X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS vs PSP


Svar
3of193of19Skrevet 12/05-04 01:00, rettet 12/05-04 01:01 
Hvor står i henne?
Personligt hælder jeg mest til DS indtil videre. PSP'en ser godt nok sejere ud end DS og er grafisk og lydteknisk overlegen, men jeg har på fornemmelsen at DS er langt mere brugbart som handheld konsol.
1. PSP har kun en batterilevetid på 2,5 timer, DS har 10 timer.
2. PSP skærmen er komplet ubeskyttet, der vil komme ridser i løbet af ingen tid, DS kan klappes... Se hele indlægget
201 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
3of193of19Skrevet 12/05-04 01:00, rettet 12/05-04 01:01 
Hvor står i henne?
Personligt hælder jeg mest til DS indtil videre. PSP'en ser godt nok sejere ud end DS og er grafisk og lydteknisk overlegen, men jeg har på fornemmelsen at DS er langt mere brugbart som handheld konsol.
1. PSP har kun en batterilevetid på 2,5 timer, DS har 10 timer.
2. PSP skærmen er komplet ubeskyttet, der vil komme ridser i løbet af ingen tid, DS kan klappes sammen.
3. DS'ens touchscreen tillader helt nye gameplaymæssige tiltag, hvorimod PSP ser ud til bare at blive en bærbar PSOne med bedre grafik.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-04 01:03 
Er DSen bagud kompatibel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 12/05-04 01:24, rettet 12/05-04 03:07 
Hvis prisen bliver acceptabel, kunne jeg godt finde på at købe begge to.

Det er primært på længere rejser, i sommerhus m.m., at jeg har brug for en håndholdt, og så supplerer de jo hinanden glimrende.

I praksis bliver det nok en DS, da den jo skulle kunne lave ok 3D-grafik.

Scenariet i Dennis Jürgensens bog Djævelens Hule er endelig en realitet :)
IqonIqonSkrevet 12/05-04 01:25 
Jeg syntes ellers jeg læste et eller andet sted at PSP'ens batteri holdt 10 timer? Men det kan selvfølgelig godt være en misinformation, et rygte eller bare mig, der har skimmet et eller andet lidt for hurtigt.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/05-04 01:31 
Jeg er helt klart PSP mand - Den kan virkelig få mig til at elske handheld.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JAAJAASkrevet 12/05-04 01:32, rettet 12/05-04 01:33 
Begge, uden tvivl. Metroid Prime, nyt Mario, Mario Kart, online spil og hvad-har-vi på DS, Ridge Racer, film og-hvad-har-vi på PSP. Jeg er lidt bekymret over den manglende beskyttelse af skærmen på den garanteret vanvittigt dyre PSP (hader ekstraudstyr).

Sony skulle være blevet citeret for at sige til konferencen, at PSP giver 2 timers playback ved film, 10 timer i spil. 2 timer? Så er det jo nærmest lige meget. Håber, at det er en fejl. Jeg skal nu alligevel have begge maskiner! Helst i går.
3of193of19Skrevet 12/05-04 01:35, rettet 12/05-04 01:37 
PSP'ens skulle klare 10 timer hvis den kun bruges til audio playback (MP3 afspilning). Med video (hvilket med 90% sandsynlighed er ensbetydende med spil) 2,5 timer.

Og ja, Konsolkongen, DS er kompatibel med GBA spil (den har to slots til carts, en til GB og en til DS).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-04 01:43 
Fedt så tar jeg en DS i første omgang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/05-04 02:30 
Indtil videre synes jeg ikke PSP'en ser ud til at have noget som helst at byde på udover et par håndholdte ports af PSX spil.
DS på den anden side ser ud til at have alle fordelene, og når den så samtidig kan spille Game Boy spil (uden de skal portes), er der vist ikke nogen tvivl.

Hvordan står de medier, de to maskiner benytter sig af, overfor hinanden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 12/05-04 08:14 
Så var der jo også Stemmegenkendelse og WI-FI i DS'en
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HankyHankySkrevet 12/05-04 09:30 
Hvad i alverden vil du bruge stemmegenkendelse til?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 12/05-04 09:34 
Det er da en interessant nyhed. Stemmegenkendelse i f.eks. Rainbow Six 3 er et ret fedt feature.
Zzap!Zzap!Skrevet 12/05-04 09:36, rettet 12/05-04 09:36 
I Animal Crossing kunne man f.eks. komme med simple svar, eller kommandoer til de andre beboere i byen.
Born to kill space
MarcusMarcusSkrevet 12/05-04 09:57, rettet 12/05-04 11:37 
Jeg er klart på DS siden, mest fordi det er Nintendo frem for B-konsolfirmaet Sony.
Og også fordi det ville være konsolverdenens indtil nu mest tragiske ting hvis Nintendo også blev udkonkurreret på det håndholdte konsol marked, for så ville de nok ikke kunne klare sig meget længere.
Sony har allerede stort set invaderet og sejret på konsol markedet, det må være nok.
SumezSumezSkrevet 12/05-04 11:47, rettet 12/05-04 11:47 
I grunden minder det her mig meget om situationen for snart ti år siden (PSX vs. N64). Nintendo dominerer markedet fuldstændig, Sony kommer ind i billedet med deres nye maskine, der på mange måder er Nintendos underlegen.
Sony lægger ud med en bunke mere eller mindre uinteressante titler, hovedsagelig racers. Men Sony forstår i meget højere grad end Nintendo at gøre reklame for dem selv, og har desuden en fordel i betydeligt større og billigere medier. Det lykkes dem at score alle de fede udviklere, og Nintendo står tilbage uden noget.

Denne gang er der bare heldigvis andre ting, der får situationen til at se meget lysere ud for Nintendo. Først og fremmest har jeg nu hørt flere steder at alle de store udviklere åbenbart er utroligt betaget af DS'ens innovative hardware (hvilket i kun i noget mindre grad kan siges om gamerne), og så er FMV'er og store spil på disc knap så in som de har været.
Så den værste udfordring for Nintendo bliver nok om de kan overvinde PlayStation brandet, og rent faktisk nå ud til publikummet og få solgt deres maskine. Jeg forestiller mig bl.a. at maskinen kommer til at sælge betydeligt bedre i Japan end i Europa.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-04 12:12 
Hælder også mest til DS, mest på grund af Nintendos erfaring på det hånddoldte marked, samt at den er bagud kompatibel. PSP skal sikkert nok sælge, takket være sony´s markedsføring.

Nu ved jeg ikke lige hvor stor DS er i forhold til PSP eller GBAsp for den sags skyld. Men må dog indrømme at PSP design ser bedre ud, dog er størrelsen lidt for meget.
NaieraNaieraSkrevet 12/05-04 13:02 
Sumez>
Sony kommer ind i billedet med deres nye maskine, der på mange måder er Nintendos underlegen.

PSX var SNES underlegen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-04 13:20 
Mon ikke han mener at PSX var N64 underlegen?
NaieraNaieraSkrevet 12/05-04 13:29 
Det ved jeg, men N64 var ikke ude da PSX kom >_<
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/05-04 13:30 
Det var jo stadig de to maskiner, der var oppe mod hinaden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 12/05-04 13:57 
Nej, det var Saturn og PSX der var oppe mod hinanden. Da N64 kom på markedet var løbet kørt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FanboyFanboySkrevet 12/05-04 14:34 
Jeg skal selvfølgelig have DS.. Bagud kompatibel med GBA, relativt lang batteri leve tid, det bliver for sygt.
NaieraNaieraSkrevet 12/05-04 15:18 
dRxL>
Nej, det var Saturn og PSX der var oppe mod hinanden. Da N64 kom på markedet var løbet kørt.

Præcis...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/05-04 16:14, rettet 12/05-04 17:30 
Nintendo 64 var oppe mod PSX.. hvem skulle ellers give den konkurrence og snuppe udviklerne og de fede titler?
Det er åndsvagt at påstå andet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 12/05-04 16:15 
Hælder også mest til DS, og måske PSP senere. De spil jeg indtil videre har set til DS'en virker meget sjove (Mario 64x4, Wario Ware Inc., og det kommende Square-spil), og der skulle jo også komme online-muligheder, som kunne være sjove i Animal Crossing.

PSP ser bestemt spændende ud, men vil nok ikke få brugt filmmulighederne så meget, og der er ikke noget spil til den endnu, der får mig op af stolen. Det må blive senere nok.

Desuden tror jeg DS bliver regionsfri, så jeg kan få den til jul ;)
RJKRJKSkrevet 12/05-04 16:20 
Sumez>
Det er åndsvagt at påstå andet.

Lad nu ikke de par år skille jer. I er jo enige, så ingen grund til at køre Okotta i den ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/05-04 16:31 
Ok, det er "forkert" at påstå andet, så. :P

DS er formentlig regionsfri, jeg tror ikke Nintendo har nogen interesse i andet. Deres maskiner har aldrig haft store problemer med den slags, hvor Sony er betydeligt mere strikse. Men den er jo ude i USA allerede i år, så hvis jeg køber min DS i udlandet, skal det være for at spare penge. Ville dog være rart med en butik der ompakker i Europa denne gang...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 12/05-04 16:56, rettet 12/05-04 17:31 
Beklager Sumez, men jeg kan grundet din erklærede kærlighed til Nintendon't, ikke lægge ret meget sandhedsværdi i dit udsagn.

Der var selvfølgelig andre fejl der var medvirkende til Nintendoes totale nederlag i japan (de klarede sig så vidt jeg husker dårligere end Saturn i den region) i blandt hvilke brugen af cartridge formatet vejer tungt, men tiden har været en afgørende faktor, og de kom svjh. virkeligt sent på marked med deres maskine. Næsten 2 år efter i vesten, og sikkert noget lignende i japan (hvis bare jeg kunne finde tallene), og så havde deres maskine bare ikke nok punch til at kunne imponere i forhold til 2. generations PSX titler.

Rygtet vil jo vide at Mayamoto holdt lanceringen tilbage for at have Super Mario 64 _helt_ klar som han gerne ville have det. Hvis det er rigtigt så har vi at gøre med en hybris og nemesis i "Sega omkring 1993" klassen ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 12/05-04 16:59 
Finde releasedatoerne for Japan?

N64: 23. juni 96
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=2643&formatid=3

PS1: 2. december 94
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=2510&formatid=3
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/05-04 17:07 
Men er kilden troværdig? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 12/05-04 17:07 
dRxL>
Beklager Sumez, men jeg kan grundet din erklærede kærlighed til Nintendon't, ikke lægge ret meget sandhedsværdi i dit udsagn.

Hvis det ikke var PSX, der udkonkurerede N64 vil jeg da meget gerne vide hvem det så var. For det var så sandelig ikke Saturn. Nintendo var dominerende på konsolmarkedet indtil Sony overtog rollen. N64 havde svagheder (eller i hvert fald én: Valget af carts, som du nævner), og Saturn havde endnu flere. Havde PSX ikke være på markedet, ville det have været en kamp mellem Saturn, der i forvejen havde været på markedet i lang tid, og primært er en 2D maskine, med fordel i det cd-rom-baserede medie, mod N64, en cart-baseret 3D-kraftkarl. Det ville have været meget interessant at se hvordan det havde udfoldet sig, men takket være PSX fik ingen af maskinerne noget at skulle have sagt. Kun i Japan fik Saturn, som du nævner, lov til at spille en mindre betydningsfuld rolle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 12/05-04 17:11 
Du er så farvet at jeg føler ubehag ved at læse hvad du skriver. Jeg håber andre vil tage over og sætte de her facts på plads for dig. Jeg gidder i hvert fald ikke bruge mere tid på det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 12/05-04 17:11 
Tilbage til emnet, tak!
SumezSumezSkrevet 12/05-04 17:25 
dRxL>
Du er så farvet at jeg føler ubehag ved at læse hvad du skriver.

Hvad er det overhovedet, du prøver at bevise? Hvordan kan du på nogen måder modsige at det var PSX, der udkonkurrerede N64?
Det er da fuldstændig lige meget om N64 kom en måned eller to år efter PSX. Hvis det ikke var for PSX, havde den beholdt sine tredjepartsudviklere og fået succesfulde spil. Og det er vist nærmest dig, der er for præget af dit forhold til Sega, hvis du ikke kan se at det var Nintendo, der sad på "tronen" indtil 32 bit-generationen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/05-04 17:28 
dRxL>
Jeg håber andre vil tage over og sætte de her facts på plads for dig.

Mon ikke nærmere det er dig, der skal sættes på plads? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/05-04 17:32 
Pointen er, og med det slutter jeg, at der aldrig var tale om konkurrence da PSX havde opnået sin dominerende position inden N64 kom på markedet.

Amerikanerne har et udtryk: "too little, too late" der er perfekt dækkende for N64's situering i markedet. Bemærk her at jeg ikke tager stilling til kvaliteten af spil, blot markedsposition.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MarcusMarcusSkrevet 12/05-04 17:35, rettet 12/05-04 18:06 
Jeg vil da også sige at sony med deres PSX udkonkurrerede Nintendo fra konsolmarkedet. Dette blev først synligt ved udgivelsen af N64.

Desuden, efter hvad jeg kan huske, var det så ikke meningen at Sony og Nintendo skulle lave maskinen sammen? Som senere blev ændret til et sony lancerede deres solo projekt i form af deres playstation?

<EDIT>
Fjernede tekst.
NaieraNaieraSkrevet 12/05-04 18:29 
Sony skulle udvikle CD-drevet til SNES... Det gjorde de så også, men så var det at Nintendo blev negative, og Sony besluttede sig for at lave deres helt egen konsol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 12/05-04 18:55 
dRxL>
Pointen er, og med det slutter jeg, at der aldrig var tale om konkurrence da PSX havde opnået sin dominerende position inden N64 kom på markedet.

Ting kan vel sagtens blive udkonkurreret, uden at der er reel konkurrence, ja? Så hvor er forskellen i det I siger? Ingen steder. Hvorfor så køre på Sumez' forhold til Nintendo, når han ikke siger noget galt? Ja, jeg forstår det bare ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 12/05-04 19:08 
Det ender sikkert op med, at jeg køber begge to, men umiddelbart hælder jeg mest til DS - mest pga. PSP's følsomme skærm, der også afholdte mig fra den originale GameBoy Advance.

Begge maskiner virker har dog et kæmpe potientiale, og deres line-up er meget interessante.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 12/05-04 19:37 
CVG har en temmelig entusiatisk hands-on-artikel om DS'en.

Den er desværre _ikke_ bagudkompatibel med GBC-spil - kun GBA-spil.

BAXYLR-knapper som på SNES.

Spillene kommer på små memorycards med plads til over 1GB - så hvad skal man med optiske medier?

Det vil være muligt at forbinde den til internettet.

Måske er jeg ramt af hype, men den maskine lyder bedre og bedre :)

CVG
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 12/05-04 19:40 
Det lyder som et ret dyrt medie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 12/05-04 19:41 
Ja, må ligesom Chrono indrømme at jeg også er faldet med
begge ben i "DS-tønden"
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 12/05-04 19:53 
Den ser møglækker ud på alle måder - bortset fra at jeg iflg. Chronos info må undvære Zelda Seasons/Ages...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 12/05-04 20:04 
Så har vi da stadig noget at bruge vores SP'er til. :P
Nu er de tre Zelda spil også noget af det eneste der nogensinde er kommet til Game Boy'en før GBA.
Der er selvfølgelig Mario Land 2, Wario Land, Kirby, men helt ærligt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 12/05-04 20:10 
Gargoyle's Quest og Tetris :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 12/05-04 20:12 
Ifølge EB Games og Gamestop kommer begge maskiner til at koste $199. Den danske pris kommer til at ligge på de 2000kr.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WehnerWehnerSkrevet 12/05-04 20:14 
På Internet
der fandt jeg først fiduuusen
På Internet
er kjærlighed en leg

Det er så let
et enkelt tryk på musen
Så står hun der
og hun venter kun på mig
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/05-04 20:22 
2000,- for DS og PSP?

Hmmm...Det bliver virkelig ét svært valg for mig. Vil jeg have en maskine med N-Gage lignende grafik og små fjollede gimmicks eller én full-blown håndholdt PS2 med movie-playback?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
happyEDhappyEDSkrevet 12/05-04 20:26, rettet 12/05-04 20:51 
Sumez>
Så har vi da stadig noget at bruge vores SP'er til. :P
Nu er de tre Zelda spil også noget af det eneste der nogensinde er kommet til Game Boy'en før GBA.
Der er selvfølgelig Mario Land 2, Wario Land, Kirby, men helt ærligt..

Øh ...
Supermario land
Donkey kong (altså lige som det nye Mario vs Donkey)!!!!!
wario land 2+3
bubble ghost
Dr. mario
Mario Picross
Mega man 1
Mega man 2
Mega man 3
Mega man 4
Mega man 5
Micro Machines 2
Metroid II: Return Of Samus
Cannon Fodder
Kirby Tilt 'N' Tumble
Metal Gear Solid
puzzel boy
mario tennis
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
201 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig