X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forza Motorsport


Svar
UltraUltraSkrevet 13/05-04 23:00 
Er det kun mig der er faldt fuldstændig på halen over dette spil?

Jeg ved der ikke er meget derfra endnu osv.. Men Microsoft vil lave et spil som minder om GT serien til PS2 og har arbejdet længe på det.

Jeg VED at det bliver suverænt! :)
I've fuck the girl in Hanson...
285 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/04-05 20:12, rettet 26/04-05 21:35 
Det kommer an på, hvor mange assists man bruger.

Bruger man ingen, er det efter min mening Ferrari F355 (som jeg husker det) det bedst kan sammenlignes med, mht. til fysik.

Bruger man alle assists, er det Gran Turismo det kan sammenlignes med.

Det er dog min vurdering, i kan måske have et andet syn på det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/04-05 14:09, rettet 27/04-05 14:10 
Hvor mange spillere via Live?

Edit: 8 , fandt det selvvvv.
APHAPHSkrevet 27/04-05 15:53 
Angående LIVE, så vil jeg egentligt gerne vide, hvilke restriktionsmuligheder hosten har. Kan man f.eks. tvinge folk til at spille uden assists? Og hvilke muligheder har man for at balancere bilernes performance, så man får nogle fair løb?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
UltraUltraSkrevet 27/04-05 16:44, rettet 27/04-05 16:44 
Paasch>
Angående LIVE, så vil jeg egentligt gerne vide, hvilke restriktionsmuligheder hosten har. Kan man f.eks. tvinge folk til at spille uden assists? Og hvilke muligheder har man for at balancere bilernes performance, så man får nogle fair løb?


Jeg har læst hosten sætter tingene op som han vil have man skal spille det. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg læste det og jeg er ganske sikker på man kan gå lidt mere i detalje end ved PGR2.
I've fuck the girl in Hanson...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/04-05 16:45 
Nu har jeg haft meget svært ved at finde nogen som jeg kan spille med over Live, så jeg kan ikke svare ordentligt på dine spørgsmål.

Assists består af 8 parametre (damage, tire wear, ABS, TCS m.m.) og i et online spil kan man vælge hvilke assists der skal være "lovlige". Om alle 8 parametre kan indstilles i et spil, kan jeg ikke lige huske, men når nogle af dem kan, så hvorfor ikke alle...?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 27/04-05 19:10, rettet 27/04-05 19:24 
PalleJensen>
Nu har jeg haft meget svært ved at finde nogen som jeg kan spille med over Live, så jeg kan ikke svare ordentligt på dine spørgsmål.

Selvom du ikke kan finde nogle at spille mod, så kan du vel stadigvæk godt se hvilke indstillingsmuligheder hosten har. Men tak alligevel for svaret på mit spørgsmål angående assists.

Vedrørende mit andet spørgsmål, så læste jeg for et stykke tid siden, at hosten har mulighed for begrænse et løb til en bestemt bilklasse (D,C,B,A,S,R). Men selvom to biler er i samme klasse, kan der sagtens være stor performance forskel på dem. Så jeg vil egentligt gerne vide, om det er den eneste mulighed hosten har, for at lave vel balanceret løb.

EDIT: Lige et enkelt spørgsmål mere.... ;)

Hvor lange er endurance løbene i singleplayer? Der er forhåbenligt ingen 24 timers løb eller noget i den stil, som i Gran Turismo.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/04-05 20:03 
Jeg har ikke åbnet op for Endurance løbene endnu, da de ligger i den sidste af seks klasser som kræver at man er i mindst level 25 mener jeg. Man stiger i levels, lidt som i RPG'er og ens level bestemmer hvilke klasser der er tilgængelige og derefter ens biler der bestemmer hvilke løb i de enkelte klasser man kan køre i.

En host har mulighed for at bestemme hvilke klasser andre spillere, som deltager, skal køre i. Jeg MENER, at man også kan bestemme hvilken bil de skal køre i, men det gør ikke problemet meget mindre, for man kan se hvilken bil modstanderne kører i, men ikke hvor meget den er tunet. Så selvom man kører mod en Audi A4 og selv har en Audi A4, kan man få slemme hug, da modstanderens kan være voldsomt tunet. Man kan dog se hvilket niveau bilen er på (D4 til D1, C4 til C1 osv op til A1), men ikke præcist hvor meget den er tunet.

Jeg er dog ikke helt ikker på det, da jeg endnu ikke har brugt ret meget tid på LIVE delen af indlysende årsager.

Going back to Forza...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 27/04-05 20:19, rettet 27/04-05 20:21 
PalleJensen>
Men det gør ikke problemet meget mindre, for man kan se hvilken bil modstanderne kører i, men ikke hvor meget den er tunet.

Problemet er vel ikke så stort igen? Det er jo ikke muligt at voldtune en bil og så køre mod "stock" versionen af samme bil, da den tunede bil vil ændre bilklasse, hvis den yder mere end det tilladte i klassen.

Det er altså ikke muligt at indstille en server så f.eks. kun C2 biler kan joine?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/04-05 20:46 
Har du egenlig tjek på den officielle danske releasedato?? Jeg har alt fra den 3/5 til 13/5 stående... Den 3/5 er i hvert fald den amerikanske - er det en worldwide release?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 27/04-05 21:13, rettet 27/04-05 21:14 
Så vidt jeg ved har MS ikke annonceret andet end den amerikanske release...

Men ifølge Forzacentrals kilder, som plejer at være pålidelige, udkommer Forza d.3/5 i US, d.12/5 i JAP og d.13/5 i EU.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/04-05 21:29 
Det svar jeg har fået i dag, fra Boston (MS's sub-distributør) er datoen 6/5... jeg synes godt nok den dato er blevet flyttet meget frem og tilbage!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/04-05 21:35 
Ja, det er den godt nok også... Boston har den på lager allerede 29/4, men udgives så åbenbart ikke før 6/5... Hmm...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-05 07:16 
Jeg prøver lige nu at finde ud af hvad forskellen er på standard og limited edition er... har I nogen bud?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/04-05 08:46 
Ja...

Forza Limited Edition indeholder de fem Xcellerator film, en trailer, og 3 til 5 Developer Diary film som skulle fremhæve specielle features ved spillet og udviklingsprocessen...

The same bullshits as always then...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 28/04-05 08:52, rettet 28/04-05 08:52 
..og vigtigst af alt, prisen!
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/04-05 09:14, rettet 28/04-05 09:16 
ja, faktisk er den vejl. udsalgspris for LE og standard den samme; 499,- kr.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-05 10:03 
Ja, det er underligt. Det samme gjaldt Jade Empire.
APHAPHSkrevet 29/04-05 13:08 
Forza bliver præsenteret her på søndag til DCT løbet på Jyllandsringen. Så hvis man alligevel skal derud, var det måske en god idé at tjecke arrangementet ud.

Forza på Jyllandsringen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 02/05-05 22:44 
King Chaos>
Det svar jeg har fået i dag, fra Boston (MS's sub-distributør) er datoen 6/5... jeg synes godt nok den dato er blevet flyttet meget frem og tilbage!

D. 6/5 som udgivelsesdato, kommer det til at holde stik?
Jeg har lige været inde på Bostons hjemmeside, og der står spillet til udgivelse d.13/5. Er det fordi siden ikke er opdateret eller er datoen ændret igen igen...
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/05-05 22:51 
Jeg talte med dem i dag. Og de sagde ikke noget om en ny dato. Jeg har også senere i dag set d.13. som mulig dato. Jeg checker det i morgen. >>suuuk<<
APHAPHSkrevet 03/05-05 09:19, rettet 03/05-05 09:33 
Nu har Boston ændret datoen på deres HP til d. 6/5 på den normale version, men LE står stadigvæk til udgivelse d.13.

Anmeldelserne fra de store sider er iøvrigt ved at dukke frem. Teamxbox har lavet en otte siders! anmeldelse af spillet, som kan læses http://reviews.teamxbox.com/xbox/940/Forza-Motorsport/p1/]her[/LINK]" target="">her

EDIT: Gamespot har skam også anmeldt spillet.

GS
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-05 10:30 
og det samme har Gamesector... :-)

Forza (FCK?)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/05-05 10:32 
BEGGE udgaver udkommer d.13/5
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-05 10:50 
Bare de kunne bestemme sig...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
fumfumSkrevet 03/05-05 11:28 
Især gamespots anmeldelser har fået mig op på mærkerne efter Forza. Havde det været ign havde jeg tænkt 'nå', men det her får den på min must liste.

Er der nogen der har en voucher til cdwow? ;-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
APHAPHSkrevet 03/05-05 12:58 
King Chaos>
BEGGE udgaver udkommer d.13/5

De skulle have nogle tæsk, sku' de.
Men mon ikke det er pga. helligdagene, at de venter med at udgive spillet?

Jeg har valgt at bestille det hos DVDCrave, da spillet udkommer på torsdag i Australien. Prisen er kun 380kr, og så hvis leveringstiden er som den plejer, modtager jeg det engang i starten af næste uge.

fum>
Især gamespots anmeldelser har fået mig op på mærkerne efter Forza. Havde det været ign havde jeg tænkt 'nå'

Helt enig.
GS laver kort sagt de mest troværdige anmeldelser. Der er jo gået totalt inflation i karaktergivning på sider som IGN og Teamxbox.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
fumfumSkrevet 03/05-05 13:05 
Det er igrunden lidt skidt det her. Jeg er jo totalt committet til wow i den spilletid jeg har. Jeg tør næsten ikke købe Forza også.
Børn, kone, arbejde og nu dette. Hvordan skal jeg få det hele til at hænge sammen nu hvor fodboldsæsonen er gået igang også?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/05-05 13:40 
fum>
... Jeg er jo totalt committet til wow i den spilletid jeg har...


Me too ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-05 15:24 
Paasch>
Jeg har valgt at bestille det hos DVDCrave, da spillet udkommer på torsdag i Australien. Prisen er kun 380kr, og så hvis leveringstiden er som den plejer, modtager jeg det engang i starten af næste uge.

God pris - men kommer der ikke told på?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 03/05-05 22:25, rettet 04/05-05 09:48 
Jo, hvis pakken bliver snuppet i tolden. Men pakker fra DVDcrave slipper stort set altid gemmen tolden, så det er op til min samvittighed om jeg betaler. (Hvilket man selvfølgelig skal)

EDIT: Spillet er allerede afsendt fra DVDCrave, så hvis jeg er heldig modtager jeg det på lørdag. ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
UltraUltraSkrevet 04/05-05 16:23 
Ud fra diverse anmeldelser : Forza RULES!!!!! :)

Hvor er det dejligt at se det er så godt...

Nu skal cd wow bare ikke glemme min bestilling!!
I've fuck the girl in Hanson...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 05/05-05 00:11, rettet 05/05-05 00:13 
<mumler noget om en færdig debug han har haft liggende siden midten af april>

:D
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
APHAPHSkrevet 09/05-05 16:01 
Så var postmanden så flink, at komme med et eksemplar af Forza til lille mig. ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/05-05 20:46 
Det spil har du sunget om, og ventet på, i mange måneder - hvordan synes du så det er?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 09/05-05 21:31, rettet 09/05-05 21:40 
Nu har jeg kun lige snust til spillet, men foreløbigt er min følelse over for spillet posiktiv. Jeg har spillet OXM demoen til hudløshed, så jeg viste så nogenlunde hvad jeg kunne forvente.

Første gang jeg startede spillet, blev jeg dog en smugle skuffet over grafikken. Der er ikke sket de store forbedringer samlignet med demoen, det er kun bilmodellerne der er forbedret. Rent grafisk er spillet ikke helt på højde med spil som PGR2 og RSC2.

Men det vigtigste af alt i en racer, altså løbsafviklingen, har jeg svært ved at sætte en finger på. (Spiller uden assists på Hard)

AI + fysik + sværhedsgrad + styring er rigtig god, men lidt mere rumble i controlleren savner jeg dog.
De forskellige motorlyde er ret godt gengivet, de er dog noget annonyme, men det må næsten kunne ændres i lydopsætningen?

Jeg er normalt ikke så glad for racers med en tuningsdel, men i Forza synes jeg faktisk det virker ret godt. Det gælder ikke om at tune ens bil langt ind i helvedet, men derimod kun at tune den så meget at den stadigvæk lever op til carclass kravet. Det betyder at alle biler i et løb, stort set yder det samme, så for at få succes kræver det at man kan strikke et ordenligt setup sammen.

Det var så lige det jeg ville fremhæve efter et par timers spil.

EDIT: Glemte lige en ting.
Banedesignet på de fiktive baner, som jeg har haft mulighed for at prøve (Maple Valley og BM Raceway) er efter min mening fremragende.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/05-05 22:20 
Jeg synes nu at grafikken er ganske lækker - du vil opdage flere og flere detaljer jo længere tid du spillet det. Den måde lyset bevæger sig i lakken og kaster skygger, synes jeg er meget flot.

Motorlydende vil ændre sig jo mere du tuner din bil. Den kan blive noget brutal, hvis du tuner en amerikansk bil med de rigtige dele.

Brug mere tid på det - det vokser og det sætter sig...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 09/05-05 22:24 
PalleJensen>
Motorlydende vil ændre sig jo mere du tuner din bil.

Selvfølgelig. Det var heller ikke det jeg mente med annonym, men derimod at andre lydeffekter overdøver motoren. Nu har jeg leget lidt med lydopsætningen, og det kan sagten lade sig gøre at skruget op for motorvolumen.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
UltraUltraSkrevet 11/05-05 18:34 
Har lige fået mail fra cdwow om at de modtager spillet den 17 maj.. for fanden da... :(
I've fuck the girl in Hanson...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/05-05 18:48 
Ultra>
Har lige fået mail fra cdwow om at de modtager spillet den 17 maj.. for fanden da... :(


Du er da også bare så uheldig når det gælder forudbestillinger...

Husker tydeligt dengang vi begge 2 ventede spændt på Rallysport Challanger2..
(Da du endelig fik fingerne RS2 var det ca halvt år efter i EBgames hehe...)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
APHAPHSkrevet 11/05-05 18:54 
Det pjat gør CDWOW da altid med forudbestillinger. De sender først preorderen afsted den første arbejdsdag efter releasen. I Forza's tilfælde d. 17.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 15/05-05 15:15 
PalleJensen>
Brug mere tid på det - det vokser og det sætter sig...

Det tror jeg på. Jeg har haft svært ved at slippe spillet de seneste par dage. (Er oppe på Lv26)

Mit umiddelbare problem med spillet var at kontrollere bilerne under nedbremsninger med brug af controller, men efter at have fået styringen 'ind under huden', er jeg faktisk gået hen og blevet rigtig glad for Forza. Der er selvfølgelig små ting, jeg gerne så var lavet anderledes, men deciderede fejl i spillet er jeg endnu ikke støt på.

Er der i øvrigt nogle der går med planer om at oprette en Car Club (clan)?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/05-05 16:16 
Paasch>
Der er selvfølgelig små ting, jeg gerne så var lavet anderledes, men deciderede fejl i spillet er jeg endnu ikke støt på.

Jo der er en rigtig kedelig fejl som gør at man eks. kan vinde penge for 75omgange selvom man kun har kørt en..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
APHAPHSkrevet 15/05-05 16:59, rettet 15/05-05 19:00 
Det har jeg ikke oplevet, men nu har jeg også kun kørt et enkelt løb online.

Det er ikke svært at tjene penge i Forza, så at nogle personer glitcher spillet for at tjene hurtige penge, ser jeg ikke som et specielt stort problem, men der skal nu nok komme en patch der retter den fejl.

EDIT: Lidt blær ;)

Kig på scoreboardet over Tokyo banen i MR klassen. (Amateur)
Det var endda i først hug jeg satte tiden, og uden at ændre synderligt meget på setuppet. ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/05-05 20:45 
Paasch>
Er der i øvrigt nogle der går med planer om at oprette en Car Club (clan)?

Ja, jeg skal dog lige have købt spillet inden :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/05-05 21:53, rettet 15/05-05 22:05 
Hvordan er spillet online, Paasch? Som du selv spørger om tidligere i tråden; er det så muligt at sætte restriktioner på bilklasser, assists og evt. views, når man er host?

EDIT:
Har lige kigget listen over spillets biler igennem, og det ser jo meget bedre ud, end sidst jeg kiggede. Med den nye Mustang, Pontiac GTO og Audi S4 og RS6 er det lige noget for mig!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 15/05-05 22:07 
Nu har jeg som sagt kun spillet ét online løb, men der kørte det i hvert fald upåklageligt.

Som host har man så vidt jeg ved ikke de store restriktionsmuligheder. Man kan vælge hvilke bilklasser der må deltage i løbet, og det er det.

Jeg havde håbet at kan kunne tvinge folk til at undlade brug af assists, men det kan man ikke. Det er dog ikke det store problem, da man kan kører hurtigere hvis man har dem slået fra.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/05-05 22:12 
Excellent! No-assist er det eneste rigtige. Er det også en stor fordel at bruge manuelt gear fremfor auto, eller er det hip som hap?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 15/05-05 22:24, rettet 15/05-05 22:28 
Jeg ved ikke om der er stor forskel, men ligesom i virkeligheden, er det i teorien mest optimal at køre med manualt gear, men det kommer helt an på hvem føreren er.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
juventus champjuventus champSkrevet 16/05-05 04:57 
online delen er rigtig god.Ingen lag endnu.
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/05-05 16:38 
Kan denne her helligdag ikke snart forsvinde, så jeg kan komme ud og købe Forza? Aldrig har 500 kr. brændt så meget efter at blive brugt :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
285 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig