X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

At sælge ud...


Svar
Wired NickyWired NickySkrevet 13/05-04 12:45 
En gang imellem ser man store samlinger til salg på eBay og andre steder, hvor folk sælger deres "livsværk". Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor ærgerligt det er, at folk sælgere konsoller som måske har fulgt dem i 10-15 år, bare for at "få mere luft i økonomien" eller af plads mangel.

Konsoller man har vokset op med har en anden værdi end blot deres handelsmæssigt. Hvad nytter det at sælge en meget sjældent konsol man har ejet i mange år, hvis de penge blot bliver brugt til at betale bilforsikringen? Konsollen er væk, og den nostalgisk brugsværdi af maskinen er tabt for evigt.

Det er nok bare et nostalgisk opråb, men jeg vil bare råd folk til at være varsomt, når de overvejer at sælge ud af deres samlinger.
Lunch is for wimps.
NaieraNaieraSkrevet 13/05-04 12:53 
"Velkommen til den virkelige verden".

Det kunne jo være, at man har brug for sin bil, for at komme på arbejde, for at man kan få mad på bordet og betale husleje.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Wired NickyWired NickySkrevet 13/05-04 13:00 
Naiera>
"Velkommen til den virkelige verden".

Nej, selvfølgelige kan den virkelige verden påtvinge barske nødvendigheder. Det findes jo krigsveteraner der må sælger krigsmedaljer for at betale huslejen.

Men jeg vil stadigvæk påstå at brugsværdien af ældre konsoller man har tilknytning til langt overstiger deres bytteværdi.
Lunch is for wimps.
JuggernautJuggernautSkrevet 13/05-04 13:02 
Konsoller er en stor del af mit liv (spørg min kæreste :) men det skal aldrig komme til at styre eller prioritere min hverdag.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 13/05-04 13:12 
Wired Nicky>
Men jeg vil stadigvæk påstå at brugsværdien af ældre konsoller man har tilknytning til langt overstiger deres bytteværdi.

Bestemt. Den slags værdier har langt større betydning end mad på bordet.
Selvom mad på bordet heller ikke lyder som en dårlig ting, det kunne være meget fedt at prøve engang.
Selvfølgelig skal man da have hvad der skal til for at overleve, men jeg jeg vil til en hver tid foretage store opofringer for at bevare det der virkelig betyder noget for mig og giver min hverdag større værdi, hvadenten det involverer venner eller en nørdet interesse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Wired NickyWired NickySkrevet 13/05-04 13:15 
Juggernaut>
...styre eller prioritere min hverdag.

Nu føler jeg mig heller just ikke styret af min Mega Drive ;-) Jeg påpeger bare at man kan komme til fortryde det at man sælger ud af samlingen på senere tidspunkt.
Lunch is for wimps.
JuggernautJuggernautSkrevet 13/05-04 13:21 
Jeg giver dig helt ret. Skulle bare ud med min holdning :)

Da jeg skilte mig af med min Snes samling, var det da også med tankerne liggende løst i baghovedet, men nu er jeg kun glad for det. Specielt fordi det gik til PCE. Kæresten spurgte om det nu var en god idé når jeg havde brugt så lang tid på det, om jeg ikke ville fortryde det bla bla bla. Svaret er nej. Det var sjovt så længe det varede. Desuden ser jeg mere samlerværdi i Super Grafx men det er jo kun min opfattelse.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/05-04 13:36 
Brugtprisen for konsoludstyr er vist alligevel heller ikke høj nok til, at man ligefrem kan forsørge sig med den :-)

Medmindre man har sjældenheder.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JuggernautJuggernautSkrevet 13/05-04 13:46 
Eller dyrt konsoludstyr :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkenDarkenSkrevet 14/05-04 01:43 
En af mine venner græder stadig snot over at have solgt sin snes med en 25-30 spil for 500kroner. JA havde jeg kendt ham der havde jeg sq købt det hele... hehe hans øjne blev ret sjove da jeg fortalte ham hvad CT ca går for, og vidste ham den tråd hvor en mint blev solgt for 700kr.

En plovmand er sq ikke meget værd i disse stunder, han kan pløje nogle marker og har værdien som ét nyt spil. Trist.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
solid snakesolid snakeSkrevet 14/05-04 10:34, rettet 14/05-04 10:36 
Jeg kan kun advarer mod at sælge sin konsol.
Gem den heller væk i skabet 1 år eller 2

Jeg har selv gjort det engang for vel ca 8år siden
Med min Super Nintendo samling, og Nintendo 8 bit samling.
Jeg fortryder det stadig den dag idag.
Det var ikke fordi jeg havde brug for pengene,
men jeg mente min spilletid var over.
Cirka 1år efter måske lidt, mere kunne jeg godt regne ud
at det var meget dumt det jeg havde gjort,
Da jeg gerne ville spille igen.
Godt nok er min samling stor,
men jeg mangler stadig mange af de gamle spil.
Men en gang får jeg vel alle de spil jeg mangler.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-04 11:39 
Det jeg har sværest ved at forstå er de enorme samlinger man af og til ser på eBay. Samlinger, som har tage mange år at bygge op, og som virkelig har krævet at ejeren har levet og åndet videospil.
Og så sælger han pludselig.
?!
Born to kill space
The DaneThe DaneSkrevet 14/05-04 11:47 
Min mor fik mig til at sælge vores A500 (for lang tid siden) - kan ikke huske for for meget - men selvom den så skulle have haft en virus er jeg stadig ærgelig over det, da der var en masse spil med som jeg meget godt kunne lide.
Men jeg ville nok heller ikke skille mig af med min samling hvis ikke det var af absolut nødvendighed (eller jeg var død), og jeg håber da ikke mit sind skifter* for selvom den kun er af lille/mellemstørrelse, så vil det være surt at skille sig af med så gamle spil.

*har eks. en bunke ældre Anders And blade som jeg købte/samlede på i et par år, og da jeg ikke læser eller andet med dem har jeg tænkt på at sælge dem. Det ville skabe plads - og jeg ville ikke bekymre mig om dem når mine små nevøer (eller en enkelt storebror med kæreste) kom på besøg og pillede ved dem og ikke kunne sætte dem ordentligt på plads igen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/05-04 12:21 
Naiera>
Det kunne jo være, at man har brug for sin bil, for at komme på arbejde, for at man kan få mad på bordet og betale husleje.

Sådan er virkeligheden jo desværre indrettet :(

Lige da jeg var flyttet hjemmefra, kom jeg også i en økonomisk krise, hvor jeg var nødt til at sælge en del ting som jeg ellers ikke ville have solgt. Jeg kunne jo nok have fået hjælp fra mine forældre, men det ville koste mig min stolthed, at gå tilbage og bede om penge hos min mor, der i forvejen mente at 19 år var for tidlig en alder at flytte i :)
MarcusMarcusSkrevet 14/05-04 13:01 
Hehe :)
Jeg er 19 nu, og mine forældre opfordrer mig til at flytte :) Men det bliver nok ikke foreløbig....
MrCaseMrCaseSkrevet 14/05-04 14:19 
get out, kids, while you can...

...tro mig! Det er langt federe, og overhovedet ikke 'svært'
(hvis man ikke kan smide tøj ind i en maskine og tage det ud igen, så er man selv ude om det *s*)

Pengene... nåh ja... godt ord igen...
Have you considered sucking less?
Wired NickyWired NickySkrevet 15/05-04 22:38 
Jeg flyttede selv hjemmefra da jeg var 19, og kan ikke sige at jeg har taget videre skade af det.

Kan anbefales.
Lunch is for wimps.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/05-04 00:25 
Samme her, det er blandt de klogere ting jeg har gjort :)

Jeg skal ikke belære dig om, hvorvidt det er "svært" at flytte hjemmefra, men jeg var selv lidt nervøs for om jeg kunne overskue det i starten. Men det gik strygende, jeg har faktisk ikke engang fået nogle regninger endnu, selv ikke efter to år.. Til gengæld kan jeg ikke få elektriciteten til at virke.. eller varmen... eller vandet.. eller telefonen.. Men eller er det nemt
Per SPer SSkrevet 16/05-04 12:40 
Tilbage til emnet. Tak.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig