X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Half-Life 2 imponerer


Svar
OkottaOkottaSkrevet 13/05-04 12:43, rettet 13/05-04 12:54 
Indtil Bungie beslutter sig for at vise noget singleplayer, fra Halo 2, så er det helt sikkert Half Life 2 som jeg er mest imponeret af.

IGN har en ca. 12 minutters film oppe, hvor der bliver spillet singleplayer i flere forskellige områder, og baner.

Det ser rigtigt RIGTIGT godt ud, og grafisk er det selvfølgelig overdrevet lækkert at se på - for ikke at tale om spillets fysik og våben effekter, hvilke også imponerer.

Ups - IGN har faktisk TO ca. 12 minutters film oppe; Jeg har kun fået hentet den ene, og går straks igang med at hente nummer to nu :-)

EDIT: Eurogamer har et interessant interview med Doug Lombardi - heri fortælles det bl.a hvorfor HL 2 ikke er playable på E 3. En meget fornuftig grund, synes jeg; Hvem gider se nogle mennesker spille et spil de ikke kan finde ud af, og / eller er virkeligt dårlige til - så hellere lade de rigtige folk spille det, og demonstrere det.

"Eurogamer: Will it be playable?

Doug Lombardi: No. Same venue and format as we did last year where it'll be in a theatre, it'll be in-game footage but it'll be run for folks to view while we do [the presentation]. It's a certain philosophy that Valve has, when we demo to audiences like that it's just easier to show them [to] more people. The set demo pieces rather than having somebody playing the game and somebody may or may not be pretty good at it or struggling and a bunch of people are watching it while somebody's colliding with the wall or something. It's just not the best way to show the game in a big group like that."

Lombardi interview
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CanonCanonSkrevet 13/05-04 12:44 
Link?
Bah...
OkottaOkottaSkrevet 13/05-04 12:56 
Her er filmene.

HL2 Insider film
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 13/05-04 13:36, rettet 13/05-04 15:27 
HL 2 film nummer to, på IGN Insider, den viser bl.a et sneak peek af Counter Strike på HL 2 grafik motoren! De demonstrerer lidt multiplayer på Aztec, og wow det ser godt ud.

Det vil være noget af en bonus, hvis hele Counter Strike ligger i retail versionen af HL 2, til multiplayer brug - sikke en bonus det ville være.

Film nummer to, af HL 2 demonstrationen, er ligeså lækker og imponerende som den første film - jeg er helt væk i spillets fysik og grafik.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-04 14:18 
Vi kan hurtigt blive enige om at det var det flotteste jeg nogen sinde har set.
Men jeg mener ikke at fysikken er noget at råbe hurra for, måden han fik skudt den go-kart/bil op på vejen igen var jo dirrekte latterlig, og når han kørte i den lignede det at forhjulne svævede hen over vejen. Køretøjerne virkede godt nok ret platte.

Mundbevægelserne var mildest sagt imponerende, og scenen hvor de kæmper med den kæmpe ederkoppe ting var for vild!

Det kommer da til xbox ik?

Jeg vil igang med at henteb film nummer 2
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 13/05-04 17:02 
Da jeg streamede mig igennem en masser af Interviews fra
E3Insider, udtalte en fra Sierra-gruppen at de arbejdede på
en X-Box version ;)

Ved ik lige hvad der sker for tiden, .. synes
bare at flere og flere "konge"-spil kommer til X-Box :)
.. Hvilket jo naturligvis er en dejlig ting :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/05-04 17:04 
Sig endelig til hvis i finder et sted at downloade dem, hvor medlemskab ikke er påkrævet. Jeg ville også gerne se dem
DizzyDizzySkrevet 13/05-04 17:15 
Der findes en 25 min lang film fra HL 2

få den her
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
OkottaOkottaSkrevet 13/05-04 18:13 
Konsolkongen>
Men jeg mener ikke at fysikken er noget at råbe hurra for, måden han fik skudt den go-kart/bil op på vejen igen var jo dirrekte latterlig, og når han kørte i den lignede det at forhjulne svævede hen over vejen. Køretøjerne virkede godt nok ret platte.

Han "skød" bilen op på vejen med det våben man bruger til at "suge" ting op og kaste med - kan ikke se det latterlige i måden det blev gjort på.

Forhjulene løftede sig fra jorden, fordi fysikken simulerer en meget let bil (go-kart som du selv siger), som har let ved at løfte sig - det så ganske realistisk ud.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-04 18:31 
Nu har jeg ikke mulighed for at se den igen pt. Men som jeg husker det, stod han oven på bilen og skød ned på den, hvorefter lortet sprang op som et fjeder...

Men jeg skal da lige se efter senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 13/05-04 19:05 
Nej nej - han stod på autoværnet, og skød bilen op på vejen igen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-04 19:47 
Ja han brugte den der suge ting. Jeg mener dog stadig at det ser gustent ud når den kører.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/05-04 23:12 
KidCaffeine>
Sig endelig til hvis i finder et sted at downloade dem, hvor medlemskab ikke er påkrævet. Jeg ville også gerne se dem

Der ligger i hvert fald nogen hos Eurogamer. Har ikke fået set den endnu, så jeg ved ikke om det er den de snakker om. Det er en torrent og den kører svinsk hurtigt. 35mb på 10 minutter :-)

E3 videoer hos Eurogamer
OkottaOkottaSkrevet 30/09-04 09:55, rettet 30/09-04 10:19 
Lidt info om de forskellige Half-Life 2 bundles.

Om jeg gerne vil ha' det første Half-Life, programmeret på den nye Source Engine - som en lækker bonus?

Ja da! Woo hoo!

Og hele herligheden på en enkelt DVD.

Half-Life 2 bundles
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 09:37 
Okotta>
Indtil Bungie beslutter sig for at vise noget singleplayer, fra Halo 2, så er det helt sikkert Half Life 2 som jeg er mest imponeret af.

Personligt synes jeg at spillene deler lige imellem sig. Jeg glæder mig til Half-life pga singleplayer delen og Halo pga Multiplayer/co-op delene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 01/10-04 10:07 
Jeg er lidt ked af at jeg altid skal forholde mig så kritisk overfor FPS'er, men jeg kan altså VIRKELIG ikke se hvad der ser så imponerende ud ved HL2.
Det mest imponerende ved grafikken er de detaljerede tekstuerer, men det er jo ikke noget, vi ikke har set før. Doom 3 ser efter min mening LANGT bedre ud. Og for den sags skyld også Chronicles of Riddick.
Generelt ser det ikke ud som om at spillet har noget at byde på, som vi ikkehar set en trilliard gange før i FPS-spil.

Men det skal jo nok blive et godt spil.. Half-Life 2, altså. Ligesom forgængeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 10:27 
Fysikken Sumez, kig på fysikken.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 01/10-04 10:42 
Ja, den er selvfølgelig imponerende. Men den har været emnet lige siden de første demoer blev vist for nu flere år siden. Hvilken indflydelse har den på spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 11:34 
Det er nok for tidligt, at udtale sig om det endnu. Men at bedømme ud fra de film, jeg har set, er det af stor betydning.

Se fx nogen af kampene med kæmperobotterne. Robotterne kan sparke til ting der ligger på jorden, som så kan ramme andre karakterer og objekter. Fx spilleren :)

Man skulle også kunne skyde bærende brædder/bjælker, således at det de bærer, rammer det nedenunder.

Sjovt er det også at se, når der bliver slået til de små flyve robotter(kender ikke navnene). Så bliver de slået lidt ud af kurs. Var det som i andre spil, ville de bare få skade, men i HL2 gør fysikken at man får et splitsekunds pause, fordi robotten skal genjustere sin rute.

Personligt synes jeg, at fysikken ser mere imponerende ud end det, man ser i andre spil.

Tror du ikke bare, at det er genren, der er problemet for dig?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 01/10-04 11:41 
Bede-x>
Okotta>
Indtil Bungie beslutter sig for at vise noget singleplayer, fra Halo 2, så er det helt sikkert Half Life 2 som jeg er mest imponeret af.

Personligt synes jeg at spillene deler lige imellem sig. Jeg glæder mig til Half-life pga singleplayer delen og Halo pga Multiplayer/co-op delene.

Det er fint med mig vi ikke får noget at vide om singleplayer delen, jeg vil gerne overraskes da den er spillets vigtigste del iflg. Bungie og mig selv. De holder plot drejninger og den slags hemmeligt, men der er allerede et xbn i US med ny singleplayer info og snart et egm. Noget af infoen er allerede frigivet fra folk med bladet.

Det er også klart H2 jeg vælger pga. historien, og helt klart multiplayer delen. Bliver der inkluderet online co-op er der slet ingen tvivl, gør der ikke, bliver jeg sur på Bungie. Havde valget været mellem HL og Halo, ville det nok have været en anelse svære, men jeg har svært ved at se hvilken retning HL2 går. Grafikken virker imponerende, fysikken skal nok også blive sjov at lege med, men historien synes jeg slet ikke virker så fangende som det orginale, måske fordi man ikke har afprøvet det endnu?
Det jeg så godt kunne lide ved det gamle HL, var at man efter ulykken befandt sig på et yderst farligt sted, og prøvede at finde sammen og rede forskere eller vagter. Spillet osede af stemning.
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 01/10-04 14:11, rettet 01/10-04 15:03 
Sumez>
men jeg kan altså VIRKELIG ikke se hvad der ser så imponerende ud ved HL2.

Det kan jeg umiddelbart godt forstå, men jeg kan da nævne, hvad jeg personligt fanges af ud fra filmklippene.

Det er primært det klamme udvikler-hype-ord immersion, som for en gang skyld kommer til sin ret.

Ud fra filmklippene, så får jeg et fantastisk indtryk af, at være en del af en sci-fi-film (så meget man nu kan leve sig ind i et filmklip).

Miljøerne er fremragende designede og uhyggeligt detaljerede, og monsterdesignet er også rigtig fedt. Fysikken hjælper desuden også med til at suge en ind i spiluniverset.

Gameplaymæssigt er det lidt tidligt, at spå om noget som helst, men jeg husker specielt én video, hvor spilleren snød et par monstre godt og grundigt, så jeg sad og tænkte "wow". Desværre kan jeg ikke huske detaljerne eller finde filmklippet :/
DiaBiiDiaBiiSkrevet 28/02-05 22:00 
Har ikke selv HL2,men det har da fået gode scores i magziner..
"Those who would sacrifice freedom for security deserve neither." Benjamin Franklin
ComradeComradeSkrevet 28/02-05 22:57 
Interessant at du bringer emnet op igen, men du har jo helt ret. ;-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/02-05 23:49 
Hmmm.... Underlig ting at bringe frem, men for lige at benytte sig af situationen, hvad er så folks holdning til den første expansion, hvor det vil handle om Axyl?

Jeg var ingen fan af Doom 3, men dens udvidelse ser faktisk ret fed ud - Det ser ud som om at ID har fattet at en trænet space marine "burde" være klog nok til at vide at det ikke er smart at gå rundt og kæmpe mod demoner med en lommelygte og et Duracell-battery:/

Man kunne jo håbe at en HL2 udvidelse ville fokusere lidt mindre på det tekniske og mere på gameplay mæssige tiltag.

Jeg synes sgu ærlig talt at spillets pyshics var lidt overfladiske, men måske havde Psi-Ops bare "spoiled" mig:) Hvem skulle have troet - Et midway spil! HAH!:)
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig