X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VGA-adapter (PS2 eller Xbox)


Svar
jaesjaesSkrevet 07/04-03 18:43 
Jeg er på jagt efter en VGA-adapter, så vi kan tilslutte en PS2 eller Xbox, til en projekter på mit arbejde (Projekteren har desværre kun VGA-stik).

Nogle bud på sådan en fætter, til max. 500 kr.?
Har kigget på den her. Kan den evt. bruges?

Blaze VGA-adapter
RJKRJKSkrevet 07/04-03 18:55 
Det lyder godt, men som jeg ser det, så er der desværre usandheder i den tekst.

Jeg ser kun en S-indgang og det kan man IKKE få ægte progressive ud af, som teksten påstår. Det kan man kun via component.

Så den kan godt bruges, men du får kun S-kvalitet (hvilket også er udmærket - det bruger vi selv til KT'er etc.).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/04-03 19:03 
Den fra Blaze er nu god nok: http://www.lik-sang.com/info.php?category=3&products_id=2362&

Men Sony lavede selv, for snart lang tid siden, deres eget D Terminal kabel: http://www.lik-sang.com/info.php?category=23&products_id=1999&
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/04-03 19:08 
Ja, det er jo ikke den samme Blaze-ting :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/04-03 19:11, rettet 07/04-03 19:12 
Næh, det' sq rigtigt, huskede bare det screenshot som GameBits havde som "forkert" eller dårligt... Men hvis man så kigger gooodt efter, så ser tingen oppe på æsken mere ud som den hos Lik-Sang, og så står der jo også noget, der ligeså godt kunne være "Monitor" derude til højre på dimsen hos GB...

Men der ER da én fra Blaze, der virker ;)

Jeg ville dog snuppe det fra Sony, og det skulle I, jer der i SNG, også ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/04-03 19:20 
Ja, men det er jo ikke hyperrelevant med PS2, der endnu kun har et begrænset antal titler på progressive support. Det er mere Xbox, der trykker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/04-03 19:23 
Men VGA ville stadigvæk være bedre end S...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/04-03 20:44 
Selvfølgelig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/04-03 21:19 
Og når kablet ikke koster mere end et Advanced Scart Kabel (under 300 er der ikke den store fare for Told & Skat når det er fra Lik-Sang), og man har projektor, så burde man også eje det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 07/04-03 23:12 
Tak for jeres råd.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål...
Hvad skal man kigge efter for at være sikker på, at en VGA-adaptor kan bruges til en projektor med VGA-indgang? (Eller er det bare alle der kan det?)
RJKRJKSkrevet 07/04-03 23:22 
Det kan alle. Eneste problem er kvaliteten af VGA-billedet. Det kommer an på hvilket signal de laver det ud af (når konsollen ikke er født med VGA-udgang).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 07/04-03 23:27 
Ahh, rart :)
Jeg læste noget i en nyhedsgruppe, omkring konsoller og interlaced signaler, samt at det ofte kræver en line-doubler (som er dyr). Men nu er jeg mere rolig...
RJKRJKSkrevet 07/04-03 23:28 
En VGA-adaptor ER teknisk set en line-doubler (når den ikke bruger et ægte progressive signal).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 07/04-03 23:34, rettet 08/04-03 00:01 
Ok, så blev jeg lidt klogere...

Fandt i øvrigt Blaze adapteren på Gameplay til 23 Pund inkl. porto - rar pris synes jeg :)

EDIT: Ok det var så ikke med porto alligevel, men stadig en ok pris...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig