- mere , også får du meget mere for pengene, priserne på skærme fra LG og Medion falder stadig en del, så hvorfor ikke vente lidt, og se hvor langt nede prisen er til den tid.

Her er bla. en LG skærm til rimelige penge :)
http://www.audiovision.dk/flatron_plasma_mz-42pz13.htm
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 20:14 
Jlowe>
Et andet forslag kunne være en projektor?
Jeg har selv en Epson med 80" lærred.
Den nye generations projektorer har virkelig godt billede og kontrast - og hvis du trækker gardinerne for, kan du spille hele døgnet uden problemer overhovedet. Jeg har en til omkring 10.000 og kan spille i fuldt solskin uden problemer.


Ja, men for dyr i pærere.
Med mindre man køber en CRT projector, er det alt for dyrt at bruge som fjernsyn.
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 20:25 
42" bedre kvalitet, kan jeg også godt leve med.

Grunden til jeg sagde 40000, var fordi jeg så de også havde et plasmafjernsyn i samme reklame.

Elgiganten>
42" Widescreen Plasma Flat TV

Fantastisk lækkert 42" plasma tv i ægte widescreen format. Kun 9 cm dyb og lige til at hænge op på væggen eller stille på et bord. Billedkvaliteten er simpelthen uovertruffen. Fremragende 3D-surroundlyd. 2 * 20 Watt indbyggede højtalere. (Før 47.999,-).

34999,-

Ellers, hvis jeg kunne nøjes med at spille på projektoren
som Jlowe nævnte, ville det så være lige så godt?
Spiller nu: Halo 3
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 20:30 
Nej, det er ikke lige så godt billede på en projektor som på en Plasma skærm, og så larmer den jo mere end en Plasma Skærm gør..
Den skal også loftmonteres eller lign, hvis man skal bruge den meget.
Men med projektor, kan du jo næsten selv vælge billedet størrelse, men du skal også købe et godt lærred også, hvis du køber en projektor, regn med mindst 2000-2500,- for lærredet hvis det skal være god kvalitet, alt efter størrelse selvfølgelig.

Men som sagt ville jeg selv vælge at spare lidt mere op, og købe en LCD/Plasma skærm med det samme.
JloweJloweSkrevet 22/05-04 20:34 
En pære kan holde i 2000-3000 timer (10 timer om ugen giver min 200 uger= 4 år) og kan bestilles via nettet for meget mindre penge. En ny til min koster 1500.-
Så pæren burde altså ikke være en hindring
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
DommergaardDommergaardSkrevet 22/05-04 20:52 
10 timer om ugen? Det er nærmere 10x4 timer om ugen! Altså kun 1 år!
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 21:43, rettet 22/05-04 23:22 
Uanset hvad, hvis vi siger pris på pæren som er ca. 1,- pr. time, som faktisk er billigt....
Så er det i Plasma skærmens levetid på godt 60.000,- , jo en del dyrere i brug..

Så det taget i betragtning, sammen med prisen på en projektor, et lærred og evt. loftbeslag... støjen fra blæseren , resning af filter for hver max. 100 timer brug, prisen på pæren for hver ca. 2000 timers brug... ja, så er valget da helt klart for mig.

Nemlig køb en fladskærm med det samme, hvis man skal bruge det som alm. fjernsyn..... altså spil , tv og film.

Skal man kun se film engang imellem, ja så er det helt klart federe med projektor, den rigtige stemning, mega stort billede hvis man vil have det, og det rigtige feel når man "leger" biograf derhjemme ;)
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 21:45, rettet 22/05-04 21:46 
Ellers spørg Rune, han har faktisk et af de bedre bagprojektion´s fjernsyn....

Og han er da også lidt "kræsen" hvad billede kvalitet angår ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 22/05-04 21:47 
Helt enig med Koluda! Hvis det er til dagligt brug er det fladskærmen frem for projektoren! Men er det til en fed film-oplevelse en gang imellem, så er det projektoren!
KoludaKoludaSkrevet 22/05-04 21:47, rettet 22/05-04 21:48 
Jo, som ved alle projektions fjernsyn, og alle andre fjernsyn, TFT, DLP, LCD´s skærme, ved faktisk ikke med Plasma , men mon ikke de også laver burnins med samme billede på skærmen for længe.
DommergaardDommergaardSkrevet 22/05-04 21:56 
Plasma = Gas
LCD = Krystaller

Dit billede vil derfor falde på Plasma-skærmen efter nogle år! Men hvis du ikke har det i mere end 4-5 år så skulle der ikke være noget problem! LCD er derfor også dyrest!
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 22:07 
Jeg er blevet rådet lidt mere, og jeg har fået interessen for at få mig et Plasma fjernsyn med HD 480.
Det skulle bare ligge i den dyre ende, grundet at det er ret nyt i Europa.
Det er vel noget man skal vente lidt med at invistere i så?

Jeg tænkte på at vente ½ år og få sparet nogle penge op til da.
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 22/05-04 22:31 
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken størrelse fjernsyn du er vant til, men en mulighed kunne også være et 36" WS - temmeligt meget billigere, og ikke så langt igen fra 42" :)
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 22:35 
Jeg plejer at bruge mit 28" philips, som dog også har virket fint. Jeg synes bare det trænger til at blive skiftet ud:)

Jeg har ikke set forskellen mellem 42" og 36", men den er nok ikke så stor igen. Jeg håber da også de findes med understøttelse af HD 480.
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 22/05-04 22:38, rettet 22/05-04 22:38 
Glemte lige at skrive, at det er alm. billedrørs-tv jeg tænkte på - hvis det ikke allerede er gættet, da der vist ikke findes plasma i 36" (i det mindste sådan lige til at få fat på)...
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 22:50 
Jeg snusede også lidt over den:)

Forskellen på billedkvaliteten fra mit fjernsyn er nok større, da det kun er 50 hz.
Jeg kunne nu alligevel godt tænke mig noget lidt bedre.
Spiller nu: Halo 3
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 23/05-04 02:58 
Hvis det var mig, så ville jeg vælge at købe et af de der billige 32" Thomson 100hz widescreen fjernsyn til 5000kr i Electronic World og så skifte, når butikker og tv kanaler herhjemme får fingeren ud m.h.t. High Definition. Det burde vel ske om et par år, og så er skaden ikke så stor ved udskiftningen, når fjernsynet kun har kostet 5000.
PlaykidPlaykidSkrevet 23/05-04 12:00 
Jeg tror nu alligevel jeg vælger at invistere i et 42" plasma TV.
Jeg tager nogle ugers arbejde i sommerferien, så jeg burde have råd til et der.

Jeg tjekkede også Fona reklamen, og der var 2 stks.
Fona>
Medion 42" Fladskærms TV MD 41842. Elegant 42" widescreen plasma stereo tv. 106 cm i diagonal størrelse. Super slimlinie - kun 12,9 cm dybt inkl. vægbeslag. Høj opløsning og kontrastforhold på 3000:1 giver fantastiske billeder. Lysstyrken 800 cd/m2. Indbygget tuner. Tekst-tv med 256 siders hukommelse. Mulighed for tilslutning til pc. 2 scartstik. Vægbeslag og bordstand medfølger. Før 24.999,-
Nu 19.999,-

Og

Fona>
LG 42" Plasma TV MZ-42 PZ 44. Elegant designet 42" widescreen plasma tv. Super slimlinie og kontrastforhold på 3000:1 giver fantastiske billeder selv under vanskelige lysforhold. Faroudja DCDi teknologi bearbejder billedet digitalt og giver et skarpere og mere naturtro billede. Tekst-tv med hukommelse. Mulighed for direkte PC-tilslutning. Væg beslag, bordstand og højtalere fås som ekstra tilbehør. Før 29,999,-
Nu 24,999,-

Det er ikke 2 jeg vakle imellem, det er mere for at danne mig et billede af hvad TV'et skal indeholde.
Da der går noget tid før jeg skal invistere i et nyt fjernsyn, så undersøger jeg selvfølgelig andre tilbud indtil da.
Spiller nu: Halo 3
kazpoxkazpoxSkrevet 23/05-04 13:16 
Bliver plasma-tv ikke ubehageligt varme med ubehageligt stueklima (kan naturligvis ikke være helt objektivt) og stort strømforbrug som følge deraf?

Hvordan forholder det sig med LCD-tv?
KoludaKoludaSkrevet 25/05-04 17:09 
Se her 42" Plasma til kun 2000,- mere end den Thomson du selv linkede til.
Billigere bliver det nok ikke ;)

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?land=45&newsid=269&varenr=61164
PlaykidPlaykidSkrevet 25/05-04 17:26 
Dog ikke 2000 ;)

Men er det ikke vigtigt at det er et kendt mærke, som Philips f.eks.?
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 25/05-04 18:27 
Nu ville jeg ikke reklamere :)
LG er et ganske udmærket firma, og jeg ved at flere kunder specifikt går efter dem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 25/05-04 19:00 
Jeg ville også købe et fra LG uden at betænke mig...
PlaykidPlaykidSkrevet 25/05-04 19:06 
Det lyder godt, og Itbutikken har jo fantastisk service. Fragtens koster selvfølgelig også lidt ekstra.

Jeg må lige få sparet de sidste par tusinde kr. op.
HD tv vil jeg så undvære i dennegang, da jeg har erfaret det kræver en NTSC Xbox.
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 25/05-04 19:33 
"Fantastisk service" - især efter jeg er blevet ansat ;P

HDTV er ikke være end at en lille chip kan klare sagerne...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 25/05-04 22:37 
He he, ja.
Men det er faktisk det eneste sted jeg handler nu, også før KTC startede var jeg fast kunde der.

Som allerede sagt KANON service, og ikke mindst billige priser ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-04 22:41, rettet 26/05-04 11:59 
Skal jeg så ringe næste gang jeg ....... min xbox op, Kenneth?
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 25/05-04 22:47 
Jeg må se på det, jeg håber det er rigtigt, for så bliver det jo nok et HDTV jeg skal have:)
Spiller nu: Halo 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/05-04 02:26, rettet 26/05-04 11:58 
Jeg har personligt selv et 41" Sony bagprojector TV, og der er meget lidt forskel om du går tre skridt til siden. Må indrømme at jeg ALDRIG vil gå ned i størelse igen når nu har smagt på 41", men et LCD TV bliver det (slettet) aldrig da det ser ud af (slettet) på sådan en skærm i forhold til Plasma. Hvis i ikke tror mig at billedet er minus pænt, så prøv at gå bare lidt tæt på og prøv at ligge mærke til hvor grumset og uklart det er, for slet ikke at tale om at billedet til tider har mange digitale felter(eller hvad det nu hedder)i form af en masse små firkanter. En af mine venner havde købt et 17" LCD TV for at spille DC på det, og (slettet) hvor så det bare ud af (slettet) for at sige det på en MEGET pæn måde. Forestil jer det grimmeste N64 spil(grunden til jeg siger N64 er fordi at der jo er et par spil der er så udtværede at det ikke er til at holde ud at glo på), sådan så det faktisk ud på det. Det hjalp en del da vi smed RGB kabelet på DC´en, men det så stadig meget grimt ud. Det spil vi testede var Le mans, og har man prøvet det på DC med et godt TV ved man også at det er et rimeligt pænt spil rent grafiskt, men på den skærm lignede det noget PS1 kunne gøre meget bedre(tør slet ikke tænke på hvordan et PS1 spil ville se ud på den skærm :-( )
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Per SPer SSkrevet 26/05-04 12:02, rettet 26/05-04 12:03 
Jeg forstår harmen men har været nødt til at vaske Danny's sprogbrug i rent sæbevand.

Reglerne er (for alle):

"Er fri for bandeord og lignende"
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PlaykidPlaykidSkrevet 26/05-04 13:04 
Jeg er lidt i tvivl om hvad du synes er dårligt Danny.

Det er lidt svært at gætte sig til, når nu Per var så hurtig til at censurere :)
Spiller nu: Halo 3
Per SPer SSkrevet 26/05-04 13:45 
Prøv at tale som Terkel i Knibe og udskift "(slettet)" med et bandeord. Hvor svært er det?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PlaykidPlaykidSkrevet 26/05-04 14:33 
Bortset fra at jeg ikke har set filmen, så er det da heller ikke super svært.
Spiller nu: Halo 3
KoludaKoludaSkrevet 26/05-04 16:52 
Kan kun sige du sikkert har set på en dårlig eller endda defekt skærm så.
En plasma skærm står normalt knivskarpt og med et kontrast forhold 20-50 højere end det Sony 41" du selv har.
Du nyere er helt op til 100 gange bedre i kontastforhold...

Dit Sony 41" er et af de bedste bagprojektion´s fjernsyn i første generation, og er stadig et af de bedre, men i forhold til en plasmaskærm selv i den billige ende, kan det altså ikke følge med.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/05-04 12:13 
Der er en ting man skal være opmærksom på når man køber plasma skærm. De fleste skærme i den "billige" ende har en opløsning 480 x 852, dvs. knap hundrede linjer mindre end der er i det europæiske PAL signal. Hvis man spiller spil i 60Hz betyder det ikke så meget, men hvis man vil have god billedkvalitet på sine PAL dvd-film, er det bestemt ikke en god løsning IMO. Og når billedet så er forstørret op til 42", så bliver det endnu mere tydeligt. Mange af LCD skærmene har en højere opløsning, hvilket giver en del bedre forhold, og ofte bliver LCD skærmene vurderet til at have bedre billedkvalitet.
Jeg har ikke selv set sammenligningen mellem plasma og LCD, men jeg har set sammenligningen mellem et LG plasma og et Fujitsu plasma. Selvom LG'en så godt ud, var det tydeligt at Fujitsuen lå langt over. Det var i Hifiklubben på frederiksberg, og Fujitsuen ligger også lidt over hvad de fleste plasma-skærme kan fås for.

Men faktisk har Fona på strøget, tilbud på et Philips 37" plasma HD tv med en opløsning på 1024 x 1024, til 29.999,-! Det vil jeg meget gerne se, da det er et af de første billigere HD-plasma jeg har set annonceret.
Så hvis nogen ser det sammenlignet med andre plasma, må de meget gerne lige skrive et indlæg ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/05-04 12:36, rettet 27/05-04 12:37 
Helt klart er plasma bedre end mit 41" Sony, men LCD ligner virkelig noget prut(så har jeg vidst overholdt reglerne mht. sprogbrug) ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
PlaykidPlaykidSkrevet 27/05-04 13:56 
Jeg er da glad for det ikke var plasma tv der ikke var noget prut:)

Nu ved jeg ikke om 35000 ligger i den billige ende af plsma tv. DVD bruget bliver nok ikke stort, men der skal selvfølgelig ses en nu og da.

Jeg ville gerne se på det 37" Phillips plasma tv i auktion.
Spiller nu: Halo 3
D.B.M.D.B.M.Skrevet 27/05-04 14:55, rettet 27/05-04 14:59 
Her er et godt tilbud.

Et Philips 42PF9965 til 33.995 kr.

En af mine venner har det og det absolut et godt køb til prisen. Det har iøvrigt vundet EISA Award for bedste plasma TV i Europa.

Det er også på tilbud i El-Giganten i denne uge til 34.999 kr.

Philips Plasma TV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/05-04 15:21 
Wow, det Philips ser ikke dårligt ud ;-p

Det omtalte Fujitsu kan findes her:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1!p!47!47!!plistp
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 27/05-04 15:40 
Azalon>
Men faktisk har Fona på strøget, tilbud på et Philips 37" plasma HD tv med en opløsning på 1024 x 1024, til 29.999,-!

Det var da en sjov opløsning. Er du sikker på den er rigtig?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/05-04 15:44 
Rimelig. Det står i hvert fald også andre steder, f.eks. her:
http://www.dealtime.co.uk/xPC-Philips_37PF9965
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig