X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 er noget lort


Svar
psychomantispsychomantisSkrevet 13/05-04 10:20 
Så er E3 over os igen. Og endnu engang må man læse fanboy indlæg af værste skuffe og artikler om fede amerikanske nørder der nærmest besvimer ved synet af Nintendos nyeste udspil. Mere konkret kan nævnes IGN's artikel om det nye Zelda med "realistisk" grafik. Artiklen fokuserer meget på publikums reaktion ved synet af den "realistiske" Link. Det lyder godt nok lidt for hysterisk til at det kunne være sjovt at være der. Det skulle da lige være for et billigt grin ad alle de andre...

Så er der de evindelige platformskrige. Konkret kan nævnes diskussionen om PSP vs. DS. Ja, de ser da begge gode ud, og har potentiale virker det til. Og hvis diskussionen kunne begrænse sig til sagligt at snakke om den måde de vil ændre måden at anskue spil på, eller om de overhovedet gør det. Eller om de muligheder og begrænsninger der ligget i dem, så ville alt være fint. Men nej, man skal absolut vælge side, og dishe den man ikke finder værdig. Hvordan det er muligt seriøst at diskutere hvor gode konsoller, der endnu ikke er i handlen, er at SPILLE på er mig en gåde. Og det er vel det at spille det kommer an på?

Så jeg synes E3 er noget lort. Ikke fordi nyheder om spil er noget lort, det er altid rart at drømme lidt, men fordi det har den uheldige virkning at trække fokus væk fra det at SPILLE, og mod franchises, gejl og fanboyism.
RitesRitesSkrevet 13/05-04 10:52, rettet 13/05-04 10:53 
Det som du umiddelbart kommenterer er hjernedøde fanboys reaktion, ikke E3 konkret, men det siger du jo også til sidst.

E3 er heller ikke for gamers (det var sidste eller forrige hvor de begyndte at lade folk som ikke var fra branchen komme ind), det er for branchen. Det er for udviklere, udgivere, medierne og andre branche folk. Derfor kan alle ikke bare komme ind til "de rigtige" præsentation og pressemøder.

Og tror ikke de står og savler og Nintendo's nyeste udspil, men mere den booth babe som reklamerer for... et eller andet spil som ingen kan huske.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 13/05-04 10:54 
Det ville nu også være synd at sige at firmaerne ikke selv lægger op til det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/05-04 10:59, rettet 13/05-04 13:25 
Haha...Det er da vildt sjovt. Kan I ikke se det humoristiske i trashtalk og bashing? Det er da noget af det mest underholdene og optræder faktisk i de fleste hobby'er og interesser (Biler, Fodbold, Konsoller osv.). Det er jo, når alt kommer til alt bare sjov og ballade.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/05-04 17:58 
psychomantis jeg er 100% enig.

Det jeg så absolut hader allermest ved spilbranchen, er folks falen på halen over varm luft. Det er uden sidestykke.

Hvis man er fan af film, er der en side som Ain't It Cool News, hvor man kan få seriøse oplysninger om kommende film, og gå lige så meget i detaljer man vil.
Der er selvfølgelig også ufattelige mængder af skidt i form af indlæg fra brugerne, men selve siden er en guldgrube.

Den tilsvarende side om spil er helt til grin og ligegyldig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig