X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

60 hz - S/H på PS2, men farver på Cube


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 18/05-04 21:20 
Hejsa

Mit fjernsyn er et gammelt Philips, som ingenting kan, men det kan dog gå an. Problemet er bare, at hvis jeg skal spille PS2 spil i 60 hz, så bliver billedet uden farver, hvilket er frygteligt trist...

Da jeg så for et års tid siden anskaffede mig en GameCube, så skete der noget skægt - den kunne dæleme godt spille spil i 60 hz med farver på selv samme fjernsyn. (Og ja, beklager, jeg bruger de kabler der fulgte med maskinerne :) )

Så bliver jeg jo nysgerrig - hvordan kan det være? Og når mit fjernsyn nu åbenbart godt KAN afspille farver i 60 Hz, vil jeg da kunne løse mit PS2 problem ved at købe sådan et 35 kroners kabel på gamebits.dk ?

På forhånd tak.
SumezSumezSkrevet 18/05-04 21:23, rettet 18/05-04 21:23 
Lyder som om det/de PS2-spil du kører i 60hz, ikke kører PAL 60hz, men også bruger NTSC farvekodning. Jeg ved ikke om det er pga. maskinen, og har aldrig hørt om det før.
I hvert fald burde der ikke være problemer, hvis du bruger et RGB-kabel.
Men kan du bruge det på dit gamle Philips?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 18/05-04 22:02 
Goodtimes>
(Og ja, beklager, jeg bruger de kabler der fulgte med maskinerne :) )

Så er det jo også din egen skyld. Få købt nogle, helst originale, RGB-kabler lige med det samme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GoodtimesGoodtimesSkrevet 18/05-04 22:04 
Tjah...

Det er f.eks. når jeg spiller Tekken 4, at den ryger over i sort/hvid, men det burde ikke være NTSC, for i følge spillet vælger man mellem PAL 50 og PAL 60...

Jeg har kun antenne- og Scartindgang i mit fjernsyn, men der følger en Scart adapter med gambits' kabel, som er et composite og s-video kabel... Aner ikke hvad det er... Kan det mon løse mit problem...? Gambits påstår i hvert tilfælde at det "Giver farver på sort/hvide NTSC spil."
NaieraNaieraSkrevet 18/05-04 22:08 
Hverken composite eller S-VHS kan give farver på sort/hvide NTSC spil.

Du skal have RGB-kabler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 18/05-04 22:09 
PAL PS2'er spytter NTSC signal ud i 60 Hz spil. Gamecube ægte PAL60.

Både s-video, composhit og antenne er PAL/NTSC afhængig, RGB er en anden standard og giver den bedste farve.
RJKRJKSkrevet 18/05-04 22:22 
3of19>
PAL PS2'er spytter NTSC signal ud i 60 Hz spil. Gamecube ægte PAL60.

Det kommer an på spillet. Nogle gør, nogle gør ikke. Det er jeg relativt sikker på.

Men som Naiera siger burde ingen bekymre sig om det. Køb et RGB-kabel og vær glad :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 18/05-04 22:23, rettet 18/05-04 22:36 
Kan jo være at hans fjernsyn ikke tager RGB, men f.eks. bare composite igennem SCART?

edit: rettede det med om han overhovedet har et SCART stik i fjernsynet væk, da det jo står i hans anden post.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 18/05-04 22:24 
I så fald bør han købe et nyt fjernsyn og være glad ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 18/05-04 23:47 
Det med farverne sker også med min PS2. Men jeg har nu aldrig tænkt nærmere over det - mente bare det var kabel forskellen på de to konsoller.

Nu har jeg så ikke prøvet 60hz på PS2en ved andet end Dragon Quarter lige nu - men det køre også fint. Tekken 4, som er nævnt var også i S/H da jeg prøvede 60hz på mit ældre fjernsyn (fra -95).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 19/05-04 00:00 
Tekken 4 kører jo heller ikke i 60 Hz, men progressive scan, jeg er rimelig sikker på at de to ikke er det samme (men også kun "rimelig")...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 19/05-04 00:08 
Tekken 4 understøtter både 60 Hz og progressive scan, som er to meget forskellige ting. Læs evt. FAQ. Jeg garanterer næsten, at ingen af jer (der ikke ved hvad det er) kører progressive scan...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 19/05-04 00:41 
Det tør vi ikke, den viser altid en advarsel om at det kan smadre vores tv :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrindeGrindeSkrevet 19/05-04 14:37 
PS2'eren spytter et ntsc 60hz der er 3.58 Mhz, mens xboxen og cuben spytter et ntsc 4.43 Mhz der er bedre kendt som Pal 60(virker fint med farver på de fleste nyere TV). For mig synes det at det er hvad maskinerne leverer. Mener ikke at man kan definere i spil på PS2 således at de ka spytte et pal 60 signal ud(måske er de begyndt hyer på det sidste).
Lidt ligesom når man med en chipped box via enigma selectoren vælger at tvinge maskinen til at spytte NTSC 3.58(US bios) ud, og derved tvinge eks. SSX pal til at vise et 60 hz billede, hvilket jeg ikke kunne med pal 60(det kørte ikke 60 hz, og havde iriterende jitter i bevægelserne, hvilket var væk ved NTSC 3.58(US bios) og hastigeheden var den samme.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig