X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor kan jeg købe Arcademaskiner?


Svar
nerosnerosSkrevet 09/05-04 13:52 
Jeg har tænkt på om det skulle være muligt, at få sig en rigtig arcade spillemaskine hjem til sig selv! En Neo Geo eller måske bare en gamle sag som Galaga eller sådan noget! Jeg har kikket lidt i den Blå Avis, men er der andre steder man burde undersøge? Det er jo ikke det billigste!
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 09/05-04 13:53, rettet 09/05-04 13:53 
Tror nok Koluda har noget stående

www.koluda.com
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 09/05-04 13:54 
Du burde jo nok snakke med undertegnede eller Koluda, alt afhængig af om du er fra Jylland/Fyn eller Sjælland...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 09/05-04 14:11 
God ide!!!
Bashful Neophyte
MarcusMarcusSkrevet 09/05-04 15:18 
Alternativt kan jeg også tilbyde en, bor også i jylland, i Vejle amt.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/05-04 15:49 
i det blå markede i haslev har de en acade maskine med Outrun til salg.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KoludaKoludaSkrevet 09/05-04 17:48 
Maskine med Neo Geo er ikke noget problem, med Galaga ligger jeg ikke lige inde med, men måske kan Rune levere det, så finder jeg bare ud af noget bytte med ham, plejer vi godt at kan finde ud af;)

Men som sagt hvis du er på på den anden side af broen, er det nemmeste du kontakter Rune.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 09/05-04 18:27 
grillbiller>
i det blå markede i haslev har de en acade maskine med Outrun til salg.

til hvor meget.. og er den i go' stand eller??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SonicSonicSkrevet 09/05-04 22:58 
Elite-Games i Esbjerg har mange fine arcader til billige penge :) Har selv købt en Killer-Instinct 2 for 2k der :) I total top form endda :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RJKRJKSkrevet 09/05-04 23:05 
Sonic>
Elite-Games i Esbjerg har mange fine arcader til billige penge

Det kommer godt nok an på, hvad man betragter som billigt... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 10/05-04 08:53 
Hvis man så går og lurer lidt på sådan en 'Standard Compugame (Jamma)' maskine...
Hvordan er det så med spil til sådan én?
Er der flere standarder inden for de der 2d-standard maskiner?
Og hvad står spil i (pris)?
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 10/05-04 09:20 
I teorien kan alle spil bruges i alle kabinetter. Det er kun et spørgsmål om, hvor meget tid og besvær det kræver.

Primært er der tre ting at tænke på:

Controls - har kabinettet de kontrolmuligheder, som det enkelte spil kræver (antal knapper, joysticktype etc.). 95% af ikke-racerspil fungerer med 2 x joysticks + 2 x 3-4 knapper.

Skærm - har kabinettet den skærmtype, som det enkelte spil kræver. Her tænkes primært på, om skærmen vender vandret eller lodret. Førstnævnte bruges generelt af kamp- og platformspil, mens sidstnævnte generelt bruges af skyde- og puzzlespil. Mange kabinetter har mulighed for at dreje skærmene. Derudover bruger de fleste 3d-spil højopløsningsskærme, som ikke lige er til at komme til.

Pinout - har kabinettet samme pinout som det enkelte spil. I så tilfælde er spillet lige til at sætte i. Fra 1987 og frem har næsten alle arcadespil JAMMA-pinout, hvormed de passer direkte i et JAMMA-kabinet (uanset type). Det lyder sikkert mere avanceret end det er, for det er kun et spørgsmål om hvilke ledninger der sidder hvor i stikket mellem de to dele. Lidt ala hvis man forestiller sig, at der ikke var nogen standard for, hvor de forskellige ledninger var placeret i et SCART-stik. Kan man finde ud af at lodde, kan man uden større problemer lodde sine egne converterstik, hvormed man kan bruge "alle" pinout-typer.

Generelt prisniveau for løse arcadespil er kr. 500-1.000,- for normale titler, og opefter for de mere sjældne og eftertragtede. Se evt. Arcadiabay for en rimelig fornuftig prisoversigt.

Arcadiabay
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 10/05-04 13:23 
Dit indianer-navn skal fremover være 'taler som leksikon'

MrCase synes det er liiidt dyrt, men ok. Jeg så det link du gav mig, og der fik mig til at undre mig:
Er det vigtigt om det er originalt eller ej? De originale koster dobbelt så meget, så hva pokker?
Og hvad er et uoriginalt arkade-spil? Er det så en pirat-kopi eller hvad?
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 10/05-04 13:37 
MrCase>
MrCase synes det er liiidt dyrt, men ok.

Hvis du piller et board fra hinanden og sælger de enkelte chips og løsdele for sig selv, så er de vel nærmest det dobbelte værd. Så det skal man jo lige tænke på...

Er det vigtigt om det er originalt eller ej?

Depends...

Originale boards er ofte pænere og mere kompakte og har en højere samlerværdi, hvis man overhovedet kan tale om sådan.

Kopier kan indholdsmæssigt adskille sig en smule fra originalerne, men det er ofte så begrænset, at man ikke vil opleve det. Derudover er de ofte bedre og mere stabile i praksis, fordi alle customchips er skiftet ud med standardkomponenter. Derudover er belastende ting som selvmordschips og des lige fjernet.

Det er lidt uklart, hvad man kan kalde for kopier eller ej. Flere af de ting nogle kalde for kopier, er faktisk bare udlicenserede spil, som er produceret andre steder. Fx er Crazy Kong den helt originale europæiske version af Donkey Kong. Men i en del tilfælde er det formentligt ulicenseret produktion, ja.

Kopier indenfor arcadespil er kun et fænomen fra 80'erne og allerførst i 90'erne og gælder typisk de mere populære spil som Street Fighter II, Final Fight, Golden Axe, Bubble Bobble, Cabal og des lige.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/05-04 16:26, rettet 10/05-04 16:27 
Elite-Games i Esbjerg har mange fine arcader til billige penge :) Har selv købt en Killer-Instinct 2 for 2k der :) I total top form endda :)


Jeg bor på fyn ligenu, men har du et link til denne Elite-games forhandler fra Esbjerg?

Er der nogen som ved hvor meget man skal betale for en neo geo arcademaskine?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/05-04 16:29 
Elite har ikke noget Neo Geo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/05-04 16:32 
Okay!

Men det kunne jo også være de havde noget andet der kunne få mit sind i kog! haha!
Bashful Neophyte
KoludaKoludaSkrevet 10/05-04 17:39, rettet 10/05-04 18:23 
Nerosretro>
Er der nogen som ved hvor meget man skal betale for en neo geo arcademaskine?

Kommer selvfølgelig an på i hvilken kabinet og hvilken board 1,2,4 eller 6 slot , og hvilken stand det er i.

Men med 4 slot skal du regne med 2500,- i et standard Compugamekabinet i rimelig stand.

Men pas på ikke at købe for BILLIGT hvis ikke selv du vil rode med det.
Mange har brændt røven ved at købe for billigt og hvis ikke man selv vil rode med det, og det bare skal virke, så skal man købe maskiner der er i rimelig stand og gennemgået , også er prisen altså også højere.
KoludaKoludaSkrevet 10/05-04 20:04 
Du kan se her, han har også en del Neo Geo stående.
http://www.festjukebox.dk/

Men han er NOGET dyrer end mig og Rune.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig