X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Videnstest: (forhåbentligt) rigtige svar


Svar
RJKRJKSkrevet 07/04-03 00:32, rettet 07/04-03 00:33 
Nogle forkerte svar gav stadig point. Ved flertydige svarmuligheder er de andre højt pointgivende svar angivet i parentes som værende "tæt på".


Moderne spil

1. Hvad hedder hovedpersonen i Zelda: The Wind Waker?

Link

2. Hvilket slags dyr er Spyro?

Drage

3. Hvad kan man forvandle sig til i Metroid-spillene?

Kugle

4. Hvad kan man samle 120 af i Super Mario Sunshine?

Shines

5. Hvem er ikke en figur fra Metal Gear Solid 2?

Hideo (Hideo Kojima er skaberen af spillet)

6. Hvilken figur kommer ikke fra Tekken-universet?

Rock (Rock er fra Soul Calibur)

7. Hvilken Disney-skurk er ikke med i Kingdom Hearts?

Cruella de Vil

8. Hvilken profession havde den historiske person, som hovedpersonen i Devil May Cry er opkaldt efter?

Digter (Dante, berømt digter og forfatter fra Italien i 16-hundrede tallet)

9. Hvad er den japanske titel på Pro Evolution Soccer?

Winning Eleven (Ultimate 11 er Super Sidekicks 4)

10. Hvad hedder hovedpersonen i Silent Hill 2?

James Sunderland (Harry Mason var hovedpersonen i det første spil)

11. Hvilken figur er ikke spilbar i Mario Party 4?

Link (alle de øvrige tilhører Mario-universet)

12. Hvem er Jack Slates uundværlige partner i Dead To Rights?

Hund

13. Hvad hedder spillet, hvor man optjener "Kudos"?

Project Gotham Racing

14. Hvad hedder John Mullins' hemmelige organisation i Soldier Of Fortune-spillene?

The Shop

15. Hvilket af disse spil har Tom Clancy ikke lagt navn til?

CounterStrike


Retrospil

1. Hvor mange spillere kan man være i Pong?

2

2. Hvad hedder hovedfjenden i Super Mario Brothers?

Bowser

3. Hvilket af disse spil er ikke relateret til Bubble Bobble?

Bubble Trouble (dette er et arcadespil udgivet af Capcom - Puzzle Bobble hører ikke til BB-serien, men har de samme hovedpersoner)

4. Hvilket spil er den amerikanske udgivelse Final Fantasy III i virkeligheden?

Final Fantasy VI (FFII, III og V blev ikke udgivet i USA, der dermed var tre afsnit "bagud")

5. Hvilket af disse spil vurderes som det dyreste samlerobjekt?

Radiant Silvergun (Panzer Dragoon Saga og et par af de andre er heller ikke billige, men Radiant Silvergun er suverænt det dyreste med en typisk pris omkring 1.500,- - visse udgaver af fx Metal Slug går dog for mere)

6. Hvilken slags spil er 1942?

Shoot 'em up

7. Hvem er hovedskurken i Sonic-serien?

Dr. Robotnik

8. Hvilken hårfarve har hovedpersonen i Wonder Boy?

Lysblond

9. Hvordan får man dobbeltskud i Galaga?

Ved at lade sig indfange af en fjende og dernæst nedskyde sig selv

10. Hvad ridder man på i Panzer Dragoon Saga?

Drage

11. Konami har udgivet flere spil i en meget svært platformer/shooter-serie, som har forskellige navne forskellige steder - hvilket er ikke et navn på serien?

Kontra (Contra = USA, Gryzor = Europa, Kontora = Japan, Probotector = SNES)

12. Hvilket hold spiller man for i Speedball 2?

Brutal Deluxe

13. Hvem er hovedpersonernes søster i Gunstar Heroes?

Yellow (alle de øvrige er dog også med i spillet som hovedpersoner og skurke)

14. Hvad får man, når man samler fire nøgler i Moonstone?

Adgang til Valley Of The Gods (hvorefter man kan få Moonstone i Stonehenge ved først at besejre en boss)

15. Hvad hed det originale Donkey Kong i Europa?

Crazy Kong (Falcon havde licensen til arcadeudgaven af Donkey Kong i Europa og valgte af ukendte årsager at omdøbe spillet til Crazy Kong)


Konsoller

1. Hvilken udgivelsesdato passer både på PlayStation og Dreamcast?

9. september (09/09)

2. Hvad var PlayStation oprindeligt?

Cd-udvidelse til anden konsol (til Super Nintendo for at være præcis)

3. Hvor meget vejer en Xbox-konsol mere end en PS2-konsol?

67% mere (PS2 vejer ca. 2,4kg - Xbox ca. 4kg)

4. Hvor mange bit er Nintendo Entertainment System?

8

5. Hvilken af disse er en håndholdt konsol fra Sega, hvor spillene ikke kunne bruges på andre konsoller?

Game Gear (Nomad er også håndholdt, men den bruger normale MegaDrive/Genesis-spil)

6. Hvornår lancerede Sony deres første konsol i Danmark?

1995

7. Hvilken af disse er en processor i PlayStation 2?

Emotion Engine

8. Hvilken grafikprocessor sidder i Xbox?

GeForce 3/GeForce 4 (mellemting)

9. Hvor mange farver kan Dreamcast bruge?

16,7 millioner (=24 bit)

10. Hvor mange forskellige modeller af Game Boy-serien findes der (ikke farver)?

5 (Game Boy, Game Boy Pocket, Game Boy Color, Game Boy Advance, Game Boy Advance SP)

11. Hvilken af disse konsoller understøtter ikke RGB?

Nintendo 64 (Master System fra 1988 gør, men Nintendo 64 fra 1996 gør ikke...)

12. Hvor hurtigt arbejder PlayStations hovedprocessor cirka?

33MHz

13. Saturn blev i Japan udgivet i hvid farve - hvilken farve har Eject-knappen på konsollen?

Bordeaux (tæt på rød)

14. Hvilken Amiga-computer er CD32 bygget over?

A1200 (som teknisk set minder meget om A4000)

15. Hvor meget RAM er der i 3DO?

2Mb


Firmaer

1. Hvilken udvikler hører ikke hjemme i Japan?

Midway (Midway er ærke-amerikanske)

2. Hvilken farve er Segas logo?

Blåt

3. Hvilken af disse serier står Konami ikke bag?

Resident Evil (som Capcom har æren for)

4. Hvem står bag Grand Theft Auto 3 og Vice City?

Rockstar Games (som er det tidligere DMA Design)

5. Hvem fusionerer Sega med til efteråret 2003?

Sammy

6. Hvem opkøbte SNK, da firmaet gik konkurs?

Playmore

7. Hvem er en kendt spiludvikler fra Capcom?

Shinji Mikami (som blandt andet står bag Resident Evil og det første Devil May Cry)

8. Hvilken figur forbinder man med UbiSoft?

Rayman

9. Hvilket af disse firmaer har aldrig udgivet en konsol?

Konami

10. Hvad hedder udvikleren bag Dead Or Alive-serien og det kommende Ninja Gaiden?

Team Ninja (og Tecmo har produceret det)

11. Hvilken af disse udviklere er ikke kendt for klassiske adventurespil?

Team 17 (Coktel Vision = Goblins-trilogien mm., Delphine = Future Wars mm., Dynamix = Rise Of The Dragon mm., Infocom = utallige tekst adventure, LucasArts = Maniac Mansion mm., Sierra = King's Quest mm)

12. Hvad betyder Atari?

Skak (oversættelse fra japansk om det skak-lignende spil GO! Skakmat er dog tæt på)

13. Hvilker firma har en humlebi i deres logo?

Hudson

14. Hvilket firma er Treasure udbrudt fra?

Konami

15. Hvilket spil fra Rare kom først?

Sabre Wulf


Teknik

1. Hvilket billedsignal er bedst?

VGA (RGB er tæt på)

2. Hvilken billedopdateringshastighed kører fjernsyn i Danmark?

50Hz (omend man kan tale for 25Hz)

3. Hvilken DVD-region hører Danmark i?

2

4. Hvor mange byte er en megabyte?

1.048.576 (1.024 x 1.024)

5. Hvilken konsol kan ikke bruge det samme strømstik som de andre?

GameCube (som kører med ekstern strømforsyning)

6. Hvad skal man bruge for at linke mere end to konsoller sammen?

Hub (omend en switch også ville virke)

7. Hvor meget kan en CD maksimalt indeholde?

700Mb

8. Hvilken teknik giver det ikke mening at bruge i et spil med 2d-grafik?

Mip-mapping (som bruges til at filtrere teksturer i dybden - der er ingen "dybde" med 2d-grafik)

9. Hvad står RGB for?

Red Green Blue

10. Hvilken processor sidder i en Amiga 500, MegaDrive og Neo Geo?

68000

11. Hvad er bumpmapping?

Teksturer med dybdeoverflade (som også er en slags "lyseffekt")

12. Hvilket lydsystem giver den bedste lydoplevelse?

DTS (Dolby Digital er tæt på)

13. Hvilket signal kan ikke overføres via SCART?

RF

14. Hvilken forbindelse er ikke på et JAMMA-arcadeboard?

Composite (arcadeboards kører næsten altid RGB)

15. Hvilken slags stik bruger Xbox-controllere (teknisk set)?

USB


Brok over forkerte "rigtige" svar i denne tråd - det ændrer ikke på resultatet, men så bliver KTC og undertegnede måske også lidt klogere :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 07/04-03 13:01 
Og jeg var så lige kommet til at poste den i det forkerte forum... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/04-03 13:17 
RJK >
8. Hvilken teknik giver det ikke mening at bruge i et spil med 2d-grafik?

Mip-mapping (som bruges til at filtrere teksturer i dybden - der er ingen "dybde" med 2d-grafik)

Hæhæh ;)

Anyway, er det muligt at se hvad man har svaret eller er den data forlængst glemt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 07/04-03 13:30 
Team 17 HAR udgivet en række adventurespil. Jeg var dog klar over at i ikke vidste det, så jeg svarede naturligvis rigtigt ;)
KTCKTCSkrevet 07/04-03 13:36 
Så kom da med dem, Cronoss ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 07/04-03 13:38 
Sumez >
Hæhæh ;)

Den burde KT5'ere jo have svaret rigtigt på :)

Anyway, er det muligt at se hvad man har svaret eller er den data forlængst glemt?

For alles bedste har jeg ikke registreret deres svar.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/04-03 13:39 
Jeg er overbevist om at ingen af dem kan betegnes som "klassiske" og at Team 17 ikke er KENDT for dem..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/04-03 13:39 
Cronoss >
Team 17 HAR udgivet en række adventurespil.

Det erindrer jeg nu ikke, men i hvert fald er de ikke kendt for disse. Team 17 er kendt for arcade-agtige spil (og Worms).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/04-03 13:40 
RJK >
Den burde KT5'ere jo have svaret rigtigt på :)

Det mener jeg også jeg gjorde, men det er et af de punkter hvor jeg ikke er helt sikker og gerne vil se mine svar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 07/04-03 14:01 
Mht. Team 17 tænkes der måske på Speris Legacy, det var ikke udviklet, men ugivet af Team 17. En rimeligt fed Zelda klon faktisk.
Og så udgav de også screenshots fra et andet rollespil på et tidspunkt (Kings... et eller andet), men det var visdt mere for at vise hvad deres grafikkere kunne, end egentlige gamescreenshots.
Vote Ficus!
seebergseebergSkrevet 07/04-03 14:15 
hårfarven på Wonderboy kan da diskuteres. Han har f.eks grønt hår i "The Dragons Trap".
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RJKRJKSkrevet 07/04-03 14:16 
Måske, men nu stod der jo også hovedpersonen i "Wonder Boy". Der har han lyst hår i.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
asmasmSkrevet 07/04-03 14:28 
RJK >

8. Hvilken profession havde den historiske person, som hovedpersonen i Devil May Cry er opkaldt efter?

Digter (Dante, berømt digter og forfatter fra Italien i 16-hundrede tallet)

Dante Alighieri levede faktisk helt tilbage i 1200 tallet og var udover at være Poet også politiker og læge/apoteker af uddanelse, Idag driver Alighieri familien en vingård på den ejendom hvor Dante skrev "la divina comedia" (Jeg har arbejdet for den importør der står for distribution af
Alighieri vine i danmark)


RJK >
1. Hvor mange spillere kan man være i Pong?

2

Teknisk set blev der også lavet 4 spiller udgave af pong (den første kom i starten 1973, første udgave af pong kom i 1971)

RJK >
7. Hvem er hovedskurken i Sonic-serien?
Dr. Robotnik

eller eggman alt efter hvilken version af Serien vi snakker om ;)

RJK >
12. Hvad betyder Atari?

Skak (oversættelse fra japansk om det skak-lignende spil GO! Skakmat er dog tæt på)

Og det var så her RJK og jeg havde en lille debat ;) (jeg svarede forøvrigt skak), men min pointe var at Atari ikke betyder skak af den simple grund at GO ikke har noget med skak at gøre, derimod når man snakker om Atari (firmaet) siges det ofte at Norman bushnell valgte at kalde sit firm Atari på baggrund af at han spillede meget GO på det tidspunkt og det lød godt, derefter vil man alt efter hvilke kilder man læser fra få at vide at Atari kan sammenlignes med skal _eller_ fra andre kilder at atari kan sammenlignes med skakmat (imo er det ca 50/50). men argumentet følger så at bushnell senere lavede firmaet Sente games som ifølge kilder så skulle betyde skakmat, men det gør det bare ikke, i shogi (japansk skak) betyder Sente (og i GO) "den der starter/eller den der har initiativet") hvorimod tsumi er det rette ord for skakmat... anyway... =)

RJK >
1. Hvilket billedsignal er bedst?
VGA (RGB er tæt på)

huh? det må du meget gerne lige uddybe, afaik så køre VGA kun 256 farver og bruger under alle omstændigheder RGB som billedsignal anyway, så jeg kan ikke se hvordan det skulle have en bedre billedkvalitet?
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
asmasmSkrevet 07/04-03 14:31, rettet 07/04-03 14:35 
jeg var også ret sikker på at wonderboy havde grønt hår =P, men nu var jeg jo også ret sikker på at xbox vejede 3 gange så meget som ps2 >_<

Edit>>
Team 17 lavede også fornyligt det klassiske adventure spil "Nightlong: Union City Conspiracy", men de er jo helt sikkert mest kendt for "Alien breed" serien til Amiga (som vel høre under generen "labyrinth shooter")

http://pc.hotgames.com/games/nightl/review.htm
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
dpldplSkrevet 07/04-03 14:32 
RJK >
7. Hvor meget kan en CD maksimalt indeholde?

700Mb

nu ved du vel godt man kan få cd´er på 870MB (99 minuter) :D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 07/04-03 14:33, rettet 07/04-03 14:33 
Nu snakker vi jo nok CD'er alle normale brændere og drev kan klare... Her kan vi dog nå op på 730 MB, men det er flueknepperi.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 07/04-03 14:33 
Synes også det der CD-spørgsmål var lidt tricky, jeg svarede 800 :)
KTCKTCSkrevet 07/04-03 14:36 
Måske skulle spørgsmålet have været en smule omformuleret så, for det var ment for konsoller, og disse 870MB kan ikke bruges af alle drev.

Da 870MB ikke var et tilgængeligt valg, burde der ikke være nogen ko på isen alligevel :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 07/04-03 14:40, rettet 07/04-03 14:41 
asm >
Dante Alighieri levede faktisk helt tilbage i 1200 tallet

Sådan går det når man ikke læser op på tingene ;p

Teknisk set blev der også lavet 4 spiller udgave af pong

Ja, men Pong (stort P) er et arcadespil fra Atari 1972, hvor der var to spillere. Meningen var klar nok...

huh? det må du meget gerne lige uddybe, afaik så køre VGA kun 256 farver

Så tænker du vist på pc-opløsningen VGA (som jeg ikke skal kloge mig på) og ikke billedsignalet VGA, der ikke har en sådan begrænsning.

VGA understøtter progressive scan - det gør RGB ikke. Altså højere opløsning = bedre billedsignal.

Men som sagt kan man godt argumentere for RGB (som også gav point), men i normal konsolsammenhæng er VGA det bedste billedsignal.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/04-03 14:53 
Seeberg >
hårfarven på Wonderboy kan da diskuteres. Han har f.eks grønt hår i "The Dragons Trap".

Yeah.. tror det var det spørgsmål der gjorde jeg ikke fik tidsbonus i den kategori :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
asmasmSkrevet 07/04-03 14:59 
Ja, men Pong (stort P) er et arcadespil fra Atari 1972, hvor der var to spillere. Meningen var klar nok...

helt sikkert ;) jeg svarede også 2 spillere

huh? det må du meget gerne lige uddybe, afaik så køre VGA kun 256 farver

Så tænker du vist på pc-opløsningen VGA (som jeg ikke skal kloge mig på) og ikke billedsignalet VGA, der ikke har en sådan begrænsning.


igen du må meget gerne uddybe? VGA = Video Graphics Adaptor en standard udviklet af vesa til ibm? alle afarter af vga (svga/xga osv) bygger afaik på RGB
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
SideshowSideshowSkrevet 07/04-03 15:01 
Vedr. Retro nr. 11

Probotector var navnet på den europæiske udgivelse til NES spillet. I hvert fald den der kom til Danmark. Så det var ikke først til SNES, som jeg forstår af din forklaring.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 07/04-03 15:11 
asm >
igen du må meget gerne uddybe? VGA = Video Graphics Adaptor en standard udviklet af vesa til ibm? alle afarter af vga (svga/xga osv) bygger afaik på RGB

Jeg kan jo kun gentage, hvad jeg har har sagt :)

Med VGA (som vel er en slags udviddet RGB) kan man overføre progressive scan. Det kan man ikke med "normal" SCART RGB.

Vi snakker ikke om de grundlæggende tekniske ting, men hvordan det virker i praksis på konsoller.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
asmasmSkrevet 07/04-03 15:27 
Så skulle spørgsmålet nok være formuleter anderledes =/ RGB _er_ teknisk set det rigtige svar på et spørgsmål i en kategori der netop omhandler den grundlæggende tenik... imo anyway, men lad det nu ligge =)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
KTCKTCSkrevet 07/04-03 15:34 
Jeg synes nu ikke der er noget at misforstå, for VGA-udgang i en konsol ER, lige meget hvordan du vender og drejer det, bedre end RGB-udgang...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
asmasmSkrevet 07/04-03 15:45, rettet 07/04-03 16:11 
1. Hvis spørgsmålet var fomuleret som "hvilken udgang er bedst" ville jeg have været 100% enig med dig =P (Edit>> og så aligevel ikke, måske nærmere 75% enig, se følgende indlæg)
2. Jeg skal i biografen (startrek) og ud og spise så jeg kan ikke argumentere mere de næste 6-8 timer =))
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
asmasmSkrevet 07/04-03 16:09 
Har lige 2 min mere =)

Afaik er den eneste (non obskure) konsol med vga udgang indbygget Dreamcast (i nyere tid), og den kunne stadig "kun" klare en opløsning på 640x480 (som er standard "VGA" opløsning) mens konsoller som Xbox og Gamecube (jap) (som ikke har skyggen af en vga udgang nogen steder) kan klare langt højere opløsninger (op til 1080i for xbox) gennem "component" eller YUV (Y′CbCr)...
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
RJKRJKSkrevet 07/04-03 16:12 
Ja, men ikke gennem RGB. Component var ikke en valgmulighed (da farverenheden er lidt tvivlsom kontra RGB).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 07/04-03 16:29 
"10. Hvor mange forskellige modeller af Game Boy-serien findes der (ikke farver)?

5 (Game Boy, Game Boy Pocket, Game Boy Color, Game Boy Advance, Game Boy Advance SP)".

Jeg ved ikke om jeg var den eneste der misforstod det her spørgsmål, men da i sagde "ingen farver", troede jeg kun at i mente GB og GBP.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
quadquadSkrevet 07/04-03 16:30 
Tror du var den eneste der kunne misforstå det...:P
asmasmSkrevet 07/04-03 16:38 
Det er rigtigt at Component teknisk set er "komprimeret" i forhold til et ukomprimeret RGB signal (som det man finder i VGA) men i grunden var det jo også hele min pointe nemlig at R G B er den bedste overførsels kvalitet der findes da den jo netop ikke komprimere noget... (2 min til jeg skal være ude af døren det lover jeg) =))
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
RJKRJKSkrevet 07/04-03 17:20 
Jeg kan godt følge dig, men vi læser åbenbart bare spørgsmålet forskelligt. Så må det jo have været dårligt formuleret :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 07/04-03 19:33 
RJK >
Master System fra 1988

Sega Master System'et blev frigivet i 1986.
OmenOmenSkrevet 07/04-03 20:21 
Damn, hvis alle spørgsmålene skal gennemdiskuteres så groft, frygter jeg lidt at skulle lave nogle af spørgsmålene til den næste test.
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 20:37 
Man kan jo bare gøre sig umage når man laver dem =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 07/04-03 20:47, rettet 07/04-03 20:47 
I skal bare huske at lave alle kommentarerne ligeså gennemarbejdede som spørgsmålene ;p

(Beklager tastefejlen med SMS)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 20:59 
Jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge tid på det lige nu. Desuden ville det nok blive lidt for hardcore hvis jeg skulle bruge min tekniske paratviden :-p

eksempel: "Beskriv med dine egne ord forskellen på tile-størrelsen i PowerVR Series2 og CLX2 (dreamcast versionen)."

Hvis der er nogen der kan svaret så får de den dublet af "Spiderman" til dreamcast som jeg har liggende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 07/04-03 21:01, rettet 07/04-03 21:02 
Giv mig svarmulighederne, så skal jeg nok vinde den Spider-Man ;p

Seriøst er du nok ikke den eneste, der ikke kan finde ud af at begrænse sig...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 21:04 
Bare rolig, jeg bliver meget overrasket hvis der er andre end jeg i Danmark der kender svaret. Så du får mulighed for at købe det af mig billigt, om en uge når svarfristen er overskredet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 21:12 
Jeg søgte lidt rundt på nettet og indså at der er relativt let at browse sig frem til svaret med google. Konkurrencen er hermed aflyst.

Det er rigtige svar er at PC versionen af chippen tegner 32*16 tiles mens dreamcast versionen tegner 32*32 tiles.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SoqratesSoqratesSkrevet 07/04-03 21:14 
Buck, buck, buck buck Chicken.
OmenOmenSkrevet 07/04-03 21:20, rettet 07/04-03 21:48 
Nærmere:
host, hark , blærerøv, host...
=)
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 21:24 
Tjaee det kan godt være du mener det, men jeg foregiver i det mindste ikke at have viden, som så viser sig at være forkert når den bliver gået efter i sømmene *nudge*nudge*know-what-I-mean*nudge*nudge*

>:)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 07/04-03 22:16 
dRxL >
Det er rigtige svar er at PC versionen af chippen tegner 32*16 tiles mens dreamcast versionen tegner 32*32 tiles.

Pfffft, hvem vidste da ikke det?!

;P
OmenOmenSkrevet 07/04-03 22:30 
dRxL >
Tjaee det kan godt være du mener det, men jeg foregiver i det mindste ikke at have viden, som så viser sig at være forkert når den bliver gået efter i sømmene *nudge*nudge*know-what-I-mean*nudge*nudge*
>:)

Nej det tror jeg faktisk ikke jeg gør (hvis det er mig du skriver til).
Vote Ficus!
asmasmSkrevet 07/04-03 22:53 
For at det hele ikke skal gå op i fordømmelse =) så vil jeg godt lige sige at jeg syntes at det var en rigtig god test og at der var fede spørgsmål imellem =P , håber i kan gøre det mindst lige så godt næste gang =))
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-03 16:28, rettet 08/04-03 16:28 
asm >
Team 17 lavede også fornyligt det klassiske adventure spil "Nightlong: Union City Conspiracy", men de er jo helt sikkert mest kendt for "Alien breed" serien til Amiga (som vel høre under generen "labyrinth shooter")

Eller Project X... Alien Breed 2K4 skulle i øvrigt udkomme eksklusivt til PS2 i 2004.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 08/04-03 17:54 
Jeg ved ikke om Nightlong kom til pc (?), men Amiga-versionen kom så vidt jeg ved i så begrænset oplag, at den er dårligt er værd at tale om...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 08/04-03 19:15, rettet 08/04-03 19:16 
Nightlong kom i fint oplag til PC.

Derudover har Team 17 også udgivet adventurespillet P.I.G- dette er dog ret sjældent.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig