X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS vs PSP


Svar
3of193of19Skrevet 12/05-04 01:00, rettet 12/05-04 01:01 
Hvor står i henne?
Personligt hælder jeg mest til DS indtil videre. PSP'en ser godt nok sejere ud end DS og er grafisk og lydteknisk overlegen, men jeg har på fornemmelsen at DS er langt mere brugbart som handheld konsol.
1. PSP har kun en batterilevetid på 2,5 timer, DS har 10 timer.
2. PSP skærmen er komplet ubeskyttet, der vil komme ridser i løbet af ingen tid, DS kan klappes... Se hele indlægget
201 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 02/06-04 02:16 
Hehe. Ny sektion - Betting ;)
happyEDhappyEDSkrevet 02/06-04 07:50, rettet 02/06-04 07:57 
Sumez>
Når nu the man himself er venstrehåndet, har de nok overvejet det. :)
I sådan et stort projekt, må der også være en del venstrehåndede involverede, og hvis de ikke har tænkt over det, må det nok være Nintendos hidtil største brøler. Og det siger en hel del. :P

Nu tror jeg ikke "himself" har noget med DS'en og gøre det er der andre folk der Har meget mere styr på. og det er frit hvilken hånd du bruger.


Angående prisnedsættelse , så regner sony jo ikke med at tjene på PSP'en, de ser det som at komme ind på markede, så når de allerede stort set sætter penge til fra start, kan der nok ikke ske den store nedsættelse.
Og det er jó ikke fordi Ps2 er et godt eks. den er jo stadig vildt dyr.. syntes jeg.

PSP skal nok blive en fed konsol der kan meget, den er bare for dyr til at sælge til vær og en mand, det bliver hardcore gamle gamere der hopper til tror jeg.
Men ok nu når de håndholdte er kommet så langt på den tekninske side kan det jo værer flere og flere købe sådan istedet for en hjemmekonsol, det bliver spændende at følge.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 02/06-04 10:02 
toAt>
PSP skal nok blive en fed konsol der kan meget, den er bare for dyr til at sælge til vær og en mand, det bliver hardcore gamle gamere der hopper til tror jeg.
Men ok nu når de håndholdte er kommet så langt på den tekninske side kan det jo værer flere og flere købe sådan istedet for en hjemmekonsol, det bliver spændende at følge.


Tilgengæld henvender Sony sig til et større marked, end dem der vil sidde og spille i toget på vej i skole. Jeg er stadig stærkt overbevist om at de går efter de samme som kunne finde på at købe en iPod - det er jo ikke for sjov at de selv kalder den for det 21. århundredes Walkman.

Jeg holder med RJK, hvad angår salgstal. Sony skal nok få solgt den, uanset prisen. Sony er fantastiske til at markedsføre sig selv, og bruger de både PlayStation og Walkman i kampagnerne, er det tydeligt at de vil noget med det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 03/06-04 14:51 
Personligt håber jeg i hvert fald de ændrer designet på Nintendo DS, jeg finder det selv smagløst og tror også at potientelle kunder muligvis vil droppe den pga dens aldrende udseende. Men jeg skal da uden tvivl have den da dens funktioner jo er i top.
happyEDhappyEDSkrevet 03/06-04 15:10 
Jeg syntes da at designet er helt fint, både pga det gør at skærmen... undskyld skæmende er beskyttet. Men der er også en trend med at tingende skal være old school retro aktig. Så jeg tror den rammer helt plet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RuneSPRuneSPSkrevet 03/06-04 15:52 
har overhovedet ikke det fjerneste imod at den er er "klappet sammen" ligesom GBA SP, tværtimod. Det der går mig på designmæssigt er at den ligner en "mursten" og minder også en del om 80's Game & Watch spil... (eller hvad de nu hedder)

IMO ville det være lækkert at se den lidt mere "muslinge" formet hvis du forstår...
happyEDhappyEDSkrevet 03/06-04 16:23 
Jo men jeg forstår.. men syntes bare det er ok cool at den minder om Game & watch = Retro. Men jeg kan godt se hvis man er til det lidt mere High Teck look.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
3of193of19Skrevet 11/06-04 20:08 
Hmm interessant læsning omkring PSP

CNN Money artikel
FourDFourDSkrevet 11/06-04 22:45, rettet 11/06-04 22:45 
Herold>
Jeg holder med RJK, hvad angår salgstal. Sony skal nok få solgt den, uanset prisen. Sony er fantastiske til at markedsføre sig selv, og bruger de både PlayStation og Walkman i kampagnerne, er det tydeligt at de vil noget med det.

Hørt ;)
Prisen startede på 4000 og blev senere sat ned til 2000, men alligevel blev der solgt hvad? 60 millioner PS2 konsoller?
Det kalder jeg markedsføring :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HeroldHeroldSkrevet 11/06-04 23:20 
De havde også haft et års forspring :) Men markedsføringen har også gjort sin del. Man kan se hvad Nintendo har gjort ud af den europæiske markedsføring, og hvor de ligger i forhold til de to andre nu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
happyEDhappyEDSkrevet 14/06-04 19:40 
http://www.forbes.com/technology/personaltech/2004/06/07/cx_pp_0607mondaymatchup.html

Et lille link.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 05/10-04 11:36 
Nye rygter siger, at PSPs batteri pt. kun holder til 90 minutters spil:

Hvem sagde Lynx?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 05/10-04 11:39 
Iøvrigt er Nintendos aktier lige steget voldsomt pga. dårlige vurderinger af PSP samt spekulationer om udsættelsen. Det ser ikke særlig lyst ud for Sony, men af en eller anden grund har jeg en fornemmelse af at de nok skal klare den igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 05/10-04 12:48 
Desuden kommer Sony til at lægge begrænsninger på hvor meget strøm et spil må bruge. F.eks. vil der ikke være meget streaming af music og data, da det vil øge stømforbruget for meget.

Typisk at Sony designer noget hardware, der ser flot ud når man taler om visse benchmarks, men har en eller flere markante fejl, som udviklerne så skal kæmpe med...

Link...
happyEDhappyEDSkrevet 05/10-04 13:26 
Ja man har jo set før at man prøver at lave noget der er for kraftig, også på en eller anden måde falder igennem, fordi det ikke holder i sidste ende.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 05/10-04 17:00 
"Developers working on PlayStation Portable titles will have to ensure that their games don't over-tax the battery on the device or risk falling foul of Sony's technical guidelines, according to sources working on games for the system."

Det var da en god idé at smide problermerne og ansvaret over på udviklerne. Produktionsomkostningerne har aldrig været højere for håndholdte spil, og oven i købet så er det gjort vanskligere at udvikle dem.
ChronoChronoSkrevet 05/10-04 18:13 
Sådan er det faktisk også på GBA'en - der er nogle ting som Nintendo ikke vil have man gør, da det dræner batteriet for meget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RonaldoRonaldoSkrevet 05/10-04 19:41 
Hvilke ting er det udviklerne ikke må?
JAAJAASkrevet 06/10-04 02:40 
Det her skulle nok kunne overbevise et par japanere eller tre om at købe en DS. Et kampspil, efter sigende med Nintendo selv som medudviklere, med så prominente medvirkende som Naruto, Son Goku fra DBZ og Luffy fra One Piece. Det er altså noget, der rykker i Japan. Alle tre serier er også pænt populære i Staterne.

Nintendo to codevelop Jump Super Stars
The all-star fighting game featuring Dragon Ball, Naruto, and One Piece characters will be a collaborative effort between Nintendo and Shonen Jump.

TOKYO--Yesterday, GameSpot reported that Jump Super Stars, a game featuring a cast of popular characters from the manga weekly Shonen Jump, is in development for the Nintendo DS. This morning, we received further information on the game, including the tantalizing news that it will be codeveloped by Nintendo.

While it was already known that Naruto Uzumaki, the hero of the popular ninja manga and anime series, would be a playable character, we have learned that Goku from Dragon Ball Z and Monkey D. Luffy from One Piece will also star in the game.

Other details revealed this morning are that Jump Super Stars will be a fighting action game. While little further information is known, an article in this week's Shonen Jump reports that the gameplay will incorporate "manga-style" features into the design. Of course, the game will take advantage of the Nintendo DS hardware's dual screens and stylus input.

"We are currently in production with this revolutionary game that allows players to experience distinctive gameplay that's unique to the DS," Nintendo producer Shigeru Miyamoto told Shonen Jump. "Please look forward to this new type of entertainment that's being created though the collaboration between Nintendo and Jump."

More details on Jump Super Stars will be released in the October 20 issue of V-Jump, a video game magazine produced by Shonen Jump publishers Shueisha. GameSpot will continue to follow this story and post more details as soon as they become available.


Jump Super Stars
ChronoChronoSkrevet 02/11-04 19:28 
Jeg må have overset den her.

Ronaldo>
Hvilke ting er det udviklerne ikke må?

Der er som sådan ikke noget udviklerne ikke må. De skal bare gøre det på den rigtige, batteribesparende, måde. Nintendo forhindrer ikke udviklerne i at udnytte hardware'en fuldt ud - de hjælper bare med at optimere koden for at skåne batteriet.

Men jeg bringer nu bare denne tråd op, for at den anden ikke skal gå off-topic i det mere underholdende DS vs PSP emne :)

For at råde folk til at købe DS nu, og PSP senere vil jeg henvise folk til Sony-chefens udtalelser her:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=5251

Tror nok lige jeg venter på den udgave med ordentlig batteri-levetid :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/11-04 19:47 
JAA>
Det her skulle nok kunne overbevise et par japanere eller tre om at købe en DS. Et kampspil, efter sigende med Nintendo selv som medudviklere, med så prominente medvirkende som Naruto, Son Goku fra DBZ og Luffy fra One Piece. Det er altså noget, der rykker i Japan. Alle tre serier er også pænt populære i Staterne.

Det lyder som en fanboy's drøm! Jeg får nok bare aldrig mine små svedige fingre i et eksemplar.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RuneSPRuneSPSkrevet 02/11-04 20:43 
Har hørt at PSP batteritid allerede skulle falde til 2 timer når man har fuld bagbelysning. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det så vil jeg se ud med fuld bagbelysning, fuld lyd, wifi og hele svineriet :/

ugh...
BeanoBeanoSkrevet 02/11-04 21:49, rettet 02/11-04 21:50 
Man hører så meget... men faktisk er Sony's første udmelding om levetiden på 4-6 estimeret ud fra fuld bagbelysning.

Mens de nye udtalelser om levetid på 2 timer går på at nogle spil kører hårdere på hardwaren end andre (WTF!).

Skuffende hvis man nu skal til købe spil udfra hvor lang tid man kan spille dem af gangen :(

DS appelerer også mere til mig pga. spillene - ender nok op med begge alligevel :)
RuneSPRuneSPSkrevet 03/11-04 16:23 
Nej det er de netop ikke! De 4-6 timer er ved halv belysning SAMT at man bruger høretelefoner dvs minimum lyd... og uden wi-fi...
ChronoChronoSkrevet 03/11-04 16:41 
Og så skal man ikke spille et 3d-spil der streamer alt for meget fra UMD'en...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 03/11-04 16:56 
RuneSP>
Nej det er de netop ikke! De 4-6 timer er ved halv belysning SAMT at man bruger høretelefoner dvs minimum lyd... og uden wi-fi...

"Sony has also clarified the battery life situation, stating in its press release this morning that the rechargeable Li-Ion battery will last "between four and six hours for game titles and continuous four to five hours for video viewing," based on the firm's own measurements. Those measurements assume display luminance is set to maximum (180 cd/m2) and minimum (80 cd/m2), while volume is set to half of the maximum level, headphone is in use and wireless LAN not in use"

Skåret ud i pap :
4 timer på max lys og 6 timer på min. lys, mens lyd er på mellem med høretelefoner og ingen wireless.
Speaker tager sikkert endnu mere strøm :(

Artikel på Eurogamer
happyEDhappyEDSkrevet 04/11-04 10:46 
Altså fordi eurogamer skriver 4 timer behøver det jo ikke være rigtig. Jeg har læst 2 timer. og ingen kan sige noget før vi prøver.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 04/11-04 14:27 
toAt>
Jeg har læst 2 timer....

Uha... ja så skal det nok passe :!
happyEDhappyEDSkrevet 04/11-04 14:38, rettet 04/11-04 14:40 
Altså hvis du nu havde citeret hele mit svar!!!

Så kunne du jo se, at jeg mente at der er mange forskellige udsagn. 90 min., 2 timer , 4 timer., men der er ingen der ved noget.

Så det eneste vi kan gøre er at vente og se.

Det eneste vi kan vide er , at det er mellem 90 min til 4 timer.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 04/11-04 14:41 
Jeg kan ikke tro at Sony er dumme nok til at sende en maskine på markedet, der kun holder 2 timer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/11-04 15:04 
toAt>
Altså hvis du nu havde citeret... hele mit svar!!!

Diskussionen gik på hvad Sony's første officielle estima på 4-6 timer var baseret på. Godt klar over der også har været nævnt 2 timer senere.

Helt enig i at vi reelt først ved det når "skidtet" kommer på gaden - jeg er dog ikke optimistisk når Sony allerede nu trækker i land mht. til de 4-6 timer :(
RuneSPRuneSPSkrevet 04/11-04 16:01, rettet 04/11-04 16:02 
"PSP en batterisluger?
Kan vi højst spille i to timer?

Sony har i et interview indrømmet, at de 4-6 timer der blev omtalt i den seneste meddelelse om PSP ikke rigtigt holder stik under alle situationer. Beregningerne forudsætter, at trådløst netværk ikke er slået til, at der spilles med hovedtelefoner og at lysstyrken på skærmen er sat ned.

Udtalelsen har ført nyt liv til rygterne der var ude for nogle måneder siden kunne fortælle, at PSP'en ikke ville være i stand til at holde længere end to timer hvis man bruger nogle af de tungere muligheder, som at se film eller netop spille over trådløst netværk.

Sony har allerede meddelt, at de vil arbejde på forbedringer til de næste versioner af PSP, men de første på gaden sendes altså ud med kort levetid - så er det bare med at have en håndfuld batterier i lommen når man er på farten."

Boomtown
psychomantispsychomantisSkrevet 04/11-04 23:04 
Der er en ny video af NDS at finde på Nintendo's japanske side. Det ser mere og mere spændende ud med den touch screen. Jeg tror de to maskiner kommer til at supplere hinanden godt. Der er ihvertfald ikke rigtigt nogle af de spil i videon der minder om noget på PSP.

Link
happyEDhappyEDSkrevet 05/11-04 09:15 
Nej og man skal tænke på at de udviklerne kun har haft et halvt års tid til at lave spil til DS'en, hvor de skal tænke på en anden måde.. Så man må gå ud fra at når vi kommer et godt stykke frem vil spillende være endnu bedre og anderledes.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 05/11-04 12:38 
Udviklerne har selvfølgelig kendt til maskinen i længere tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 21/11-06 21:22 
Salgtal fra sidste uge.

Uhyggelig forskel! Og det er i ugen PS3 udkom.


DS Lite: 148,147 units
PSP: 19,123 units

Og så de andre.

PlayStation 3: 81,639 units
Xbox 360: 3,864 units
PS2: 16,157 units
GBA SP: 3,864 units
GB Micro: 1,213 units
GameCube: 496 units
DS: 279 units
GBA: 19 units
Xbox: 3 units
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 21:35 
toAt>
Uhyggelig forskel! Og det er i ugen PS3 udkom.

Skulle det gøre en forskel da?

Flotte tal ellers!
ChronoChronoSkrevet 21/11-06 21:46 
Hvis Sony havde produceret maskiner nok ville DS Lite sikkert ikke ligge øverst.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 22/11-06 06:39 
Ja jeg tror da at det gør en forskel om en ny konsol kommer ud den uge..

Men ja de burde da også ligge over hvis der blev lavet flere.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ComradeComradeSkrevet 22/11-06 17:50 
Sejt at der alligevel er blevet solgt 3 stks Xbox! Efter mine erfaringer med DS og PSP, ville jeg kalde japanerne for skrupskøre .. Heldigvis er vi jo ikke ens.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
happyEDhappyEDSkrevet 22/11-06 17:56 
Og hvorfor det?
jeg kan nu godt se det.

Men ja heldigvis er vi ikke ens.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-06 17:58 
toAt>
Ja jeg tror da at det gør en forskel om en ny konsol kommer ud den uge..

Næppe med det ultra lave antal PS3'er og maskiner der blev købt til videresalg ;)

Måske har det lave antal PS3'er endda hjulpet DS salget lidt. Personer der gik forgæves efter en PS3, bare købte en DS istedet :)
happyEDhappyEDSkrevet 22/11-06 18:23 
Ellers er der bare så mange gode spil og komme efter på en ds.


US chart:
http://www.vgcharts.org/usamonthly.php

Japan chart:
http://www.vgcharts.org/japweekly.php


Prøv se hvor lidt spil psp har i top 100, både i japan og US

Software salg i alt i japan:
PSP-7 M.
DS-44 M.

Software salg i alt i US:
PSP-5 M.
DS-7 M.

DS er sku lidt syg i Japan.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-06 19:08, rettet 22/11-06 19:11 
toAt>
Ellers er der bare så mange gode spil og komme efter på en ds.

Må erkende at jeg har meget svært ved at finde noget interessant til DS og PSP lige nu.

Er der noget spændende nyt til DS inden jul man skal holde øje med?

EDIT: Yoshi's Island DS ser spændende ud - er det et helt nyt spil eller en remake?
happyEDhappyEDSkrevet 22/11-06 19:16 
Må også sige jeg syntes det står lidt stiller der lige nu.
Men man må gå ud fra der er en del der lige konsentrer sig om de nye konsoller.

Men her er da lige lidt forskelligt til DS, men ved ikke om det når til EU, men i hvert fald US, så kan man jo øbe hjem

Elite Beat Agents
Final Fantasy III
Yoshis Island DS

Men ser helt vild frem til Zelda og Lunar knight, så håber det ikke går for lang tid til de kommer.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 22/11-06 19:43 
Castlevania: Portrait Of Ruin er rykket frem til 6. december i USA. Det glæder jeg mig meget til at få.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 22/11-06 21:58, rettet 22/11-06 22:00 
Beano>
er det et helt nyt spil eller en remake?

Det er et nyt spil. Gamespot giver 9.1:

http://www.gamespot.com/ds/action/yoshisisland2/review.html?sid=6161583&tag=reviews;story;1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/11-06 22:24 
Super :)
happyEDhappyEDSkrevet 23/11-06 06:35 
Jeg spiller det lidt i øjeblikket.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 06:37 
Du skal da være velkommen til at give nogle opdaterede impressions i Yoshi-tråden :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
201 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig