X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det ser kul sort ud


Svar
OkottaOkottaSkrevet 10/05-04 17:36 
Læste lige det nye Manual i dag, og under nye releases er der et veritabelt hav af nye og kommende titler til PS2, og næsten lige så mange til Xbox.

Gamecube havde nærmest intet at byde på resten af dette år.

Der kommer noget Pokemon Colesseum d. 14 og det er det, og så kommer der nogle andre titler jeg aldrig ville overveje at købe - selv hvis jeg havde en Cube.
<... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
120 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
RJKRJKSkrevet 12/05-04 14:12 
Jeg begynder at forstår hvorfor jeg ikke kan lide Morrowind, hvis spillets essens er at man kan flytte rundt på 300.000 objekter.

. . .
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/05-04 14:14, rettet 12/05-04 14:22 
Bede-x>
Måske. Men det virker dog som om, du kommer med en sammenligning når du skriver

Jeg antog at alle var i forstand til at forstå hvad jeg mente, fordi jeg antog at alle omtrent vidste hvad Rainbox Six (oprindeligt) var for et slags spil...

EDIT:

I øvrigt demonstrerer det vel fint nok min udtalelse om, at Rainbow Six-konceptet er beregnet til pc-spil, at man har været nødt til at lave "et helt andet spil" i Xbox-udgaven, før det blev en succes på konsol.

Det er vi formentligt alle enige i, så jeg ved ikke hvorfor vi har den diskussion, når det nu - i følge Okotta - ikke handler om noget i retning af ordkløvning...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:18 
RJK>
Jeg begynder at forstår hvorfor jeg ikke kan lide Morrowind, hvis spillets essens er at man kan flytte rundt på 300.000 objekter.


Det var et eksempel. Man kan også myrde folk(vagter undtaget), hvorefter de så vil være forsvundet fra spillet. Også selv om de personerne havde vigtige quests at videregive.

Man er altså ikke tvunget til at tage de samme quests hver gang man spiller, i modsætning til den type rollespil du holder af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:20, rettet 12/05-04 14:27 
RJK>
Jeg antog at alle var i forstand til at forstå hvad jeg mente, fordi jeg antog at alle omtrent vidste hvad Rainbox Six (oprindeligt) var for et slags spil...

Hvad et spil oprindeligt var før det blev overført til konsol er vel fuldkommen ligegyldig. Det siger absolut intet om hvorvidt konsolspillet gør sig godt på konsol. Det er den version der skal vurderes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 12/05-04 14:22, rettet 12/05-04 16:34 
RJK>
Udover at jeg kender til det, så har jeg sådan set aldrig udtalt mig om RS:Raven Shield vs. RS3. Jeg har udtalt mig om RS-serien generelt.

Uanset hvor meget jeg vender og drejer nedenstående, og uanset hvor meget jeg prøver at læse mellem linierne, så ser jeg ikke andet end uvidenhed.

Beklager, men det gør jeg simpelthen ikke.

Du siger du udtaler dig generelt, men du siger osse at du læser anmeldelser til spil du ikke interesserer dig for - hvilket burde gi' dig al den information du behøver, ang. f.eks Rainbow Six 3 - og alligevel skriver du nedenstående.

Jeg kan ikke få det til at hænge sammen.

<Citat fra RJK>
"Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc"
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 12/05-04 14:33 
Okotta>
Uanset hvor meget jeg vender og drejer nedenstående, og uanset hvor meget jeg prøver at læse mellem linierne, så ser jeg ikke andet end uvidenhed.

Nedenstående? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/05-04 14:51 
Okotta>
Uanset hvor meget jeg vender og drejer nedenstående, og uanset hvor meget jeg prøver at læse mellem linierne, så ser jeg ikke andet end uvidenhed.

Nu har jeg jo så "kendt" dig længe nok til at vide, at man ikke skal lægge for meget i hvad du mener på et givent tidspunkt, og at det slet ikke kan betale sig at forsøge at overbevise dig om andet. Så du kan egentligt tro, hvad du vil. Jeg føler mig overbevist om, at de fleste nok kan se fornuftigt på tingene og at de fleste egentligt ikke gider se på de her fjollede detaljer, personangreb eller hvad vi nu skal kalde det.

De par stykker der stadig er af den opfattelse, at Xbox har et bredere spiludvalg end PS2 (uanset af hvilken grund det måtte være), får jeg nok alligevel ikke til at skifte opfattelse. Sådan skal det jo åbenbart være. Det betyder ikke, at det skal få lov at stå uanfægtet hen. Den dag sådan noget får lov at ske, er der ikke noget P:R-forum mere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:53 
RJK>
I øvrigt demonstrerer det vel fint nok min udtalelse om, at Rainbow Six-konceptet er beregnet til pc-spil, at man har været nødt til at lave "et helt andet spil" i Xbox-udgaven, før det blev en succes på konsol.

Nej, det demonstrerer Okottas pointe om at spillet er noget andet på Xbox. Altså at man ikke bare kan skrive:

RJK>
Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc.

Netop fordi spillet ikke er det samme på konsol. Du prøver fejlagtigt at skære serien over en kam. Det er det, der er Okottas pointe. Og han har ret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-04 14:55, rettet 12/05-04 14:56 
RJK>
De par stykker der stadig er af den opfattelse, at Xbox har et bredere spiludvalg end PS2 (uanset af hvilken grund det måtte være), får jeg nok alligevel ikke til at skifte opfattelse.

Hvem skriver det?

Det er en grov fejludlægning af det folk siger.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 12/05-04 15:01 
Overdrivelse fremmer forståelsen. "Tilnærmelsesvis lige så bredt", så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/05-04 15:40 
Bede-x>
Du prøver fejlagtigt at skære serien over en kam.

En anden gang jeg skriver noget i en diskussion hvor en Okotta eller Bede-X er involveret, skal jeg nok prøve at huske at pinne alt ned til mindste detalje i første hug, så I slipper for at skulle spilde tid på at bemærke ligegyldige ting:

"En spilserie som Rainbow Six er oprindeligt gearet til at være et pc-spil. I kender det allesammen, men jeg uddyber alligevel, for ellers er der nogen der angriber mig for at være uvidende. Selvom spillet har actionelementer, så er en stor del af spillet præget af strategiske og taktiske overvejelser. En central del af spillet er at planlægge sit holds bevægelser ned i detaljer. Det kræver nærmest en mus og et tastatur og skærm i god opløsning for at sidde og holde styr på den slags. Det fungerer fint som et pc-spil. Det fungerer ikke så fint som konsolspil. Det har flere af konsolkonverteringerne været bevis på - det er ikke gode spil. Fordi konceptet er beregnet på pc-spil - modsat andre koncepter som fx kampspil, der er er beregnet som konsolspil. Det holder heller ikke rigtigt at spille den slags på en pc. Så hvis man er typen der holder af spil som det oprindelige Rainbow Six, så har man sikket en pc, hvis spillene kan spilles, som det var meningen de skulle spilles. Nu har vi så Rainbow Six 3, der - i modsætning til pc-3'eren Raven Shield - er en simplificeret og mere actionpræget udgave af samme koncept. Fordi det er blevet tilpasset konsollerne. Dermed har vi nu en spilbar (på konsoller) udgave af Rainbow Six. Det er også fint nok. Det findes i en udgave til Xbox og PS2, hvoraf sidstnævnte sikkert nok er præget af at være konverteringen og ikke nær så spilbart pga. teknik og andre ting. Så man bør vælge Xbox-udgaven, hvis man er interesseret i det spil.

Men i en diskussion om spiludbuddet til hhv. Xbox og PS2, så forstår jeg ikke, at et spil som Rainbow Six 3 skal nævnes som en tungtvejende grund til noget som helst. Det er ikke et spil som Rainbow Six 3 jeg snakker om, når jeg mener Xbox har et begrænset spiludbud. Det er ikke den slags titler, der mangler. Det er de spil, der for alvor er 'konsolagtige'. Det er de skøre, spøjse og sjove ting. Rainbow Six 3 falder ikke i den kategori. Det falder i kategorien af titler der om ikke direkte hører hjemme på pc, så i hvert fald er nært beslægtede med de titler, som gør. Det kan jeg sige med rimelig sikkerhed selvom jeg ikke har spillet Rainbow Six 3, for selvom det er simplificeret udgave af de oprindelige Rainbow Six-spil til pc, så har det stadig masser af ting tilfælles med disse. I "bedste" fald kan det falde ind i mellem de to kategorier.

Og det er der ingenting galt i. Det er sikkert et meget godt spil, som det er min opfattelse, at de "rigtige" Rainbow Six-spil generelt er. Hvis man synes om den simplificerede udgave så er der dog god chance for, at man også ville kunne lide den avancerede og således har en pc og har spillet disse. Hvis det i det hele taget er denne spiltype eller spiltema, som er ens interesse ved spil, så har man sikkert en pc. Og så er det egentligt lige meget hvor action- eller taktisk-præget Rainbow Six 3 er. Jeg snakker nærmere om det med bare at rende rundt og skyde folk i et realistisk-agtigt skydespil fra førstepersonsvinkel.

Og derfor - igen - er det ikke ret interessant at snakke om Rainbow Six 3 i en diskussion om breddens af Xbox' spiludvalg. For en spiltype som Rainbow Six er ikke en spiltype, der (i hvert fald traditionelt) er beregnet til konsoller. Det er beregnet til pc-spil. Og hvis man vil spille den slags, så har man formentligt en pc. Eller også bruger man måske sin Xbox i mangel af en pc. Hvilket jeg ikke har noget problem med, men som bare stadig ikke løser problemet med bredden i Xbox' spiludvalg, hvilket nu engang er det, vi forsøger at diskutere."

Var det bedre? Personligt synes jeg egentligt den korte linie sagde omtrent det samme, men det siger måske mest om min tankegang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 12/05-04 16:57 
Core>
Last thought:
3 maskiner hver deres kvaliteter, Boxen bedst grafisk, cuben mest original, men PS2 mest brugervenlig og med det bredeste spilsortiment....(og, psssst (hviskende) den bedste controller).

Lad nu vær' med at blive så sure hele tiden, lighten up :-)

Helt enig der!
Jeg har også alle 3, and guess what? jeg er snes-fanboy hæhæ.

Ville nok ikke, af de 3 konsoler, kunne undværer ps2, som skrevet er en af hovedegrundende fordi den er bagud kompatible, og dens eget spil sortiment.

Cuben, hvis vi snakker om spillene, ville jeg ikke kalde det en børne konsol, nok nærmer en lalleglad konsol (på den gode måde), jeg synes den er mere til hygge og sjov og som boots (mener jeg) siger er den absolut fed i multiplayer.

Istedet for at kritisere den ene eller den anden, vil jeg hellere drømme om en combo af de 3 konsoler, da de alle har noget jeg godt kunne tænke mig i en konsol.

Core>
Jeg har ikke luret det trick med at quote flere forskellige i samme indlæg, så jeg "snakker" bare og håber jeg får svaret alle :-)

Kopier hvad du vil have quoted og smæk det ind som nederen stående: (uden de 2 .)

[.quote]navnetpåpersonen>
citated
[./quote]

så kan man "rette" folks ord af så det passer til hvad man vil sige =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
OkottaOkottaSkrevet 12/05-04 16:57 
RJK>
Nu har jeg jo så "kendt" dig længe nok til at vide, at man ikke skal lægge for meget i hvad du mener på et givent tidspunkt, og at det slet ikke kan betale sig at forsøge at overbevise dig om andet. Så du kan egentligt tro, hvad du vil.

Jeg prøvede engang at lade være med at indrømme jeg tog fejl, og så fik jeg smæk og blev latterliggjort. Nu skal jeg så sidde og læse det ævl her.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 12/05-04 17:12 
RJK>
Men i en diskussion om spiludbuddet til hhv. Xbox og PS2, så forstår jeg ikke, at et spil som Rainbow Six 3 skal nævnes som en tungtvejende grund til noget som helst.

Jeg har aldrig nævnt RS 3, som om at det skulle være et tungtvejende nogetsomhelst - jeg har nævnt det fordi du var igang med sort snak ang. RS 3, og måtte rette dig.

Og hvis du lægger mærke til det, så var det sådan ca. pga. din kommentar omkring dette, at denne her tråd har vokset sig til det den er nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 12/05-04 18:17 
Vi ved vidst alle, at Manuals liste ikke portrætterer sandheden i et acceptabelt omfang.
NaieraNaieraSkrevet 12/05-04 18:35 
Så må du jo lave en liste, med alle de fantastiske GameCube-spil der udkommer i år.

Altså: Begynd at argumentere for dine udsagn, i stedet for at overlade det til os andre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/05-04 18:47 
Det kan se nok så sort ud for Nintendo, rent forretningsmæssigt...
Men med hvad der indtil videre er kommet frem på E3, er det for mig at se helt klart på Nintendofronten, alt det interessante sker. De har virkelig mange interessante titler på vej, hvor de få der har fanget min interesse til andre platformer mest af alt har været trivielle efterfølgere (men MGS3 er stadig :OO~~~)
Det kan godt være, det bare er fordi jeg er Nintendo-fanboy, men i det mindste har jeg en masse at glæde mig over. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 12/05-04 18:50 
Der udkommer spil, men uden at have muligheden for at spille dem, kan man ikke vide om de er gode eller ej. Hvordan skal man da, lave en liste?

Jeg mener ikke, at der findes fantastiske spil til Gamecuben, men det betyder ikke at Manual præsenterer fakta, ved at vise en lille releaseliste.
KTCKTCSkrevet 12/05-04 22:57 
Ja, så bringer jeg lige en tidligere udtalelse op...

RJK>
Hvis man foretrækker en Xbox, fordi man foretrækker pc-agtige spil (og andre pc-agtige aktiviteter som ulovlig emulering, ulovlige film etc.), men ikke gider en pc, så er det da fint nok. Det har jeg ikke rigtigt noget problem med.
Xboxen har meget andet end pc-agtige spil, og så synes jeg det er ret snævertsynet at kalde medieafspilning for en pc-agtig aktivitet.
Desuden synes jeg også det er forkert at skære medieafspilning over én kam som ulovlig aktivitet. Personligt smider jeg alle de film fra kommende spil, E3 og så videre over på Xboxen, så jeg kan se dem på en fjernsynsskærm og med tilhørende god lyd. Det er der da intet ulovligt i, ligesom det også er lovligt at afspille sine egne produktioner igennem maskinen.

Udviklingen går klart i den retning, at en pc er ved at blive en kontormaskine igen, mens konsollerne bliver udstyret med flere og flere multimediafunktioner, og denne udvikling er jeg personligt godt tilfreds med. At kalde det for en pc-agtig aktivitet virker meget konservativt, synes jeg. Hvorfor ikke være på forkant med den "officielle" udvikling?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 12/05-04 23:13 
KTC>
Xboxen har meget andet end pc-agtige spil

Bestemt. Jeg har aldrig sagt andet. Blot at dét "meget andet" blegner når man sammenligner det med konkurrenterne. Hvilket var dét, der blev talt om.

det er ret snævertsynet at kalde medieafspilning for en pc-agtig aktivitet.

Hvis valget så er mellem at være snævertsynet eller kalde ovenstående for en konsol-agtig aktivitet, så vælger jeg personligt snævertsynet...

Mht. "ulovlig" var det vel blot min modreaktion på nogle af alle de forslag tråden bød på, at man skulle bruge en Xbox til;der var vist ikke den store tvivl om, hvordan disse ting skulle forståes. At nogen bruger mulighederne til lovlige ting er da helt fint.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
120 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig