X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 nyheder facts og rygter


Svar
nullernullerSkrevet 11/05-04 17:57 
Hejsa, er det ikke en ide at samle al info om Årets E3
i denne tråd, så er det til at overskue /nuller
Nu med Xbox 360
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 18:57 
En god ide.

Jeg fandt lige nogle billeder fra Kingdom Hearts 2. Ikke rigtigt noget nyt der, men den medfølgende artikel taler om et Mark Of Kri-style kampsystem. Det kan jeg kun bifalde.

Auron fra FFX er også med.

KH2
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/05-04 19:07 
Glæijer maij til Kingdom Hearts 2 :P

Og det første DS-billede skulle vist være sluppet ud nu, i følge flere sider.

E3 nyheder  facts og rygter

Lille artikel om DS hos USA Today
SumezSumezSkrevet 12/05-04 03:44, rettet 12/05-04 04:12 
Jeg må sige at det mest interessante indtil videre har været det nye Zeldaspil (og også det til GBA for den sags skyld. En opfølger til oracles er lige hvad jeg har ventet på), samt DS'en og dens allerede imponerende udbud af spil fra Nintendo, Square Enix, Namco, Hudson og Konami, hvor PSP'en, som jeg ellers havde regnet med ville dominere, ikke har særlig meget at byde på.
For mit vedkommende, dominerer Nintendo i hvert fald klart E3 i år, i stærk modsætning til deres ekstremt sløve udbud sidste år. Både Halo 2 og det nye Conker, som var noget jeg havde set frem til at se mere fra på Xbox, synes jeg til gengæld ikke der har været meget ved.

Nu er jeg meget spændt på Segas overraskelse i morgen. Dette ser ud til at blive en af de mere interessante E3'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 12/05-04 08:12 
Helt enige Nintendo klare sig også bedst i min bog ... specielt de 2 zelda spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 12/05-04 08:45, rettet 12/05-04 08:46 
Det lover godt for det nye GBA-Zelda at det er Capcom-holdet der laver det. Det Oracle-spil jeg har spillet var virkeligt godt.

Det nye GameCube-Zelda ser bestemt flot ud. Nu skal jeg lige komme mig over at skulle vente længere på det end hvis de havde brugt Wind Waker-enginen. Er også lidt skuffet over ikke at skulle se mere til den grafik.

Det kommer vel ikke til at hedde Wind Waker 2? Hvad er der med dem? Nu skal alle deres nye Metroid-spil hedde "Metroid Prime: etellerandet" :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 12/05-04 09:00, rettet 12/05-04 09:01 
Der går et underligt rygte om at Sega netop har annonceret en håndholdt kaldet Prometheus, som skulle være en slags iPod, bare til spil også. Men uden belyst skærm! +_+
Men husk det ER et rygte med stort R.
Born to kill space
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/05-04 09:37, rettet 12/05-04 09:42 
Som tilføjelse til ovenstående skal det siges at spillene efter sigende skulle blive distribueret ligesom musik igennem iTunes music Store (deaf sammenligningen med iPod) - altså download fra Mac/PC, overfør til Promethus - og off you go.

Man har jo lov at drømme :)

Men selvom nedenstående "pressemeddelelse" sige god for Promethus (underligt ingen sider bringer nyheden....)

- så går nederste pressemeddelelse jo noget imod denne påstand.

Promtheus kommer!:

"Sega to launch new handheld device

According to Yuji Naka, who unveiled the machine to shocked games industry representatives at a Sega E3 press briefing, one day before the big E3 event, with their new creation (code-named 'Prometheus') Sega is not attempting to directly compete with Sony or Nintendo.The 'Prometheus' is instead being billed by Sega as "the videogame equivalent of the iPod".
With the machine's pearl-white color scheme it is obvious to see that the company would seem to be invoking a similar design like Steve Jobs' ultra-popular music-playing machine. The similarities do not end there. Rather than purchasing games from their local EB or GameStop, gamers will download 'Prometheus' titles called "gamebits"from a special Sega online service. Sega says it will operate in a similar way to Apple's iTunes software. With the use of a supplied USB cable (also white) users may then transfer up to twenty "gamebits" on to their 'Prometheus' system's 15GB hard drive for play any time, any place.

The 'Prometheus' is roughly the same width as a CD case, and half the height. It will operate on a rechargeable battery (possibly a lithium) which Sega say will last up to twenty hours. In a surprising move, in order to conserve battery power, the 'Prometheus' screen will not be backlit. Nevertheless, according to Sega, with power, that of the Dreamcast, plus a little extra, and a genuinely innovative and cost-effective approach to game distribution, the 'Prometheus' certainly shows promise.

If the jubilant cheers and applause from the assembled journolists are anything to go by, Sega's return to hardware is more than welcome.

Expect more tomorrow at the official Sega press conference where we hope to see at least footage of several potential launch titles."


Men nok ikke i dette årti:

"Sega announces PSP and DS titles

Just hours after Sony and Nintendo unveiled their rival portables at E3, Sega has announced it is publishing two titles for each platform.

Sony's PSP will get a version of the popular puzzle game Puyo Puyo Fever, and an all-new title known only as "Project S." Sega didn't give any specific details on either title, but General Manager Yuji Naka hinted both would take advantage of the devices high-tech features. "We will propose a new style of gaming and entertainment that maximizes the features unique to PSP," said Naka, "Such as network communication battle via wireless LAN and the “face-to-face” system that utilizes the 16:9 widescreen TFT LCD.”

On the DS side, Sega is readying the internally developed--and temporarily titled--Sonic DS, the latest game to feature the publisher's emblematic blue hedgehog. The other game, Project Rub (working title) will take advantage of the DS's touch-sensitive second screen, and "will be played by a new method of innovative control--'rubbing'--that has not been used in the games before now," according to Sega.

Naka also only had nice things to say about the DS. "Its great variety of input mechanisms has allowed us to create new forms of gaming that could not be experienced with previous games for the home market," he said.

Sega did not submit a release date for any of the four titles to the public."

http://www.gamespot.com/news/2004/05/11/news_6097490.html
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SumezSumezSkrevet 12/05-04 11:22 
Jeg vil så tillade mig at være den første til at sige at jeg trods alt ikke synes, det lyder særlig spændende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-04 12:31 
Jeg er også lidt skuffet :/ Men siden det nu er SEGA så køber jeg alligevel skidtet. Og skiller mig af med min GB ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 12/05-04 13:31 
Sidder lige og følger med på E3
http://www.e3insider.com/articles/floored/63TIV6VPE1.htm

Det er MEGET interessant at følge ...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 12/05-04 15:48, rettet 12/05-04 15:55 
Her var et spil der så rigtigt interessant og "nyt" ud! Spillet anvender EyeToy, men man skal ikke stå og se på sine egne fjollede bevægelser imens. Det er er "hoverboard"-spil hvor man styrer brættet med sine armbevægelser som man også ville gøre i virkeligheden - jeg synes det lyder sjovt :)

AntiGrav
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/05-04 17:10 
Sumez>
Jeg vil så tillade mig at være den første til at sige at jeg trods alt ikke synes, det lyder særlig spændende.

Hvorfor? Dreamcast power+download af spil = Lyder da fedt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 12/05-04 17:20 
Ja, det er det da.. Konceptet interesserer mig bare ikke. Det minder mig lidt om at downloade ulovlige spil og køre dem på sin emulator.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/05-04 17:25 
Det giver da ingen mening - så vil du også mene at iTunes Music Store minder dig om at downloade musik fra Kazaa o.l.?

- og at du derfor ikke vil benytte dig af det?

iTunes Music Store
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SumezSumezSkrevet 12/05-04 17:31 
Ja.. det mener jeg da også, det gør. :P
Det er da meget federe at købe albummet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 12/05-04 17:46 
Klart enig med Sumez på dette punkt, selvfølgelig er det lovligt men at købe et album i stedet for bare at købe sangen/albummet på nettet er klart forskelligt.

Det er ligesom med at spille et ulovligt brændt spil og spille et lovligt købt spil. Eller at spille gratis på arkade eller betale per spil for den sags skyld.

Af en eller anden grund virker det ikke på samme måde når man køber over nettet, og da slet ikke når man ikke får et medie med cover, indlæg og lignende.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 12/05-04 17:47 
Jeg ville nu ikke have noget imod at spille gratis på arkade o_Ô
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-04 17:49, rettet 12/05-04 17:50 
De først billeder fra GTA: San Andreas er ude. Så man se på dette billder er der cykler med i. Hmmm gad vide om også kan nappe et skatebord:/

Grand Theft Bike
PlaykidPlaykidSkrevet 12/05-04 17:58 
Det skal nok bliver morsomt at stikke af fra FBI på en cykel :D
Spiller nu: Halo 3
ComradeComradeSkrevet 12/05-04 18:09 
Sony har indtil videre været de bedste, synes jeg, specielt pga. PSP'en. Damn hvor er den tingest dog lækker og fyldt med muligheder og fed grafik. Nintendos DS er IMO rimelig klodset, og den ekstra skærm er ret overflødig IMO, da den på de screens jeg har set kun blevet brugt til maps.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
happyEDhappyEDSkrevet 12/05-04 20:30 
og styring ...??
og at skrive beskeder til alle i den store verden...??
og i wario ware bliver den da brugt i nogle af minispilende..??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 15/05-04 12:19, rettet 15/05-04 12:33 
Jeg faldt lige over endnu et spil der så lidt "nyt" ud. Et kombineret pinball og realtime-strategi-spil :)

Odama
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MrCaseMrCaseSkrevet 15/05-04 12:22 
ej nu har jeg aldrig. Det er da for mærkeligt!
Have you considered sucking less?
MarcusMarcusSkrevet 15/05-04 12:29 
Her er linket:

Odama
OkottaOkottaSkrevet 15/05-04 13:09 
Comrade>
Sony har indtil videre været de bedste, synes jeg, specielt pga. PSP'en. Damn hvor er den tingest dog lækker og fyldt med muligheder og fed grafik. Nintendos DS er IMO rimelig klodset, og den ekstra skærm er ret overflødig IMO, da den på de screens jeg har set kun blevet brugt til maps.

Ja - det må være spændende at sidde og spille PS2 ports på en håndholdt, og samtidigt få fornøjelsen af at gøre det med en D-Pad.

PSP'en er lidt for meget "me too", og "se - nu kan I spille PS2 spil på en håndholdt", hvorimod DS'en ser ud til at byde på muligheder - og så kan man folde den sammen, og beskytte skærmene; Det kan man åbenbart ikke med PSP'en.

Hvis jeg ta'r helt fejl ang. bl.a PSP'en, så er det jo kun godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
FourDFourDSkrevet 15/05-04 13:16, rettet 15/05-04 13:26 
Syntes også at DS ser en del mere spændene ud..
Kan ikke heller ikke så noget specielt nyskabende ved PSP'en ud over grafikken? :S

DS'en har Wi-fi, opladelige batterier, nyskabende spil, sjove ideer og smart design..

Syntes slet ikke den anden skærm er overflødig! Ret smart hvis man for eks. skal spille et RPG, eller strategi spil!

DS og det nye Zelda er så godtnok de 2 eneste grunde til at jeg stadig er hooked på Nintendo.. Thank you E3 :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
NaieraNaieraSkrevet 15/05-04 13:26 
Okotta>
Ja - det må være spændende at sidde og spille PS2 ports på en håndholdt, og samtidigt få fornøjelsen af at gøre det med en D-Pad.

Har du bare glemt, at der er en "analog styrepind" på PSP'en?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 15/05-04 13:28 
Det ved jeg ikke om der er; Hvis der er det, så er det en god ting.

Billeder?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 15/05-04 13:31 
stort set alle billeder af den. du skal kigge helt nede i venstre hjørne. Den runde-sorte dims siges at være en analog controller.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 15/05-04 13:47 
Hmm - den ligner mere en højttaler, og ser umiddelbart ud til ikke at være høj nok, til at være noget analogt.

Hvor skriver de henne, at det er en analog controller?

PSP foto
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AmbyAmbySkrevet 15/05-04 13:50 
Det er fordi den er så "lav".
Jeg har forsøgt at finde et godt billede på alle de video'er jeg havde liggende..
Det lykkes ikke :)

Tog dog det bedste ud.

PSP Analog. (½ mb)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 15/05-04 13:53, rettet 15/05-04 13:56 
Ja, nu skal vi ikke til at diskutere om det rent faktisk er en analog controller. Faktum er, at der er tale om en "analog styrepind".

Apropos størrelse. Se lige sammenligningen med en DS2 på Magic Box. Den er da ikke så vanvittigt stor!? (Ja, billedet ser underligt ud...)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 15/05-04 14:13, rettet 15/05-04 14:14 
GBA mod PSP

Her
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ComradeComradeSkrevet 15/05-04 15:18 
WilliDaRappa>
Kan ikke heller ikke så noget specielt nyskabende ved PSP'en ud over grafikken? :S


Er det ikke nyskabende med mulighed for at se film på en håndholdt ?

Er det ikke nyskabende at have mulighed for at connecte sin PSP til en anden PSP trådløst, PSP til PC og PSP til PS2 ?

Og hvad med muligheden for GPS og USB kamera?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/05-04 15:47 
...

Så hvis GBA2 har en indbygget kaffe maskine er den så også nyskabende?:/

Er det ikke lidt ligemeget, med dens features hvis det ikke har noget at gøre med at spille?
Well crucify the insincere tonight...
tastasSkrevet 15/05-04 16:22, rettet 15/05-04 16:24 
Comrade>

Er det ikke nyskabende med mulighed for at se film på en håndholdt ?


Tjoh, men det kan man jo også på en GBA :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 15/05-04 16:34 
Ikke officielt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 15/05-04 16:43 
Comrade>
Er det ikke nyskabende at have mulighed for at connecte sin PSP til en anden PSP trådløst, PSP til PC og PSP til PS2 ?


Jeg er ikke helt sikker på det med PC'en, men de 2 andre ting findes da i håndholdte maskiner den dag i dag.
The Gods pause for a moment...
tastasSkrevet 15/05-04 17:36 
Naiera>
Ikke officielt...

Ok, så går der lige en måned eller 2, men så kan man også officielt.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 15/05-04 18:57, rettet 15/05-04 18:57 
Comrade>
Er det ikke nyskabende at have mulighed for at connecte sin PSP til en anden PSP trådløst, PSP til PC og PSP til PS2 ?

Nej.
Spændende er det da, men det hele er set før. (på bl.a. GBA og N-Gage, hvis du har hørt om dem :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 15/05-04 21:59 
Nogen gange forstår jeg simpelthen ikke Nintendo...

At have en timelang kø for at komme ind og se et stykke hardware Nintendo burde promote så kraftigt som muligt er simpelthen idioti. Værre er det kun når demonstrationen af hardwaren så i højere grad bygger på hvor fed maskinen i teorien kunne være "hvis" udviklerne finder på nogle fede ting at bruge dens muligheder til.

Derimod var Sonys demonstration af PSP'en en helt anden sag, og maskinen ligeså. Overbevisende på både spilsiden ligesom også demonstrationen af videoplayback så rigtigt godt ud.
Vote Ficus!
FourDFourDSkrevet 16/05-04 10:16 
Jeg forstår godt Nintendo, men desværre ikke din mening om konferencen, Omen.

Jeg var bundet til stolen da jeg så den konference! Manden der fremviste konsollen, var ret overbevisende (men det irreterede mig lidt at han lesbede så meget :P).

Jeg tror at Nintendo er på vej tilbage i den stærke del af spil branchen hvor PS2 har haft sin plads i så sindssygt lang tid..

Man har vel lov til at håbe =)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
OmenOmenSkrevet 16/05-04 11:13 
Helt sikkert og et eller andet sted håber jeg også at du har ret omkring Nintendo.

Jeg kan bare ikke se at DS'en skulle være andet end en gimmick som alle andre end Nintendo mere eller mindre giver op omkring, inden for et par års tid, ganske som supporten til GC > GBA connectivitien. Men jeg håber da på andet.

Men præsentationen af DS'en mener jeg dog stadig var virkelig dårlig. Hvis maskinen rummer så meget potintiale undrer det mig at der kun var ca. 2½ titel der så meget sjove ud, men stadig virkede mere som gimmicks end noget andet.
Vote Ficus!
happyEDhappyEDSkrevet 16/05-04 13:44 
Jeg tror ikke det er en gimmick, jeg tror det er deres nye Gameboy bare forklæt så de kan sælge den lidt dyrer end standart for Gameboy og så de kan sælge nogle flere GBA SP.

og så selvfølgelig så folk ikke bliver sure over der allerrede kommer en efterfølger til Gameboy SP.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 16/05-04 17:10 
Omen>
som alle andre end Nintendo mere eller mindre giver op omkring, inden for et par års tid, ganske som supporten til GC > GBA connectivitien.

Jeg forstår hvad du mener, og det var også min første tanke, da de første nyheder omkring DS begyndte at slippe ud. Men nu synes jeg den ser lovende ud.
Om ikke andet ER udivklerne (i hvert fald de japanske) interesseret i gimmicken, og det er en god måde for Nintendo at score tredjepartsudviklere. Det var også takket være GBA-GC-gimmicken (som PSP iøvrigt også benytter sig af) at Nintendo fik et Squarespil på GC, hvilket har betydet en del for deres salg(skulle jeg da mene), så helt nytteløst har det heller ikke været. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig