X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS... wow!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 16/05-04 22:59, rettet 16/05-04 23:22 
Jeg sad lige og tjekkede nogle film ud på Gamespot Complete, og jeg så en meget omfattende demonstration af hvad DS kunne. Den er total fed!! Den kan alt muligt!

- Chatte med hinaden
- Lave tegninger
- To skærme, den nederste er trykfølsom (eller hvad det nu hedder)
- Utrolig grafik!

Den er helt vildt fed, den må jeg sq eje! Prøv at tjekke filmen ud, hvis i har Gamespot Complete!

^^
PlaykidPlaykidSkrevet 16/05-04 23:11 
Gamespot complete, men ja:)

Tak for linket, den vil jeg lige kigge lidt på for første gang.
Spiller nu: Halo 3
DommergaardDommergaardSkrevet 16/05-04 23:22 
Rettet... ja tjek det ud! Det er MAX nice ;)
HeroldHeroldSkrevet 21/05-04 14:40 
Ja, den er ret fed. Jeg må indrømme at jeg var skeptisk, da jeg første gang hørte om den, men heldigvis er de to skærme ikke den eneste gimmick. Den trykfølsomme skærm er intet mindre end hyleskæg i spil som blandt andet Wario Ware, og de andre spil på standen, såsom PacPix viser også at der virkelig er innovation tænkt med ind i billedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/05-04 15:02 
det der Chat halløj skal vel køre via BlueTooth?

Og i så fald er rækkevidden jo kraftigt begrænset.
Så hvad er pointen lige?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DommergaardDommergaardSkrevet 21/05-04 15:07 
Tror de sagde at det var 100 feet! Du kan bruge det i skolen eller hvis man er i samme del af huset osv. Det er da en meget fed feature synes jeg!

:)
majjohamajjohaSkrevet 21/05-04 15:22 
Det der PictoChat som i snakker om rækker 3 mil i radius ifl. N-club, om det er en pålidelig kilde ved jeg så ikke helt ;)
NaieraNaieraSkrevet 21/05-04 15:26 
Det er selvfølgelig en lodret løgn, hvis det er noget der skal foregå med BlueTooth.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 21/05-04 15:35 
Jeg går ud fra at det fungerer både over Bluetooth som over den indbyggede WiFi-forbindelse. Bluetooth alene giver ikke meget mening.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 21/05-04 15:39 
WiFi kan heller aldrig give 3 MILs rækkevidde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 21/05-04 15:44 
Nej, så er det lige før at Bluetooth er bedre. Jeg tænkte nu også mere over fx. et hotspot - trådløst internet, ikke lokalt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DommergaardDommergaardSkrevet 21/05-04 16:43 
Naiera>
WiFi kan heller aldrig give 3 MILs rækkevidde.

Nope... men det kan nok række længere end Bluetooth, ellers er der jo ingen idé i at have det!
NaieraNaieraSkrevet 21/05-04 16:44 
Joo, det giver jo større kompatibilitet og flere muligheder når man jo kan benytte sig af hotspots, som Herold siger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 21/05-04 16:50 
Ja, og hvor fedt er det hvis det er lokal chat? Jeg ser ikke det store i et kunne sidde og chatte med en der er en 5-10 meter fra mig. :)

Jeg har dog set mærkeligere beslutninger fra Nintendo i tidernes løb...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-04 20:38 
Mange steder er der begyndt at dukke gratis WiFi LANs op. F.eks. ved jeg at alle universiter i hovedstadsområdet har det.

Det bliver da også rart, ikke at skulle medbringe et kabel hvis man vil spille multiplayer spil.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 21/05-04 21:19 
Mange steder er der begyndt at dukke gratis WiFi LANs op. F.eks. ved jeg at alle universiter i hovedstadsområdet har det.

Gid det var så vel, KUA har det i hvert fald ikke, til min store fortrydelse. Det ser dog ud til at det kommer til August.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JoachimMAJoachimMASkrevet 21/05-04 21:30 
Har alle 7-eleven butikker ikke også fået det? Eller er det noget andet?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-04 21:57, rettet 21/05-04 21:58 
Jeg tror det er TDC trådløs netadgang, hvilket kræver abonnement. :(
Det kunne ellers være grineren nok lige at flippe DSen ud, og tage et par multiplayer labs i MK:DS, ved kølemontren… eller hvad? :/

dRxL>
Mange steder er der begyndt at dukke gratis WiFi LANs op. F.eks. ved jeg at alle universiter i hovedstadsområdet har det.

Gid det var så vel, KUA har det i hvert fald ikke, til min store fortrydelse. Det ser dog ud til at det kommer til August.

Er du sikker på det? Min søster der læser engelsk derude, har da sagt noget med, at hun kan bruge Airport til at koble på LANet med.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 21/05-04 22:45 
Dengang jeg gik på gymnasiet, havde de det, og det er trodsalt ved at være flere år siden. Jeg synes det er ret pinligt at KUA ikke har det endnu, men det kommer vel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/05-04 23:53 
Zzap!>
Er du sikker på det? Min søster der læser engelsk derude, har da sagt noget med, at hun kan bruge Airport til at koble på LANet med.

Jeg har ikke opfanget noget signal derude, og jeg har været i dialog med IT-centret (dem der styrer al IT ude på KUA) om hvordan man kunne lave en sikker implementation, så hvis det var der burde jeg vide det.
Gidder du spørge din søster hvor på KUA hun har kunnet bruge WiFi adgang?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 22/05-04 00:20 
TDC har 400 hotspots landet over (McD, Baresso, udvalgte Statoils). Det er godt nok en erhvervsløsning, men man kan få de første 3 mnd gratis, så der skulle være god mulighed for at afprøve det, når DS og PSP udkommer. Jeg går ud fra at begge maskiner lader en indtaste password osv. på lukkede domæner.

De fleste universiteter har trådløst, et par af dem uden egentlig sikkerhed, så du kan sidde og surfe fra deres netværk, selvom du sidder udenfor området, og er uvedkommende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 08:58, rettet 22/05-04 08:58 
Jeg har været i nærheden af et TDC/McDonnalds hotspot 1 gang, og så vidt jeg kunne se loggede man på firewall'en via sin browser. Noget der kunne give WiFi konsoller et problem.

Med "lukkede domæner" mener du så WEP krypterede? Hvis ja så er de jo aldrig rigtig lukkede (se link). Omvendt tror jeg godt de små håndholdte kan glemme det hvis netværkene er reelt sikrede med noget i stil med krypterede IPSEC tunneller.

kæmpe fejl i WEP kryptering
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/05-04 09:32 
dRxL>
så vidt jeg kunne se loggede man på firewall'en via sin browser.

Altså en webproxy?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 09:57, rettet 22/05-04 10:04 
Nej, firewall. Altså en router der er selektiv med hvad den slipper igennem. I det her tilfælde er den så dynamisk styret af et web-script (asp eller php).

En proxy, som jeg kender dem, er noget du sender din trafik igennem. Hvis den har det du søger liggende giver den dig det fra sin egen cache, hvis ikke henter den det fra nettet og tilføjer det til cachen til næste gang nogen beder om det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/05-04 10:02 
Fordelen med en proxy er så også, at den kan slippe gennem firewall'en. Hvis man vil have webadgang her på kollegiet, skal det f.eks. foregå via en proxy af en eller anden grund (men de fleste andre forbindelser kan man bruge ved at logge på firewall'en via SSL)

Jeg forstår bare ikke hvordan man logger på firewall'en via sin browser. Og hvad gør man hvis man skal bruge forbindelsen til andet end web? DS'en kører næppe via port 80. Men jeg håber da, den får mulighed for firewallsupport.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 10:10 
En firewall er bare et stykke software. Faktisk er firewall bare en fællesbetegnelse for et en lang række forskellige måder at opnå en bestemt ønsket effekt på. Hvordan man indstiller sit software til at modtage kommandoer er underordnet. F.eks. kan php give systemkommandoer til den IPTABLES firewall jeg bruger, hvis man vil.

Hvis du vil lære lidt om det kan du starte her:

Iptables Tutorial 1.1.19
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 10:13 
Ovenstående link er måske lidt hårdt at starte med, hvis man ikke ved så meget om det. Men hvis man kommer igennem det, har man værdifuld viden der kan "oversættes" til andre former for firewalls.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/05-04 10:15 
Jeg ved godt hvad en firewall er, jeg prøver ikke at finde ud af hvordan den fungerer, jeg prøver at finde ud af (fra dig), hvad det er TDC's hotspot gør/kræver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 10:24, rettet 22/05-04 10:31 
Okay, hvis du er så klog kan jeg jo bare give dig det jeg resonnerer ud fra ;-)

Netværket var ikke WEP beskyttet, men al http trafik blev "omdirrigeret" (svarende til IPTABLES REDIRECT target) til firewall'ens egen web-side hvorfra man havde mulighed for at logge på med brugernavn og adgangskode.

Det jeg så tror at web-scriptet gør er at det åbner i firewall'en for den mac-adresse man logger på med. En ret simpel operation. I hvert fald hvis de bruger IPTABLES.
Så det så ud som om systemet krævede en webbrowser for at fungere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/05-04 10:36 
Tak. Det var såmænd bare det, jeg ville vide.
Men der er helt sikkert også andre måder at logge på firewall'en, det ville ikke være særlig professionelt at kræve at det bliver gjort via et web-interface. Spørgsmålet er så bare om DS'en (eller PSP'en for den sags skyld) vil have mulighed for at gøre dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 11:21, rettet 22/05-04 11:23 
Mener du ligesom det ikke er særligt professionelt at lave web-banking der kun unserstøtter én bestemt browser på ét bestemt styresystem? Tro mig, store firmaer er dumhedens arnested (der skal man ikke elske dem, også selvom de laver computerspil ;-))

Selvfølgelig kunne TDC tilbyde alle mulige fancy slags adgangsmuligheder og interfaces, men spørgsmålet er om ikke http rammer en rimelig bred målgruppe (PDA'er, telefoner og bærbare computere) og mon de ikke stiller sig tilfredse med det?
Hvem gidder aligevel gøre sig umage for at skoleelever skal ha' et sted at sidde og spille? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/05-04 12:56 
dRxL>
Hvem gidder aligevel gøre sig umage for at skoleelever skal ha' et sted at sidde og spille? ;-)

Ja, det gør TDC... vi kalder det Boomtown cafeer ;)
dRxLdRxLSkrevet 22/05-04 13:20 
dejligt firma TDC, hvorfor var det at de så sig nødsaget til at skifte navn igen? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/05-04 17:31 
dRxL>
Mener du ligesom det ikke er særligt professionelt at lave web-banking der kun unserstøtter én bestemt browser på ét bestemt styresystem? Tro mig, store firmaer er dumhedens arnested

Godt ord igen. Men den firewall TDC benytter, har nu nok alligevel muligheden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/05-04 15:19 
dRxL>
dejligt firma TDC, hvorfor var det at de så sig nødsaget til at skifte navn igen? ;-)

Du skal ikke spørge os. Vi er her bare for at spille. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 24/05-04 15:20 
dRxL>
Jeg har været i nærheden af et TDC/McDonnalds hotspot 1 gang, og så vidt jeg kunne se loggede man på firewall'en via sin browser. Noget der kunne give WiFi konsoller et problem.

Med "lukkede domæner" mener du så WEP krypterede?

Jeg håber at det på en eller anden måde kan lade sig gøre. Ellers er WiFi-funktionen i PSP og Nintendo DS stort set nytteløs, da det er den type logon der bruges på langt de fleste hotspots rundtomkring.. :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig