X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tales of Symphonia


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 07/04-03 00:45 
Namco - Tales of Symphonia (Phantasia)
http://cubemovies.ign.com/cube/video/talesphantasia_050902_1.mov

Det ser spændende ud; er der nogen som kender serien?
RaGeRaGeSkrevet 07/04-03 00:53 
Linket virker ikke.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 07/04-03 00:54 
Jo, det gør det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/04-03 09:56 
Det er ikke en af de helt store serier, men den har alligevel mange tilhængere, der mener det er noget af det bedste indenfor konsol RPGs, og det er da helt sikkert et kig værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 07/04-03 15:05 
Synes det er en dejlig serie, specielt etteren (som oprindeligt udkom til SFC).

Er der nogen der ved om Tales of Destiny II til PS2 er det samme som det til PSX?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Le RoofLe RoofSkrevet 07/04-03 15:12, rettet 07/04-03 15:12 
Det er det ikke...død-forvirende! Jeg hader når software udvilklere genbruger et navn fra et tidligere spil :-/
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
kimmerkimmerSkrevet 07/04-03 15:18 
Le Roof >
Det er det ikke...død-forvirende! Jeg hader når software udvilklere genbruger et navn fra et tidligere spil :-/

Hvis det bare er en genudgivelse gør det ikke så meget, men hvis ikke, såååee! Desværre lugter det meget af en genudgivelse i dette tilfælde.

Videoen fra det næste afsnit til Gamecube ser for vildt ud! Nogen der kender udgivelses dato'en?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 07/04-03 15:24, rettet 07/04-03 15:24 
Hvis TOD2 er en genudgivelse, så må det være den mest succesfulde i nyere historie. Små 900.000 eksemplarer solgt i Japan...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 07/04-03 15:34, rettet 07/04-03 15:41 
Kimmer >
Hvis det bare er en genudgivelse gør det ikke så meget, men hvis ikke, såååee! Desværre lugter det meget af en genudgivelse i dette tilfælde.

Det er hverken en genudgivelse eller et remake, for den sags skyld. Forvirringen i dette tilfælde består af at Tales of Destiny 2 til PSX, i virkeligheden er Tales of Eternia (JPN) som har fået en lille navne ændring til dets US release.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
kimmerkimmerSkrevet 07/04-03 15:41 
Lækkert! Finder det bare mærkeligt at hovedpersonen er den samme.

Jamen så er der ikke meget andet for end at købe det... :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SephirothSephirothSkrevet 31/01-05 07:51 
Damn, et gammelt topic..

Well, hvorfor er der ingen, der diskuterer dette spil?

Købte det tilbage i juli, da det udkom i USA, men fik først taget rigtigt hul på det for et par dage siden. På trods af den klichéfyldte opbygning er jeg helt vild med spillets charmerende karakterer og det fantastiske kampsystem. Spillet er desuden tilpas svært, og historien bliver da osse bedre med tiden.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 31/01-05 08:41 
Jeg synes det er et rigtigt godt spil. Jeg er i øjeblikket igang med at gennemføre det med 2 venner. Der er kun én ting ved kampene jeg synes er lidt ærgelige, når man spiller flere, og det er at kameraet zoomer ind på player 1, hvilket vil sige at de andre spillere kun kan se sig selv når de er mellem player 1 og det monster som player 1 har i "sigte". Dette betyder at for at det skal være spilbart, skal player 1 være en med en masse langdistance angreb.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 31/01-05 09:02, rettet 31/01-05 09:04 
Vi er også i gang med det. (på 15.time)

Jeg vil give Svovlmunk ret i hans kritik, men for mig, som styrer Player 1 er jeg er lidt ligeglad ;) Ej det fungerer fint med at Player 2 så bruger magi (Genis), det er ikke så nødvendigt at se Player 2. Men jo flere spillere jo større problem, det kan jeg se.

Ellers fremragende spil (til mindst 8 på P:R indtil videre), og jeg tror, vi får det gennemført modsat FF:CC.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ChronoChronoSkrevet 31/01-05 09:06 
Jeg kan kun skrive under på at det er et super godt spil. Der er nærmest intet nyt, men indtil videre har alt været så godt udført at det ikke gør det mindste. Og så ser det virkeligt godt ud - langt flottere end den Cell Shading der er i eksempelvis Dark Chronicle.

Omkring kampene, så fungerer det fint at lade player 1 (Søster Salsa) klare nærkampene mens jeg bruger magi i baggrunden (ofte uden for skærmbilledet).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 31/01-05 09:48, rettet 31/01-05 09:48 
Jeg købte spillet for nogle måneder siden, og solgte det igen for ikke så længe siden.

Negative først:

Vi var 3 som spillede det. Det store problem er uden tvivl cameraet når man spiller flere. Det ødelægger simpelthen oplevelsen når 2 af spillerne ikke kan se deres figurer.

Så var der characterne som efter min (og de andres mening) var alt for mærkelige og kedelige. Helten ligner allermest en sørøver, og så er der en knægt hvis våben er en eller anden form for legetøj. virker meget forkert, og så mangler apeal. Jo de har forskellige personligheder, men de mangler noget som gør dem interessante.

Og så tager spillet meget meget langt tid at komme igang med syntes jeg, og der er MEGET snak i starten...

Det fede:

Kampsystemet, uden tvivl et af de bedste kampsystemer der er lavet til den type spil (ud over secret of mana), og så er mange at de forskellige spells ret flotte lavet.

Desværre for der (for mig) for mange negative ting i spillet, som gjorde at det ikke hittede helt som det burde.

Men er man til manga stilen og til final fantasy, ja så er der vidst ingen udvej end at kigge nærmere på det her spil. MEN lad vær med at køb det fordi man kan spille 4, så det kan man sådan set ikke, eftersom det kun er player 1 som kan se sin figur. rigtigt skidt.

Jeg kan udemærket godt se at det er et rigtigt godt spil, for det er det skam. Det har bare nogle ting som jeg ikke bryder mig om.
For The Love Of The Game
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 31/01-05 10:08 
Tja, man skal vel bare "lære" kameraet ordentligt at kende :) Jeg er som ofte player 1, og jeg fikser det ved at ALTID targette den figur som er længst væk med mine spells, så man kan se hele kampen. Så kan nærkamps krigerne let se det hele. Men som jeg også skrev før, så er det slet ikke optimalt.. Jeg vil give dig ret i det med figurerne. De mangler personlighed, og det er alt for sjældent der virkelig sker noget "spændende" i spillet. Men mig og mine venner morer os gevaldigt over det. Der bliver også tit kamp om hvem der skal have de forskellige EX-Gems når vi finder dem :)
SephirothSephirothSkrevet 31/01-05 15:55 
Nu er ToS jo - modsat FFCC - lavet som en single-player oplevelse med den lille mulighed for at spille op til 4 personer i kampene.

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor langt folk er kommet, men jeg synes, at karakterudviklingen er udemærket, og at historien er blevet mere interessant. Er selv knap 20 timer inde i spillet.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RuneSPRuneSPSkrevet 31/01-05 16:42 
En af mine venner har netop købt spillet - vi har spillet det lidt i SP og det virker ganske lovende. Men hvordan kan vi spille 2 player? Altså det kunne være nice hvis jeg kunne styre fx en af personerne i kampene, men vi kan ikke helt hitte ud af hvordan man gør det :/
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 31/01-05 22:52 
Det havde jeg også lidt problemer med i starten. Du skal gå ind i Tech menuen. Så skal du gå op på selve figuren, og trykke start. Så øverst i højre hjørne ændrer settingen sig. Den kan enten stå på Auto, Semi-Auto eller Manual.
Bede-xBede-xSkrevet 03/08-07 16:56 
Der kommer en forsættelse til Wii. Lidt billeder her:

http://the-magicbox.com/0707/game070727b.shtml
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 03/08-07 18:44 
Jeg vil ha' et næstegenerations Tales of.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 04/08-07 07:04 
Det ser umiddelbart ikke ud som om, grafikken har aendret sig synderligt. Jeg fik aldrig gennemfoert ToS. Det var simpelthen for langt ... eller historien var ikke faengende nok. 25 timer fik jeg dog ud af det, og jeg synes, det er et af de bedre RPG'er i senere tid. Bare ikke godt nok til, at en fortsaettelse kan faa mig op at ringe.
SumezSumezSkrevet 06/08-07 10:50 
Det ligner et DS spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/04-09 12:38, rettet 16/04-09 12:50 
Har nogen set spillet for nylig til en god pris? Tænker noget i stil med maks. 175 kr. alt inklusiv for nyt, eller 125 kr. brugt.

Gerne i en fysisk butik i Københavnsområdet, eller en netbutik med nogenlunde hurtig levering :)

EDIT: Havde ikke lige tænkt på eventuel porto i forbindelse med brugtsalg, så omkring 125 kr. er nok mere sandsynligt.
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-15 10:25, rettet 03/07-15 10:27 
På vej til Steam og hvis nok folk forudbestiller Tales of Zestiria, følger det gratis med Zestiria forudbestillingen:

Tales of Symphonia

På Zestirias Steam side kan man se, hvor tæt Symphonia er på at følge med pre-orders:

http://store.steampowered.com/app/351970/
http://store.steampowered.com/app/372360/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-15 00:32, rettet 13/10-15 00:33 
Symphonia er allerede dukket op i mit bibliotek, hvilket betyder at der er nok der har forudbestilt Zestiria, til det følger med alle Zestiria pre-orders på Steam:

Tales of Symphonia
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig