X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det ser kul sort ud


Svar
OkottaOkottaSkrevet 10/05-04 17:36 
Læste lige det nye Manual i dag, og under nye releases er der et veritabelt hav af nye og kommende titler til PS2, og næsten lige så mange til Xbox.

Gamecube havde nærmest intet at byde på resten af dette år.

Der kommer noget Pokemon Colesseum d. 14 og det er det, og så kommer der nogle andre titler jeg aldrig ville overveje at købe - selv hvis jeg havde en Cube.
<... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/05-04 13:14 
Chrono>
Det må du nok lige uddybe for mig :)

De analoge sticks på Xbox controlleren måler på flere punkter end de andre. Dermed er den teknisk mere præcis.

De 4 hovedknapper er vist også analoge (de kan altså registrere grader af nedtrykkethed) i modsætning til de andre to.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 11/05-04 13:17 
SeventhSun>
De 4 hovedknapper er vist også analoge (de kan altså registrere grader af nedtrykkethed) i modsætning til de andre to.

Det er de så også på Dual Shock 2.

Og bliver det brugt relevant i ret mange spil? Nej...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 11/05-04 13:25 
Tweel>
Du siger at PS2 automatisk får flere exclusives end XBox/GC fordi den har større udbredelse. Det er til dels rigtigt

Det er ikke "til dels rigtigt". Det er rigtigt. Det er fuldstændig elementær logik. Der udkom også flere film på VHS end Betamax. Det er en fuldstændig naturlig konsekvens af et samfund styret af markedsøkonomi.

men din antagelse at den af samme grund får flere gode exclusives er ikke helt så god.

Jo. Hvis der kommer 10 eksklusive PS2-spil for hver eksklusivt Xbox-spil, så vil der i længden være fleste gode eksklusive PS2-spil. Det er, igen, helt elementært.

de konverterede versioner er altså ofte bedre.

Aaaaha. Jeg gætter nu på at de fleste vil være enige med mig i, at konverteringer generelt kun gør ting værre. Det er, igen-igen, ret elementært.

For det andet fordi der stadig er en del kompetente firmaer der udgiver udelukkende til de andre konsoller fordi de enten bedre kan lide dem

Vær nu lidt realistisk. Det handler om penge. Ikke ret meget andet.

Og din kommentar om at XBoxen bare er en PC er ganske enkelt blind fanboy sludder.

At du udlægger nogetsom helst jeg har sagt som om jeg mener dette, er et tydeligt bevis på, hvem der er fanboy hér...

Du siger tilmed at de fleste herinde ikke er PS2 fanboys, men GC/XBox fanboys

Lad være med at dreje mine udtalelser. De fleste herinde er ikke fanboys af nogen konsol. Jeg har aldrig sagt andet.

Som jeg skrev i min første (eller anden) post, så har PS2en marginalt flere fede exclusives end XBox

Nej, du skrev ikke noget om "fede". Du skrev bare, at der kun var marginalt flere eksklusive spil på PS2 end Xbox. Hvilket er forkert.

jeg egentlig foretrækker at spille på min GameCube/XBox/PS2 frem for at blive belært om at den ene af dem intet er værd.

Så er vi da enige om noget...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 11/05-04 13:35 
RJK>
Og, jo, jeg synes ærligt talt man burde forholde sig lidt mere ydmygt til at komme med objektive udtalelser om konsollerne i mellem, når man kort forinden er kommet med den slags udtalelser, som du fx er kommet med om PS2. Men det er jo bare min mening.

Det kan jeg jo ikke beskytte dig imod ;o)

Desuden er et-eller-andet Rainbow Six sikkert også bedre og pænere til pc end Xbox. Og hvad så? Det er jeg ligeglad med, og det er mange andre sikkert også. Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc.

Nu er det så din tur til at skuffe mig (vi bliver nødt til at stoppe med det). Rainbow Six 3, Ghost Recon osv. passer glimrende til konsol. Hvis man mener at fps kun kan spilles på PC, så er man indskrænket. Jeg har spillet Island Thunder med massevis af mennesker på Xbox Live, og der er aldrig nogen, der har klaget over at mangle mus, tastatur, whatever. Fps er bare en genre, du endnu ikke ikke har fået øjnene op for, det har vi tidligere set eksempler på, og det er på alle måder fair. Jeg afskyr også alle fodboldspil. Men jeg udtaler mig så heller ikke om dem, hvor/hvordan de bør spilles mv.

Men at man af den årsag kalder andre, der foretrækker at spille andre typer spil, for PS2-fanboys... Det er bare for latterligt.

Nu skrev jeg fans og ikke fanboys. Selvom fanboy ikke kan findes i de gængse ordbøger, så har det vel en stærkere betydning end fan, når det bliver brugt i dette forum.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 13:38 
RJK>
Desuden er et-eller-andet Rainbow Six sikkert også bedre og pænere til pc end Xbox. Og hvad så? Det er jeg ligeglad med, og det er mange andre sikkert også. Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc.

Du ved altså ikke nogetsomhelst om Rainbow Six til PC Vs. Konsollerne.

Konsol versionerne af Rainbow Six, har (heldigvis, for jeg har spillet begge inkarnationer = PC og Xbox), intet med PC versionerne at gøre.

PC versionen er en anal taktisk shooter med kedelig planlægning og masser af ruter og streger på et 2D kort - og alt det INDEN man overhovedet får lov at spille spillet.

Konsolversionerne er FPS'ere med minimum planlægning og realtime styring af sine AI teammates.

Det korte af det lange er i virkeligheden, at konsolversionerne af RS er betydeligt mere strømlinede end deres PC counterparts - og det på den gode måde; De er nemlig optimeret for konsol.

Taa daa.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
la0sla0sSkrevet 11/05-04 13:40 
hehehe ovennævnte mini-battle mellem RJK og Tweel om flest kvali-exclusives er vel bare den gamle diskussion mellem teori og praksis.

I teorien kan Tweel have ret. Og har muligvis ret i, at der proportionelt med udgivelserne på andre konsoller er flere kvalitets titler på de andre platforme end på de andre, måske.

I praksis, har RJK jo ret... jo flere spil der kommer ud jo oftere kommer der også gode titler ud, selvom vi jo i teorien godt kunne forestille os at mange titler=mange dårlige titler. Mens logikken jo bare her er, at se det fra det pragmatiske synspunkt at.. ja... at der ikke altid kan være misses.

Det er vel egentlig bare to forskellige optikker.

Anyway... det er altid en fornøjelse at læse disse konsolkrigs tråde... fantastisk når folk virkelig svinger sig op og giver den gas.
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 11/05-04 13:45 
Sumez>
Hvis hardware har så stor betydning, burde alle de bedst vurderede spil på sider som IGN og vores egen vurder-sektion så ikke automatisk være de mest teknisk imponerende, i stedet for gamle 2D-spil som Chrono Trigger og Civilization?

Jeg vil nødigt bevæge mig herned, men lad venligst være med at mistolke mine udsagn. Selvfølgelig er et teknisk imponerende spil ikke = et godt spil (jeg gider næsten ikke skrive det her). Ikke desto mindre kan et spil, der er for ambitiøst i forhold til hardwaren blive forringet, selvom det under gunstige betingelser ville have været en toptitel. Chrono Trigger er lavet til en SNES. Derfor (bl.a. :) )er det godt. Havde man forsøgt at cramme Chrono Cross ned i en SNES ville det (sandsynligvis) have fejlet. Osv. osv.

Et eksempel på noget lignende (men ikke det samme). I Aalborg fik vi en moderne biograf i sidste måned. Indtil nu har vi været spist af med 30+ år gamle ukomfortable stole, lave sale, ingen ben/sideplads, osv. Nu er der så endelig kommet et biocenter i stil med Cinecity i Århus osv. Det er for mig en helt anden oplevelse at se filmene i. Det har ikke noget at gøre med, om filmene er gode eller ringe, gamle eller ny. Forholdene er bedre. Oplevelsen bliver bedre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 11/05-04 13:57 
Wehner>
Rainbow Six 3, Ghost Recon osv. passer glimrende til konsol. Hvis man mener at fps kun kan spilles på PC, så er man indskrænket.

Det var jo heller ikke ligefrem det jeg sagde...

Det jeg mener er, at en spiltype som Rainbow Six og Ghost Recon (uanset hvor meget light-udgave de så er blevet "fordummet" ned til i konsoludgaverne, som en pc-fan/boy ville sige) traditionelt hører til på en pc. Ligesom Street Fighter, Gitaroo Man og Chrono Trigger traditionelt hører til på en konsol.

Det jeg siger er så, at hvis man kun interesserer sig for den slags spil, som jeg tillader mig at kalde pc-agtige, så kan jeg da godt forstå, at man synes om Xbox. MEN at det blot betyder, at man ignorerer størstedelen af de titler, som vi traditionelt forstår ved konsolspil, og som er langt mere udbredt på GameCube og især PlayStation 2.

Og derfor er det fjollet, ignorant eller andet i samme dur, hvis man kalder os, der foretrækker den slags spil, som jeg tillader mig at kalde konsol-agtige, for PS2-fans/fanboys.

For det er - igen-igen - ikke dét det handler om. Det handler bare om, at der er flere, og også flere gode, af den slags titler på PS2. Især sammenlignet med Xbox. Andet er der ikke i det. Jeg/vi har ingenting at skulle forklare eller forsvare i den sammenhæng. Det har dem, der påstår at Xbox har et bredt udvalg inden for denne type spil. For det har den simpelthen bare ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/05-04 14:08 
Nu har mange 3D-spil jo siden deres fødsel været stærkt præget af at de var for ambitiøse i forhold til teknologien.
Jeg ved udmærket godt at du ikke synes at et spil er bedre fordi de er mere teknisk avancerede, og det var sådan set også bare det jeg ville have frem. For dine udtalelser lægger sig stadig op ad at bedre teknologi skaber en bedre konsol. Jeg ville til enhver tid hellere spille eksklusive titler som Ico eller Super Smash Brothers Melee end jeg ville sidde og hænge mig i teksturernes detaljegrad i et eller andet multiplatformspil.

Jeg synes faktisk især Xbox-spil bærer præg af det du nævner, men spil der er for ambitiøse for teknologien (det bliver ikke mere forsvarligt af at der ikke er stærkere alternativer på konsolmarkedet). Primært fordi amerikanske udviklere har for vane at gå efter den opskrift at høje polygontal bør være nok til at skabe flot og "realistisk" grafik, hvor japanske spil i større grad er æstetisk flotte. Dette er selvfølgelig bare et fanboy-udsagn, fra en spiller af japanske spil, men jeg synes nu det har vist sig at være reglen mere end det er undtagelsen.

Desuden tror jeg Chrono Cross ville have været bedre eller ligesågodt i 2D. Jeg kan godt leve uden tidsrøvende kampscene-transisions.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 11/05-04 14:11 
Ok, jeg bruger endnu et par minutter der kunne være brugt bedre her, på primært opklarende, og fordi du ligger dig op af citatfusk. Jeg håber ikke de quotes bliver for meget...

RJK>
Tweel>
Du siger at PS2 automatisk får flere exclusives end XBox/GC fordi den har større udbredelse. Det er til dels rigtigt

Det er ikke "til dels rigtigt". Det er rigtigt. Det er fuldstændig elementær logik. Der udkom også flere film på VHS end Betamax. Det er en fuldstændig naturlig konsekvens af et samfund styret af markedsøkonomi.

Det er tildels rigtigt fordi du automatisk antager at det giver bedre spil, hvilket er hvad jeg argumenterer imod, som der står i resten af paragrafen, hvis du havde læst videre.

men din antagelse at den af samme grund får flere gode exclusives er ikke helt så god.

Jo. Hvis der kommer 10 eksklusive PS2-spil for hver eksklusivt Xbox-spil, så vil der i længden være fleste gode eksklusive PS2-spil. Det er, igen, helt elementært.

Helt elementært for dig måske, hvis vi tager dit "markedsøkonomi" argument, så burde spil der sælger godt på en konsol vel også blive udgivet på de andre, og dermod burde exclusives over hovedet ikke være gode. Praksis viser noget andet.

de konverterede versioner er altså ofte bedre.

Aaaaha. Jeg gætter nu på at de fleste vil være enige med mig i, at konverteringer generelt kun gør ting værre. Det er, igen-igen, ret elementært.

Tildels et smagsspørgsmål, men GCens og XBoxens andre hardware muligheder gør at ports altså som regel fungerer bedre.

For det andet fordi der stadig er en del kompetente firmaer der udgiver udelukkende til de andre konsoller fordi de enten bedre kan lide dem

Vær nu lidt realistisk. Det handler om penge. Ikke ret meget andet.

Endnu en gang afbryder du midt i en sætning. Den første del hentyder til Sega, som åbentlyst udgiver mindre til PS2 fordi det var den der kørte dem ud af hardware markedet, mens resten hentydede til firmaer som Rockstar, Capcom og naturligvis Nintendo og Microsoft, som altså tit laver exclusives (eller næsten exclusives) selv om gode spil burde sælge bedst hvis de er tilgængelige på alle platforme.

Og din kommentar om at XBoxen bare er en PC er ganske enkelt blind fanboy sludder.

At du udlægger nogetsom helst jeg har sagt som om jeg mener dette, er et tydeligt bevis på, hvem der er fanboy hér...

Jeg har samtlige 3 konsoller, og nyder dem alle. Du nægter at ports til XBoxen kan være bedre end originalen på PS2, og udelukker dig dermed pga. snævertsyn fra en oplevelse på en anden konsol. Du siger desuden at XBoxens andre muligheder bare gør den til en mini-pc, og afskærer dig endnu en gang fra flere gode muligheder. Dét er fanboy tankegang.


Du siger tilmed at de fleste herinde ikke er PS2 fanboys, men GC/XBox fanboys

Lad være med at dreje mine udtalelser. De fleste herinde er ikke fanboys af nogen konsol. Jeg har aldrig sagt andet.

Fint.

Som jeg skrev i min første (eller anden) post, så har PS2en marginalt flere fede exclusives end XBox

Nej, du skrev ikke noget om "fede". Du skrev bare, at der kun var marginalt flere eksklusive spil på PS2 end Xbox. Hvilket er forkert.

Ok, det var en fejl.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
WehnerWehnerSkrevet 11/05-04 14:14 
Sumez>
Desuden tror jeg Chrono Cross ville have været bedre eller ligesågodt i 2D. Jeg kan godt leve uden tidsrøvende kampscene-transisions.

Helt enig. Prøv at læse mit indlæg igen. Det jeg skriver er, at hvis man havde forsøgt at lave det i 3d på en SNES så ville det gå galt (selvsagt).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 11/05-04 14:21 
Min pointe er NETOP at SNES'ens mangel på 3D ikke gør den dårligere til at formidle spillet. Det er jo fuldstændig hen i vejret at påstå at PS2'en er en "dårligere" konsol fordi der åbenbart er nogle spil, der prøver på noget den ikke kan, som Xboxen åbenbart er så god til at det svarer til at køre 3D på en SNES. Jeg vil meget gerne høre nogle konkrete eksempler.
Som sagt er mere detaljerede teksturer i Splinter Cell en sølle erstatning for en fantastisk eksklusiv titel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 11/05-04 14:36 
Nu har jeg jo givet Rainbow Six 3 eksemplet allerede. OG vi snakker ikke bare texturer. Vi snakker dårligere spil. Dårligere stemning. 6 spillere online, hvor man kan være 16 på Xbox.

PS2 har ganske enkelt modsat Xbox ikke hardwaren til at afvikle Rainbow Six 3 ordentligt. Hverken mere eller mindre.

Nu er det jo ikke sådan at jeg vælter mig i penge i den grad, at sådanne eksperimenter med at anskaffe mig samme spil til flere platforme er hverdagskost. Så du må nøjes med ovennævnte eksempel. Der skal nok være flere.

Og så ser jeg frem til Rainbow Six 4 i 2d-version på PS2 til jul ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 11/05-04 14:38, rettet 11/05-04 14:41 
Tweel>
du ligger dig op af citatfusk.

Der er absolut intet "citatfusk" i at kommentere dele af en udtalelse. Det er det derimod at tage noget én har sagt, og fremlægge det som om der blev sagt noget andet.

Det er tildels rigtigt fordi du automatisk antager at det giver bedre spil

Det gør det i praksis også. Det er et spørgsmål om statistik (som La0s er inde på).

Helt elementært for dig måske, hvis vi tager dit "markedsøkonomi" argument, så burde spil der sælger godt på en konsol vel også blive udgivet på de andre, og dermod burde exclusives over hovedet ikke være gode.

Okay, så kommer der endnu et markedsøkonomi-faktum:

At noget er godt, har IKKE nødvendigvis noget at gøre med, at det også sælger godt.

Alene af den grund falder hele dit argument til jorden. De fleste spil der sælger godt, bliver i praksis udgivet til flere formater, med mindre der a) er en økonomisk aftale eller b) de andre formater ikke har det samme publikum, så det i praksis kan betale sig.

Af grund b) ser man fx at storsælgere som Taiko No Tatsujin eller hæderlige succeser som Xenosaga ikke kommer til Xbox, fordi den simpelthen ikke har publikum for nævnte titler.

Tildels et smagsspørgsmål, men GCens og XBoxens andre hardware muligheder gør at ports altså som regel fungerer bedre.

Nu er det ret begrænset, hvad vi har set af PS2->Xbox-konverteringer, men i de fleste tilfælde er der kun sket en begrænset forbedring. Ikke fordi der ikke kunne være forbedringer, men fordi det ikke kan betale sig (markedsøkonomi igen).

Men uanset hvad, var det heller ikke det, der blev snakket om. Det var det generelle udsagn, at konverteringer generelt skulle give bedre spil. Hvilket selvfølgelig, generelt set, er forkert. Blandt andet fordi konverteringer oftest foregår fra en stærkere til en svagere platform.

Sega, som åbentlyst udgiver mindre til PS2 fordi det var den der kørte dem ud af hardware markedet

Er det åbenlyst? Deres største succes (Virtua Fighter 4) er fx på PS2.

Jeg har samtlige 3 konsoller, og nyder dem alle. Du nægter at ports til XBoxen kan være bedre end originalen på PS2

Og du siger citatfusk? Jeg har ALDRIG sagt ovenstående. Selvfølgelig KAN de sagtens være det. I nogle tilfælde har de også været det. Men derfra og til at det skulle betyde, at konverteringer generelt ALTID er bedre end originaler, er der ufatteligt langt. Det kan du forhåbentligt godt selv se.

Du siger desuden at XBoxens andre muligheder bare gør den til en mini-pc, og afskærer dig endnu en gang fra flere gode muligheder.

Jeg har ikke sagt at det gør Xbox til en mini-pc. Jeg har sikkert sagt, at man også bare kan bruge sin pc til mange af de ting, en modchip åbner op for. Og det er jo rigtigt. Jeg ved heller ikke hvordan du kan udtale dig om, hvordan jeg bruger min Xbox.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 14:57 
RJK>
Det var jo heller ikke ligefrem det jeg sagde...

Jeg ved ikke - du skrev det her:

"Desuden er et-eller-andet Rainbow Six sikkert også bedre og pænere til pc end Xbox. Og hvad så? Det er jeg ligeglad med, og det er mange andre sikkert også. Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc."

Nu prøver du så lidt at modificere / redde udtalelsen, med denne her :

Det jeg mener er, at en spiltype som Rainbow Six og Ghost Recon (uanset hvor meget light-udgave de så er blevet "fordummet" ned til i konsoludgaverne, som en pc-fan/boy ville sige) traditionelt hører til på en pc. Ligesom Street Fighter, Gitaroo Man og Chrono Trigger traditionelt hører til på en konsol.

Hvilket et eller andet sted er okay, men det ville stadig klæ' dig at indrømme, at du rent faktisk tog fejl, i din første antagelse / kommentar, mht. Rainbow Six.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 11/05-04 15:03 
Næh, jeg uddyber bare, fordi nogle få partout ikke vil forstå eller hellere vil ordkløve end have en ordentlig diskussion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 15:08, rettet 11/05-04 15:10 
Hvor er det vi skal læse mellem linierne her?

"Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc."

Det klæder dig ikke, ikke at ville indrømme at du tog fejl.

Ordkløve min numse.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 15:20 
Sumez>
Desuden tror jeg Chrono Cross ville have været bedre eller ligesågodt i 2D.

Men ville det enorme, og dårligt beskrevne, persongalleri der er i Chrono Cross, ikke få endnu flere karakterer til at falde helt igennem? Som det er nu får de den eneste smule personlighed igennem deres visuelle fremtoning. Med SNES-grafik tror jeg ikke det ville blive bedre.

De kunne selvfølgelig bare ændre dialogen eller fjerne 3/4 af karaktererne, men så ville det jo ikke være en direkte konvertering :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 11/05-04 15:26 
Okotta>
Det klæder dig ikke, ikke at ville indrømme at du tog fejl.

Hvori den udtalelse er det, at jeg tager fejl?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 15:32 
Okotta>
PC versionen er en anal taktisk shooter med kedelig planlægning og masser af ruter og streger på et 2D kort - og alt det INDEN man overhovedet får lov at spille spillet.

Jeg har spillet Rainbow Six på PC siden første udgave. Grunden til at jeg spiller det er den store fokus på planlægning. Det er umådeligt stort når man har brugt en time på at lave en udførlig plan, folkene sættes til at udføre den og det lykkedes ned til mindste detalje. Sådan noget synes jeg er fedt - så lad være med at kalde det en "anal taktisk shooter". Planlægningen er for mig selve spillet, og ikke noget man laver inden spillet startes!

Konsoludgaverne har jeg ikke prøvet, men jeg er også af den opfattelse at førstepersonsskydespil skal spilles med mus...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 15:38, rettet 11/05-04 15:39 
RJK >

Alt det her, selvfølgelig.

"Desuden er et-eller-andet Rainbow Six sikkert også bedre og pænere til pc end Xbox. Og hvad så? Det er jeg ligeglad med, og det er mange andre sikkert også. Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc."

Du skriver endda "sikkert også bedre til pc...", og da et par af os andre påpeger, at det altså ikke passer, så går du straks i defensiven, og så er det os der ikke forstår, og os som ikke vil ha' en ordentlig diskussion.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 11/05-04 15:50 
Jeg har ikke lige spillet Rainbow Six 3 til Xbox, men jeg har fulgt med i Rainbow Six fra den første pc-version og jeg har spillet flere af de konsolkonverteringer af serien, der sidenhen har været.

De oprindelige Rainbow Six-spil er seriøse taktiske spil, som Chrono omtaler, der i sit planlægningselement med mere er født til at blive spillet på pc. Det vil jeg ikke uddybe mere, for det går jeg ud fra, at alle ved og er enige i.

Jeg ved ikke lige hvor meget Rainbow Six 3 er blevet simplificeret og fordummet i konsoludgaverne, men som jeg læser dine egne udtalelser, så er det nok ret voldsomt.

At man således har lavet en forsimplet udgave af spillet for at tilpasse det en anden platform, har jeg svært ved at se skulle gøre min udtalelse om, at serien er beregnet til at blive spillet på pc, forkert...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 15:56 
Nu forsvandt et Okotta-indlæg vist... men jeg svarer lige alligevel :)

Du skrev at planlægning IKKE var selve spillet. Jeg mener det modsatte.

Spillet har altså flere facetter, kan spilles på flere måder, end konsoludgaverne hvor jeg har indtryk af, at planlægningen altid vil ske i kampens hede. Sådan kan pc-udgaverne jo også spilles - det gør jeg bare kun hvis min plan mislykkes gang på gang.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 16:04 
RJK>
Jeg har ikke lige spillet Rainbow Six 3 til Xbox, men jeg har fulgt med i Rainbow Six fra den første pc-version og jeg har spillet flere af de konsolkonverteringer af serien, der sidenhen har været.

Aah - men de tidlige konsolkonverteringer der var, af de første Rainbow Six spil, var jo ports af PC originalerne.

På den måde, tror jeg vi er enige - at direkte ports af PC spil, IKKE virker på konsollen; Ihvertfald hvad Rainbow Six angår.

Men Rainbow Six 3 til Xbox, er ikke en port.

Så fik vi det vist sat på plads.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 11/05-04 16:10 
Tjo, men det ændrer ikke på, at man har taget et spilkoncept baseret på, at det skulle spilles på pc, og så bare har forenklet det for at det også var spilbart på konsoller (den kredit skal de selvfølgelig have, at det er en bedre måde for konsolspillerne, end at lave de direkte ports, som grænsede til det uspillelige).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 16:12 
Chrono>
Nu forsvandt et Okotta-indlæg vist... men jeg svarer lige alligevel :)

Du skrev at planlægning IKKE var selve spillet. Jeg mener det modsatte.

Spillet har altså flere facetter, kan spilles på flere måder, end konsoludgaverne hvor jeg har indtryk af, at planlægningen altid vil ske i kampens hede. Sådan kan pc-udgaverne jo også spilles - det gør jeg bare kun hvis min plan mislykkes gang på gang.

Vi er faktisk enige så Chrono, for jeg misforstod dig.

Mht. lige Rogue Spear, så var jeg altid nødt til at lave planlægning i starten, ellers følte jeg ikke at jeg spillede spillet rigtigt - dette var osse grunden til at jeg hurtigt gav op i spillet; Jeg gad simpelthen ikke planlægge i det uendelige inden jeg gik i gang. Jeg ville hellere gøre det "on the fly" under missionen. Det kan jeg så heldigvis nu, med Rainbow Six 3 på Xbox.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 11/05-04 16:19 
RJK>
Tjo, men det ændrer ikke på, at man har taget et spilkoncept baseret på, at det skulle spilles på pc, og så bare har forenklet det for at det også var spilbart på konsoller (den kredit skal de selvfølgelig have, at det er en bedre måde for konsolspillerne, end at lave de direkte ports, som grænsede til det uspillelige).

Du skal slet ikke sammenligne Rainbow Six spillene på PC, med Rainbow Six 3 til Xbox.

De foregår alle i Tom Clancy universet, og deler Rainbow Six navnet, men der stopper lighederne.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 11/05-04 16:29 
Chrono>
Med SNES-grafik tror jeg ikke det ville blive bedre.

Det kan så diskuteres om PSX 3D på nogen måder er mere detaljeret end SNES 2D :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 11/05-04 19:05 
helt enig.. det kan nu blive meget pænere med SNES 2D end PSX 3D.. PSX 3D er næsten uspilleligt!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 19:20 
De følelser karaktererne i Chrono Trigger udstråler, er mere karikerede end tilsvarende i Chrono Cross. Om det er pænt eller ej er for så vidt ligegyldigt. Karakternes mimik spænder over et større område i Chrono Cross end de gør i Chrono Trigger. Og jeg tror ikke kun det er fordi Square senere er begyndt at gå mere op i den slags, men også fordi det ikke kunne lade sig gøre med SNES-2d.

Det skal ikke læses som en kritik af Chrono Trigger eller SNES - er jeg fanboy af noget, så må det være de to ting ;)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 11/05-04 19:29 
Går nu stadig ind for det kunne have været pænere og bedere i 2D om det så er SNES eller PSX.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CoreCoreSkrevet 11/05-04 23:42, rettet 11/05-04 23:46 
Hey, jeg vil da være med igen...

Jeg har ikke luret det trick med at quote flere forskellige i samme indlæg, så jeg "snakker" bare og håber jeg får svaret alle :-)

Jeg tror at i tager så'n en konsol-krig her alt for seriøs/personlig. For mit vedkommende startede det med at jeg ville modsige at PS2'eren var så ringe i forhold til Cuben, og mine argumenter lå også mere i at svare på hvad det er der gør at den generelt sælger mere end Cuben (og boxen også for den sags skyld).

Hvis vi skal battle spil-titler så er min første liste da slet ikke lang nok, det var bare eksempler, der er stadig utallige fede titler til PS2 jeg slet ikke nævnte, som f.eks. Tekken & Time Crises, og hvis vi tager PS1-titlerne med (og ja, det gør jeg, for dem kan jeg spille på PS2 UDEN at rive kabinettet fra hinanden først, og da cuben ikke er bagud-kompatibel, og boxen ikke har noget bag-katalog så er det også et plus til Sony og deres afkom) så er der mange flere fede titler at tælle med.

Det med controlleren mener jeg 100 % uanset hvad man kommer med af modargumenter, Boxens er stor og klodset (brugbar og god ja, men ikke ligeså god), og cubens er simpelt alt for kikset skruet sammen og så mangler den 2 knapper. PS2-controlleren har en perfekt størrelse, og analog-sticks'ene sidder lige overfor hinanden, hvilket gør det meget nemmere at spile f.eks. FPS'er, desuden er det højre stick på cuben da helt vanvittigt fundet på. Det eneste sted PS2-controlleren falder lidt fra er den her fjeder-effekt i pegefingeren som både box & cube har (igen, syntes jeg bare at cubens ikke helt fungerer efter hensigten), de knapper gør det lidt federe i bil- og flyspil, når de bruges som speeder og bremse.

Jeg har selv alle tre maskiner, og jeg spiller meget på dem alle tre (og flere til), og jeg deltager ikke den her diskussion for at nedgøre de to andre, jeg syntes bare at det er ved at blive lidt trættende at Cube- og Xbox-menneskerne hele tiden bruger så mange kræfter på at fortælle hvor lam PS2'en er, det begynder så småt at lige en gang prepubertær misundelse på spiludvalget og de mange brugere. Det er da muligt at her er mange PS2-fans herinde, men kigger man efter så opdager man at hver gang de deltager i sådan en tråd som denne, så er tråden altid startet med at en cube- eller X-fan taler ned om PS2, det er aldrig PS2'erne der dizzer de andre først, de forsvarer som regel bare (til at starte med).

Ja, X-boxen er "større" og bedre, men skal den ikke også være det, når den nu kom på gaden så lang tid senere ? Men set fra familien Danmarks synspunkt så er PS2'eren mere brugervenlig. Lille Preben der køber en maskine for sine konfirmations-penge, han modder den ikke, han har ikke råd til at betale live-abonnement, og han vil kunne købe sine spil billigt og gerne nede i Brugsen, han har højst sansynlig også PS1'eren i forvejen, og så er det da klart at han ikke engang gider at tænke på de to andre.

Spillene til Cube er også mere originale end de andre, men der er ikke så mange af dem, og dem som tilhængerne selv har nævnt her er titler som: Super Mario Sunshine, Super Monkey Ball, Pikmin og Zelda. Og med sådanne spil i eliten så er det da klart at Nintendo får sig et ry som værende...(sidder i ned ? Den svier nok lidt den her)...en børnekonsol. Ronny der går med nittebælte og hører Slipknot han vil sgu da ha' noget manhunt eller GTA, for der skal da dø nogen når han spiller.

Last thought:
3 maskiner hver deres kvaliteter, Boxen bedst grafisk, cuben mest original, men PS2 mest brugervenlig og med det bredeste spilsortiment....(og, psssst (hviskende) den bedste controller).

Lad nu vær' med at blive så sure hele tiden, lighten up :-)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nullernullerSkrevet 12/05-04 00:04 
Core>
Last thought:
3 maskiner hver deres kvaliteter, Boxen bedst grafisk, cuben mest original, men PS2 mest brugervenlig og med det bredeste spilsortiment....(og, psssst (hviskende) den bedste controller).

Lad nu vær' med at blive så sure hele tiden, lighten up :-)

Lige mine ord. bortset fra det med den ps2 controller... nej... :-) kanon sagt...
specielt det sidste,
Nu med Xbox 360
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 12:38, rettet 12/05-04 12:41 
RJK>
Det skuffer mig gang på gang, når folk der skulle forestille at være objektive, end ikke formår at forsøge på at være det.

Vi er flere der ofte bliver skuffede. Selvfølgelig ikke over Wehner...

RJK>
Jeg kan i øvrigt slet ikke se, hvordan man kan være fan af hverken Xbox eller PS2. Det er jo bare et stykke ligegyldigt hardware, der ikke rigtigt har bidraget noget til mediet

Selv om andre konsoller har haft adgang til internettet tidligere, mener jeg ikke, at det er at sammenligne med Live. Live har bidraget med noget, der om ikke andet føles nyt.

Harddisken er måske ikke nogen ny opfindelse, men den muliggør spil som fx Morrowind, som man ellers ikke tidligere har set på konsolmarkedet.

RJK>
Desuden er et-eller-andet Rainbow Six sikkert også bedre og pænere til pc end Xbox. Og hvad så? Det er jeg ligeglad med, og det er mange andre sikkert også. Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller.

Som Okotta påpeger, fremstår det tydeligt at du mangler viden vedrørende PC og Xbox versionen af RS3. Derfor er det tåbeligt at komme med ovenstående udtalelse.

RJK>
Det jeg mener er, at en spiltype som Rainbow Six og Ghost Recon (uanset hvor meget light-udgave de så er blevet "fordummet" ned til i konsoludgaverne, som en pc-fan/boy ville sige) traditionelt hører til på en pc.

Nu er der ikke noget galt i at få PC-agtige spil ind på konsollerne. At man fx udvider de typiske konsolrollespil til også at indholde spil som Morrowind, ser jeg som en fordel.

Sumez>
Jeg ville iøvrigt anbefale PS2 til enhver, der kun skal have én konsol. Men at kalde mig en PS2-fanboy vil jeg tage som en stor fornærmelse, for jeg afskyr godt nok stadig Sony.

Måske skyldes det at du ofte(kun)udtaler dig negativt om Xboxen.

Sumez>
Hvis hardware har så stor betydning, burde alle de bedst vurderede spil på sider som IGN og vores egen vurder-sektion så ikke automatisk være de mest teknisk imponerende, i stedet for gamle 2D-spil som Chrono Trigger og Civilization?

1: IGNs liste vurderer spillene ud fra deres samtid. Ikke hvor gode de er idag.

2: Spil går fremad. Hvis gamle spil stadig ligger øverst på diverse lister(som vurderer ud fra nutiden), skyldes det at der ikke er sket megen fremgang i genren. Faktisk meget trist hvis man tænker lidt over det...

3: De fleste jeg kender, hvilket måske ikke er nogen objektiv målestok, fortrækker at spille Civilization 3 frem for det første. At det første ligger øverst, skyldes nok at folk har nostalgiske rosenrøde briller på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/05-04 12:50 
Det var faktisk en fejl. Forstår ikke hvordan jeg kom til at skrive IGN, jeg mener selvfølgelig Gamerankings. Ikke at det ændrer på noget (udover at jeg ikke kan tage IGN seriøst).
Selvfølgelig går spil fremad. Men det betyder ikke at et større polygontal, flottere bumpmapping osv. laver et bedre spil. Civilization 3 udnytter jo ikke nogen teknologi, der ikke fandtes da det første Civ blev lavet.
Det skal lige siges at jeg selv er ret vild med Civ(1), selvom det kun er få år siden jeg prøvede det for første gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 13:04 
Sumez>
Men det betyder ikke at et større polygontal, flottere bumpmapping osv. laver et bedre spil.

Ikke i sig selv. Men alt andet lige, så bør bedre hardware også(med tiden) resultere i bedre spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/05-04 13:29 
...I meget begrænset omfang, og da slet ikke forskellen mellem PS2 til Xbox.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 13:33 
Bedre hardware bør med tiden resultere i bedre spil. Ikke i begrænset omfang, efter min mening.

Og her er jeg ikke interesseret i at diskutere forskellen mellem PS2 og Xbox.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GakuGakuSkrevet 12/05-04 13:35 
Kan man lave Morrowind på en PS2?
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 13:36, rettet 12/05-04 13:37 
Nej. Ikke hvis man snakker om samme udgave, som er ude til Xbox.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 12/05-04 13:38 
Jeg har ikke spillet Morrowind, og gider ikke til at undersøge det :)

Men hvorfor kræver det en harddisk så meget, at en PS2-udgave er umulig?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 12/05-04 13:39 
Bede-x>
Som Okotta påpeger, fremstår det tydeligt at du mangler viden vedrørende PC og Xbox versionen af RS3. Derfor er det tåbeligt at komme med ovenstående udtalelse.

Selv hvis vi forestiller os, at jeg skulle have troet at RS: Raven Shield og RS3 var samme spil (hvilket jeg aldrig har gjort, da jeg faktisk også følger med i spil jeg ikke interesserer mig for og alligevel læser anmeldelser af disse - og også i dette eksempel), har jeg svært ved at se, at det ændrer så voldsomt på mine udtalelser.

Nemlig at Rainbow Six (serien som helhed) er et eksempel på et pc-baseret spil og derfor er uinteressant at snakke om, når vi snakker om hvilken konsol, der har flest interessante spil. Det viser blot hvor meget I skyder forbi målet.

Men på et eller andet plan må jeg føle mig lidt smigret, hvis I seriøst mener det er så voldsomt interessant, at I tror jeg er kommet med en udtalelse baseret på manglende viden (hvilket så ikke er tilfældet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/05-04 13:41 
Bede-x>
At det første ligger øverst, skyldes nok at folk har nostalgiske rosenrøde briller på.

Eller at 3'eren ikke kunne kvalificere sig som "revolutionerende"... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 12/05-04 13:47, rettet 12/05-04 13:48 
Chrono:

Du har ret, for selvfølgelig kan det laves i næsten samme version til PS2. Der er jo ikke specielt mange polygoner på skærmen ad gangen, og draw distance og teksturer er ikke imponerende.

Dvs., hvis det skulle kunne lade sig gøre, så skulle der have været tænkt på det fra starten af, da det handler om HD, rigeligt med RAM eller streaming fra DVD´en. Havde sidstnævnte været tænkt ind i koden (i højere grad), så kunne spillet uden de store problemer have været udgivet på PS2. Bare se på SSX3, som er ganske flot, og man kan køre en halv time i træk fra toppen af bjerget :)
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:00 
RJK>
Det viser blot hvor meget I skyder forbi målet.

Nej. Okotta og jeg prøver blot at påpege for dig at de to spil er forskellige.

De har ikke "fordummet" spillet til Xboxen, men designet det således at det passer til konsolgameplay. Det er et andet spil.

Men på et eller andet plan må jeg føle mig lidt smigret, hvis I seriøst mener det er så voldsomt interessant, at I tror jeg er kommet med en udtalelse baseret på manglende viden .

Nu har vi jo diskuteret ofte og jeg er ofte uenig i din "viden".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:04 
RJK>
Eller at 3'eren ikke kunne kvalificere sig som "revolutionerende"... ;)

Nu behøver treren ikke være revolutionerende for at være bedre.

Selve revolutionen betyder ikke meget udfra P:Rs bedømmelseskriterier, da man her skal forsøge at stå ved enden af spilhistorien og derefter sætter sin tidsløse karakter.

En umulig måde at sætte karakter på, efter min mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GakuGakuSkrevet 12/05-04 14:05, rettet 12/05-04 14:08 
Chrono>
Men hvorfor kræver det en harddisk så meget, at en PS2-udgave er umulig?


Ikke at jeg vil angribe Zelda-spillene, men de er et tydeligt eksempel på spil, hvor der benyttes begrænset hukommelse, hvilket medfører at der kunne er ganske få tilstande et område kan begynde i. (Det skal lige nævnes at jeg godt kan lide Zelda, faktisk elsker jeg hende lidt.)

Da alle områder i Morrowind gemmes, giver det en mere dynamisk indgangsvinkel til hvilken tilstande områder er i, når man kommer til dem igen.
RJKRJKSkrevet 12/05-04 14:07, rettet 12/05-04 14:08 
bede-x>
Nej. Okotta og jeg prøver blot at påpege for dig at de to spil er forskellige.

Nå, men hvis I stadig ikke har forstået det, så behøves I altså ikke påpege noget i den dur. Udover at jeg kender til det, så har jeg sådan set aldrig udtalt mig om RS:Raven Shield vs. RS3. Jeg har udtalt mig om RS-serien generelt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:07 
Chrono>
Men hvorfor kræver det en harddisk så meget, at en PS2-udgave er umulig?

Måden man kan interagere med objekter kan ikke gengives på PS2(med mindre man bruger dens harddisk).

Du kan samle alle objekter op og smide dem hvor du vil. Her bliver de så liggende indtil du kommer tilbage efter dem. Her snakker vi flere hundrede tusinder. Mener at have læst, at der er over 300000 objekter bare i den normale version af Morrowind...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:12 
RJK>
Nå, men hvis I stadig ikke har forstået det, så behøves I altså ikke påpege noget i den dur. Udover at jeg kender til det, så har jeg sådan set aldrig udtalt mig om RS:Raven Shield vs. RS3.

Måske. Men det virker dog som om, du kommer med en sammenligning når du skriver:

RJK>
Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc.

For spillet er netop gearet til konsoller. Eller den version der kom til Xbox var.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig