X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fire Emblem (GBA) er det noget for mig?


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/05-04 10:36 
Jeg står foran at investere i spillet. Jeg er lidt i tvivl om det er det værd. Jeg er godt klar over at det har fået gode anmeldelser, men jeg var så naiv at hoppe på Final Fantasy Tactics i den tro at det var forskelligt fra resten af FF-spillene (som jeg synes er kedsommelige) og mere som Advance Wars-serien som jeg synes er noget af det fedeste.
NaieraNaieraSkrevet 06/05-04 10:39 
FFTA ER jo forskelligt fra resten af FF-spillene...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 06/05-04 16:51 
FFTA er jo netop en del anderledes end de traditionelle FF-titler.
Fire Emblem er et Strategy RPG, og kan vist bedst sammenlignes med spil som Dragon Force på Saturn.

--MIchael
3of193of19Skrevet 06/05-04 18:07 
Snarere Shining Force.
Dragon Force kampene er jo real-time.
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/05-04 19:08 
Naiera>
FFTA ER jo forskelligt fra resten af FF-spillene...

Ja, det troede jeg også... men alligevel endte det i det sædvanlige ævlebævle... beklager, men vi må konstatere at FF-universet ikke er noget for mig.
SumezSumezSkrevet 06/05-04 19:17, rettet 06/05-04 19:17 
Det er vist bare japanske RPGs, der ikke er noget for dig, så. :)
FFT/FFTA er på næsten alle måder forskellige fra andre FF's, både hvad angår gameplay og "univers". Ligheden er, at de ligger sig op af det samme job/skill-system.

FFT-spillene bør hellere sammenlignes med Tactics Ogre og andre taktiske kamp-RPG'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/05-04 21:59 
Kan vi på nogen måde komme tilbage til Fire Emblem og væk fra FF? :)
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 06/05-04 22:59 
Foregår kampen i Fire Emblem ligsom i FFTA eller som i Golden Sun?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
3of193of19Skrevet 06/05-04 23:05 
snarere FFTA. Man flytter rundt med sine spilfigurer på en slagmark for at angribe, placere sig taktisk, ect.
jaesjaesSkrevet 30/01-06 14:43, rettet 30/01-06 14:51 
Jeg skal have mig noget håndholdt, turbaseret strategi. Hvad siger eksperterne? Fire Emblem, Advance Wars, Tactics Ogre, Rebelstar, Final Fantasy Tactics Advance, Shining Force?

Hvad giver den bedste helhedsoplevelse? Dvs. gerne lidt andet sjov udover selve kampene. Baseopbygning, en fed historie, eller noget helt tredje.

EDIT: Til GBA eller DS.
Michael_Michael_Skrevet 30/01-06 14:49 
Rebelstar, helt klart.
God historie, men intet "ressource management".
happyEDhappyEDSkrevet 30/01-06 16:54, rettet 30/01-06 18:03 
Det er et fantastisk spil!!!

forresten Palmer Eldritch du vil stadig ikke af med dit Rebelstar? :D har noget xbox eller nes og bytte med også.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 31/01-06 01:13 
jaes>
Jeg skal have mig noget håndholdt, turbaseret strategi. Hvad siger eksperterne? Fire Emblem, Advance Wars, Tactics Ogre, Rebelstar, Final Fantasy Tactics Advance, Shining Force?

Jeg kan varmt anbefale Fire Emblem-serien. I bund og grund er det Advance Wars i en fantasy setting og med et plot. Plottet virker til at starte med som noget generisk noget, men efterhånden som man kommer ind i historien bliver det bedre og bedre. Indenfor turbaseret strategi er det noget af det mest vanedannende, jeg har prøvet. Der er mindst 40 timers spiltid i hver af dem og jeg blev ikke det mindste træt af dem på noget tidspunkt.

Final Fantasy Tactics Advance var jeg derimod noget skuffet over. Efter det dejligt overskuelige og intuitive interface fra Fire Emblem-spillene virkede det nærmest klodset i forhold.
jaesjaesSkrevet 31/01-06 18:40 
Takker. Rebelstar og Fire Emblem er nok også de spil, jeg først og fremmest vil gå efter.
gammagammaSkrevet 31/01-06 20:14 
Jeg vil også sige at Fire Emblem er en god serie. GBA spillene er ok men GC spillet er fantastisk. FFTA er også godt så begge er ting jeg kan anbefale ^_^
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 01/02-06 00:06 
gamma>
Jeg vil også sige at Fire Emblem er en god serie. GBA spillene er ok men GC spillet er fantastisk.

Den kan jeg også sige god for. Jeg var klistret til skærmen en hel weekend, kun med sove pauser, over Fire Emblem til Gamecube :) Man bliver virkelig draget ind i historien, og det er utroligt så meget personlighed alle figurerne i spillet når at få inden slutningen. Selvom spillet varer omkring de 30-40 timer, så var jeg klar på at begynde forfra på hard, lige da jeg havde gennemført det.
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-06 10:48 
Jmog>
Efter det dejligt overskuelige og intuitive interface fra Fire Emblem-spillene virkede det nærmest klodset i forhold.

Det overrasker mig efterhånden ikke...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 01/02-06 13:07, rettet 01/02-06 13:08 
Vi har efterhånden forstået at du ikke kan lide Final Fantasy.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/02-06 17:20 
Flere af FF-spillene har da ellers nemme og overskuelige interfaces. Tactics minder dog meget lidt om dem.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig